Lucrarile lui Prognosis
#81
Postat 26 November 2010 - 12:17 PM
http://trenulete.inf...-presei-locale/
Ieri 25 noiembrie 2010, in ziarul Adevarul de seara a mai aparut un articol despre diorama mea si intentia de a infinta un Club de Modelism la Slobozia. Poate ca de data aceasta, autoritatile vor fi mai cooperante si ma vor sprijini sa ofer copiilor si pasionatilor din orasul Slobozia, un punc de atractie si de pornire in ceea ce priveste arta modelismului feroviar. Consider ca este oportun pentru acestia sa aiba un loc unde pasiunea lor sa poata prinde contur, unde sa se schimbe imresii si experiente, unde sa se realizeze arta in mediu controlat. E pacat sa nu vada lumea aceste lucrari, e pacat sa nu existe in oras un loc unde copii sa exerseze si sa invete sa construiasca. Cred ca un mic efort din partea Consiliului Judetean, a Primariei, ar aduce un lucru bun orasului si ar dovedi ca administratia se implica in actul de promovare a talentelor locale si de incurajare a pasiunilor constructive.
#82
Postat 28 November 2010 - 05:21 PM
Vagon clasic – iluminare cu leduri
http://trenulete.inf...nare-cu-leduri/
Un simpatic vagon clasic cu luminator, sosit de pe meleaguri banatene, a primit un iluminat pe baza de leduri alb-cald si felinare pentru lampi finale. Dupa principiul aplicat si la alte vagoane cu luminator, am folosit prisma de plexiglas de 5 mm grosime, in care am pozitionat peduri alb/cald. Capetele lentila au fost slefuite cu smirghel pentrua inlatura efectul de lupa al luminii. Ledurile sunt pozitionate spre sus cu fasciculul iar lumina este reflectata de tavanul luminatorului pe care am lipit staniol astfel incat sa fie iluminate si ferestrele luminatorului.
Cele 5 leduri plafoniere sunt legate in paralele si inseriate cu un mini bec de 12 volti, iar felinarele sunt inseriate cu un rezistor de 820 ohmi. In cabina de toaleta se afla amplasata puntea redresoare miniaturala. Colectarea se face de pe axul osiillor, cu lamele elastice model Rally (trimise de client)…
#83
Postat 05 December 2010 - 05:31 PM
http://trenulete.inf...are-pe-led-uri/
In urma cu ceva timp au sosit de la Botosani o serie de 4 vagoane mici, de la Piko, model vechi, care aveau ca destinatie demontarea si utilizarea sasiului pentru constructia viitoarelor automotoare Malaxa 900/77. Dupa investigatii amanuntite am ajuns la concluzia ca sasiul este mai scurt si ca atare am renuntat la casarea lor. Dupa ce saptamana trecuta am modificat cuplele acestora, astazi am inceput dotarea lor cu iluminat interior.
Rigletele sunt facute din placa de circuit si contin 4 diode 1N4005 pe post de punte de diode, un rezistor de 1k si cele 3 led-uri tip smd. Diodele si rezistorul sunt montate in partea de sus si astfel sunt ascunse sub acoperis, dupa schema simpla din imagine
… , iar pe placa, direct pe partea cuprata sunt doar cele trei “becuri” smd de culoare galbena, dat fiind faptul ca vagoanele sunt antice si iluminarea se facea cu becuri a caror lumina era galbuie.
Osiile fiind prinse in umeras metalic, colectarea este simpla, fara lamele, doar doua fire lipite atent pe umerul metalic care preia de pe varfurile ascutite ale osiilo,r cu frecare minima si fara sa fie nevoie de lamele. Un sistem foarte bun si eficace de colectare a tensiunii, un pol de la o osie si al doilea de la cealalta.
Placa este gaurita pentru trecerea ghidurilor de fixare a vagonului pe sasiu. Demontarea si extragerea placutei pentru interventii se face fara alte probleme.
Un capacitor va fi incorporat in cabina de toaleta pentru a acoperi caderile de tensiune din timpul rulajului.
Urmeaza si restul de vagoane, ultimului urmand a se monta si felinare superioare pentru lampile finale. Asta insa dupa ce facem rost si de alte osii metalice intrucat vagoanele originale erau dotate cu osii de plastic.
#84
Postat 07 December 2010 - 05:18 PM
http://trenulete.info/vagon-mic-%E2%80%93-...e-pe-led-uri-2/
Am continuat cu iluminarea vagoanelor din acest set. Am lucrat placutele de circuit, toate o data pentru usurarea productiei. Le-am facut putin mai lungi pentru a se spijini mai bine pe carcasa cabinei si pentru a fixa un inaltator pe capete astfel incat sa nu se mai vada pe geam ledul. Practic am mai ridicat placuta cu inca 2,5 mm, dar inca se vad ledurile si ca atare voi proceda la alta modificare pentru vagonul urmator, urmand sa aplic procedeul si la cele deja instalate.
#85
Postat 14 December 2010 - 10:37 PM
http://trenulete.info/trenulete-info-ora%C...raciun-fericit/
Steluțe argintii coboară acum din cerul înghețat, căzând lin pe pajiștea amintirilor de Crăciun din copilărie. Șuieratul trenulețului ce se învârte în jurul Bradului de Crăciun, mirosul cozonacilor, focul ce arde zglobiu să vă umple casa de lumină, colindele copiilor să vă aducă zâmbete pe chip, iar dragostea să vă mângâie sufletul.
La Mulți Ani! și trenulit fericit!
#86
Postat 17 December 2010 - 08:40 AM
http://trenulete.info/vagon-mic-%E2%80%93-...ri-%E2%80%93-3/
Continuarea lucrarii de iluminarea a vagoanelor mici.
Pentru ca led-urile erau vizibile pe geam dintr-un anumit unghi, dar si pentru ca lumina generata de micile smd-uri galbene nu era pe placul meu, am continuat cu al treilea vagon din aceasta serie, insa am imbunatatit sistemul. Asta inseamna capatarea experientei, experienta pe care o impartasesc cu voi, citititori pasionati de trenulete.
Am hotarat ca trebuie sa urc placa de circuit pana la limita plafonului si pentru ca plasticul geamurilor nu imi permitea, am decis ca este cazul sa fac unele modificari. Astfel am scos sectorul de masa plastica transparenta aferent ferestrelor….
Si cu un cater, pe o coperta de agenda, am taiat usor si am separat ferestrele de partea superioara. Atentie la taiere, nu presati prea tare pentru ca materialul este casant. de asemeni am folosit freza pentru a indeparta gura de turnare de pe interiorul plafonului vagonului.
Dupa finisarea taieturii, cu Revell am lipit ferestrele la locul lor pe peretii laterali. Pe placa de circuit am plantat led-uri alb cald, de 3mm diametru, la care le-am slefuit lentila pentru modificarea unghiului de disipare a luminii si pentru eliminarea fasciculului.
Pentru fixarea placii de plafon am folosit banda dublu adeziva…
Rezultatul este pe masura efortului. Lumina este mult mai realista si in plus nu se mai vad lampile. La fel am procedat la toate vagoanele si la cel postal, astfel incat acum exista un set de 4+1 cu iluminare. Vagonul postal are si lumini finale dupa cum am descris in subiectul respectiv.
Pentru ca in decursul anilor, incepand dn 2007, numeroase persoane m-au ajutat cu diverse donatii, sustinand activitatea mea de modelist sarac si incepator, pentru ca in acest moment visul dioramei este implit, pentru ca Depoul PanArin a ajuns in stadiul in care isi permite sa sustina o campanie de mediatizare a modelismului feroviar, Duminica 19 decembrie, un grup de copii va vizitia Diorama la mine acasa, prilej cu care am hotarat donarea a doua seturi de vagoane clasice pe osii, unul fiind acesta, precum si doua locomotive cu abur Piko Junior, impreuna cu sinele aferente si variatoarele Piko necesare rularii garniturilor.
Sper ca in acest fel, sa incurajez modelismul feroviar in randul copiilor din Slobozia, oferind din putinul pe care il am, asa cum si mie mi-au fost facute donatii pentru sustinere la timpul potrivit. Vin sarbatorile, prilej cu care inimile noastre isi recapata marinimia si iubirea cu care bunul Dumnezeu ne-a inzestrat, dar pe care, le folosim atat de putin in restul timpului.
#87
Postat 04 January 2011 - 05:20 PM
http://trenulete.inf...wt-11-311-lima/
Cu o particularitate destul de evidenta, acest vagon produs de Lima este ceva mai reusit decat alte vagoane Lima care au trecut pe la mine. Impresia artistica este generata de accesoriile din cutie. Un set de burdufuri, cuple si amortizoare, pentru varianta cu burduful cuplat, adica intins, un set cu burdufurile stranse, precum si platforma de trecere dintre vagoane, articulata. Cu multe detalii si ingrijit lucrat, produsul te incanta la prima vedere. Spun asta pentru ca o data pus pe linii, magia dispare si face loc dezamagirii. Boghiele prezinta un grad redus de mobilitate in plan orizontal dar si vertical, facand deraierea constanta si producand o mare cantitate de injurii pe metrul liniar de cale ferata.
Problema este simplu de rezolvat, dupa ce se reuseste demontarea completa a vagonului, prin largirea in plan inainte-inapoi a gaurii in care intra axul boghiului, astfel incat boghiul capata o mai mare mobilitate. Pentru rezolvarea deraierii in curbe, este deajuns sa inlocuiti osiile standard Lima, cu axul din plastic, care tin rotile la maxim presate in interiorul sinei. Schimbarea acestora este necesara si pentru introducerea iluminatului cu un minim de interventii. Eu am inlocuit osii cu unele izolate pe o parte, de la Piko, osii la care am ajustat distanta ditre roti, reducand astfel incat osiile sa joace usor intre cele doua sine. In acest mod, am rezolvat problema deraierii vagonului.
Pentru ca tot am desfacut integral vagonul, am imbunatatit imaginea interiorului vopsind canapelele cu maro Revell si podeaua cu bronz aluminiu si astfel am obtinut si efectul de amplificare a luminii prin reflexia din podea.
Pentru colectarea tensiunii, lamele de la Rally sunt ineficiente, dat fiind lungimea boghiului. Ca atare am folosit pentru lamele, fasie de tabla elastica de cupru, taiata in latime de 2,5 mm si pe lungimea de 46 mm, de care am lipit un fir facut din trei fire litate impletite, ca sa dea elasticitate si ca sa treaca usor prin gaura originala din mijlocul axului boghiului, fara a mai fi nevoie alta interventie.
Pentru plafon, am realizat un sistem pe baza de folie de forex de 2,5 mm grosime. Am dorit sa fac un model la care sa nu folosesc placa de circuit, tinand cont ca multi dintre modelisti nu au acasa posibilitatea scrierii si decaparii in acid a placilor de circuit. Se poate folosi cu succes si placa de circuit pentru teste. Eu am folosit forex pe care am plantat ledurile alb-cald, polizate in cap pentru inlaturarea lentilei, si contactor de fir de cupru de la cablu de retea pentru legaturile intre led-uri. Am folosit principiul celor 4 diode montate la capete doua cate doua, pentru redresarea curentului, astfel incat plafonierele sa arda indiferent de sensul de mers. Ingroparea ledurilor in forex a creat inca un avantaj, ascunzand astfel corpul diodei, afara ramanand numai o jumatate de milimetru din caparul polizat al diodei led.
Initial am folosit numai 4 led-uri in paralele si inseriate cu un rezistor de 620 ohmi, dar pentru ca se luminau prea putine compartimente, am marit la 7 leduri inseriate cu un mini bec de 12 volti in loc de rezistor. Practic sunt iluminate individual 7 compartimente din 8 posibile.
Astfel, un vagon ce mi-a produs multa panica la primul rulaj, a ajuns sa ruleze perfect si sa dispuna si de iluminat corect in compartimente. Maine urmeaza si perechea sa!
#88
Postat 11 January 2011 - 10:30 AM
Aceasta ruta este freeware, dar poate fi oferită doar de mine catre site-urile selectate de pe Internet pentru difuzare. Ruta contine fisiere cu texturi, cladiri si vehicule a caror copiere a fost permisa din rute freeware de pe internet, baza fiind ruta de tramvaie Stadtbahn U79. Fiecare tip de vânzare şi de transfer (Ebay, Download, partajarea de fişiere, etc) este strict interzisă. Nu este permis să se ofere patch-uri, care să modifice în nici un fel ruta, linia de cale sau aspectul general fara consultarea si acodul meu.
Toate detalii de instalare, materialul rulant si accesoriile necesare se pot dowloada GRATUIT
http://trenulete.inf...-la-download-2/
#89
Postat 17 January 2011 - 10:17 AM
http://trenulete.inf...-de-la-auhagen/
Un kit foarte usor de realizat, facut bine de Auhagen, fara bavuri, cu piesele executate corect, mai putin la streasina, unde acoperisul nu prezinta muchia corecta pentru lipirea corespunzatoare a acestora.
Se incepe cu executarea mastii de iluminare interioara. Aceasta este din hartie cu baza neagra, pentru ca lumina sa nu razbata prin peretii casutei. Dupa decupare, se lipesc muchiile de imbinare cu adeziv. Eu am folosit prenadez pentru ca lipeste hartia relativ repede dar ofera timp suficient pentru miscarea ei daca nu s-a potrivit bine. Aracetul nu este indicat pentru ca umezeala deformeaza matrita din hartie. Se incepe cu ea pentru a se da timp sa se usuce adezivul…
Urmeaza montarea bazei. Dupa decuparea corecta a pieselor, se debavureaza punctele de turnare si se indreapta muchiile unde este cazul, cu o unealta facuta din baza forex, pe care am lipit smirghel, mai fin pe o parte si mai aspru pe cealalta parte. Este o scula foarte utola in modelism. Mi-am facut mai multe modele de diverse marimi si granulatii.
Se monteaza apoi piesele bazei pe temelie, avand grija sa imbinam corect muchiile si sa fie trase la pozitia corecta. Recomand presarea suportului si montarea lui pe o baza perfect dreapta. Eu folosec un geam de la o vitrina, geam cu muchiile slefuite, ca sa nu ma accidentez prin taiere in sticla. Carligul din imagine, este un desfunzator special facut din coarda de chitara, pentru desfundarea tevii foarte subtiri de la sticla de adeziv Revell.
Urmeaza montarea geamurilor. Kitul are in dotare o folie de acetofan. Metoda mai usoara si care scuteste modelistul de problema manjirii acetofanului transparent cu adeziv, fapt foarte suparator ca aspect final, este urmatoarea. Se decupeaza toate reperele (ramele de geamuri) si dupa debavurare, se da usor cu adeziv, in punctulete subtiri, de-a lungul ramelor si se lipesc imediat pe foaia de acetofan, presand usor pe rama, si lasand loc intre piese pentru trecerea fara probleme a foarfecelor cu care decupam fiecare fereastra dupa circa 5 minute de uscare…
Urmeaza montarea ramelor, fiecare unde are locul, in peretii casutei. Avem grija sa punem foarte putin adeziv pe partea interioara de lipire a ramei si sa presam in spatele ei. De asemeni, dupa lipirea fiecarei rame, se intoarce peretele cu fata si se potriveste corect in gaura din perete, pentru ca de cele mai multe ori, aceste gauri sunt mai mari decat ramele, si din neatentie putem lasa o rama necentrata in gaura peretelui. La final presam pe dosul peretelui toate geamurile deodata folosind o suprafata dura, un lemn e de preferat, pentru lipirea uniforma a tuturor ramelor.
Se monteaza apoi partea de mansarda pe bucata de acoperis aferent, neuitant inainte de acoperire, sa punem si mastile de perdele la geamuri…
Se incepe montarea peretilor urmarind schema de instruire din cutia kitului. Avem grija cu dozajul adezivului, care nu trebuie pus in exces, si care trebuie sters imediat, cu degetul, nu cu o carpa care ar putea lasa mustati nedorite din scame. Se urareste lipirea la vinclu. Primul perete este foarte important, deoarece, dupa el, vin toate celelalte. Important este sa mergem intr-un singur sens, perete dupa perete, astfel incat la final, in caz de nepotrivire, sa avem de reparat doar o singura muchie. Daca se merge de la un perete in ambele sensuri, risca mai multe deformar ale muchiilor. La imbinarea dintre pereti se urmaresete potrivirea corecta a muchiilor, astfel incat sa nu ramana spatiile atat de suparatoare privitorului la aspectul final. Nu trebuie sa ne grabim, dar nici nu trebuie tergivesrat intre pereti pentru ca avem nevoie sa lipim tot in intervalul in care avezivul mai permite miscarea pieselor daca acestea nu au fost montate corect.
Urmeaza montarea balcoanelor. Principiul ramane acelasi, multa tentie, debavurarea corecta, adeziv fara excese, in punctele esentiale. Recomand ca inaintea lipirii oricarei piese, se se probeze pozitia sa si felul in care se incadreaza. Daca apucam sa dam adeziv, mai greu cu reparatia in caz de nepotrivire si in plus, adezivul in exces sau inlaturat, strica aspectul final al lucrarii…
Urmeaza introducerea mastii decorative. Se urmareste sa intre bine in toate partile, fara indoiri fortate, iar acolo unde masca sta departe de geam si decorul se vede urat, se pune cate o picatura de prenadez si se preseaza usor.
Urmeaza montarea streasinilor, a tubulaturii de scurgere (burlane) a cosurilor, jardinierelor, balustrade si scari, toate accesoriile exterioare. La acest kit, pentru fixarea antenei, am dat gaura in acoperis intrucat fabricantul a uitat sa faca lucrul acesta… La final, dupa intarirea constructiei, urmeaza decorarea cu iarba, iedera si plantarea florilor in jardiniere.
Pe diorama sau in vitrina, casuta poate fi dotata cu iluminat interior. Aspectul final conteaza foarte mult daca avem grija sa curatam cu smirghel fin excesul de adeziv. Dupa cum vedeti, casuta este foarte frumoasa si cocheta. Aspectul ei se poate imbunatati daca montam in mansarda, pe terasa sau in balcon diverse accesorii, mese, scaune, umrelute, personaje.
#90
Postat 17 January 2011 - 03:53 PM
Casuta Michaela de la Auhagen Montajul kitului cu codul 11 387
http://trenulete.inf...-de-la-auhagen/
Acest kit de la Auhagen este casuta mea preferata de pe diorama. Este lucrat chiar ceva mai ingrijit decat Sybille, dar are si el neajunsurile sale. Matriele sunt ceva mai bune decat cea de laSybille, nu sunt asa multe de debavurat. Probleme apar la montarea gardului, care nu se potriveste cu platforma betonata si trebuie intervenit in ajustarea pieselor de beton. Nici desenul explicativ nu este edificator in cazul gardului. Trebuie sa studiezi atent poza de pe cutie si sa intuiesti cam cum vine. In fapt, matrita gardului este singura la care trebuie sa intervii masiv pentru inlaturarea marginilor hidoase si a bavurilor dintre piesele matritei, usor dezaxate, de unde si inconvenientele.
O alta problema este creata de micuta mansarda, unde indoiturile nu ies la unghiul potrivit in ambele capete si este nevoie de ajustarea prin slefuire. Un alt aspect neplacut si ciudat il dau cele doua piese de placare caramizi, care se plaseaza pe interiorul intrandului de la usa principala, ziduri care sunt concepute prost si care nu se potrivesc la imbinari.
Inca o problema veti intampina la decorarea interioara a garajului, decupajele insemnate pentru ferestre in decorul de hartie, nu sunt pe marimea ramelor interioare a ferestrelor si trebuie taiat dupa imaginatie, astfel incat decorul sa se aseze corect pe perete.
O nota negativa o da seria cuprinzand cauciucurile din garaj si bicicleta. Acestea sunt de culoare maro deschis, impropriu cauciucurilor si in cazul meu am intervenit cu vopsea peste rotile, saua si ghidonul bicicletei, vopsit cat sunt inca nedecupate de pe ramura turnata. La fel am procedat si in cazul cauciucurilor auto…
Copacelul din dotare, turnat in doua dimensiuni, adica plat, necesita interventia umana prin rasucirea crengilor in 3D astfel inacat acesta sa capete o forma naturala inainte de baia de frunze… care ai da viata.
Placa verde cu peretele frontal, de la intrarea principala, are si ea probleme, fiind foarte stramba din turnare, fapt care se rezolva prin ajustarea la mana, prin presiune, si apoi prin lipirea rapida si presarea pana cand se intareste.
Inca o problema veti intalni la montarea ramei aracului de vegetatie din laterala casei, care este mai scurt decat distanta dintre gard si casuta, (chestie interesanta la nemti, care sunt atat de precisi in masuratorile lor, fapt care ma duce cu gandul la lucrarile romanesti, care nu se potrivesc de la mama lor)…dar care se rezolva prin adaugarea unui stalp decupat din ramura matritei de gard betonat, si pe care il interpuneti intre araci si stalpul din dreapta gardului. Tot la aceasta parte a kitului, veti observa ca piesele se se pun ca teu al aracului, deasupra, nu stau la pozitie decat cu minutioase potriviri din penseta. Aplicarea vegetatiei trebuie facuta ceva mai tarziu, dupa ce astia se lipesc definitiv pe rama aracului.
La final, iese o lucrare placuta, rezultatul fiind cam de nota 7 pentru firma Auhagen. Cu cele cateva probleme ale sale, casuta Mihaela este mai placuta la montaj, nemaifiind nevoie sa se intervina prin debavurare masiva, daca se urmareste decuparea atenta a pieselor de pe ramura.
#91
Postat 20 January 2011 - 05:03 PM
Prezentate pe coala A4, diversele piese din acest set, sunt foarte usor de realizat si rezulta mult mai ieftin decat o casuta kitt din plastic. Procedeul de lucru este relativ simplu. Eu am complicat nitel lucrurile, adaugand la foaia de hartie un suport mai solid, anume cartonul prespan de 1 mm grosime, pentru a da o stabilitate marita constructiei. Se poate realiza prin doua metode. Fie pur si simplu decuparea reperelor si lipirea lor conform schitei, doar din hartie, fie printarea lor pe coala autoadeziva, decuparea peretilor din carton prespan, montarea casei si apoi lipirea autocolantului. Eu am folosit o metoda intermediara, si anume, am decupat peretii din prespan, am decupat modelul de pe hartie si dupa ansamblarea peretilor, am lipit cu prenadez modelul de hartie.
Am inceput insa cu bridele de sustinere de sub acoperis, lipite dupa cum am zis cu prenadez pe suport de carton prespan de 1 mm grosime si decupate ulterior cu caterul si rigla. La fel am procedat si cu placa acoperisului, pe care le-am lasat la uscare.
Am continuat cu realizarea peretilor pentru buncarul de carbuni, acesta fiind cam de 2 mm grosime, am folosit ca suport interior bucatele de carton ondulat de la cutii de parfum (ambalaj), carton care are grosimea adecvata si pe care am lipit modelul de hartie cu prenadez. Buncarul este reproducerea unui model de lemn.
Camera magaziei este executata conform descrierii de mai sus. Fireste, se poate decupa fereastra, asa cum am facut la remiza, pentru a se monta luminaa interioara. Eu nu am prodecat asa pentru ca vreau sa completez doar cu un stalp de iluminat exterior, de genul celor facute de mine acasa, si nu voi mai pune lumina interioara
Cladirea aceasta, prezinta un perete in spate, gros de 3mm, ca un zid de protectie si corp comun cu peretele din spatele magaziei. Am folosit ca suport interior (sub hartie), placa de forex de aceiasi grosime, bine finisata ca sa prinda prenadezul, peste care am lipit si pliat modelul de hartie dupa acelasi procedeu ca cel descris in introducere.
Platforma se sustinere a magaziei, a fost realizata tot prin lipirea modelului de hartie pe suport de prespan, pe care am montat peretii casutei si zidul din spate impreuna cu buncarul de carbuni, dupa care am adaugat acoperisul si bridele de intarire prezentate mai sus.
La fel am procedat si cu stalpul de sustinere si cu pompa de motorina, lucrate insa direct din hartie. Nu recomand folosirea aracetului, intrucat modelul din hartie absoarbe umiditatea si se onduleaza. Am lucrat doua astfel de magazii, una din hartia originala, una copiata la xerox color (laser) pe coala autoadeziva. Acest procedeu este mai simplu pentru ca inlatura folosirea prenadezului, insa necesita atentie sporita la fixare, orice niscare ulterioara nefiind permisa. prenadezul te lasa insa cateva minute sa misti hartia ajustand pozitia corecta a decorului printat.
Urmeaza ca dupa uscare si intarire, sa fac retusurile cu carioca sau creoiane colorate acolo unde imbinarea de hartie este prea evidenta, adaugarea unor lampi exterioare si a unui stalp de iluminat cu led alb-cald, decorarea cu iedera si arba sau flori, imbatranirea si murdarirea pe ici pe colo, in punctele esentiale.
Rezulta o lucrare simpla dar frumoasa, pentru modelisti nepretentiosi, asta pentru ca nu apare in relief scobitura de la imbinarea caramizilor, insa destul de placuta privitorului. O macheta simpla si usor de facut, timpul alocat fiind de de circa 2-3 ore de munca.
Setul de planuri cuprinde mai multe cladiri pe care voi incerca sa le realizez in zilele ce vor urma si pe care le voi prezenta dupa finalizare. Cine are nevoie de aceste modele ma poate contacta!
http://trenulete.inf...le-de-la-stipp/
#92
Postat 20 January 2011 - 06:45 PM
Daca se foloseste carton prespan se pot simula rosturile dintre caramizi. Operatia se poate face cu un pix cu bila cu rezerva terminata, cu care se traseaza direct pe hirtia printata lipita pe carton orizontalele rindurilor de caramida.
Se foloseste si o rigla ca ghidj de trasare.
De asemenea se pot folosi si directe elemente din lemn de balsa pentru detalie -sageac, pazii, etc., cit si alte elemente -jgheaburi si burlane- pentru efect.
#93
Postat 20 January 2011 - 07:02 PM
andrei_nsts, la 20 Jan 2011, 18:45, a spus:
Daca se foloseste carton prespan se pot simula rosturile dintre caramizi. Operatia se poate face cu un pix cu bila cu rezerva terminata, cu care se traseaza direct pe hirtia printata lipita pe carton orizontalele rindurilor de caramida.
Se foloseste si o rigla ca ghidj de trasare.
De asemenea se pot folosi si directe elemente din lemn de balsa pentru detalie -sageac, pazii, etc., cit si alte elemente -jgheaburi si burlane- pentru efect.
Foarte adevarat! Orice element poate imbunatati imaginea unei machete. Se pot folsi bete de chibrituri pentru barne, etc. Totul depinde de imaginatia modelistului.Voi reveni cu detalii caci inca nu s-a intarit corespunzator lucrarea!
#94
Postat 21 January 2011 - 04:29 PM
Dupa montare, am folosit un betigas de curata urechile, muiat in diluant si cu care am intins vopsea prin zonele de atingere. Am raspandit astfel mizeria in mod artistic… pe la colturi, pe peretii din vecinatate, pe acoperis, pe coloane si pe podele.
Folosind culori apropiate am vacsuit marginile taieturilor la acoperis si la pereti, astfel incat sa dau o nuanta de vechi si murdar.
Din pacate intampin probleme cu imaginile asa ca momentan nu pun decat o singura poza aici. Restul pot fi vazute aici:
http://trenulete.inf...le-de-la-stipp/ Imi cer scuze membrilor forumului pentru trimitere.
#95
Postat 21 January 2011 - 05:41 PM
O alta constructie din hartie, tot din setul Auhagen Stipp , este magazia Spritzenhaus (adica locul unde nemtii se duc sa sprituiasca in pauza de masa …)
Folosind aceleasi metode ca la Cladirea Loktankstelle, am realizat montarea celor doua repere, magazia propriuzisa si sopronul acoperit de langa ea. Am inceput cu sopronul, ai carui pereti i-am dublat la interior cu prespan de 2mm grosime. Pentru indoirea muchiilor corect, am folosit un plastic de la trotuare de casute, pe ale carui margini drepte am indoit la vinclu hartia decorativa.
Pentru magazie, am dublat peretii cu prespan de 1 mm grosime, taiat pe masura desenului, din care am facut o cladire interioara, pe care am lipit peretii de hartie.
Montarea peretilor de carton a fost mai usoara daca am folosit ca fixare initiala, hartie autoadeziva din aceea care se foloseste la aplicarea preturilor pe diverse produse la magazine, cu care fixat pentru moment peretii unul de altul.
La interior am tapetat peretii cu coala autoadeziva crem, sa dau nuanta de perete zugravit, iar pentru podea am folosit tot coala autoadeziva gri. Am decupat intrandul usilor, pentru a le face functionale. Usile sunt facute separat astfel incat acestea sa se deschida. In loc de balama am folosit o hartie gumata lipita intre suprafata decorativa. Canturile le-am vopsit cu culoarea usii. La interior, intre cele doua straturi decorative, am introdus o fasie de carton de carti de vizita, pentru a intari suprafata usilor.
In momentul de fata, din colectia Auhagen, am deja lucrate urmatoarele cladiri.
a mai ramas Gara si biroul de miscare cu cladirile administratiei depoului, pe care intetionez sa le realizez zilele urmatoare. In final, toate aceste cladiri vor decora noua bucata de mini-diorama, care va fi conectata la Diorama lui Prognosis, parte ce va reprezenta un mic depou epoca 3-4, cu placa turnanta si alte accesorii, toate lucrate in stil home made, din hartie si forex. In paralel lucrez la placa turnanta si la automotorul Malaxa.
#96
Postat 22 January 2011 - 05:26 PM
http://trenulete.inf...-auhagen-stipp/
Setul de cladiri Depou de la Auhagen continua cu combinatia Briescht, din care am lucrat azi plansa nr. 1, aferenta cladirii celei mai mari din ultimul grupaj, care reprezinta gara, biroul de miscare si magaziile de marfa si coletarie.
Plansa nr. 1, cladirea principala a statiei, fiind partea centrala, de care se leaga toate celelalte corpuri, a fost prima pe lista in mod firesc.
La aceasta cladire am decis decuparea ferestrelor si montarea lor in relief, astfel incat cladirea sa poata fi dotata si cu iluminat interior. Pentru asta trebuie decupate cu caterul ramele ferestrelor de pe plansa printata
Apoi, cele doua parti de ziduri se monteaza de proba dupa ce toate muchiile s-au indoit la cote.
Din prespan de 1 mm grosime, se taie dublurile la pereti si se decupeaza ferestrele si usile, astfel incat lumina sa poata trece din inteior. Trasarea corecta se face aliniind modelul printat cu piesa taiata din prespan si trasand cu creionul circumferinta decupaturilor astfel incat acestea sa se suprapuna perfect la montare.
Se montea dublurile la pereti avand grija sa se potriveasca bine deculajele, se lipesc cu prenadez de modelul printat si pe spate se asigura cu banda aveziva la pozitie pana se intareste lipitura. Urmeaza conturarea interioarelor decupajelor, cu pensula fina si cu o culoare cat mai apropiata de modelul printat. Eu am dat cu un maro caramiziu palid.
Urmeaza decuparea ferestrelor de rezerva si lipirea lor cat mai centrat la interiorul constructiei, fiecare la locul potrivit, astfel inacat eventuala iluminarea sa se vada prin ferestre iar modelul sa capete profunzime in dreptul acestora.
Dupa o prima proba de planeitate si fixarea ferestrelor, urmeaza micile retusuri la imbinari si confectionarea cutiei postale. Eu am mai adaugat si pervaze exterioarea la ferestre, pe care le-am vopsit cu o culoare adecvata.
Intre timp, se lipeste acoperisul de dublajul din carton prespan si se lasa la uscat.
Dupa uscare, am vopsit cu gri partea inferioara a acoperisului, in zonele unde se vede din exterior dedesubt. Dupa uscare am lipit acoperisul la pozitia corecta si am presat bine pentru ca lumina sa nu patrunda printre marginile lipiturii. Pentru siguranta, pe interior se lipeste hartie adeziva inchisa la culoare pe toata lungimea imbinarilor.
La final am confectionat din forex de 3 mm grosime si trepte la usa laterala. Urmeaza confectionarea corpului nr. 2. La final se vor monta cosurile de fum si se vor adauga vegetatia si iluminarea.
#98
Postat 23 January 2011 - 05:59 PM
http://trenulete.info/cladirea-briescht-de...uhagen-stipp-2/
Constructia statiei de la Auhagen a continuat azi cu realizarea cladirii nu.2 din ansamblul depoului. Conform schitei aceasta cladire este o anexa laterala a statiei principale. Continuand traditia si avand deja ceva experienta, am realizat si aceasta lucrare la fel ca si pe cele anterioare.
In cadrul acestei sectiuni am intampinat o problema de proiectare a acoperisului, care nu era conforma cu realitatea in zona imbinarii cu acoperisul cladirii centrale. Dupa cateva probe, am gasit solutia si am adaptat forma acoperisului astfel incat cele doua sa se imbine perfect.
Aici se vede forma originala a acoperisului si trasat cu creionul, liniile dupa care am efectuat taieturile potrivit modificarilor mele. Este practic o greseala de proiectare a realizatorilor kitului, pe care am rezolvat-o cu usurinta prin modificarea geometriei imbinarilor conform pozelor.
#99
Postat 24 January 2011 - 08:16 AM
http://trenulete.info/cladirea-briescht-de...uhagen-stipp-3/
Ansamblul de cladiri Statie Depou a continuat cu al 3-lea corp de cladire, o magazie cu rampa, atasat la randul sau de cladirea centrala, pe lateralul ei. Este vorba de plansa nr. 3 din aceasta grupare de planse. Nu intotdeauna explicatiile de montare sunt clare si de cele mai multe ori, interventia modelistului, cu imaginatia si talentul sau, fac lucrea mai reusita decat a fot ea proiectata…
Fiind ceva mai mica, a fost mai usor de montat, mai ales ca experienta se adauga treptat si creste viteza de operare. In general, la astfel de machete, dureaza mai mult pana se coace ideea, decat lucrarea in sine. Daca s-ar lucra direct si numai din hartie, ar fi mult mai usor, dar lucrarea nu ar mai avea rezistenta, ramanand ceva mai fragila.
Si in cazul acestei magazii, am decupat ramele usilor si ale ferestrelor pentru a se vedea in relief si pentru a introduce lumina dupa ce va fi montata pe mini-diorama pe care o pregatesc, ca un accesoriu la Diorama Blumenberg. Va fi practic un modul atasabil la ea, ceva mai mic, un restrans depou din epoca 3-4, cu cele necesare reparatiilor si gararii unor aburoase. Cu acest modul, mai mic, vreu sa pot sa ma deplasez si eu la diversele expozitii de modelism feroviar din tara.
Asadar, magazia prevede si o rampa de descarcare, in stanga imaginii, care ar fi trebuit sa fie montata numai prin indoirea hartiei printate. Eu am facut rampa mai solida, din prespan de 2,2 mm grosime, peste care am lipit decorul printat, pentru a crea o rampa mai rigida decat cea din hartie, care oricum avea defect de proiectare… si nu se imbina corect la final.
Pe sub cladire, am fixat cu bucatele de autoadeziv care sa tina apropiate corpurile, pana cand avea sa se usuce prenadezul cu care le-am imbinat. Se observa in plus o bucata frontala de prespan, care face legatura intre cele trei corpuri.
Acea bucata are menirea de a intari constructia pe dedesubt, iar pe la suprafata, se va decora cu aleee de trecere intre cele doua usi, cea de la cladire si cea de la magazie, precum si cu vegetatie. In plus am mai agaugat si trepte in relief la usile de acces.
La capatul rampei, din betisor de frigarui, am facut si un mic stalp de sustinere.Pe partea din spate, exista usa la aceasta magazie, dar nu are si rampa, fapt care ma pune in dilema. Ar trebui sa fac eu rama si pe partea din spate? Hmmm! Voi vedea la final cu apare.
#100
Postat 25 January 2011 - 09:12 AM
http://trenulete.info/cladirea-briescht-de...-stipp-3-final/
Astazi am ajuns la final cu aceasta lucrare. Ultimile piese lucrate au fost sopronul de la intrarea spre rampa depozitului, magazia de lemne, si cateva maruntisuri la decor.
La final a rezultat un ansamblu de constructii de epoca 3-4, cu mai multe cladiri, ansamblu cu care voi dota modulul pe care doresc sa-l realizez in completarea Dioramei Blumenberg. Lucrarea, destul de laborioasa, s-a intins pe parcursul mai multor zile, dar a rezultat ceva mult mai realist decat plasticul din comert, cu ceva mai multa munca de modelism, fapt extrem de placut dat fiind rezultatul excelent si pretul foarte mic al lucrarii. Practic am luat modelul facut la calculator pe stic, l-am printat pe laser si l-am folosit impreuna cu cartonul prespan, cateva bete de chibrituri, hartie si alte maruntisur pe care nu le mai enumer. Rezultatul m-a satisfacut. Pentru cei interesati de planuri, pot sa ma contacteze pe mail…