Forum Machete,Modelism,Hobby: Lucrarile lui Prognosis - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Lucrarile lui Prognosis

#141 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 05 September 2011 - 11:01 AM

Tramvaiul tractor pentru remorca fanfarei

http://trenulete.inf...morca-fanfarei/

Pentru ca tramvaiul fanfarei, cel decupat, trebuia cumva sa fie tractat de un vagon cu motor, pentru ca in copilarie mi-a placut mult un tramvai chinezesc de tabla, pe care l-am tot manat prin curtea bunicilor pana l-am distrus, pentru ca, desi este foarte frumos sa reproduci o macheta reala, dar eu am imaginatie si imi place sa creez si lucruri noi, am decis sa realizez un model de inspiratie personala, dar care sa imi aminteasca de jucaria copilariei. Am gasit pe net o poza cu aceasta jucarie, in plus am combinat modelul cu tramvaiul rosu polonez din imaginea alaturata. Ce a iesit? Pozele va spun totul!

Imagine postata

#142 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 08 September 2011 - 08:11 AM

Automotorul VS 145 – home made

http://trenulete.inf...-145-home-made/

Pentru ca am avut ocazia sa lucrez la imbunatatirea unui astfel de vagon realizat de Piko in anii de aur, m-am folosit de cunostintele mele in Corel si avand modelul in fata, am creat proiectul dupa care mi-au fost taiate piesele cu tehnologie laser. Intregul proiect se bazeaza pe material lemnos, placaj de grosimi cuprinse intre 1 si 4 mm, numai fetele sunt facute din carton prespan (mucava) pentru a putea fi curbate pe profilul semirotund al mastii frontale. Pentru tractare voi crea un model nou, dupa imaginatia mea, dar care sa se potriveasca pe sasiul de 216 Mehano pe care il am disponibil.
Las pozele sa vorbeasca de la sine:

Imagine postata
Imagine postata

#143 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 12 September 2011 - 01:29 PM

Tractorul pentru VS 145 – home made

http://trenulete.inf...-145-home-made/

Pentru ca aveam un sasiu provenind de la o BR 216 Mehano pe care am transformat-o in locomotiva dummy (impingatoare), m-am gandit ceva vreme sa imi confectionez pe el o caroserie in care sa pot baga o minicamera de luat vederi. Am amanat acest proiect din lipsa de fonduri pentru aceasta minicamera, iar acum, dupa ce aproape am terminat vagonul reprodus din lemn al automotorului VS 145, am decis ca este momentul sa folosesc sasiul motor la tractarea lui.

Astfel am proiectat pe acest sasiu, o caroserie inspirata din modelul automotorului, dar ataptata la dimensiunile unui tractor imaginat de mine. Stiu ca unii vor spune ca nu exista acest model si ca atare nu este modelism ceea ce am facut eu. Probabil ca au dreptate intr-un fel, dar as nu uitam ca imaginatia a produs orice model care a rulat pe calea ferata. Eu unul nu tin neparat ca toate modele facute de mine sa reproduca un original. Imi place sa inventez lucruri, sa fac obiecte noi, dupa imaginatia mea. Acest tractor este exact asa ceva. Un model imaginat de mine si realizat acasa din material lemnos.
Inca mai am de lucru la el, pentru corecturile de rigoare la vopsire si alte detalii.

Imagine postata
Imagine postata

#144 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 15 September 2011 - 09:36 AM

Automotorul Vt-Vs 145 la final
http://trenulete.inf...s-145-la-final/

Pasiunea pentru constructia de vehicule pe sine m-a adus pna in faza in care am inceput sa realizez micromodele de la zero. Unul din proiectele mele este si acesta. Inspiratia a fost un model Piko, venit de la Sibiu pentru imbunatatiri. Dupa acest model am realizat proiectul pe calculator si am taiat piesele cu tehnologie laser. Am folosit in general material lemnos, placaj de diferite grosimi. Pentru fetele machetei am folosit un carton tip prespan, mucava de 1 mm grosime, pentru a putea realiza peretele curbat. Ca accesorii am folosit diverse materiale de prin magazia mea cu maimutze. Cuisoare pentru trombele de aerisire, tampoane rupte pentru cosurile de soba, bolduri pentru balustrade, etc. Vagonul tractor a fost chiar o provocare, fiind proiectat pe sasiul unei raposate BR 216 Mehano. Acest vagon este rodul imaginatiei mele, el nu reprezinta reproducerea unui automotor autentic. Numai vagonul remorca este reprodus. Machetele au fost vosite cu spray auto acrilic. Iluminarea cu led-uri smd.



#145 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 September 2011 - 12:03 PM

Inca o data toata stima pentru ce faci! :hi:

#146 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 21 October 2011 - 08:05 AM

Sňller-Mallorca, un tramvai clasic de promenadă

http://trenulete.inf...c-de-promenada/

Aceasta este ultima mea lucrare în domeniul tramvaielor și chiar în domeniul machetelor feroviare. Oboseala acumulată în utimii ani, lipsa pieselor precum și starea de sănătate destul de precară, mă obligă să renunț la această pasiune. În speranța că lucrările mele au fost de bună inspirație pasionaților de feroviare, vă prezint cu drag ultima machetă realizată integral acasă, tramvaiul Sňller-Mallorca.

Pentru vagonul tractor am folosit iar un boghiu mecanic de la o locomotiva Mehano, americana, ceva mai uzata si cu mari probleme mecanice. Am reconditionat bucsele axelor osiilor pentru ca acestea erau largite si osiile jucau ingrozitor in pozitia lor, ridicand si coborand tramvaiul in mod oribil la mers inainte/inapoi. De asemeni, la boghiul tractor, am inlocuit lamelele originale, care colectau curentul de pe interiorul rotilor, colectarea facându-se destul de prost, pentru ca osiile aveau joc in bucsele lor. Am refacut lamelele din coarda de chitara numarul 1 ca grosime. Le-am conceput in stil care sa preseze pe bandajul rotilor, in acest fel asigurand, pe langa un contact permanent mult mai ferm, chiar si o usoara suspensie precum si mentinerea rotilor permanent pe sina.

Materialul de baza a fost iar fibra lenmoasa sub forma de placaj de 1, 3 si 4 mm grosime, taiate cu tehnologie laser dupa un proiect realizat de mine pe calculator, avand ca documentatie cateva poze de pe internet ale celebrelor vagoane Sňller-Mallorca. Variantele turistice aflate in circulatie sunt foarte multe. A fost destul de dificil sa aleg un anume model pentru vagonul remorca. Pentru ca variantele originale sunt din lemn lacuit, la fel am procedat si cu macheta. Am vopsit numai frontalele si acoperisul. Pantograful este din sarma galvanizata de 0,5 mm grosime.

Imagine postata

#147 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 25 October 2011 - 02:45 PM

Accident feroviar in Orasul din Sufragerie

http://trenulete.inf...cident-feroviar ... ufragerie/

In plina vizita protocolara a unui inalt demnitar la Slobozia, in Orasul din sufragerie, lipsa atentiei unui acar adormit a dus la un accident feroviar in care au fost implicate o locomotiva electrica si cateva vagoane de combustibil. Autoritatile locale anunta populatia sa nu se panicheze, pentru ca vagoanele erau goale si nu a fost afectat mediul inconjurator prin scurgeri de carburant. Locomotiva electrica nu a suferita daune, dar vagoanele de combustibil au fost serios afectate.

Traficul feroviar a fost temporar intrerupt pe ambele linii pentru inlaturarea vagoanelor deraiate si pentru repunerea pe sine a locomotivei. La aceasta ora, traficul feroviar a fost reluat pe ambele fire!

Autoritatile vor declansa o ancheta pentru determinarea vinovatilor si aducerea lor in instanta.
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Prognosis: 25 October 2011 - 02:45 PM


#148 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 31 October 2011 - 06:45 PM

Tramvaiul de intretinere G 15 – 3199

http://trenulete.inf...nere-g-15-3199/

Ultima mea gaselnita, tramvaiul de intretinere, care nu trebuie sa lipseasca dintr-un depou care se respecta. Profitand si de ultimul boghiu motor pe care il mai am, am construit acest set de tramvai pentru intretinere si depanare. Modelul imi este foarte familiar, pentru ca m-am jucat cu el in simulatorul de tramvaie. Ruleaza impecabil pe plansa de tramvaie MSTS Constanta Trams. In fapt, ca model am folosit chiar imaginile SView ale simulatorului pentru a crea planurile in Corel. Am folosit ca material de baza diverse tipuri pe placaj de tei, balsa de 1,2,3,4 si 5 mm grosime pentru a taia piesele cu laser.

Pentru vagonul tractor, am folosit un boghiu de la o americana Mehano distrusa. Am inlocuit rotile de 12 mm diametru, cu unele de vagon Mehano, de 9 mm diametru, cele mai mici pe care le-am avut. Cu ocazia demontarii, am inlocuit si sistemul de colectare de tip pe interiorul rotilor, cu unul inovatie personala, care colecteaza curentul de pe bandajul rotilor folosind o coarda de chitara, material elastic foarte bun. Asezat deasupra, arculetul din coarda de chitara are si rolul de a tine presate rotile pe sine. Cu aceasta ocazie, am obtinut fara vrerea mea, confirmarea deficientei de proiectare a locomotivei DA 060, care este atat de binecunoscuta pentru mersul ei de ratusca beata. Practic, daca presezi rotile de deasupra, si acestea stau in lagare mai mari, pivoteaza in mers in jurul rotii dintate, in stanga si in dreapta, trepidand usor asemenea DA-ului. Cel mai probabil ca voi reduce distanta de miscare a osiei libere in bucsa de fixare pentru a inlatura trepidatia suparatoare vizual, desi, tehnic, se imbunatateste astfel contactul cu sina.

Pentru vagoanele remorcate, am folosit boghie de electrica piko old model (E42) pe care le-am modificat inlaturand balansierele si partile de fixare a unor arcuri suplimentare. In fapt trebuia sa rezulte unvagon pentru carat nisip, folosit iarna pentru imprastiere de material antiderapant. Ca roti am folosit unele de tip Marklin, care erau puse in scurt prin intermediul axului. Am inlocuit axul metalic cu unul din plastic, un betigas de la acadele, de diametrul potrivit.

Unul din aceste vagoane, are colector tot din coarda de chitara, pentru a monta lampile de pozitie. In interiorul boghiului, spatiul generos mi-a permis amplasarea unei placi de colectare a tensiunii, a unei punti redresoare, condensatorul de stabilizare fiind amplasat deasupra, in bena. Pentru mascarea condensatorului, am facut incarcatura din nisip amestecat cu aracet si montat peste o folie de acetofan foarte subtire, decupata la final pe forma interiorului benei. Dupa uscare, se scoate incarcatura de desupra pentru acces la condensator. Lampile de pozitie sunt doua diode punctiforme de 1,8 mm diametrul lentilei, inseriate cu un rezistor de 980 k. Mai trebuie facut un vagon cu miniexcavatorul din dotare, dar asta dupa ce achizitionez un excavator scara 1/87.

Pentru vopsire am folosit spray GalbenTaxi, Negru mat la sasiu si gri albastru la acoperis. farul central la tractor va fi din dioda bicolor bipolar alb/rosu. Mai am de facut pantograful zilele urmatoare si de reglat balansul osiilor uzate la boghiul tractor. Pentru tractiune am folosit utimul motor de 12 volti din dotarea atelierelor PanArin, care cu aceasta lucrare isi incheie cariera de producator. Cel mai probabil ca va ramane numai activitatea de intretinere! Nici starea de sanatatem nici bugetul si lipsa pieselor nevesare implinirii altor visuri marete de proiectare si construire, nu imi mai permit lucrul la jucariile mele preferate. Pentru barele de urcare am folosit capse de capsator de hartie de 8 mm lungime. Mai aveam in plan un set de VT 35 precum si Vestitul Malaxa, insa din cauzele mentionate mai sus, proiectele se anuleaza definitiv. Cu aceasta postare inchei sirul de materiale de conceptie prezentate pe situl ce l-am conceput mediatizarii pasiunii pentru trenulete. Voi continua probabil sa postez pe situl meu, insa ma voi rezuma la prezentari de machete diverse comercializate in Romania. Sper din tot sufletul ca efortul meu pentru a poza, scrie materiale si prezenta pe site, sa fie de folos pasionatilor din domeniul feroviar al machetelor.

Imagine postata

#149 Userul este online   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2486
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2011 - 07:06 PM

Efortul a fost cu siguranta de folos nu numai pasionatilor de subiecte feroviare. :hi: :hi: :hi:

Sanatate si spor.

#150 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 November 2011 - 09:16 AM

Se vede pasiunea si ...priceperea.
Multa munca si lucruri frumoase ce rezulta din ea. Toata stima. :hi:

#151 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 06 November 2011 - 10:37 AM

Tramvaiul de intretinere G 15 – 3199 la final

http://trenulete.inf...-3199-la-final/

După ce două zile am zăcut …. astăzi am reluat lucrul la acest tramvai și am terminat pantograful pe care l-am făcut din sârmă de agrafă pentru hârtie. Mi-am confecționat mai întâi un șablon din lemn, pe care am îndoit la aceleași cote piesele pantografului. Le-am cositorit împreună, iar tălpica am făcut-o din sârmă de cupru bătută cu ciocanul pe menghină… Aseară am reușit să montez și farul la vagonul tractor 3199. Am folosit două led-uri tip smd, puse în antiparalel si înseriate cu un rezistor de 1kohm. Am lestat și am făcut proba pe Diorama de la Slobozia. Merge echilibrat, dar fuge prea tare pentru ca nu am mai avut motoraș de 12 volți și am folosit unul de 9 volți. În consecință aleargă mult mai repede decât celelalte tramvaie. Din păcate am epuizat rezerva de motorașe cu acest ultim tramvai, care este cu siguranță ultima mea lucrare de modelism.

Oricum, ieri am avut totuși o mare bucurie! După ce ani de zile m-am chinuit cu o bormasină de mână improvizată de mine dintr-un motor de ștergător de parbriz de IMS, ieri am primit, grație unui troc cu un client din Sibiu, o bormașină de mână, o frumusețe miniaturală, foarte practică. Cum nu am avut finanțare si pentru alimentatorul ei original, am improvizat… un alimentator din faimosul FZ1 și pot spune ca merge bine. Singura modificare necesara în FZ1 este aceea de adăugare a unui sistem de filtrare/stabilizare pe bază de condensatoare si diode suplimentare. Probabil că vom funcționa așa cu mașina de găurit, o sculă foarte bună și necesară, dar pe care până acum nu mi-am permis să o iau.

Imagine postata

si filmuletul:


#152 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 13 November 2011 - 11:52 AM

Locomotiva E 656 de la Lima – îmbunătățiri

http://trenulete.inf...unata%C8%9Biri/

Prezentată in materialul de AICI, locomotiva a fost supusă unor modificari menite sa îmbunătățească modelul.

1. Am adăugat sistem de colectare a tensiuni pe doua roti, cele fara cauciucuri de aderenta, de pe boghiul tractor. Pentru colectare am confectionat lamela din coarda de chitara numarul 1 ca grosime, fixata pe boghiul motor ca in imaginea din galerie.

2. Am adaugat sistem de colectare a tensiunii si pe boghiul din mijloc, folosind lamele ramase de la boghiele de americane Mehano folosite la tramvaie. Lamelele s-au montat prin lipire la cald conform imaginii din galerie.

3. Am montat sistem de iluminare pe baza de led-uri alb cald. Dupa ce in toti acesti ani de modelism am tot iluminat locomotive de diverse tipuri, dupa ce mi-au trecut prin mana sute de locomotive, dupa ce am analizat pe multiple forumuri fenomenul de iluminare la locomotive, am ajuns la unele concluzii:

a. lumina rosie la locomotive este doar un moft si nu se justifica decat daca locomotiva respectiva este destinata sa ruleze fara garnitura de tren;

b. sistemul alb/alb in functie de directia de mers este cel mai potrivit pentru locomotivele care ruleaza cu garnituri de tren;

c. este destul de jenant faptul ca in sistem analog luminile se sting la oprirea garniturii la semnal…

Referitor la punctul C, am gandit si razgandit numeroase variante de rezolvare a problemei. In toti acesti ani am facut numeroase teste la ideile pe care le-am avut. Cele mai multe nemultumitoare si ca atare nu am mai publicat studiile mele in domeniu. INSA, cu aceasta locomotiva chiar am reusit sa imi pun planul in aplicare. La ora actuala este SINGURA locomotiva in sistem analog care se poate opri la semafor si careia sa nu i se stinga luminile. Tot sistemul este gandit fara implicare electronica! Sistemul conceput de mine este capabil sa asigure luminile aprinse la oprirea pe un tronson nealimentat, in analog, iar efectul este la fel ca in digital, locomotiva STA PE LOC LA SEMAFOR si LUMINILE SUNT APRINSE! Atata timp cat liniile sunt alimentate cu curent electric, farurile stau aprinse! Deci, am rezolvat o mare problema a locomotivelor care ruleaza in ANALOG!

Pentru montarea propiuzisa a lampilor am folosit led-uri punctiforme, alb/cald, de 1,8 mm diametrul lentilei, montate in paralel, pentru ca in analog sa lumineze puternic chiar si la cea mai mica viteza de deplasare. In prealabil, am sectionat partea de material transparent, corpul de geam ca sa zic asa, de care erau atasate si prismele (ghidajele) de lumina ce intrau in locasurile lor. Apoi am indepartat ghidajul de la farul central, lasand loc liber pentru led. LED-ul pentru farul central a fost usor polizat si rotunjit pe o parte ca sa intre in adancitura din plafon. Partile din jurul farurilor au fost vopsite cu negru acrilic, mat, pentru ca lumina degajata de led-uri sa nu strapunga prin caroserie.

Toate cele trei leduri aferente unui post de conducere, sunt montate in paralel si apoi inseriate cu un rezistor de 1 kohm si montate in antiparalel intre cele doua posturi de conducere, astfel incat la schimbarea sensului de mers, sa se aprinda diferit, pentru fiecare post de conducere aflat pe directia de mers. Prin montarea in antiparalel se asigura si preluarea curentului rezidual la polarizare inversa. Montajul cu rezistorul l-am potrivit chiar la mijloc, in fantele interioare de la burduful articulatiei locomotivei.

Prin demontarea completa a sistemului de tractiune, am descoperit folosirea unui motor made in China, cu port-perii metalice, ca la jucariile ieftine chinezesti. Am inlocuit numai capacul motorului, cu unul care avea port-perii pe baza de carbuni, lucru care a imbunatatit atat factorul de zgomot al masinii, cat si durata de viata a jucariei in regim de rulaj intens.

In final, trebuie doar sa recunosc faptul ca am fost inspirat la modificarea acestei jucarii, reusind sa implementez un sistem de iluminare pe care il coc de multa vreme, si pe care vreau acum sa-l aplic si altor locomotive din Depoul PanArin, depou specializat numai pe locomotive in analog!
Imagine postata

#153 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 14 November 2011 - 04:10 PM

Și pentru că, după ce am postat realizarea, unele persoane sceptice m-au acuzat că am publicat o păcăleală și că nu se poate în analog așa ceva decât pe bază de electronică complicată sau acumulatori, și pentru că alții mi-au scris pe mail că poza e trucată, am facut un mic filmuleț în care se poate observa cu ușurință că la staționarea în semnal, farurile acestei locomotive NU SE STING! Să fie un trucaj? Să fie pixelul albastru? Priviți!

http://trenulete.inf...56-lima-filmul/

#154 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 21 November 2011 - 05:21 PM

Montarea unei minicamere video pe BR 218 Piko

http://trenulete.inf...pe-br-218-piko/

Am primit saptamana trecuta o minicamera video spion, disimulata sub forma unei telecomenzi auto. Ca atare am hotarat sa adaptez camera o Bascuta mea, o batrana BR 218 de la Piko. Pentru adaptare am inlocuit placta veche a masinii, cea cu mufa pentru digital, mai ales ca eu nu am si nici nu voi avea digital vreodata! Am facut alta placa de circuit, pe care am adaptat rezistentele pentru iluminare si in plus am montat o priza pentru conectarea minicamerei. Pentru ca nu voi folosi tot mereu aceasta camera, am decis ca nu este cazul sa o separ de cutia sa, pentru ca poate astfe fi folosita si la filmari spion, dar si pentru o filmare pe diorama. In consecinta am confectionat din forex un supert in care camera pur si simplu se aseaza si se da drumul sa functioneze. Dispozitivul de sustinere are fixarea pe suprtul boghiului, astfel incat la curbe camera sa se roteasca o data cu boghiul sustinator. Pe acelasi dispozitiv am amplasat doua led-uri albe pentru ca lumina sa serveasca in tuneluri unde este prea intuneric. La final am facut o mica filmare de proba. Dezamagirea este uriasa. Desi in actele camerei se specifica faptul ca este dotata cu stabilizator de imagine, din filmarea de proba nu se vede ca ar avea asa ceva. In orice caz, m-am lamurit cum e cu cumpararea de pe internet. Pentru edificare, va invit sa urmariti filmuletul anexat! Ramane insa valabila ideea de dispozitiv pentru fixarea unei camere spion pe o locomotiva pentru filmari in traseu, ca sa ma exprim ceva mai plastic!



#155 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 14 December 2011 - 06:38 AM

http://trenulete.inf...lima-iluminare/

Dezvoltand ideea din materialul anterior, am ajuns la concluzia ca as putea imbunatati sistemul astfel incat sa ofer toate rotile colectarii de tensiune de pe linii si in acelasi timp sa am lumina la faruri in timp ce stationeaza locomotiva la semafor pe sector nealimentat. Totodata am gandit sistemul astfel incat sa poata fi aplicat si folosit nu numai pe o diorama dedicata, la care exista sectoare cu alimentarea controlata. La ora actuala, macheta poate fi rulata pe orice sine in analog, chiar fara sectoare de linie intrerupte, ea va continua sa mentina luminile aprinse chiar daca se opreste din variator alimentarea cu energie electrica a sinelor. Mai mult decat atat, lumina va functiona la fel de tare chiar si la viteza foarte mica, totul gratie unor acumulatori introdusi in partea de cabina unde am avut loc. Sistemul este foarte eficient, dar presupune loc pentru montarea acumulatorilor.
Imagine postata



#156 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 31 December 2011 - 11:50 AM

Toate urarile mele de bine pasionatilor de trenulete, masinute sau alte machete! Fie ca noul an sa aduca numai lucruri bune pentru modelismul romanesc!
Imagine postata

#157 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 11 January 2012 - 10:31 AM

Vagoane Connex Piko – iluminare

Un set de trei vagoane Connex de la Piko, au primit instalatii de iluminare pe led-uri. Am folosit la fiecare cate o rigleta de 7 led-uri smd aranjate conform schemei urmatoare. Redresarea se face cu 4 diode, cate doua la fiecare capat, solutie mult mai practica decat cea cu punti redresoare pentru modelul de colectare pe axul osiei. Colectarea curectului se face pe osii, cu lamele tip Rally, dar taiate pe jumatate, astfel incat, cu o singura lamela se realizeaza colectarea de tensiune la un vagon. Nu este nevoie ca lamela sa fie atat de lata cum e cea originala. Montajul este realizat cu led-uri in paralel, pentru sistem analog, astfel incat la cea mai mica tensiune acestea se aprind. Stabilizarea se face cu un condensator electrolitic. Cele 7 led-uri sunt inseriate cu un rezistor de 580 ohmi. Pentru ridicarea la pozitie a rigletei, am confectionat la fiecare vagon cate doi pereti din forex de 2 mm grosime, pozitionati in capetele acestuia.
http://trenulete.inf...piko-iluminare/
Un vagon a primit si lampi finale. Am folosit led-uri rosii de 3 mm, polizate in cap pentru inlaturarea lupei. Montate inseriate cu un rezistor de 1k, cele doua led-uri sunt stabilizate cu un condensator electrilitic de 1000 micro/25 volti. Montajul se aseaza perfect pe suportul din capatul vagonului astfel incat sa vina la pozitie fata de ghidul de lumina al vagonului. La final led-urile au fost vopsite cu negru acrilic pentru diminuarea luminii reziduale in capatul vagonului.

Imagine postata

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi