Forum Machete,Modelism,Hobby: Scrisoare deschisă privind DISTRUGEREA MUZEULUI AVIATIEI - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Scrisoare deschisă privind DISTRUGEREA MUZEULUI AVIATIEI

#1 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 25 April 2010 - 08:16 PM

Citeaza


Scrisoare deschisă către:
Ministerul Apărării Naţionale - Domnului ministru Gabriel Oprea
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului – Doamnei ministru Elena Udrea
Ministerul Administraţiei şi Internelor – Domnului ministru Vasile Blaga
Ministerului Transporturilor – Domnului ministru Radu Berceanu


Vă înaintăm această scrisoare deoarece suntem ingrijoraţi de soarta incertă a Muzeul Aviaţiei - instituţie de cultură unică în România, aflată in Sectorul 2, ameninţată serios de o Hotărâre a Consiliului Local al Sectorului 2. Muzeul Aviaţiei este înfiinţat prin Hotărârea Guvernului României nr. 197/02.03.1990 "pentru cinstirea iluştrilor înaintaşi ai aviaţiei române şi reintegrarea în patrimoniul naţional a realizărilor de prestigiu în domeniul aeronautic" şi se află în subordinea Ministerului Apărării Naţionale şi Departamentului Aviaţiei Civile, cu statut de unitate militară aflată în subordinea Statului Major al Forţelor Aeriene (UM 01965).

Semnatarii acestei scrisori consideră că pentru memoria aeronauticii române este extrem de important ca acest muzeu, singurul de profil din ţară, să îşi păstreze actualul sediu în actuala configuraţie, atât din motive istorice cât şi pentru păstrarea patrimoniului şi pentru promovarea aviaţiei în România şi în Europa, fiind de o valoare naţională inestimabilă.

Ne temem serios că acest patrimoniu UNIC se va distruge şi că nu vor mai fi bani de reamenajare, urmând ca muzeul sa devină de fapt doar un depozit al memoriei aeronauticii române!

Din 2006, Muzeul Aviaţiei este amplasat la sediul din Strada Fabrica de Glucoza nr. 2-4, Sector 2, Bucureşti. La 18 martie 2010, Consiliul Local al Sectorului 2 a emis hotărarea 44/18.03.2010 prin care se solicită "trecerea imobilului din Str. Fabrica de Glucoză nr. 2-4 din domeniul public al statului şi din administrarea M.Ap.N. în domeniul public al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti".

Argumente pentru păstrarea actualei locaţii:
Actualul teren al Muzeului are o semnificaţie istorică, fiind un sit memorial, parte din baza aeriană Pipera, înfiinţată în 1915, un adevărat leagăn al aviaţiei româneşti. În plus:
  • De pe acest aerodrom au plecat primele curse aeriene internaţionale transcontinentale din istoria aviaţiei mondiale ale (CFRNA - Compania Franco Româna pentru Navigaţie Aeriană. CFRNA este "străbunica" Air France şi a Tarom, iar acest teren de zbor este terenul de pe care s-a inaugurat transportul aerian de calători, marfă şi poştă internaţional aşa cum îl cunoaştem astăzi.
  • De pe acest teren au decolat avioanele care au apărat Bucureştiul de atacurile sovietice şi americane în timpul celui de al doilea război mondial.
  • De pe acest aerodrom au zburat aviatorii militari români, adevărate nume de legendă care reprezintă simboluri ale aviaţiei şi aeronauticii neamului românesc.
  • Aici s-a realizat primul şi singurul tip de radar românesc: START, dezvoltat în centrul de repararare pentru staţii de radiolocaţie care a funcţionat între anii 1958 şi 2005.
În ceea ce priveste promovarea, potenţialul muzeului în actuala locaţie şi configuraţie este IMENS! Întotdeauna, un muzeu al aviaţiei este spectaculos prin natura lucrurilor şi poate atrage, corect pus in valoare, mase largi de public şi turişti. Actuala locaţie oferă vizitatorilor un acces usor folosind mijloacele de transport ale capitalei, inclusiv metroul şi tramvaiul.

Argumente pentru păstrarea actualei suprafeţe:
Muzeul se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 10ha, pe care se află hangare, ateliere, depozite şi exponate. Muzeul are în patrimoniu peste 90 de aeronave, staţii de radiolocaţie, tunuri de artilerie antiaeriană, rachete sol-aer şi peste 10.000 repere din domeniul aeronautic inclusiv aeronave şi documente unicat (de exemplu arhiva Henri Coandă).
  • O parte din actualul patrimoniu muzeistic este în curs de restaurare şi expunere. Deschiderea în ultimul an a unei noi săli cu exponate arată evoluţia constantă a Muzeului.
  • Construcţiile, hangarele şi cladirile de pe teren sunt unice în ţară şi au încarcătură istorică şi constituie patrimoniu de arhitectură industrială.
  • Amenajarea şi deschiderea unei săli de istorie a aviaţiei de vânatoare şi bombardament din cel de-al doilea război mondial.
  • Muzeul are şi alte aeronave încă neamplasate (rămase în urma în fostele locaţii, cum ar fi avionul de recunoaştere şi bombardament bimotor IL-28 rămas la Otopeni) şi modele neexpuse încă de MiG-21 Lancer (cel mai longeviv avion de lupta din înzestrarea Forţelor Aeriene Române), MiG-23 şi AN-2.
  • Sunt aşteptate şi alte aeronave de mari dimensiuni, aflate acum în înzestrarea Forţelor Aeriene Române, care vor fi scoase din serviciu în viitor: AN-24, AN-26, AN-30, C130 Hercules, dar şi alte aeronave care vor fi de mare interes pentru publicul vizitator: elicopterul Eurocopter Dauphin (care a decolat cu cuplul Ceausescu de pe CC), ROMBAC 1-11, singurul tip de avion reactiv de transport mediu curier fabricat în licenţă în România, elicopterul Kamov 26.
  • În atelierele de restaurare şi clădirile depozit se află piese în curs de restaurare unice în lume cum ar fi La-9 (exista doar două în lume), Il-10, Yak-18, Mil 4 etc. O eventuală mutare a acestora va aduce serioase distrugeri nu numai patrimoniului aeronautic românesc dar şi celui mondial.

Considerăm că reducerea sau afectarea spaţiului acestui muzeu ar duce la imposibilitatea de a se dezvolta a muzeului şi distrugerea lui de facto. Orice muzeu, mai ales unul cu specific aeronautic, trebuie să aibă spaţiu de extindere, nu poate fi un organism "mort", static, ci unul dinamic, care se extinde prin îmbogaţirea patrimoniului său. Dacă este îngrădit fizic, spaţial, şi nu i se permite să se dezvolte, interesul pentru el va fi pierdut, daca nimic nou nu mai este de admirat: nu putem limita muzeul la un petic de pământ pentru că mai devreme sau mai târziu se va sufoca. Preluarea şi sistematizarea clădirilor şi a terenului înseamnă distrugerea şi desfiinţarea muzeului. Semnatarii acestei scrisori consideră că nu exista "spatiu excedentar" la Muzeul Aviatiei ci doar spaţiu temporar neocupat, adică un spaţiu destinat dezvoltării prin îmbogăţirea patrimoniului.

Spaţiul pe care nespecialiştii îl consideră "excedentar" este destinat exponatelor de mari dimensiuni (avioane, elicoptere, rachete), iar daca terenul va fi dezmembrat prin construirea de locuinţe pe spaţiul "excedentar", Muzeul Aviaţiei va fi blocat , inclusiv ca acces şi vizibilitate.

Costurile necesare unei eventuale mutări a patrimoniului în altă locaţie şi construcţia unor clădiri adecvate sunt imense. Pentru mutarea sa într-o altă locaţie ar fi necesare investiţii financiare considerabile dedicate transportului patrimoniului tehnic, amenajării unor noi hangare şi unei echipe vaste de muzeografi şi restauratori. În actualele condiţii de criză economică, aceste investiţii sunt imposibile, în consecinţă Muzeul Aviaţiei ar fi distrus de facto.

Să nu uităm că, în 2010, aviaţia şi aeronautica română aniversează un dublu centenar: cel al primului zbor al lui Vlaicu, la bordul avionului propriu, şi cel al avionului cu reacţie: Henri Coandă! Iar România, alături de Franţa, Marea Britanie şi Statele Unite, face parte din clubul restâns al ţărilor cu aviaţie de pionierat. Considerăm că înainte de a aparţine administratorilor săi, Muzeul Aviaţiei a aparţinut şi va aparţine publicului larg, pasionaţilor de aviaţie şi profesioniştilor din aviaţie, cetăţenilor României şi Europei şi nu în ultimul rând bucureştenilor!

Credem că HCL nr. 44/18.03.2010 a Consiliului Local al Sectorului 2 are consecinţe insuficient aprofundate. Asociaţiile şi fundaţiile care au ca scop promovarea aviaţiei şi a istoriei acesteia, asociaţiile şi grupurile pasionaţilor de aviaţie şi zbor precum şi persoanele interesate pe care le reprezentăm vor continua să lupte, prin toate mijloacele legale, normale şi democratice împotriva distrugerii Muzeului Aviaţiei.

Pe deplin conştienţi de importanţa rezolvării problemei locuinţelor în Bucureşti, suntem încrezători în găsirea unor soluţii care vor dezvolta Capitala fără a o văduvi de valorile sale. În acest sens, în cursul zilei de luni 26 aprilie 2010 o delegaţie a semnatarilor se întâlneşte cu domnul Neculai Onţanu, primar al Sectorului 2, Bucureşti, la ora 11.00 la sediul Primăriei Sector 2.

Prin urmare, Doamnelor şi Domnilor Miniştri, vă solicităm oprirea de urgenţă a proiectului, o dezbatere publică privind situaţia critică a Muzeului Aviaţiei române şi alegerea unei alte locaţii pentru construcţia de locuinţe.

Aşteptăm răspunsul dumneavoastră la asociatia @ aripiromanesti.ro, telefon 0734.101.887, fax 0314.052.715, persoană de contact Dragoş DOBRE, la care putem oferi şi informaţii suplimentare.

Bucureşti
26 aprilie 2010


Lista semnatarilor:

Profesor universitar doctor Valeriu Avram
Dan Antoniu - cercetator istoric în domeniul aeronautic
Profesor Vasile Tudor - Istoric de aviaţie
Gl-lt. ® Aurel Niculescu – Comandant al Aviaţiei Militare 1970-1977
Gl. Fl. Aer. ®Ion Guzu - Presedintele Consiliului de Onoare al Ordinului Virtutea Aeronautică
Gl. Mr. ® Constantin Mereu – fost inspector Statul Major General
Ştefan Davidovici – Arhitect
Asociaţia „Aripi Româneşti”- Dobre Dragoş - Adrian, vicepreşedinte
Fundaţia erou cpt. aviator „Alexandru Şerbănescu” - Arbanaş Eleonora, Preşedinte
Fundaţia culturală „Bartoc” – Bartoc Alexandru Dan, Preşedinte
ARPIA (Asociaţia Română pentru Propaganda şi Istoria Aeronauticii) – gral ® Rus Iosif, Preşedinte
Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică (ARCA), Simona Popescu, PR Manager
Federaţia Militarilor din România- gral de brigadă ® Ropan Nicolae, Preşedinte
Fundaţia cosmonaut Dumitru Prunariu
Centrul de Resurse pentru participare publică (CeRe)
Asociaţia Culturală "Mileniul 3" – Roşiori, Mihai Atanasie Petrescu
Asociaţia "Societatea Română a Radioamatorilor"
Grupul fotografilor români de aviaţie „Romanian Spotters”



Asteptam si alti semnatari: persoane fizice, institutii, asociatii, grupuri etc.

#2 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2475
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 09:47 PM

Chiar daca nu muzeul nu este in ograda sa, poate ar fi bine ca aceasta scrisoare sa fi adresata si ministrului culturii.
MULT SUCCES! :hi:

#3 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 09:56 PM

Ar trebui sa semneze si site-ul Cartula.ro cu numarul de membrii inscrisi, ca pasionati de istorie.

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 April 2010 - 09:33 AM

Electric, in lumina celor spuse de Wurger, cum putem pune si noi deştiu la patalama? Trebuie oprita cumva aceasta barbarie!

#5 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 26 April 2010 - 12:59 PM

sigur! v-am adaugat ca Grupul pasionaţilor de modelism şi istorie - Cartula.ro! se coaguleaza grupul!!!

#6 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 26 April 2010 - 02:04 PM

In urma tuturor demersurilor din presa , Primaria Sectorului 2 si personal Dl. primar Neculai Ontanu a invitat reprezentantii grupului de initiativa format pentru discutii privind situatia critica a Muzeului Aviatiei.

Astfel, in cursul zilei de luni 26 aprilie 2010 o delegaţie a semnatarilor s-a intalnit cu domnul Neculai Ontanu, primar al Sectorului 2, Bucuresti, la ora 11.00 la sediul Primariei Sector 2.

Reprezentantii semnatarilor au fost din partea mai multor organizatii si grupuri, in principal din partea Asociatiei „Aripi Romanesti”, Fundaţiei erou cpt. aviator „Alexandru Serbanescu”, ARPIA (Asociatia Romana pentru Propaganda si Istoria Aeronauticii), Centrul de resurse pentru participare publica plus consilierii juridici ai grupului de initiativa.

Intalnirea a durat aproximativ o ora si 15 minute si a constat intr-o discutie in care s-au prezentat dlui primar argumentele din cadrul scrisorii deschise, cu privire la importanta faptului ca Muzeul Aviatiei sa isi pastreze actualul sediu in actuala configuratie. S-a subliniat faptul ca preluarea si sistematizarea cladirilor si a terenului inseamna distrugerea si desfiintarea muzeului.

Solicitarea fundamentala a grupului a fost aceea ca Primarul Sectorului 2 sa se implice in retragerea si anularea solicitarii Consiliului Local al Sectorului 2 (HCL44/18.03.2010) privind Muzeul Aviatiei si alegerea unei alte locatii pentru constructia de locuinte. Solicitari scrise in acest sens au fost depuse la registratura PS2 si CLS2 avand numere de ordine 29227 si 29230 / 26.04.2010.

Rezultatele obtinute sunt urmatoarele:

Dl. Neculai Ontanu ne-a promis:
- ca va sustine si efectua revocarea HCL44/2010 la urmatoarea sedinta de consiliu local
- ca se ocupa de transmisia catre MAPN a faptului ca PS2 renunta la solicitarea preluarii terenului muzeului aviatiei pentru constructia de blocuri ANL
- stabilirea unui parteneriat intre PS2, Muzeu si organizatiile nonguvernamentale / grupurile interesate pentru a stabili un program de dezvoltare si punere in valoare a muzeului aviatiei. Propunerea a fost sa se faca un fel de comitet care sa preia fonduri structurale pentru dezvoltarea muzeului
- ca aceste promisiuni de mai sus se vor oficializa in acte in zilele urmatoare.


P.S. Din cate stim, neoficial, din zvonuri si barfe, la muzeu s-a cerut crearea unui plan de evacuare a terenului. O fi adevarat? Ce sens are demersul nostru in acest caz?

Oricum pana apar actele si lamurim situatia, noi continuam sa cerem dezbaterea publica.

#7 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2475
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2010 - 02:20 PM

Planul de evacuare nu-l poate ordona decat MApN.
Daca se poate purta o discutie si cu ministrul apararii ar fi ceva.
Felicitari pentru efortul depus.

#8 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 26 April 2010 - 03:52 PM

Vezi postareaflo, la 26 Apr 2010, 15:20, a spus:

Planul de evacuare nu-l poate ordona decat MApN.


Exact de asta ma tem

Vezi postareaflo, la 26 Apr 2010, 15:20, a spus:

Daca se poate purta o discutie si cu ministrul apararii ar fi ceva.


Incercam, am cerut dezbatere publica oricum.

Vezi postareaflo, la 26 Apr 2010, 15:20, a spus:

Felicitari pentru efortul depus.


Efortul apartine tuturor, inclusiv voua si celor care au semnat petitia. noi am fost doar exponenti la o intalnire.

Ceva imi spune ca mai avem de luptat...

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 April 2010 - 07:26 PM

Orcum cefele groase nu vor renuta prea usor la un asa tren! Ma intre, la cite maidane sunt in jurul Bucirestiului, cum de le-a casunat tocmai pe Muzeu? Ma intreb daca mai exista tari civilizate care sa nu aiba un muzeu al aviatiei!

#10 Useril este offline   druid_val 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 07-February 10
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2010 - 07:34 PM

Vezi postareaZ-mare, la 26 Apr 2010, 20:26, a spus:

Ma intreb daca mai exista tari civilizate care sa nu aiba un muzeu al aviatiei!


Probabil Botswana, Congo, Gabon etc.

#11 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 07 September 2010 - 12:27 PM

Tocmai am aflat ca Muzeul Aviatiei nu se desfintiaza, ci se reorganizeaza intr-un spatiu mai mic si vor sa construiasca un hangar din banii colectati de la vizitatori.

Aceasta postare a fost editata de Romi: 07 September 2010 - 12:34 PM


#12 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2475
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2010 - 12:52 PM

Vezi postareaRomi, la 7 Sep 2010, 13:27, a spus:

Tocmai am aflat ca Muzeul Aviatiei nu se desfintiaza, ci se reorganizeaza intr-un spatiu mai mic si vor sa construiasca un hangar din banii colectati de la vizitatori.

Este la fel de grav!

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 September 2010 - 01:54 PM

Constructie ce se va finaliza la pastele cailor! Au spatiul? Au autorizatiile necesare, au bani? Ba, pe linie! (ca asta cu din ce dau vizitaorii e praf in ochii fraierilor!)
Baietii au pus ochii pe teren si nu-l vor lasa veac!

#14 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 608
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 07 September 2010 - 02:59 PM

http://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar...or-demolata.htm
http://www.mapn.ro/cpresa/13524_COMUNICAT-...;2"]Ă[/size][/font][/size][/font]
( poate se duce Kamov sa faca niste poze )



#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 September 2010 - 10:45 AM

Citeaza

Dintre acestea, 40% sunt destinate angajaţilor Statului Major al Forţelor Aeriene, 5% vor reveni angajaţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor şi 5% personalului din Serviciul Român de Informaţii.
Siiiii....restul de 50%?????? :diablo:

Citeaza

comasat cazarme,
Cazarmi, nu cazarme, mama ei de limba romana! :drinks:

#16 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 08 September 2010 - 11:59 AM

In concluzie, se mai poate ceva sau nu pentru muzeu, in lumina celor scrise recent ??

#17 Useril este offline   incepator 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 26-June 07

Postat 08 September 2010 - 04:48 PM

http://www.mediafax.ro/social/mapn-si-prim...viatiei-7135373
Una se spune, alta se face....
Să-i ia :drinks:

#18 Useril este offline   orogos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 198
  • Inregistrat: 20-May 08
  • Location:Brasov

Postat 08 September 2010 - 08:03 PM

Udrea a spus ca :`terenul este nefolosit` in ce tara de kkt traim...eu va spun un lucru pentru cine ? va agitati atita?...pentru altii,pentru voi ?.....sa se construiasca frate in prostie locuinte pentru toate cuplurile pentru ca dupa ce vad pe strada 90 % din romance sint gravide....ce le trebe lor avioane si istorie..ikea si metro sa fie !!!....aaaa si mol cu `toale` pentru pitioancele din ele :drinks: .

#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 September 2010 - 08:20 AM

Si peste 50 de ani, urmasii nostri or sa se mrie, ca noi acum: cum de nu avem si noi un IAR -80, (IAR 99, PUMA etc) autentice, ce dracu au facut inaintasii nostrii cu ele???

#20 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 09 September 2010 - 08:47 AM

Din experienta traiului pe aceste meleaguri, pot afirma ca nici un demers nu va fi incununat de succes.
Singura cale de a salva un muzeu, oricare ar fi el, ar fi preocuparea unui umflat din politica romaneasca pentru acea locatie, dar cum pasionatii de tehnica ajung foarte rar sau deloc in politica, pentru ca nu au stomacul construit corespunzator, sunt putine sanse.

Asa ca dupa decenii de distrugere a ceea ce s-a contruit cu greu, intr-o perpetua stare de sacrificiu, nu cred ca noi sau urmasii nostrii ne vom putea bucura de vreu muzeu civilizat, fie el al aviatiei sau feroviar, asa cum se gaseste, indiferent de motiv, prin alte locatii ceva mai civilizate. Motivul este simplu, starea de degradare in care traim a ajuns la un nivel la care nu cred ca mai exista antidot. Cei care am dori sa avem asa ceva nu avem puterea, chiar daca suntem mai multi decat banditii care detin fraiele la ora actuala.

Asa ca slabe sanse de a avea modele conservate, apartinand diferitelor epoci, care sa stea marturie faptelor de istorie dar si realizarilor tehnice de odinioara.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi