Forum Machete,Modelism,Hobby: Lucrarile lui Prognosis - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Lucrarile lui Prognosis

#101 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 31 January 2011 - 09:12 AM

Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima -2
http://trenulete.info/vagonul-de-calatori-...2%80%93-lima-2/

Garnitura mea de vagoane Wt11-311 de la Lima, s-a imbogatit cu inca doua vagoane. Unul Cls. I si altul postal. Ambele vagoane au fost procurate de pe Okazii.ro. Despre modifcarile aduse acestui tip de vagon am scris in pagina Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima, dar la acest exemplar chiar am avut ceva de munca in plus, pentru ca fostul propietar a avut o tentativa de iluminare extrem de empirica si de nereusita, operatiune in care a deteriorat rau plafonul si boghiele. A folosit led-uri de 5 mm, alb neon, lipite cu adeziv direct sub acoperis, iar lamele colectoare le-a lipit sub boghie in pozitii in care bloca aproape rotile tip Lima (izolate la ambele capete).

Dupa ce am indepartat constructia empirica cu toate elementele sale, am schimbat osiile cu unele Piko, am indepartat cei doi omuleti, Goliati adevarati care isi frecau capetele diforme de plafon… am vopsit interiorul vagonului. Pentru canapele am utilizat un maro Revell palid, iar podeaua am dat-o cu bronz aluminiu de la chimicale din colt…

Am folosit dupa acelasi principiu ca la Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima, led-uri alb/cald, pe care le-am polizat in cap pentru indepartarea lupei si eliminarea efectului de centrare a luminii.

Pentru colectarea tensiunii am folosit o lamela elastica de cupru, ultima pe care o mai aveam in speta, boghiele acestea fiind extrem de lungi in comparatie cu altele, fapt care a solicitat folosirea unor lamele lungi.

Urmeaza montarea luminilor in vagonul postal, chestie destul de periculoasa, pentru ca acolo, daunele prooduse de fostul propietar sunt si mai dramatice…

Imagine postata

#102 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 01 February 2011 - 09:47 AM

Vagonul postal Lima 105 114 Kol

http://trenulete.inf...ma-105-114-kol/

Ultimul din garnitura Lima Wt 11 311, vagonul postal 105 114 Kol, a fost achizitionat odata cu ultimul Wt descris mai jos. Vagonul a fost torturat de vechiul propietar in incercarea sa de a monta iluminat interior, cam dupa ureche. Pentru a repara ceea ce a deteriorat amicul, a trebuit sa desfac complet vagonul, operatie care s-a dovedit destul de complicata intrucat proiectarea lui e cam ciudata. Plasticul transparent aferent geamurilor este dintr-o bucata pentru toate ferestrele laterale si din capete si este introdus in toate fantele si decupaturile posibile, fapt care ingreuneaza demontarea lui, mai ales ca podeaua care le uneste fusese lipita de anteposesorul lui cu prenadez pe sasiu. Demontarea se face foarte usor daca se introduc scobitori intre ferestre pe ambele parti ale vagonului, apoi intr-un capat se imping ferestrele de la usa dintre vagoane si se trage cu totul in exterior…. Dupa demontare si curatare, am vopsit podeaua cu bronz-aluminiu si am montat in interior diverse lazi de transport si colete postale.

Dupa cum se vede, plafonul a fost si el deteriorat prin lipirea directa a diodelor cu un adeziv foarte dur, pe care l-am indepartat cu mare dificultate…

Fiind in garnitura mea ultimul vagon, am decis ca trebuie sa posede lumina finala. Am folosit un LED nou, de 2 mm fasciculul de lumina, pe care l-am introdus prin perete, iar la exterior am confectionat corpul felinarului din plastic negru, gros de 2,5 mm, material provenind de la clipsul de inchidere/sigilare a unei magistrale IDE pe priza de pe placa de baza a unui PC.

Pentru iluminare am folosit in loc de placa de circuit, o bucata de forex (comatex) de 3 mm grosime, pe care am plantat puntea redresoare, cele trei diode de iluminat, becul de limitare curent inseriat cu led-urile plafoniere, (pe care le-am polizat in capat pentru inlaturarea lupei), care sunt montate in paralel. Pe aceeasi placa am mai montat un rezistor de 1k inseriat cu ledul de lampa finala. Cablajul este din fir de cupru provenind din cablu de retea, prin acest procedeu pot sa ma declar ca inventator al procedurii de impletire de circuite, cablurile fiind trecute pentru siguranta lor, prin diverse gauri de traversare sus/jos a placii de cablaj… un procedeu mult mai simplu si mai practic pentru cei ce nu stapanesc sau nu au posibilitati pentru placarea circuitelor in acid.

Tot ansamblul se monteaza direct pe vagon, sub plafon si se fizea usor cu doua bucatele de hartie autoadeziva (pentru pus preturi pe produse). Legaturile la boghie sunt facute cu fire litate subtiri si flexibile, pe lamele de colectare descrise in postul vagonului Wt 11.311

Pentru ca lumina sa se vada si in geanul extensiei de observator de pe acoperis, am decupat la traforaj partea din interior unde era asupat luminatorul observatorului, si am lipit geamul direct pe ferestrele aferente.

Pe laterala felinarului am lipit hartie alba pe care am trasat dungile rosii de semnalizare lampa finala.

Si astfel, garnitura mea de vagoane Lima si-a capatat un binemeritat loc pe diorama, mai ales ca vagoanele sunt foarte frumoase, cu elemente si repere diverse, cu multe accesorii pentru montat, de la burdufuri extinse pana la amortizoare pana la piesa de podea pe care se calca la trecerea dintre un vagon in altul. Mai sunt in set numeroase accesorii care se monteaza sub vagon, suporturi pentru scari, trepte diverse, conducte, compartimentul de acumulatori, rezervoare de aer etc.

Multumiri lui PetricA pentru procurarea vagoanelor!

Si un sfat pentru detinatorii de asftel de vagoane LIMA, nemultumiti de felul in care ruleaza. Vagoanele au tendinta de a sari de pe linii in curbe, pe macaze, in pante. Asta din cauza:

1. a boghielor care nu au un grad prea mare de libertate in plan vertical. Se rezolva prin largirea usoara a gaurii axului de pivotare.
2. osiile sunt prea stramte pe ecartament. Se rezolva prin scoatrea unei roti de pe axul ei cilindric si slefuirea usoara a cilindrului astfel incat distanta dintre rotile osiei sa se reduca cu aproximativ 0,5 mm.

Imagine postata

#103 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 02 February 2011 - 10:57 AM

Filmare cu garnitura de vagoane clasice de la Lima
http://trenulete.info/filmare-cu-garnitura...ice-de-la-lima/

Frumoasa garnitura produsa de Lima, in rulaj pe diorama mea, dupa modificarile aduse vagoanelor in Atelierele PanArin de la Slobozia.

http://www.youtube.c...atch?v=egBVQCVZ

#104 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 03 February 2011 - 07:12 AM

Vagonul 66183 Roco – lampa finala
http://trenulete.inf...o-lampa-finala/

Prima etapa, cea de montare a instalatiei de colectare a tensiuni. Lamele colectoare sunt lipite la cald pe o bucatica de comatex, montata sub vagon, in dreptul osiei, pe sasiu, astfel incat sa permita miscarea naturala a suprtului de osie/arcuri, specifica acestui tip de vagon. Dupa uscare, brida de sustinere a lamelei a fost vopsita in culoarea vagonului.
Photobucket
Firele trecute prin podeaua sasiului, au fost fixate pe acesta cu ajutorul hartiei autoadezive.
Partea a doua, confectionarea felinarului. Am ales un led de 2 mm diametru. Pentru felinar am folosit o bucata de plastic negru, gaurit si taiat corespunzator,
pe care le-am imbinat prin gaura facuta in panoul vagonului. Nimic nu este lipt, astfel incat oricand se poate schimba led-ul numai prin extragerea felinarului.
Ultima parte, instalatia de redresare si stabilizare. Am decupat greutatea din duramid din interiorul vagonului pentru a face loc puntii redresoare si condensatorului de stabilizare. Ledul este inseriat cu un rezistor de 1k, dupa care urmeaza condensatorul montat in direct la iesirea puntii redresoare miniaturale.
Totul intra frumnos in carcasa, se vopseste partea vizibila de sub sasiu si…… se da pe linie!

Imagine postata Imagine postata

#105 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 05 February 2011 - 10:49 AM

Vagoane cu coviltir – lampa finala

Imagine postata


Vagonul cu coviltir de la Piko impreuna cu cel de la Roco, au primit lampi finale in mod putin diferit, asta si pentru ca fiecare vagon are particularitatea lui.

Vagonul Piko,

are o contragreutate metalica fixata cu dublu autoadeziv in mijlocul sasiului.

Felinarul este dintr-o dioda punctiforma rosie, care are avantajul apropierii formei de cea a unui felinar. In forex de 1,2 mm grosime, am dat o gaura de fix diametrul lentilei diodei. Am vospit cu negru fata exterioara a placii gaurite si dupa uscare am introdus prin presiune si fixat cu picatura, ledul in gaura respectiva. Dupa uscare am decupat placuta pe forma ledului care este foarte apropiata de imaginea unui felinar… Dupa pilire la forma am vopsit cu negru si lateralele felinarului obtinut. In peretele vagonului am practicat doua gauri de 0,5 mm exact in dreptul picioarelor ledului, pe care l-am introdus si fixat doar prin rasucirea picioarelor la interiorul vagonului, in sus si in jos.

Firele de colectare merg la o punte redresoare, pe a carei iesire este cuplat un condensator sanatos pentru anularea intreruperilor. Ledul felinar este legat printr-un rezistor de 920 hmi la condensatorul de 220 micro/35 volti. Profitand de spatiul mare avut la dispozitie in vagon, am montat un astfel de condensator care, chiar dupa ridicarea de pe sine a vagonului, mentine lumina pana intorci vagonul in sens invers si il pui la loc pe sine.... Condensatorul este prins de peretele vagonului tot cu hartie dublu adeziva.

Pentru fixarea lamelei, am dat o gaura de 0,5 mm exact intre clemele de prindere a axului bogiul, gaura cu care am strapuns si platforma vagonului. Pe lamela am cositorit un fir subtire si flexibil extras dintr-o bobina dezafectata. Lamela am fixat-o deasupra gaurii prin care trece firul cu o fasie de 4/7 mm de carton forexde 0,5 mm grosime, usor pilit in dreptul trecerii lamelei, pentru a o tine ferm pe pozitie. Fasia am lipit-o peste lamela direct pe piesa de fixare a axului boghiului. Toata piesa poate fi extrasa ulterior fara alte operatiuni decat cele obisnuite, odata cu axul boghiului. Am vopsit cu maro bucatile de forex care tin lamelele sub boghiu si… gata. Un vagon dotat cu lampa finala.

Vagonul Roco

Boghiul este ceva mai complex si diferit fata de Piko, avand osiile ceva mai la interior, nu a mai permis montarea de lamele asa usor, fapt pentru care am ales colectarea cu ajutorul unor bucati elastice de coarda de chitara. Am practicat gauri de 0,1 diametru, pein care am trecut bucata de coarda de chitara.

La mijloc, in fanta vizibila, am infasurat fir litat, strans in jurul lamelei colectoare, pe care apoi l-am trecut prin alta gaura, de 0,5 diametru, practicata in axul boghiului si pe care l-am adus astfel in sasiul vagonului.

Am decupat greutatea de duramid pentru a face loc unui condensator pentru mentinerea pe timpul intreruperilor, legat pe iesirea unei punti redresoare miniaturale. Pentru felinar am ales noul tip de led de 2mm, care are tubulatura de propagare destul de lunga sa treca prin peretele vagonului si prin plasitul decupat la marimea unui felinara atasat de vagon. Ledul este inseriat cu un rezistor de 920 ohmi, montat in peretele vagonului...

http://trenulete.inf...r-lampa-finala/

#106 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 08 February 2011 - 10:18 AM

Toaleta publica – home made din carton
http://trenulete.inf...ade-din-carton/

O piesa de rezistenta, nelipsita din urbanistica feroviara, este toaleta publica. WC-ul, dupa cum este denumita aceasta cladire in Romania. Cum de multa vreme planificasem realizarea unei astfel de lucrari, cum ultimile mele realizari in materie de modelism feroviar s-au axat pe cladiri realizate acasa dupa modele din hartie de la Auhagen, m-am gandit ca este timpul sa dotez viitoarele ateliere ale depoului PanArin cu o astfel de lucrare. Proiectul l-am realizat pe calculator, folosind Corel Draw si diverse texturi free de pe net. De mare inspiratie au fost pozele pe care le-am facut asta vara WC-ului din gara Slobozia Veche, lucrare pe care am adaptat-o la pozitia pe care o va avea pe minidiorama depoului meu. Adica am schimbat latura intrarilor.

Prea multe nu ar fi de zis despre aceasta cladire, ea fiind realizata dupa metodele descrise la cladirile facute anterior tot din hartie. La aceasta, in mod special, se pot remarca zidurile inconjuratoare, cu temelia supradimensionata. Fiind vorba de o lucrare facuta direct pe calculator, am cateva mici erori de proiectare in zona frontala a zidului, chestii pe care le voi remedia chiar azi in proiectul desenat.

La final, desi este vorba despre un WC-u public, sper din tot sufletul ca lucrarea mea sa nu fie … de rahat!
Imagine postata Imagine postata

#107 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 09 February 2011 - 01:42 PM

Fierarie epoca 3 – home made

http://trenulete.inf...ca-3-home-made/

Seria cladirilor din carton, cladiri ce vor decora viitoarea sectiune a Dioramei mele, cea a depoului epoca 3, a continuat cu realizarea atelierului de fierarie si a magaziilor aferente. Lucrarea a fost executata din carton si coala A4 printata pe laser cu modelul cladirii, model realizat in 2005 de colegul din America, Godwin T. Petermann. In principiu, lucrarea a fost executata dupa aceleasi metode descrise in lucrarile din carton prezentate mai inainte, exceptie fiind modelul ferestrelor, care au si bordura interioara desenata. Daca lucram numai din foaia de hartie a plansei, amplasarea lor nu era problematica, insa o lucrare numai din hartie nu prezinta rezistenta la manipulare sau la atingeri accidentale. Eu am dublat peretii cu carton prespan, de 1 mm grosime, fapt care a dus la complicarea amplasarii ferestrelor de acest tip. In principiu, am decupat cartonul, am montat ferestrele si abia apoi, peste ele, am lipit zidaria. Modelul prezinta astfel avantajul unei reperezentari mai detaliate.

Usile, de tip din lemn, se deschid spre exterior si sunt la suprafata cladirii, fata de modele anterioare. treptele nu le-am mai facut din hartie, prea complicat cand am la indemana comatex, din care le-am confectionat mult mai usor. In plus, adaugat un suport in plus la partea de jos, cel de baza fiind proiectat la interiorul peretilor, pe care l-am lipit sub acesta, adaugand suprafata pentru aleea betonata din jurul cladirii. La hornul cuptorului forjei de fierarie, am inlocuit hartia cu o bucata de mina pe pix, care imita perfect tubulatura finala. In plus, deasupra usii podului, am amplasat un bec cu abajur, facut din led alb/cald, cu lentila polizata. Abajurl este dintr-o saiba metalica, lipita cu picatura pe led si vopsita ulterior cu negru. La interiorul peretelui am pus rezistenta de 1k inseriata cu ledul in cauza. Baza cladirii este decupata pentru a se putea introduce lumina interioara si pentru ca am un generator de fum de la o jucarie chinezeasca pe baterii, voi monta acest generator in cladire si il voi conecta la cosul de fum al forjei.

La final am adaugat cateva tufisuri razlete pe langa cosul de fum si pe la colturile cladirii, asa cum sta bine unei anexe de remiza neaose! Voi continua si cu realizarea unei mici remize pentru o locomotiva de manevra, perecum si cu alte cateva anexe ale unui mic depou. Daca voi face rost de planurile unei remize circulare de 3 linii, voi incerca sa fac si proiectul unei astfel de cladiri.

Imagine postata Imagine postata

#108 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 11 February 2011 - 03:40 PM

Remiza mica home made http://trenulete.inf...mica-home-made/

O remiza interesanta, provenind ca baza de la Fleischmann, a facut obiectul activitatii mele in ultima vreme. Privind plansa originala, am constat inadvertente intre cotele scrise pe desen si valoarea reala a dimensiunilor pieselor. De asemeni, desenul era lipsit de unele piese, in timp ce altele erau prost croite. Desi imi doream foarte mult o remiza pentru unica mea locomotiva de manevra, nu puteam sa folosesc plansa de la Fleischmann si ca atare am decis refacerea intregului desen. Practic am reproiectat hala prin remodelarea peretilor si prin desenarea partilor interioare, astfel incat sa pot folosi geamuri transparente si sa se vada frumos la interior. In final, cu remiza reproiecta pe trei coli A4, fata de una initial, am dat fuga la imprimerie si dupa printare am atacat cu sarg micuta hala. Fireste ca am folosit metoda cu care v-am obisnuit in prezentarile lucrarilor mele pe baza de planse desenate si carton prespan, metoda pe care nu mai are rost sa o descriu amanuntit.

-Pentru ca usile sa es deschida ca si cum ar avea balamale, am folosit hartie pe care am gumat-o in prealabil prin ungerea ei pe ambele parti cu prenadez, astfel incat dupa uscare, aceasta a vedenit flexibila si fara probabilitati de rupere, stratul elastic de prenadez asigurandu-i durabilitatea si mobilitatea. Desi desenul original prevedea ferestre si la usi, create destul de pueril ca si model, am decis ca in final usile sa nu mai fie dotate cu geamuri, dupa modelul de la Auhagen facut anul trecut.
-In prima faza am decis realizarea exteriorului, astfel incat intreaga constructie sa se imbine perfect la exterior, atat la colturi cat si la ferestrele decupate. Dupa inchiderea halei principale, a venit randul magaziei, cladirea din spatele halei, lucrata tot din fasii de carton prespan, peste care am lipit la final zidurile printate pe coala A4.
- A urmat procedura de construire a ramelor de geam si a ferestrelor transparente, metoda patentata la Remiza Auhagen. Am folosit hartie neagra, provenind de la niste pachete vechi de fartie fotografica alb/negru, hartie cu care acestea erau impachetate pentru a fi protejate de patrunderea luminii, hartie care este astfel lucrata incat nu permite trecerea luminii, foarte potrivita in cazul ramelor mele de geamuri…
- Am taiat deci fasii de 1,5 mm grosime si de 2,2 mm grosime, pentru a face din ele ramele geamurilor halei, destul de mari ca suprafata. Suportul de baza, sticla, fiind in cazul meu un banal autoadeziv transparent, intins frumos pe modelul ferestrelor, pentru ca mai apoi sa tes pe el modelul corect, exact dupa original.
- La final, geamurile au fost lipite pe peretele interior, iar peste ele am lipit desenul cu zidatia interioara, dupa ce am decupat fireste ferestrele originala…
- A urmat confectionarea podelei interioare, a trotuarului suprainaltat, astfel incat sa se poata ajunge la locomotiva mai usor de catre meseriasii din depoul PanArin… Totodata am confectionat placa de baza, ca si trotuar ce inconjoara cladirea, din forex de 2,5 mm grosime, vopsit mai apoi in culoarea gri. Peroanele interioare suprainaltate, vor fi decorate cu dungi galbene de protectie si acestea vor flanca linia interioara, in care intentionez ca montez si un canal de vizitare. Va urma de altfel si montarea instalatiei de iluminat inainte de a se confectiona acoperisul, dar acestea sunt subiectele activitaii zileleor urmatoare.

Imagine postata

#109 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 13 February 2011 - 09:18 AM

In continuare am procedat la realizarea instalatiei de iluminare a halei.
http://trenulete.inf...mica-home-made/
Am folosit led-uri galbene, de 3 mm, din mai multe motive.

1. Remiza este de epoca 3, deci iluminarea cu neon este exclusa
2. Lumina acestor led-uri este apropiata de cea a becurilor cu incandescenta din anii respectivi
3. …nu mai am led-uri alb/cald!

Astfel, in hala s-au montat 3 led-uri, plus unul deasupra usii halei, led dotat cu abajur si capac facut din saiba metalica, lipit cu superglue si vopsit negru. Toate led-urile au fost polizate in cap pentru indepartarea efectului de lupa si pentru asemanarea lor cu un bec cu abajur.

Foto

Pentru ca LDH m-a sfatuit sa fac acoperisul demontabil, am renuntat la lipirea lui si am gandit un sistem de colectare a tensiunii, pe care l-am realizat folosit prize provenind din socluri de circuite integrate. Am taiat doua grupuri a cate doua mufe, pe care le-am lipit unul pe peretele din spatele remizei, pe care l-am conectat la firele de alimentare ce ies pe sub remiza spre placa dioramei, si unul pe plafonul acoperisului, conetat la LED-uri prin intermediul unui rezistor de 820 ohmi, inseriat cu ledurile din plafon. Tot montajul se va alimenta, ca deltfel toate cladirile mele, la priza de 12 volti stabilizat a sursei de calculator de 420 wati, ce alimenteaza diorama mea.

Foto

Led-urile le-am fixat pe plafon cu banda adeziva, dupa care, am mai lipit ghiduri din carton pe toate laturile de imbinare ale plafonului cu peretii remizei, dupa care am "tecuit si varuit" plafonul folosind hartie alba de xerox. La final, acoperisul se extrage cu mare usurinta de pe cladire si permite astfel interventia in interiorul remizei, asta pentru ca tot mi-a scris cineva ca seamana cladirea cu o locuinta Barbie sau cu o remiza de locomotiva Thomas! Oricum, acum mi se ofera ocazia de a monta in interior diverse accesorii familiare unei remize. Lazi de scule, bancuri de lucru, cos de gunoi, meseriasii si alte maruntisuri pe care le voi confectiona pe parcurs. Cum Depoul PanArin mai este dotat si cu un vagon macara si unul de intretinere a catenarelor, probabil ca voi dezvolta ideea realixand pentru fiecare cate o casuta Barbie aferenta...

Foto

Cel mai probabil ca usile for face opera unei alte interventii, pentru a le monta geamuri…

Imagine postata

#110 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 14 February 2011 - 08:38 AM

Cum deja am format o mica garnitura din 6 vagoane frigorifice, am decis ca este momentul sa dotam trenul cu o lampa finala, pentru traficul de marfa se desfasoara in Blumenberg mai mult pe timpul noptii. Am ales un vagon de la Liliput pentru ca instalatia de cuplare, mai simpla decat la Roco similar, permite montarea fara probleme a piesei de colectare de pe osia vagonului.
http://trenulete.inf...t-lampa-finala/
Vagonul este format din sasiu si caroserie cu acoperis, care se monteaza cu ajutorul a doua nituri cu capatul topit la cald. Pentru desfacere am decupat partea topita cu caterul si am decuplat cele doua componente. Pentru refixarea lor, am gaurit in axul de prindere, mai intai cu 1 mm si mai apoi cu 2mm, pentru a folosi minisuruburi. Acestea se obtin cu duiumul din demontarea unor unitati optice deterioarate, de la care scot si magnetii foarte puternici.
Felinarul este realizat din forex de 3 mm grosime iar lumina este asigurata de un led de 2mm diametru, montat prin perete prin presiune, in felinar, astfel incat poate fi scos cu mare usurinta pentru eventuale interventii ulterioare…
Partea energetica este asigurata de p punte redresoare, un condensator electrolitic de 2200 micro/16volti, o rezistenta de 920 ohmi. Intregul ansamblu este fixat pe podeaua sasiului cu banda dublu-adeziva.
Colectarea curentului se face pe fiecare osie polarizate diferit. Pentru trecerea curentul in partea superioara a sasiului, am efectuat gauri de 1,5 mm diametru prin placa de greutate.
Dupa cum se vede in imagine, lampa continua sa arda chiar si dupa ridicarea de pe sine….
Imagine postata

#111 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 17 February 2011 - 11:30 AM

Manastire Home Made

Cladirea Dorfkirche de la Zuge (www.bahnsteig.de)

http://trenulete.inf...tire-home-made/

Lucrarea executata din carton, dupa metodele descrise la cladirile anterioare, reprezinta o manastire de tip catolic.

th_ Baza este modelul printat pe hartie la imprimanta laser, aplicata pe carton prespan de 1 mm grosime.
th_ Ferestrele decupate iar imitatia de sticla facuta din leucoplast medical cu granulatie semi-transparenta care imita sticla opaca, ramele si canturile geamurilor din hartie neagra de fotografii.

In rest las imaginile sa vorbeasca de la sine, orice comentariu fiind de prisos…

Cine este interesat de modele facute de mine din hartie si carton, ma poate contacta pe email.
Imagine postata

#112 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 06 March 2011 - 08:37 PM

http://observator.a1.ro/social/Orasul-din-...erie_32166.html

#113 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 07 March 2011 - 07:48 PM

Vagonul de calatori cls. I seria 51 53 19 – iluminare
http://trenulete.info/vagonul-de-calatori-...3-19-iluminare/

Sosite de la Botosani pentru iluminare, cele doua vagoane romanesti de la Tilligh au intrat azi in depoul PanArin pentru interventii. Primul, vagonul de cls. I, a primit riglete facute de mine acasa, cu led-uri smd albe, cate unul pentru fiecare compartiment, adica 9 bucati. LED-urile sunt montate in paralel pentru a functiona atat in analog, cat si in digital, cunoscandu-se faptul ca inseriate, lumina apare abia la tensiune ceva mai mare, fapt destul de suparator in analog.
Led-urile sunt inseriate cu un rezistor de 820 ohmi si cu ajutorul unui condensator electrolitic de 1000 micro/25volti, legat in paralel, se inlatura palpaielile cauzate de alimentarea intrerupta sau de sinele murdare. Redresarea a fost facuta cu 4 diode 1n4001 iar pentru colectarea tensiunii s-au folosit lamele comercializate pe siturile de specialitate. Firul trece prin mijlocului axului boghiului, iar lamele actioneaza pe osiile ambelor vagoane.

Imagine postata

#114 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 10 March 2011 - 12:22 PM

Vagonul de calatori cls. II seria 51 53 20 – iluminare

http://trenulete.info/vagonul-de-calatori-...0%93-iluminare/

Ce de-al doilea vagon romanesc de la Tillig, din seria 51 53, a primit si el iluminare in toate compartimentele, plus lampi finale la unul din capete.
Pentru lampile finale, interventia a fost ceva mai dificila pentru ca, din constructie, vagonul nu a fost dotat cu prisme (ghiduri de lumina) si respectiv cu gauri in rama farurilor, fapt care scade nota producatorului pentru neglijenta. Procedura de gaurire trebuie executata cu mare precizie, in trepte, incepand cu spirale foarte mici (0,5) si continuand pana la diametru interior maxim admis de rama farului. Este foarte important ca centrarea initiala pentru prima gaura, sa se faca in principiu, cu mare atentie, sub lupa si folosind un ac pentru punctare. De asemeni este important ca si masina de gaurit sa fie de calitate, fara bataie in madrina (… pe care nu o posed, dar gauresc la mana, prinzand primul spiral intr-o penseta de spirale, pe care o rotesc cu mana, masina mea de gaurit fiind una care nu se preteaza la asa ceva)… Pentru ca materialul de turnare al caroseriei vagonului este de culoare alba, usor transparenta, pe peretele interior, in dreptul farurilor, am aplicat vopsea negra Revell si la fel am procedat la interiorul ramei farului.

Pentru lampile finale am folosit doua led-uri tip smd, inseriate intre ele si inseriate apoi cu un rezistor de 1,2k. Pentru stabilitate, acestea sun cuplate in paralel cu un condensator de 1000micro/25 volti. SMD-urile sunt lipite direct pe sasiul vagonului, in dreptul gaurilor practicate pentru faruri. Pentru ca nu am avut prisme transparente la dimensiunea gaurii, lentila farurilor este facuta din… adeziv Revell, turnat in gaurile respective cu mare atentie, dupa ce pe spate am lipit temporar hartie adeziva ceruita. Dupa uscarea si intarirea adezivului, farurile au capatat o nota de realism. Cred ca se preteaza si mai bine la confectionarea de lentile turnate, materialul folosit pentru imitarea apei in modelism.

Pe rigleta de iluminare, am separat imediat dupa iesirea din puntea redresoare, doua trasee, unul pentru iluminare compartimente, si unul pentru lampile finale. La fiecare am stabilizat lumina cu cate un condensator identic, montate fiecare in dreptul cabinelor de toalete. Toata rigleta este dintr-o bucata, demontabila, fara lipituri in contact cu vagonul, astfel incat orice interventie sa se desfasoare fara mari eforturi. Pentru iluminarea compartimentelor s-au folosit led-uri smd alb neon, legate in paralel intre ele si inseriate cu un rezistor de 820 ohmi, astfel incat iluminarea sa fuctioneze la parametri atat in analog, cat si in digital.

Imagine postata

#115 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 11 March 2011 - 10:10 AM

060 EA de la Amintiri Feroviare
http://trenulete.inf...tiri-feroviare/

Martie a venit si o data cu primavara, au sosit de la Botosani doua minunate electrice romanesti pentru interventii si imbunatatiri. Prima din ele, un EA Delfin, avea un zgomot suparator in curbe si se deplasa la aceeasi tensiune, ceva mai incet decat cea vopsita in culori standard. Am observat cu ocazia demonatrii, diferente in sistemul de prindere, delfinul avand doar 4 puncte de fixare a caroseriei de sasiu, pe cand cea clasica, are 8 puncte de fixare, fapt care rigidizeaza mai bine cele doua elemente. Pentru demontarea lor cu usurinta, se pot folosi cateva scobitori plasate langa punctele de fixare, dupa care se intoarce locomotiva in pozitie normala si se extrage foarte usor prin propria greutate a sasiului…

Imagine postata

Dupa demontare si analizarea delfinului, am constatat cele doua neajunsuri care produceau nemultumirea cumparatorului. Prima constatare fiind aceea ca una din volantele motorului, plasata prea strans spre motor, atingea usor peretele sasiului, fapt care ducea la frecare, producand o parte din zgomot si infranand rotirea. A doua constatare, a fost aceea ca, cele doua cardane de transmisie de la delfin, prezentau deficiente de turnare, acestea fiind usor descentrate, fapt care ducea la crearea de vibratii si producea un zgomot suparator de tremolo… De asemeni, capetele cadranice, crucile cum se mai numesc, au un joc mult mai mare in nuca de cuplare, fapt care duce iar la un zgomot suparator. Remedierea lor s-a efectuat prin indreptarea la cald a cardanelor si prin umplerea cu vaselina siliconica a nucilor de cuplare. Atat zgomotul suparator, cat si carenta de viteza s-au diminuat simtitor prin aceste interventii. In ceea ce priveste indreptarea cardanelor, poate ca nu toate machetele au aceasta problema, treaba tine si de norocul posesorului, dar vizavi de capetele de cardan, vaselina pusa in nuci, probabil ca va atenua o vreme vibratiile, dar dupa topirea si scurgerea ei, probabil ca zgomotul se va instaura din nou. Nu aceleasi probleme am constatat si la cea clasica. Aceasta are cardane perfecte, capetele si nucile se imbina fa joc asa de mare ca la defin, iar volantele sunt ceva mai bine asezate pe axa motorului, fapt care induce ideea ca este lucrata mult mai responsabil decat perechea sa mai noua, Delfinul, sau poate ca a fost doar un simplu ghinion al acestui cumparator!

Pentru locomotiva clasica, cerinta posesorului a fost aceea de a inlatura un neajuns referitor la iluminare. Faptul constatat, este acela ca, locomotiva este realizata avandu-se in prim interes satisfactia posesorilor de digital. Schema de iluminare, cuprinde 4 leduri. Doua galbene, la pozitii si doua alb cald la farurile de deasupra cabinei. In ambele cazuri, ledurile sunt inseriate, doaua cate doua, si apoi insriate cu cate un rezistor smd la valoarea de 271 de ohmi pentru fiecare. Desi schema cuprinde doua posibilitati de functionare a luminilor prin schimbarea unui jamper, consider ca ea nu a fost gandita pentru a functiona corespunzator atat in digital cat si in analog, cunoscut fiind faptul ca inserirea ledurilor duce la cresterea curentului de initiere a producerii de lumina, fapt reflectat in neajunsul ca, in analog, farurile si pozitiile se aprind abia la trepte foarte mari de rulare, adica la tensiuni sau curenti peste jumatet din puterea variatoarelor. La cele de tip Mehano, am contatat o mai buna functionare, prin aprinderea lor la 30% din tensiune, pe cand la variatoarele Piko, abia la peste 50% ledurile se aprind abia, abia. Acest fapt este destul de suparator pentru utilizatorul de analog, destul de raspandit, pentru ca la preturile si necesitatile digitalului, nu toti colectionarii pot achizitiona dispozitivele necesare. Prin urmare, dupa o atenta analiza a schemei de functionare, am ales o solutie eleganta, care sa nu implice mari modificari pe placa de baza si care sa duca la rezultate multumitoare in functionarea luminilor la parametri normali si in analog, tinand cont ca iluminarea corecta a unei machete, creste exponential efectul asupra privitorului.

Cum am procedat!

Ei bine, mai intai am schimbat jumperul pe pozitia pentru faruri numai de pozitie, la ambele capete, astfel incat cele doua led-uri smd galbene (Dumnezeu stie de ce au ales culoarea asta!!!), din farurile de pozitie, ajung inseriate cu cele doua rezistente de 271 de ohmi, totalizand un balast de 542 ohmi.
Am intrerupt apoi prin zgariere, linia de plus (+) a farurilor centrale, eliminand astfel inserierea lor cu farurile de pozitie.
Am adus un strap prin care am alimentat farul central cu plus, direct, ocolind inseriarea cu farurile de pozitie.
De la iesirea de pe dioda de directionare a polaritatii, am preluat tesiune printr-un rezistor de 580 omi, pe care am aplicat-o pe minusul celor doua smd-uri ale farului central si astfel am alimentat identic, prin cate o rezistenta de balast diferita dar similara la valoare, fiecare grup de iluminare, atat sus cat si jos.
Astfel, cele doua grupuri de iluminare au ajuns la valoare similara cu cele de lumina rosie, care functionau perfect inainte de interventie, iar in acest moment, lumina a devenit functionala in analog la valori de tensiune apropiate de momentul pornirii. Adica se aprid relativ repede la tensiunile mici aplicate jucariei, eliminand un neajuns destul de evident pentru posesorii de analog. Cred ca, se putea rezolva aceasta problema din fabricatie, prin implementarea unei scheme simple, pe baza de jumpere, care sa satisfaca ambele categorii de clienti, dar, probabil, ca prin natura economica a producatorului, acest surplus de piese ar fi dus la cresterea pretului jucariei. Cred insa ca s-ar fi justificat, tinand cont de faptul ca sunt foarte multi utilizatori de analog care indragesc aceasta minunata locomotiva, cu care, noi romanii, am crescut si am calatorit pe drumurile de fier din Romania in toti acesti ani si pe care pasionatii de trenuri o indragesc nespus.

Imagine postata

#116 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 11 March 2011 - 05:42 PM

Vagonul de calatori cls. II seria 51 53 20 – iluminare

http://trenulete.info/vagonul-de-calatori-...0%93-iluminare/

Ce de-al doilea vagon romanesc de la Tillig, din seria 51 53, a primit si el iluminare in toate compartimentele, plus lampi finale la unul din capete.
Pentru lampile finale, interventia a fost ceva mai dificila pentru ca, din constructie, vagonul nu a fost dotat cu prisme (ghiduri de lumina) si respectiv cu gauri in rama farurilor, fapt care scade nota producatorului pentru neglijenta. Procedura de gaurire trebuie executata cu mare precizie, in trepte, incepand cu spirale foarte mici (0,5) si continuand pana la diametru interior maxim admis de rama farului. Este foarte important ca centrarea initiala pentru prima gaura, sa se faca in principiu, cu mare atentie, sub lupa si folosind un ac pentru punctare. De asemeni este important ca si masina de gaurit sa fie de calitate, fara bataie in madrina (… pe care nu o posed, dar gauresc la mana, prinzand primul spiral intr-o penseta de spirale, pe care o rotesc cu mana, masina mea de gaurit fiind una care nu se preteaza la asa ceva)… Pentru ca materialul de turnare al caroseriei vagonului este de culoare alba, usor transparenta, pe peretele interior, in dreptul farurilor, am aplicat vopsea negra Revell si la fel am procedat la interiorul ramei farului.

Pentru lampile finale am folosit doua led-uri tip smd, inseriate intre ele si inseriate apoi cu un rezistor de 1,2k. Pentru stabilitate, acestea sun cuplate in paralel cu un condensator de 1000micro/25 volti. SMD-urile sunt lipite direct pe sasiul vagonului, in dreptul gaurilor practicate pentru faruri. Pentru ca nu am avut prisme transparente la dimensiunea gaurii, lentila farurilor este facuta din… adeziv Revell, turnat in gaurile respective cu mare atentie, dupa ce pe spate am lipit temporar hartie adeziva ceruita. Dupa uscarea si intarirea adezivului, farurile au capatat o nota de realism. Cred ca se preteaza si mai bine la confectionarea de lentile turnate, materialul folosit pentru imitarea apei in modelism.

Pe rigleta de iluminare, am separat imediat dupa iesirea din puntea redresoare, doua trasee, unul pentru iluminare compartimente, si unul pentru lampile finale. La fiecare am stabilizat lumina cu cate un condensator identic, montate fiecare in dreptul cabinelor de toalete. Toata rigleta este dintr-o bucata, demontabila, fara lipituri in contact cu vagonul, astfel incat orice interventie sa se desfasoare fara mari eforturi. Pentru iluminarea compartimentelor s-au folosit led-uri smd alb neon, legate in paralel intre ele si inseriate cu un rezistor de 820 ohmi, astfel incat iluminarea sa fuctioneze la parametri atat in analog, cat si in digital.

Imagine postata

<span class='edit'>11 Mar 2011, 11:18:</span>
060 EA de la Amintiri Feroviare
http://trenulete.inf...tiri-feroviare/

Martie a venit si o data cu primavara, au sosit de la Botosani doua minunate electrice romanesti pentru interventii si imbunatatiri. Prima din ele, un EA Delfin, avea un zgomot suparator in curbe si se deplasa la aceeasi tensiune, ceva mai incet decat cea vopsita in culori standard. Am observat cu ocazia demonatrii, diferente in sistemul de prindere, delfinul avand doar 4 puncte de fixare a caroseriei de sasiu, pe cand cea clasica, are 8 puncte de fixare, fapt care rigidizeaza mai bine cele doua elemente. Pentru demontarea lor cu usurinta, se pot folosi cateva scobitori plasate langa punctele de fixare, dupa care se intoarce locomotiva in pozitie normala si se extrage foarte usor prin propria greutate a sasiului…

Imagine postata

Dupa demontare si analizarea delfinului, am constatat cele doua neajunsuri care produceau nemultumirea cumparatorului. Prima constatare fiind aceea ca una din volantele motorului, plasata prea strans spre motor, atingea usor peretele sasiului, fapt care ducea la frecare, producand o parte din zgomot si infranand rotirea. A doua constatare, a fost aceea ca, cele doua cardane de transmisie de la delfin, prezentau deficiente de turnare, acestea fiind usor descentrate, fapt care ducea la crearea de vibratii si producea un zgomot suparator de tremolo… De asemeni, capetele cadranice, crucile cum se mai numesc, au un joc mult mai mare in nuca de cuplare, fapt care duce iar la un zgomot suparator. Remedierea lor s-a efectuat prin indreptarea la cald a cardanelor si prin umplerea cu vaselina siliconica a nucilor de cuplare. Atat zgomotul suparator, cat si carenta de viteza s-au diminuat simtitor prin aceste interventii. In ceea ce priveste indreptarea cardanelor, poate ca nu toate machetele au aceasta problema, treaba tine si de norocul posesorului, dar vizavi de capetele de cardan, vaselina pusa in nuci, probabil ca va atenua o vreme vibratiile, dar dupa topirea si scurgerea ei, probabil ca zgomotul se va instaura din nou. Nu aceleasi probleme am constatat si la cea clasica. Aceasta are cardane perfecte, capetele si nucile se imbina fa joc asa de mare ca la defin, iar volantele sunt ceva mai bine asezate pe axa motorului, fapt care induce ideea ca este lucrata mult mai responsabil decat perechea sa mai noua, Delfinul, sau poate ca a fost doar un simplu ghinion al acestui cumparator!

Pentru locomotiva clasica, cerinta posesorului a fost aceea de a inlatura un neajuns referitor la iluminare. Faptul constatat, este acela ca, locomotiva este realizata avandu-se in prim interes satisfactia posesorilor de digital. Schema de iluminare, cuprinde 4 leduri. Doua galbene, la pozitii si doua alb cald la farurile de deasupra cabinei. In ambele cazuri, ledurile sunt inseriate, doaua cate doua, si apoi insriate cu cate un rezistor smd la valoarea de 271 de ohmi pentru fiecare. Desi schema cuprinde doua posibilitati de functionare a luminilor prin schimbarea unui jamper, consider ca ea nu a fost gandita pentru a functiona corespunzator atat in digital cat si in analog, cunoscut fiind faptul ca inserirea ledurilor duce la cresterea curentului de initiere a producerii de lumina, fapt reflectat in neajunsul ca, in analog, farurile si pozitiile se aprind abia la trepte foarte mari de rulare, adica la tensiuni sau curenti peste jumatet din puterea variatoarelor. La cele de tip Mehano, am contatat o mai buna functionare, prin aprinderea lor la 30% din tensiune, pe cand la variatoarele Piko, abia la peste 50% ledurile se aprind abia, abia. Acest fapt este destul de suparator pentru utilizatorul de analog, destul de raspandit, pentru ca la preturile si necesitatile digitalului, nu toti colectionarii pot achizitiona dispozitivele necesare. Prin urmare, dupa o atenta analiza a schemei de functionare, am ales o solutie eleganta, care sa nu implice mari modificari pe placa de baza si care sa duca la rezultate multumitoare in functionarea luminilor la parametri normali si in analog, tinand cont ca iluminarea corecta a unei machete, creste exponential efectul asupra privitorului.

Cum am procedat!

Ei bine, mai intai am schimbat jumperul pe pozitia pentru faruri numai de pozitie, la ambele capete, astfel incat cele doua led-uri smd galbene (Dumnezeu stie de ce au ales culoarea asta!!!), din farurile de pozitie, ajung inseriate cu cele doua rezistente de 271 de ohmi, totalizand un balast de 542 ohmi.
Am intrerupt apoi prin zgariere, linia de plus (+) a farurilor centrale, eliminand astfel inserierea lor cu farurile de pozitie.
Am adus un strap prin care am alimentat farul central cu plus, direct, ocolind inseriarea cu farurile de pozitie.
De la iesirea de pe dioda de directionare a polaritatii, am preluat tesiune printr-un rezistor de 580 omi, pe care am aplicat-o pe minusul celor doua smd-uri ale farului central si astfel am alimentat identic, prin cate o rezistenta de balast diferita dar similara la valoare, fiecare grup de iluminare, atat sus cat si jos.
Astfel, cele doua grupuri de iluminare au ajuns la valoare similara cu cele de lumina rosie, care functionau perfect inainte de interventie, iar in acest moment, lumina a devenit functionala in analog la valori de tensiune apropiate de momentul pornirii. Adica se aprid relativ repede la tensiunile mici aplicate jucariei, eliminand un neajuns destul de evident pentru posesorii de analog. Cred ca, se putea rezolva aceasta problema din fabricatie, prin implementarea unei scheme simple, pe baza de jumpere, care sa satisfaca ambele categorii de clienti, dar, probabil, ca prin natura economica a producatorului, acest surplus de piese ar fi dus la cresterea pretului jucariei. Cred insa ca s-ar fi justificat, tinand cont de faptul ca sunt foarte multi utilizatori de analog care indragesc aceasta minunata locomotiva, cu care, noi romanii, am crescut si am calatorit pe drumurile de fier din Romania in toti acesti ani si pe care pasionatii de trenuri o indragesc nespus.

Imagine postata

<span class='edit'>11 Mar 2011, 18:36:</span>
060 EA in Orasul din sufragerie

Cele doua bijuterii de locomotive, produse de Amintiri Feroviare, sosite de la Botosani pentru remedieri si modificari, in rulaj pe diorama “Orasul din sufragerie”. Se mai pot observa si cele doua vagoane romanesti, 51 53 19 si 51 53 20, vagoane in care am montat iluminat pe leduri tip smd. Lucrarile pot fi accesate AICI si AICI.

Locomotivele sunt excelent realizate, visul oricarui modelist roman si nu numai. Felicitari producatorului pentru reusita, desi pretul nu este pentru toata lumea!

http://trenulete.inf...din-sufragerie/
http://www.youtube.c...h?v=k9uGmLs5JTk

#117 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 13 March 2011 - 12:27 PM

Umbauwagen postal – imbunatatiri (fleischmann)

http://trenulete.info/umbauwagen-postal-%E...ri-fleischmann/

Ultima piesa din colectia de vagoane Umbauwagen, si anume vagonul semi, postal/cls. II-a, a fost si el supus operatiunilor de iluminare conform colegilor de garnitura. Destul de colorata aceasta garnitura, ea fiind alcatuita din modele ale acelorasi vagoane, realizate de producatori diferiti, despre ale caror imbunatatiri am scris in paginile blogului meu cu ceva vreme in urma. Garnitura este compusa din:

-Umbauwagen – imbunatatiri (fleischmann)
-Umbauwagen – imbunatatiri (trix)
- Umbauwagen – imbunatatiri (roco)

De remarcat faptul ca din toate, vagoanele Fleischmann, sunt pe departe cele mai reusite si ca detalii, dar si ca forma constructiva, desi problema cea mai mare a fost la modelul Fleischmann, cauzata de dificultatea trecerii firului pentru aducerea curentului prin mijlocul surubului metalic de fixare a boghiului. Surubul trebuie gaurit pe centru cu spiral de 0,8 mm, chestie destul de dificila fara o bormasina centrata bine, In plus, surubul metalic se opune obraznic spiralelor mici, care se distrug foarte repede in operatiunea de gaurire contra metalului.

Odata reusita aceasta operatiune, restul e floare la ureche. Am folosit la fel ca la colegii lui, aceleasi tipuri de led-uri alb/cald de 3 mm diametru, slefuite in capul lentilei pentru defocalizarea fasciculuilui, leduri montate in prisme de plexiglas transparent. Cu toate ca intre timp au aparut pe piata si led-uri mai mici consumatoare, de tip smd, am folosit acum led-uri identice pentru ca iluminatul sa nu fie diferit de al celorlalte vagoane. Oricum, pentru mine, epoca led-urilor de 3 mm incastrate in plexiglas, a trecut, locul fiind preluat de smd-urile mult mai practice.

Totodata, am profitat de demontarea modelului, pentru a vopsi podele in gri revell si pentru a face din forex de 1 mm grosime, placile de podea cu care sa acopar zona de deasupra suruburilor de prindere. In cest fel, lumina se reflecta diferit din podea evidentiind scaunele frumos executate.

In cabina de toaleta am amplasat puntea redresoare miniaturala, iar pentru colectarea curentului am folosit lamele de cupru de la un motor de macaz Piko distrus de preabuna lui functionalitate…

Imagine postata

#118 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 25 March 2011 - 09:59 AM

Vagonul etajat romanesc – iluminare
http://trenulete.inf...nesc-iluminare/
Pentru a doua oara in istoria depourilor PanArin, a sosit pentru imbunatatiri un vagon etajat romanesc produs de Piko. Ceva mai diferit decat fratele sau prezentat cu un an in urma in linkul urmator, http://trenulete.info/vagonul-etajat-roman...are-pe-led-uri/, acest vagon a primit iluminare pe baza de led-uri smd alb neon si lampi finale la unul din capete.

Lamele de colectare a tensiunii, de tip Rally, montate in stil clasic deja, colecteaza tensiunile de pe osii, cate o polaritate pentru fiecare boghiu si le aduce in placile rigletelor, la fiecare capat. Pe riglete se face redresarea cu cate patru diode la fiecare din cele doua riglete, montate cate doua in fiecare capat, astfel incat in final rezulta o punte redresoare din diode 1n4001.

Pentru fiecare rigleta se stabilizeaza lumina cu cate un condensator de 1000 micro/35 volti. Fiecare rigleta are propria redresare, filtrare si echilibrare a curentilor, folosind cate o rezistenta de 810 ohmi pentru plafoniere si una de 1,2 k pentru lampa finala. Practic, in acest vagon, se inglobeaza structurile de iluminare de la doua vagoane, dificultatea constand in amplasarea corecta a rigletelor si in traversarea cu cablurile de alimentare, ce trebuiesc mascate privitorului.

De data aceasta, pentru lampa finala am folosit tot un led smd, montat in capatul rigletei superioare, cu orientarea spre ghidul prismei de lumina, astfel incat o data pozitionata rigleta, led-ul trimite lumina spre acesta si implicit spre lampile finale. Pentru a nu raspandi prea multa lumina rosie in capatul vagonului, zona led-ului si a imbinarii cu prisma, este acoperita de o masca din forex lipita direct pe rigleta, sub led.

Schema dupa care s-a lucrat acest montaj http://trenulete.inf...uminat-vagoane/
Imagine postata

#119 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 04 April 2011 - 11:24 AM

Copaceii din gradina mea

Film despre cum se fac acasa diversi copacei, folosind ramuri uscate de soc si burete tocat sau alte texturi granulate din comertul de specialitate. Daca nu exista aceste texturi, se pot folosi cu succes si diverse condimente uscate, insa in acest caz este imperios necesara folosirea la final a unui spray cu lac fixativ pentru ca vegetatia sa nu se decoloreze in timp.

http://trenulete.inf...-gradina-mea-2/

#120 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 20 May 2011 - 04:41 PM

Locomotiva cu abur BR 52 Piko – schimbare motor

http://trenulete.info/locomotiva-cu-abur-b...chimbare-motor/

Am continuat lucrul la eleganta BR 52 de la Piko, careia ceva vreme in urma i-am montat iluminarea le led-uri. Astazi am inlocuit motorul de tractiune, motor care, desi curatat si reconditionat, dadea in continuare rateuri si se bloca. Trebuie mentionat ca macheta este un produs Piko, din vechea generatie, dotat cu motor cu colector discoidal, destul de greoi, zgomotos si mare consumator. Daca am reusit sa fac rost de un motoras, tot Piko, pentru Br 55-G7, am facut testele de rigoare si dupa ce am constatat concordanta intre puterea motorului si viteza, am decis folosirea acestuia. Prima faza a fost aceea de modificare a axului rotorului, care la acest motoras nu iesea in ambele capete. Am extras deci rotorul si am inlocuit axul prea scurt si care iesea numai pe o parte, folosind o spita de bicicleta, de diametru identic, ax pe care l-am montat astfel incat sa iasa in ambele parti ale motorului. Dupa testarea motorasului, am procedat la montarea lui pe locomotiva. Pentru asta am imaginat si creat un dispozitiv de prindere realizat pe baza unei placute de circuit, pe care am fixat bobinele de soc, precum si lamele de contact pentru colectarea tensiunii de pe colectoarele originale care treceau pe sub motorul sau. Pe aceasta placuta am montat si o bucata de plexiglas, sub ea, in care am practicat o gaura filetata pentru a prinde intreg ansamblul de fundul cutiei de la tender. Pe partea superioara am fixat electromotorul cel nou. Cuplele folosite pentru transmisia cardanica sunt cele originale, fixate cu picatura pe axul motorului electric.

Lucrarea executata a dus la o locomotiva mult mai silentioasa, mai puternica si mai putin consumatoare de energie. de asemenea, deasupra motorului s-a creat un spatiu gol, suficient pentru montarea unui decodor pentru digital. In acest fel, frumoasa locomotiva a primit o noua sansa.

Imagine postata

Si filmul http://www.youtube.c...h?v=ri1Eu03Aew4

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi