Lucrarile lui Prognosis
#61
Postat 03 October 2010 - 02:33 PM
Locomotiva BR 218 Roco, dotata din fabricatie cu decodor incorporat, este o locomotiva buna ca mecanica si tractiune, dar posesorii stiu ca este deficitara la iluminat. Ca sa nu mai vorbesc de lipsa cabinei si de prezenta unor ghiduri de lumina monstruoase. Pentru o astfel de modificare a sosit de la Tulcea o locomotiva BR 218 Roco. Avand deja o incercare la activ, locomotiva de la Ploiesti, conectata insa pentru analog, am pornit la reconfigurarea sitemului de alimentare. Practic am regandit tot montajul combinand constructia cabinei cu cea a sistemului de iluminat. Am eliminat led-urile originale urmand ca pe locasul lor sa se conecteze firele pentru noile placi de iluminare astfel incat luminile sa poata fi comandate din telecomanda.
Astfel am confectionat cabina din placa de circuit dupa modelul celei facute pentru depoul GS Ploiesti. Practic cabina a devenit si suportul pentru conexiunile electrice ale led-urilor. Pe aceiasi placa se leaga toate led-urile, rezistorul de 820 ohmi pentru luminile rosii, farul central si farurile de pozitie. Acestea din urma se leaga fara rezistor intrucat exista deja unul pe placa de baza. Conectarea se face pe sloturile de alimentare a celor doua led-uri galbene originale (eliminate). Tot ansablul este mobil astfel incat in orice moment cabinele pot fi scoase afara pentru eventuale inteventii. Nimic nu este lipit pe carcasa, cabinele se extrag din locasul in care se incorporeaza perfect acesta fiind lucrat exact pe profilul interior al caroseriei. LED-urile ies odata cu ansablul cabinei fara a fi lipite pe masca masinii. O masina frumoasa cu lumini pe masura, gata sa plece la Tulcea pentru a intra in regim de lucru pe digital.
#62
Postat 08 October 2010 - 01:26 PM
Astazi am reusit sa fac rost de coala autoadeziva si sa ajung la o imprimanta laser ca sa printez cateva inscriptii pentru modele mele. Foarte greu in acest oras sa gasesti ceea ce ai nevoie pentru modelism… Fireste ca neavand cum sa printez pe coala abtibild si nici posibilitatea de a printa cu alb pe coala transparenta, am recurs la unele viclesuguri.
Astfel pentru macara am cautat sa dau fond culoare cat ma apropiata de vopseaua cabinei. Din pacate, inscriptiile pentru lateral nu au iesit asa cum trebuie pentru ca le-am facut decupad poza originala a macaralei insa inscriptii prea putin vizibile nu au iesit cum trebuie la aimprimanta. Cea cu Feriti Reteaua de Contact am lucrat-o la mana in Corel si a iesit mai bine. Cele laterale nu se disting in pozele pe care le am si am renuntat pentru moment la ele. Mi-ar fi facut o mare placere sa ajung maine la Brasov sa prezint automotorul si macaraua dar nu am gasit mijloc de transport si cu trenul nu imi permite starea de sanatate sa ajung…
La automotor am facut numai inscriptia cu sigla veche CFR
Dubita a capatat siglele postei romane si le CFR
Troleibuzele au fost inscriptionate cu sigla R.A.T. Blumenberg
#63
Postat 14 October 2010 - 10:48 AM
Nu pentru ca nu as avea de lucru, doar pentru ca vremurile nu mai sunt cum au fost si pentru ca nici eu nu mai sunt cum am fost, dar asta este alta poveste ...
Concret, am adus o nota de CFR catorva din locomotivele Depoului PanArin prin inscriptionare cat mai potrivita. Stiu ca unele locomotive trebuiesc supuse unor operatii destul de complexe pentru a reflecta realitatea celor ce au rulat in tara noastra, dar, nu sunt singurul care isi infrumuseteaza modelele fara a le decupa conform realitatii. Probabil ca unii trenulisti, vor avea de mustacit dar e dreptul lor, eu am facut ceva simplu care da o nota aparte jucariilor de pe orasul din sufragerie…
Iata mai jos doua dintre batranele aburoase reinscriptionate conform Depoului PanArin cu placute realizate in Corell, dupa modelul original dar individualizate pe Depoul Blumeberg si cu numere pentru fiecare.
http://trenulete.inf...-in-blumenberg/
#64
Postat 23 October 2010 - 09:40 AM
O alta macheta destul de simpatica dar descompletata si cu mototul nefolositor, a sosit de la Constanta pentru reconditionare. Aceasta masina pe vapori, realizata de Roco, este o imbinare ciudata intre Roco de calitate si Roco pueril. Sasiul metalic, bine realizat, cu diverse facilitati pentru montarea de accesorii implica ideea ca masina a fost facuta in mai multe variante. Caroseria foarte detaliata, frumos inscriptionata, lucrata din plastic de calitate si care se imbina usor si frumos cu sasiul, contrasteaza puternic cu bielajul rudimentar si simplist, gen Piko pentru copii… Usa cazanului prezinta o gaura in partea de sus, probabil ca acolo a fost amplasat un far, desi pare nelalocul lui un astfel de amplasament… In rest toate farurile sunt dummy. Daca pe spate va fi relativ simplu de amplasat luminile, felinarele frontale sunt o noua provocare, la care sper sa fac fata cu vreo idee buna!
Pentru inceput am testat motorul si am descoperit un motor Roco, in 5 poli, inchis total in carcasa, dar nefunctional pentru moment. Probabil ca va trebui demontat si curatat, pentru ca el ar da sa plece, dar se poticneste.
Am inceput cu refacerea acoperisului dupa ce am studiat ceva imagini de pe net, folosind ca materie de lucru forexul de 1 si 0,8 mm, din care am confectionat piesele. Lipiturile efectuate cu cianoacrilic si vopsirea cu negru mat Revell acrilic.
http://trenulete.inf...bur-br-80-roco/
#65
Postat 23 October 2010 - 11:13 AM
http://trenulete.info/autobaza-blumenberg-...reconditionate/
O alta etapa din viata dioramei este cea in care am reconditionat o seama de vehicule pentru autobaza Blumenberg.
Pe o criza ca aceasta, primarul localitatii s-a gandit ca ar fi cazul sa doteze urbea cu vehicule utilitare reconditionate. In acest sens, au fost trimise atelierelor PanArin, cateva camioane dezmembrate, cu indicatia precisa de a fi reconditionate si redate uzului urbei. Astfel, specialistii din atelierele Blumenberg PanArin, au reusit performata de a dota orasul cu cateva vehicule facute din bucati provenind de la diverse machete distruse si recuperate prin Programul Rabla HO…
#66
Postat 25 October 2010 - 09:00 AM
http://trenulete.inf...tru-troleibuze/
Sambata am primiti vizita unui parinte impreuna cu baiatul sau, Samuel, in varsta de 11 ani, din Slobozia, care au vrut sa vada Diorama. Atat copilul, cat si parintele, au indragit modelismul feroviar instantaneu. Drept urmare, duminica, mi-am exersat talentul pedagogic pentru prima oara dupa multi, multi ani si iata ce a iesit din manutele copilului instruit.
Cum aveam prin casa cateva boghie de la vagoane Lima dezmembrate, am decis ca folosindu-ne de ele, sa facem ceva simplu si usor, anume doua vagoane stil gondola pentru troleibuze, pe care le are si Samuel acasa. Pentru ca parintii lui nu au fost de acord sa faca publica inaginea fiului lor, cadet la Academia de Trenulism PanArin, voi publica numai o parte din poze, anume acelea facute numai obiectelor realizate de baiat sub indrumarea mea in numai o zi de lectie de atelier feroviar…
Am refacut boghiele astfel incat acestea sa se prinda cu surub de platforma inferioara a gondolei intarind pe sub ele cu un disc de forex de 3 mm grosime in care va strange hollsurubul
Din forex de 3 mm grosime am decupat platforma inferioara iar din ABS de 1,2 mm am facut obloanele vagoanelor pe care am trasat si locul intaritoarelor pe care le vom confectiona din acetofan de 0,2 mm grosime, provenind de la coperta unei agende
Am scurtat cuplele boghielor si le-am intarit cu forex de 1,2 mm grosime
Am confectionat platforma superioara, podeaua gondolei, din forex de 1,2 mm grosime, pe care am trasat prin apasare forma despartiturilor dintre scandurile podelei, pe laterale am gaurit si fixat tampoanele...
Dupa intarire, slefuire si lipirea nervurilor din acetofan, am vopsit vagoanele si le-am supus probei de incadrare si aspect. Dupa lestarea corespunzatoare, cu o fasie subtire de tabla de 1 mm grosime amplasata sub podea, vagoanele au fost tractate pe diorama si s-au comportat excelent.
La final, acestea au plecat spre depoul micului Sam, care a pornit astfel pe drumul modelismului feroviar construind doua vagoane simple in prima lui lectie. Sper ca tanarul sa persevereze si sa isi dezvolte talentul de care se vede ca da dovada. 80% din aceasta lucrare fiind executata de manutele lui spre satisfacia parintilor sai.
#67
Postat 25 October 2010 - 06:24 PM
http://trenulete.inf...l-malaxa-du-77/
Dupa cateva incercari nereusite am ajuns in final in posesia placii cu decupajele in forex de 1,2 mm a partilor componente pentru Automotorul Malaxa, totul gratie unui bun prieten, Emanuel, care a decupat la freza piesele desenate de mine in corel. Ca atare, azi am inceput ofensiva de toamna asupra obiectivului DU 77
#68
Postat 30 October 2010 - 10:17 AM
Deoarece in Orasul din sufragerie, circulatia rutiera s-a aglomerat, primaria Blumenberg a decis instalarea unui semafor electronic in intersectia principala din centrul orasului. Proiectantii au realizat un model simplu ce va fi instalat cat mai curand pentru eliminarea aglomerarilor in intersectie si pentru siguranta cetatenilor urbei.
Acesta este montajul de lumina dinamica modificat folosit la constructia semaforului…
Am construit doua modele, unul bazat pe o schema complexa, exact ca cele de la semaforul rutier real, model care presupune multe fire pentru trecerea prin stalpul semafoarelor. Cum insa pe diorama de la Slobozia, era nevoie de un semafor mai simplu, am decis modificarea unei scheme de lumina dinamica, respectiv cea folosita la realizarea fantanii luminoase, la care am modificat timpii din 4 in 3 si am adus punctul de aprindere al luminii galbene repetitiv intre secventele ROSU si VERDE.
Astfel, acum sistemul aprinde in ordine ROSU – GALBEN – VERDE – GALBEN – ROSU si de la capat si nu mai este nevoie decat de 4 fire. Stalpul va fi metalic deci firul comun se elimina folosind metalul acestuia si raman numai trei fire de trecut prin mina de pix metalica care va fi stalpul semaforului.
SCHEMA SEMAFOR REAL SIMPLU
SCHEMA LUMINA DINAMICA
http://trenulete.inf...in-29-oct-2010/
Si am inceput lucru la al doilea vagon 900/77. Voi confectiona doua in paralel, din care unul va pleca la prietenul meu de la Botosani
Si nu in ultimul rand am inceput si inlocuirea motoarelor de macaz de pe traseul superior, unde sistemul cu bobina PIKO a mai facut o victima.
Deocamdata am realizat montajul electronic urmand ca aplicatia practica sa fie realizata in acest sfarsit de saptamana.
#69
Postat 31 October 2010 - 08:42 AM
http://trenulete.inf...-manevra-x-631/
O micuta bijuterie apartinand unui depou din Constanta, sosita pentru intretinere repararea unui defect de tractiune si pentru copiere. Jucaria este o productie Liliput, foarte compact realizata, dotata cu lumini alb/alb in functie de directia de mers, foarte silentioasa dar puternica in comparatie cu marimea sa.
Sasiul metalic sustine mecanismele de tractiune si partea electronica. Desi foarte inghesuita, a fost lasat loc de catre proiectant pentru instalarea unui decodor. Foarte mici placile de electronica pentru iluminare… Instalarea unor lumini rosii va fi o mare provocare.
#70
Postat 04 November 2010 - 10:21 PM
http://trenulete.info/br-80-old-piko-model...ctionare-biele/
Proiectarea si confectionarea unor biele la o locomotiva veche, Piko. S-au folosit ca materie prima forexul si bagheta din plastic dupa metoda descrisa in pagina BR 55 reconditionare. Este disponibil si un film demonstrativ:
http://www.youtube.com/watch?v=IGL4AoEQZmg...player_embedded
#71
Postat 06 November 2010 - 07:12 PM
http://trenulete.inf...tier-home-made/
Dupa cum scriam intr-un post anterior, am proiectat si executat un semafor rutier necesar unei reglemetari a circulatiei pe Diorama Mea. Acesta a fost realizat pe baza unei scheme simple, de lumina dinamica in 4 timpi, modificata de mine spre a servi scopului propus. In fapt am eliminat un timp, am dublat apriinderea la galben si am marit timpul de mentinere. Schema dupa care am lucrat o gasiti AICI
Din ABS de 1 mm grosime am facut corpurile de lumina… Stalpul este din mina de pix iar parasolarul este din tub plastic de la betigase de curatat urechile. In rest nu e mult de zis, atentie si pasiune ingemanate cu migala si iata ce a iesit:
#72
Postat 07 November 2010 - 12:17 PM
http://trenulete.info/orasul-din-sufrageri...noiembrie-2010/
http://www.youtube.c...h?v=ILjzTxUzeJo
#73
Postat 09 November 2010 - 07:11 PM
http://www.youtube.c...h?v=l1G6nsXTYU0
#74
Postat 10 November 2010 - 02:45 PM
http://trenulete.inf...-lui-prognosis/
#75
Postat 15 November 2010 - 07:19 PM
Pentru iubitorii de tramvaie virtuale am lucrat (sau am incercat) o ruta MSTS
Cum nu am spatiu pe hostingul meu, pun ruta la liber pentru downoad pe situl http://trenulete.inf...ms-la-download/ pentru ca doritorii sa o ia si sa se bucure de ea. Ruta nu fost testata decat de mine si posibil sa aiba diverse nereguli dar sunt sigur ca ele pot fi remediate cu usurinta. Iertare pentru deranjamente dar sunt un creator incepator, am lucrat singur la ruta mai multe luni de zile, aceasta lucrare fiind prima mea incercare de a face o ruta in simulatorul de trenuri si cel mai probabil va fi si ultima. Toata viata am incercat lucruri noi, am cautat sa fac ceea ce mi-a placut, iar tramvaiele au fost si raman marea mea pasiune. In amintirea anilor tineretii, cand am participat la montarea primului tramvai din Constanta, la Cap de linie Sat-Vacanta, alaturi de o echipa de electricieni si mecanici condusa de un tanar inginer, ofer tuturor pasionatilor posibilitatea de revedea si de a conduce tramvaiele recreate de mine prin Constanta virtuala.
Parola de dezarhivare este Prognosis2010
Aceasta postare a fost editata de Prognosis: 15 November 2010 - 07:20 PM
#76
Postat 17 November 2010 - 11:32 PM
http://trenulete.inf...rams-linia-100/
Film cu ultima lucrare la linia 100
Ca o ultima zvacnire in domeniul simulatorului, am reusit sa finalizez linia 100 Sat Vacanta – Gara si retur. Problemele tehnice intampinata din cauza computerului destul de rudimentar ma determina sa renunt la acest proiect. Mai sunt si alte maruntisuri pe care nu le cunosc si care fac deliciul unei rute perfecte. Am incercat, nostalgia unui tramvai prin frumoasa mea urbe natala. Am lucrat la aceasta ruta peste un an de zile. Stiu ca are multe lacune, dar atat cat m-am priceput am continuat. Las pe altii mai talentati si mai priceputi ca mine sa continue aceasta munca. Ruta poate fi luata de la linkul:
http://dlf.transfer....ffdfe9c8459.zip
#77
Postat 22 November 2010 - 11:01 AM
http://trenulete.info/intretinere-mobilier...inscriptionari/
In acest weekend am lucrat cateva maruntisuri, care totusi, desi par insignifiante, rapesc destul de mult timp.
In primul rand am confectionat mobilierul interior cu care ramasesem dator la Automotorul Prognosis. Vreau sa fac si o cupla electrica care sa alimenteze de la vagonul tractat iluminatul in vagonul tractor, astfel incat la opririle din gara, acolo unde tractorul se opreste pe un segment de linie nealimentat, luminile sa ramana aprinse in stationare, asta pentru a da o nota aparte sistemului meu analog.
Apoi, pentru ca au sosit autocolantele, am mai inscriptionat pe ici pe colo, in punctele esentiale. Prioritar fiind lipirea inscriptiei cu fulgerul avertizor pentru reteaua electrica. Si pentru ca diorama mea, reprezinta orasul inventat de mine, se cuvine sa dedic unele vagone depoului PanArin, pentru care am si confectionat o sigla si o inscriptie pentru vagoane de marfa…
Pentru unele vagoane Piko, clasice pe osii, cuplele antice era supradimensionate astfel incat distanta intre tapoane era peste 10 mm. Comparativ cu alte cuple, tot Piko si tot de generatie veche, gaurile pentru fixare erau diferite, asa ca…
Si in plus am completat colectia de gondole dedicate transportului troleibuzelor, cu inca un vagon… realizat dupa metoda Gondole pentru troleibuze
#78
Postat 22 November 2010 - 03:13 PM
http://trenulete.inf...urit-home-made/
Cum am o masina de gaurit mare, la 220 volti, dar in a carei mandrina nu pot prinde spirale mici, atat de necesare in modelism, am decis sa ma folosesc de un motor de prin magaziile PanArin, ceva mai vechi, la 24 de volti, folosit in stravremuri la stergatoarele de parbriz de la tramvaie, pentru a construi o masina de gaurit mai mica si mai usor de manipulat in modelism, care sa nu aiba bataie la spirale de 1mm sau mai subtiri.
Pentru asta, am comandat unui strungar un reductor intre o mandrina veche a mea, de la o bormasina manuala, si axul filetat al motorului. De asemeni am facut tot la strung, din aluminiu, un capac de presiune cu care reglez presiunea in axul motorului cu o bila si un arc si tot pe acolo fac racirea si ungerea motorului
Manerul este executat din textolit si se prinde de motor cu fasii de tabla de aluminiu si suruburi. In maner am amplasat un microcontact de pornire. Masina se alimenteaza printr-un redresor FZ1. Din pacate mandrina nu mai are bacuri….
Insa conteaza faptul ca se poate face cu mijloace proprii o minimasina de gaurit pentru modelism.
#79
Postat 23 November 2010 - 09:42 AM
Film de prezentare http://trenulete.inf...icana-cu-fason/
Venita de la un depou particular din Ploiesti, aceasta locomotiva de manevra americana, produs Mehano din gama hobby, este a doua americana trimisa pentru instalare de lumini directionale. Dupa cum am procedat si la prima, am efectuat gaurile pentru ledurile rosii exact in locasurile luminilor de pozitie imitate in carcasa. Pentru asta, mai întâi s-a punctat cu un ac bine ascuţit, exact centrul găurii unde se va amplasa lampa de poziţie. Pentru a se puncta perfect în mijloc, cu o pilă uşoară s-a aplatizat forma semisferică a lămpii imitate în carcasa locomotivei. A urmat găurirea propriuziză, în trepte, cu spirale din ce în ce mai mari, până la dimensiunea ledului de tip punctiform ce urma să fie folosit. Găurirea în trepte este necesară pentru menţinerea cu stricteţe a centrului găurii exact pe forma lămpii imitată în carcasă.
Diodele punctiforme rosii sunt legate in paralel si inseriate cu un rzistor de 920 ohmi montat pe o placa deasupra motorului. Pentru farul central am folosit un led alb neon, inseriat cu un rezistor de 820 ohmi. Ledul este pozitionat in asa fel incat lumina sa fie aplicata central celor doua faruri suprapuse iar o parte din aceasta sa se rasfranga si asupra placutelor cu numere luminoase specifice locomotivelor americane.
Pentru un efect in plus, am amplasat in cabina si un bec de 12 volti care da o lumina placuta in cabina mecanicului.