Forum Machete,Modelism,Hobby: Lucrarile lui Prognosis - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Lucrarile lui Prognosis

#121 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 22 May 2011 - 03:41 PM

Revizia unui etajat dublu de la Piko

http://trenulete.info/revizia-unui-etajat-...u-de-la-piko-2/

Revizia acestui vagon dublu etajat si antic de la Piko, a continuat la cererea posesorului cu modificarea luminilor de interior pe baza de leduri si cu montarea de lampi finale la ambele capete. Vagonul era dotat cu un sistem de iluminare cu cate doua becuri in fiecare vagon, bazat pe placi metalice combinate cu carton. Am regandit intregul sistem si am confectionat placi de iluminare din placa de circuit dublu-placata, pentru a rezolva problema continuitatii circuitelor astfel incat montajul sa nu interfereze negativ cu structura vagonului. Am folosit principiul cu diode la capete pentru redresarea curentului astfel incat sa lumineze interiorul indiferent de directia de mers, iar luminile pozitiei sa se aprinde diferit la cate un capat in functie de directia de deplasare. Pentru iluminarea vagonului am folosit cate doua leduri alb/cald inseriate cu cate un rezistor de 1kohm iar pentru pozitii am folosit cate doua leduri punctiforme rosii, care se potriveau perfect in locasul felinarului original. Acestea doua sunt legate in paralel intre ele si inseriate cu un rezistor de 1 kohm. Pentru eliminarea palpairilor montajul este sustinut de cate un condensator de 2200 micro/ 35 volti montat la ambele capete. Diodele de redresare sunt de tip 1N 4007. Placa realizata se fixeaza de plafon cu ajutorul unr bucati de dubluadeziv.

Imagine postata Imagine postata

#122 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 07 June 2011 - 08:04 AM

Vagonul de tramvai ITB

http://trenulete.inf...de-tramvai-itb/

Marea mea pasiune pentru tramvaie incepe sa isi faca loc si pe diorama de la Slobozia. Impresionat de succesul modelului realizat de Adrian la Iasi, i-am cerut incuviintarea sa reproduc si eu acest frumos tramvai, cu care in copilaria mea de scolar, care locuia in Bucuresti, m-am dus la scoala cale de trei statii (pana in clasa a 7-a, cand m-am mutat cu parintii la Constanta). Amintirile ce ma leaga de vremea cand obraznic si nepasator ma plimbam pe cupla de la ultimul vagon, pe care puneam mai intai ghiozdanul si peste care ma asezam comod, m-a determinat sa imi doresc sa rulez pe diorama un vagon ITB facut de mine integral.

Multumita lui Adrian Ionut Crenganis, am primit planurile peretilor laterali si m-am apucat de dezvoltat proiectul realizand in Corel si restul de piese, adica fronturile, podelele si acoperisul. Am trimis proiectul pentru decupare cu laser domnului Alexandru Cristal de la firma SpotDesign din Bucuresti, care a avut amabilitatea sa ma ajute in acest proiect, oferindu-se sa imi taie peretii vagonului, operatiune destul de dificil de executat cu caterul, daca tinem cont ca ferestrele sunt foarte apopiate si au colturile rotunjite. La scara 1/87 stalpii dintre ferestre sunt foarte subtiri, fapt care a dus in prima faza la cateva tentative nereusite. Am incercat cu diverse materiale dar efectul a fost acelasi. Raza laser prin incalzire topea si deforma stalpii dintre ferestre. In ultima faza, s-a incercat la firma SpotDesign taierea pe material lemnos, chestie care vad ca a reusit! Modelul a fost executat bine si probabil ca va intra in constructie cat mai curand, de indata ce voi face rost de un boghiu motorizat, pentru ca vreau ca acesta sa fie functional.

In paralel, am facut o alta comanda, pentru taiere din ABS de 1 mm a peretilor, insa de data aceasta cu freza, asa cum am taiat anul trecut vagonul automotorului Malaxa DU 77, model la care nu am renuntat, dar am amanat proiectul din motive tehnice si financiare. Practic la acesta trebuie sa achizitionez un sasiu de vagon platforma Piko, pentru ca nu ma indur sa distrug vagoanele functionale din dotarea depoului PanArin.

In principiu, voi incepe montarea unui set de vagon ITB din lemn, pe care il voi face static, dupa care, la sosirea pieselor taiate la freza, voi confectiona si modelul functional.

Imagine postata Imagine postata

#123 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 25 June 2011 - 12:53 PM

[Vagonul de tramvai ITB -2

http://trenulete.inf...-tramvai-itb-2/

Au sosit piesele taiate pe laser la firma ....... In paralel am mai taiat un set de piese insa pe freza, la alta firma din Slobozia. Pentru ca initial am preluat proiectul asa cum l-am primit, se pare ca s-au strecurat ceva erori cauzate de faptul ca nu am luat in calcul atat grosimea frezei cat si latimea taieturii executata de raza laser. Ca atare, intregul proiect a iesit in afara cotelor. Asa ca am refacut desenele si pentru inceput am realizat primul meu vagon de tramvai ITB. Am inceput cu vagonul remorca. Ideal este ca la inceperea unui astfel de proiect sa iei in calcul toate problemele. Cum sunt la primul astfel de proiect, se pare ca nu am calculat totul asa cum trebuia si am facut numeroase adaptari la desenele pieselor. Este destul de important sa prevezi atat amplasarea mecanismelor de tractiune in vagonul tractor, cat si pozitionarea osiilor colectoare in vagonul remorca. Ambele vor fi dotate cu lumini de faruri si pozitii, potrivit fiecaruia, dar nu vor avea iluminat interior intrucat voi monta geamuri fumurii. Asta pentru ca trebuie mascat motorul si amgrenajele in vagonul tractor si nu ar da bine un vagon cu geamuri fumurii si unul cu geamuri transparente. Se pare ca lemnul este cel mai bun material in cazul prelucrarii cu laser, iar la freza merge cel mai bine ABS-ul.

In final insa vreau sa rezulte un proiect perfect, fara lacune, usor de montat, ca si un kitt din comert.
Gratie bunavointei domnului Cristal Alexandru de la ......., acest vis se va implini cat mai curand.

In acest moment, vagonul de proba, executat din placaj de 1 mm grosime, se afla pe bancul de lucru din Atelierele PanArin si arata cam asa:
Imagine postata

#124 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 27 June 2011 - 03:46 PM

Vagonul de tramvai ITB -3

http://trenulete.inf...-tramvai-itb-3/

Am reusit sa definitivez vagonul remorca sub forma de proba. Am rotunjit pe unde se mai putea rotunji, incercand sa aduc la cote modelul. Pentru inceput este satisfacator, dar urmatorul vagon va fi ceva mai corect realizat pentru ca am modificat proiectul astfel incat sa ramana material pentru rotunjiri la colturi. Acoperisul va fi putin mai inalt ca sa poata fi si el rotunjit conform realitatii.

De asemeni am confectionat si sasiul vagonului tractor, bazat pe un boghiu motor de la o locomotiva mehano, motorizat cu un electromotor japonez. Pentru momentul proiectul se afla in faza prezentata in poze si in filmuletul anexat!

Imagine postata



#125 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 28 June 2011 - 04:10 PM

Vagonul de tramvai ITB -4

http://trenulete.inf...-tramvai-itb-4/

Astazi am continuat lucrul la vagonul remorca ITB confectionand lampile de semnalizare a directiei si mai apoi executand o vopsire de incercare. Am folosit spray acrilic ca si culoare de fond si apoi, la pensula, am aplicat rosu acrilic Revell. La plafon s-a folosit tot acrilic Revell gri inchis. Cu un marker am facut chederele negre la geamuri dar urmeaza o retusare a lor la pensula, pentru ca nu imi place cum au iesit. Oricum, acest vagon este o experienta pentru mine si chiar daca nu iese perfect, va fi folosit undeva in depou. El constituie insa o rampa de testare pentru diferite solutii in realizarea ulterioara a altui exemplar pe care sper sa-l fac mult mai reusit!

Imagine postata Imagine postata

#126 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 29 June 2011 - 03:30 PM

Vagonul de tramvai ITB -5

http://trenulete.inf...-tramvai-itb-5/

Astazi am confectionat sistemul de colectare a tensiunii si placa de alimentare a iluminarii de pozitii. Pentru colectare am folosit fir de coarda de chitara nr. 1 ca si grosime, care culeg tensiunea prin presiune usoara pe bandajul rotilor, inovatie care ajuta si la crearea unei mici suspensii, atat de necesara pentru ca rotile sa calce intotdeauna pe sine, chiar si atunci cand acestea trec peste unele denivelari…

Pe placa de alimentare am montat o punte redresoare, o rezistenta de 1k inseriata cu cele doua led-uri dreptunghiulare, la randul lor inseriate. Pentru stabilitate am montat in paralel cu led-urile un condensator de 3200 micro/35 volti, suficient pentru a anula intreruperile cauzate de alimentarea paguboasa din unele momente.

Urmeaza confectionarea geamurilor brumarii, asta pana cand soseste plicul cu piesele decupate de ........., pe laser, pentru vagonul tractor. Dupa studiu pe net, am descoperit ca exista doua modele ale acestui vagon. Unul cu geamul din spate (luneta) tesit in unghi ca si in fata la parbriz, si unul cu geamul drept, ca la vagonul tractor, model pe care l-am vazut la vagonul cu nr. 100 care a circulat restaurat in Iasi cu ocazia aniversarii a o suta de ani de transport electric, poze oferite de Adrian Ionut Crenganis de la Club Modelism Feroviar Iasi. Asa ca voi confectiona ambele modele de vagoane!

Imagine postata



#127 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 02 July 2011 - 10:11 AM

Vagonul de tramvai ITB -7
http://trenulete.inf...-tramvai-itb-7/

Au sosit piesele decupate cu laser de catre ......, pentru vagonul tractor. Pentru ca am vazut doua modele de vagon tractor tip ITB, am decis sa le confectionez pe ambele. Pentru inceput voi reproduce vagonul din poza trimisa de Adrian Crenganis, ce la Clubul de modelism feroviar Iasi, poza ce reprezinta vagonul ITB restaurat si repus in circulatie in Iasi cu ocazia aniversarii a o suta de ani de transport electric! Vagonul cu nr. 100 va rula si pe diorama de la Slobozia.

Tractiunea va fi asigurata de un boghiu motric de la o locomotiva mehano dezmembrata (descompletata), la care am cuplat un motoras japonez. Iata primele poze la ceea ce am reusit sa fac ieri! Astazi sper sa termin cu accesoriile, bare, borduri, cuple, plafon, etc. si mai spre seara sa dau o mana de vopsea de baza.

Imagine postata Imagine postata

#128 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 03 July 2011 - 05:43 PM

Vagonul de tramvai ITB -8
http://trenulete.inf...-tramvai-itb-8/

Astazi am continuat cu motorizarea efectiva a vagonului tractor. Am elaborat metoda cea mai eficienta pentru cuplarea boghiului de locomotiva mehano la vagonul ITB. Pentru asta am modificat cateva lucruri la boghiu astfel incat acesta sa intre corect in locasul sau. Am cautat sa dau o pozitie usor inclinata a vagonului spre fata, asa cum reiese din numeroasele poze primite de la Adrian Crenganis din Iasi, care a avut amabilitatea de a-mi oferi desenele initiale ale peretilor laterali si multe poze cu vagonul in diferite pozitii! Am adaugat numeroase accesorii, cum ar fi barele, bordurile care marginesc caroseria, semnalizatoarele superioare de directie, aerisirile din plafon, precum si locasul central al placii cu numarul traseului pe care circula vagonul. Am montat motorul si am echilibrat dinamic si ca greutate macheta. In film puteti vedea cum se comporta tramvaiul pe Diorama de la Slobozia. Maine sper sa reusesc sa fac pantograful si sa dau o mana de vopsea machetei. Urmeaza si modificarea mastilor boghiului astfel incat sa semene cat mai mult cu ceea ce are vagonul ITB in zona rotilor.

Imagine postata



#129 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 07 July 2011 - 07:35 AM

Vagonul de tramvai ITB -9 finalul primului model
http://trenulete.inf...primului-model/

In sfarsit, am reusit sa finalizez un vis din tinerete, acela de a avea macheta tramvaiului ITB, vagon care mi-a marcat copilaria! Macheta functionala H0 s-a relizat cu sprijinul firmei ... la care am prelucrat piesele prin taierea cu laser. Macheta este realizata integral din lemn, placaj de diverse grosimi si pe alocuri am folosit forex (comatex) de 1 mm grosime. La ferestre am folosit acetoafan de la geamuri de casute, peste care am lipit folie fumurie autoadeziva pentru geamuri de masina. Pantograful este facut din sarma de 0.5 galvanizata si cositorita, iar talpa este din sarma de cupru aplatizata la ciocan. Pentru faruri am folosit doua SMD-uri alb cald inseriate, un rezistor de 1k si o punte de diode. Din pacate nu am avut loc si de condensator!

Urmeaza inscriptionarea si corectura vopselei la geamuri apoi al doiulea tramvai!

Imagine postata Imagine postata



#130 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 23 July 2011 - 08:12 AM

Vagonul de tramvai ITB – garnitura 2
http://trenulete.inf...tb-garnitura-2/

Am inceput lucrul la garnitura nr. 2 a tramvaiului clasic ITB. Aceasta garnitura va cuprinde un tractor model Bucuresti si doua vagoane remorci acelasi tip, cu cate trei geamuri plus geam de aerisire pe fereastra din mijloc. Si aceasta macheta este realizata din lemn, placaj de tei mai precis, in diverse grosimi, de la 1 mm peretii, la 2mm si resp. 3 mm diversele componente de sasiu. Toate piesele sunt decupate cu laser de catre ........, dupa modele realizate de mine in Corel Draw.

Tractiunea machetei este realizata cu ajutorului unui motor de 12 volti care actioneaza un boghiu de locomotiva Mehano. Pantograful este home made, din sarma galvanizata de 0.5 diametru. Plafonul, multi-strat, este slefuit manual! Lestarea este realizata din bucati de plumb tipografic provenite de la linotip, masina antica de cules texte!

Vagonul tractor va avea lumini albe la faruri si ultimul vagon remorca va avea lumini de pozitie. Am ales confectionarea geamurilor din folie de acetofan de la casute, peste care am lipit autoadezivat brumariu, folie pentru geamuri de masini, pentru a ascunde mecanismele de tractiune si instalatiile electrice de iluminat!

Imagine postata Imagine postata

#131 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 29 July 2011 - 06:48 AM

Vagonul de tramvai ITB – garnitura 2 la final

http://trenulete.inf...ura-2-la-final/

Mi-am implinit inca un vis. Acela de a vedea tramvaiele copilariei mele ruland pe diorama de la Slobozia. Poate ca nu sunt aceste modele realizate asa cum ar iesi de pe poarta unei fabrici, injectate din plastic, dar sunt machetele mele, sunt functionale, ma mandresc cu ele.

Modelul de inspiratie a fost un tramvai tot din Iasi, usor modificat, astfel incat geamul de la mijloc are sector pentru aerisire, varianta pe care am adoptat-o si eu. Am ales ca model vagoanele de Iasi, pentru ca astfel am vrut sa multumesc colegului de la Iasi, modelistul Adrian Crenganis, care m-a inspirat si m-a ajutat cu planurile laterale initiale si cu numeroase poze ale vagonului!

Am ales sa lucrez cu lemn, placaj mai precis, pentru ca lemnul este un material viu, cu putere de exprimare, modelabil si rezistent. Sa nu uitam ca primele modele de tramvaie au avut mult lemn in compozitie! In afara de asta, lemnul este compatibil cu aracetul si vopseaua acrilica, materiale care ai confera rezistenta. Lemnul este si foarte usor de prelucrat prin slefuire, operatiune extrem de necesara in cazul acesti vagon, la care acoperisul are rotunjimi mai greu de optinut prin slefuirea plasticului.

M-am indreptat catre tramvaie pentru acestea sunt o pasiune launtrica, mai veche decat cea pentru trenuri, si pentru faptul ca in final am gasit solutia motorizarii unui astfel de vagon. Probabil ca voi continua cu V09 sau alt model din aceasta serie, asta pentru ca vagonul este la fel de clasic si de frumos, vagon pe care il voi realiza dupa aceleasi metode ca cele folosite in cazul celor doua garnituri ITB. Sper ca prezentarea modelelor de tramvai confectionate de mine sa fie de folos celor ce iubesc tramvaiele si vor sa detina unul pe diorama lor!

Imagine postata Imagine postata Imagine postata


#132 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 July 2011 - 07:50 AM

Ce sa zic, toata stima si consideratia pentru ce faci :hi: . Eu as zice ca acesta-i adevaratul modelism: sa pleci doar de la documentatie si material brut si sa obtii, dupa ore bune de munca, o macheta frumoasa! Felicitari, tine-o tot asa!

#133 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 07 August 2011 - 08:14 AM

Tramvaiul clasic V 09
http://trenulete.inf...ul-clasic-v-09/

Tramvaiele de acest tip au fost realizate incepand cu 1927 in Atelierele Centrale ale Societatii de Transport Bucuresti.

Am lucrat proiectul in Corel cu modificarile necesare montarii unui boghiu motorizat la care voi face si trucul dupa cum era priginalul. Am folosit diverse materiale lemnoase, respectiv placaj de la 1 mm la 3 mm grosime. Dupa cum se vede in poze, deja am montat cutiile celor doua vagoane, cel tractor si remorca, dupa uscarea aracetului am chituit si pana maine vor sta cuminti la uscare.

Cu acest model voi completa colectia mea de tramvaie clasice, pentru care deja am facut o pasiune!

Imagine postata

#134 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 09 August 2011 - 06:29 AM

Lucrarea a avansat! Maine voi reface pantograful pentru ca mi-a iesit prea scurt! Nu aveam poze din lateral, dar intre timp am gasit numeroase pe un site dedicat tramvaielor!

http://trenulete.inf...-clasic-v-09-2/

Imagine postata

#135 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 10 August 2011 - 07:28 AM

Tramvaiul clasic V 09 -3

http://trenulete.inf...-clasic-v-09-3/

Am continuat lucrarea si am modificat pantograful orientandu-ma dupa fotografii. L-am lungit astfel incat acum e corect ca dimensiune si am adaugat amortizoarele si am modificat suportul acestuia. Pantograful este mobil si se mentine atat sus cat si jos cu ajutorului unui arculet si a unui mecanism de parghie.

La vagonul tractor am confectionat treptele mobile. La vagonul real, acestea stau in mers pliate pe langa peretele vagonului, iar la oprirea in statii, cand se deschid usile, treptele se lasa pentru a se pasi pe ele. Usile vagonului meu nu se deschid, dar treptele sunt mobile.

Am confectionat cosul salvarii si trucul impreuna cu bara de protectie.

A urmat vopsirea la care am folosit spray auto sintetic. Acoperisul este vopsit cu Revell sintetic. Dupa uscarea definitiva urmeaza corectura dungilor care nu au iesit perfecte, desi am folosit hartie de vopsit auto!

Am confectionat iluminarea la vagonul tractor. Farul central este din prisma de la resturi de kituri de casute. Carcasa este astfel facuta incat se desface de pe sasiu fara interventia pistolului de lipit, ridicandu-se cu ghidul in timp ce instalatia este fixata pe sasiu.

Imagine postata
Imagine postata

#136 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 11 August 2011 - 05:27 AM

Tramvaiul clasic V 09 -la final
http://trenulete.inf...-v-09-la-final/
Astazi am incheiat inca un capitol din viata mea de modelist amator. Am finalizat tramvaiul clasic V 09. Mai am mici corecturi la vopsea si chiar ma gandesc pentru ferestre sa fac la imprimanta personaje asezate si in picioare in tramvai, astfel incat sa apara mai interesant privitorului decat geamurile brumarii cu care am dotat primul model.

Acest ultim tramvai a iesit chiar incantator. Nu stiu daca pozele pot sa transmita ceea ce simt eu, dar vazandul atat de gingas pe diorama, este imposibil sa nu te indragostesti de el instantaneu.

Fireste ca planurile mele nu se opresc aici. Vreau sa mai lucrez un vagon despre care insa inca nu spun nimic. Totul depinde de cum fac rost de inca un boghiu motor. Sunt foarte frumoase si tramvaiele moderne, dar imposibilitarea de a procura boghie mici cu transmisie, este o mare piedica in calea realizarii unor machete de modele mai actuale. Chiar asa, marea mea pasiune fiind pentru modelele clasice, pe care le gasesc mult mai atragatoare si mai interesante, asta prezinta un inconvenient in drumul meu de pregatire a unei diorame cu tramvaie.

La final, va ofer cu drag cateva poze si o mica filmare.


Imagine postata

#137 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 18 August 2011 - 06:31 PM

Automotorul VT 137/VS 135
http://trenulete.inf...l-vt-137vs-135/

Aceasta frumoasa macheta Piko, din vechea garda, a sosit de la Sibiu pentru inzestrarea cu sistem de iluminare pe baza de leduri. Am inlocuit vechiul ghidaj din metal, pentru becuri, cu unul facut pe baza de led-uri si matrita din forex. In rest las pozele si filmul sa vorbeasca de la sine.



Imagine postata

#138 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 21 August 2011 - 08:45 AM

Vagonul de tramvai decupat

http://trenulete.inf...ramvai-decupat/

Un vagon interesant, decupat, pentru turism sau sarbatoare, pe care l-am proiecta dupa imagini si pe care l-am realizat dupa metodele explicate la postarile anterioare ale lucrarilor de tramvaie.

Vagonul prezinta o forma diferita fata de clasicele V6, V9 si V10. L-am vazut in doua variante diferite, unul ca in imaginea de alaturi si unul cu barele de protectie fata/spate intregi si vopsite cu negru.

Am folosit numai material lemnos la caroserie si sasiu, copertina este din carton iar rama de sustinere din sarma galvanizata de 0,8 mm diametru.

Scaunele sunt facute din carton de 0,5 mm grosime si piciorul din placaj de 3 mm grosime. Usile sunt realizate din… plasa de tantari!

Imagine postata

#139 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2477
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 21 August 2011 - 01:20 PM

Frumoasa seria de tramvaie. Am urmarit cu interes subiectul.

Asa cum ai gasit o solutie pentru "usile" acestui vagon, cred rezolvai si grilajul care impiedica parunderea intre vagonul motor si vagonul remorca.
Imagine atasata: bucuresti-20.jpg

#140 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 21 August 2011 - 01:23 PM

Vezi postareaflo, la 21 August 2011 - 01:20 PM, a spus:

Frumoasa seria de tramvaie. Am urmarit cu interes subiectul.

Asa cum ai gasit o solutie pentru "usile" acestui vagon, cred rezolvai si grilajul care impiedica parunderea intre vagonul motor si vagonul remorca.
Atasament bucuresti-20.jpg

M-am gandit la asta, chiar am experimentat plasa de cartofi. Problema este ca nu are mobilitate in curbe si la o macheta functionala conteaza fiecare grad de libertate. Nu am renuntat la idee insa!

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi