Scrisoare deschisă privind DISTRUGEREA MUZEULUI AVIATIEI
#22
Postat 09 September 2010 - 01:24 PM
Putem veni cu solutii?? Exista posibilitatea de a cauta expertiza internationala, fundatii straine care vor sa ne ajute? Se pot obtine finantari internationale in cadrul unor proiecte de protejare a patrimoniului? Putem face lobby pentru povestea a noastra, sa scriem in presa, sa invitam radiouri, televiziuni? Stiu, sunt in mana lui Vantu, Voiculescu si a altor smecheri cu state vechi la Securitate. Dar nu sunt eterni si nici invincibili, se pot gasi oameni dipusi sa popularize subiectul. Majoritatea forumistilor sunt intre 30 si 45 de ani, avem familii, servici, probleme de sanatate si nu numai. Dar din ceea ce am vazut, mai avem pasiune, respect fata de trecut, redescoperim cu emotie ca au existat un Alex Serbanescu, un Dan Vizanty, ca n-am fost chiar ultimii faliti, chiar daca am fost "sub istorie".
Oricat de utopic, imbecil sau mai stiu eu cum ar suna cele spuse mai sus, CRED ca pot exista solutii de salvare a putinului care a ramas si ca merita SA INCERCAM tot ce tine de noi, niste pasionati.
Eu imi ofer toata disponiblitatea pentru o asemenea actiune si voi incepe sa ma informez cum s-a facut in afara asa ceva.
#23
Postat 09 September 2010 - 01:56 PM
De-a lungul anilor, nimeni nu s-a straduit sa le treaca din patrimoniul armatei in cel muzeistic astfel incat aceste obiecte sa devina din tehnica militara, obiecte de muzeu, obiecte cu statut total diferit de cele aflate in inventar la o unitate militara si care sunt protejate prin lege.
Dat fiind situatia de mai sus, "Muzeul Aviatiei" ocupa cam mult spatiu si a fost restrans la spatiul de care are nevoie conform actelor, spatiul excedentar fiind folosit in scopuri "nobile", pentru costruire de locuinte (chiar nu conteaza cum sunt repartizate; 50%, Z-mare, se duc catre ANL).
Acestea fiind spuse, nu se face nici o ilegalitate, dar constiinta nu si nu ... exista.
Foarte tare cum un muzeu care ar trebui sa atraga turisti din toate partile lumii, sa cum se intampla cu muzeele de aviatie din alte tari, ajuta la dezvoltarea locativa a capitalei ca doar acelasi ministru e la ambele ministere.
Ce se poate face in faza asta ... !?
Bafta!
#24
Postat 09 September 2010 - 03:01 PM
Scuze pentru greseli, "suntem intentionat lasati in aer ". Scriu in fuga, am si copiii in jurul meu. Poate ar trebui facut un topic separat pe tema Muzeului Aviatiei. Nefiind din capitala mi-e mai greu sa ma informez la fata locului, asa cum a facut-o Crios. Poate putem forma un fel de "taskforce" pentru problema asta.
#25
Postat 09 September 2010 - 05:02 PM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
#26
Postat 09 September 2010 - 05:40 PM
Cred ca si juridic este dificil. In 2003, cand a aparut Legea 311/2003 a muzeelor si colectiilor publice, in Anexa nr. 1, Muzeul Aviatiei nu apare ca fiind de importanta nationala. Dupa republicarea legii
http://www.cultura.ro/Files/GenericFiles/L...-2007-04-10.pdf
nu mai exista o astfel de anexa si nici site-ul muzeului nu specifica in ce categorie se incadreaza acesta. Asta-i trist, pentru ca este mult mai facil sa aduci modificari in structura si in inventarul unui muzeu de categorie mai mica.
Este foarte posibil ca unele bunuri sa nu fie inregistrate ca obiecte culturale. Mai cunosc cazuri in care personalul ce lucreaza intr-un muzeu prefera cu buna stiinta sa nu clasifice obiecte, in categoriiile "fond" sau "tezaur", intrucat nu poate asigura conditiile legale de pastrare (conditii de depozitare, de paza, de asigurare, etc.).
Este posibil sa existe o cale legala de intarziere, pentru inceput, a modificarii actualei stari. Dar cine are bani, timp si energie?
Nu este niciun jurist printre noi? Poate ne arata "paiul" salvator.
#27
Postat 09 September 2010 - 05:55 PM
Citeaza
Ministrul apărării naţionale Gabriel Oprea a participat marţi, 7 septembrie, la lansarea proiectului de construire de locuinţe pentru tineri, în regim ANL, pe terenul situat în strada Fabrica de Glucoză nr. 2-4, din sectorul 2 al Municipiului Bucureşti, împreună cu ministrul dezvoltării regionale şi turismului Elena Udrea, şi cu primarul sectorului 2, Neculai Onţanu.
Pentru derularea acestui proiect, Ministerul Apărării Naţionale a transmis, prin HG nr. 714/2010, din domeniul public al statului şi administrarea M.Ap.N. în administrarea Consiliului Local al sectorului 2, o parte din terenul cazărmii 429 Pipera, în suprafaţă de 4,53 ha. Partea de teren transferată se utilizează în scopul sistematizării zonei, respectiv pentru construirea, în maxim 3 ani de la preluare, de locuinţe şi funcţiuni complementare spaţiilor de locuit, prin programe derulate de Agenţia Naţională pentru Locuinţe, potrivit legislaţiei în vigoare.
Proiectul prevede construirea unui număr total de 1.500 de locuinţe. Dintre acestea, 40% sunt destinate angajaţilor Statului Major al Forţelor Aeriene, 5% vor reveni angajaţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor şi 5% personalului din Serviciul Român de Informaţii.
Referindu-se la importanţa realizării acestui complex de locuinţe ANL, ministrul Gabriel Oprea a declarat: „Ministerul Apărării Naţionale continuă proiectul naţional de colaborare cu administraţiile publice locale pentru construirea de locuinţe pentru tineri şi pentru cadrele militare. Deja în mai multe judeţe ale ţării au fost demarate astfel de programe, în care ministerul a cedat administrarea unor terenuri aflate în circuitul militar, iar primăriile sau Consiliile Judeţene, în colaborare cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, au demarat construirea de imobile destinate tinerilor şi personalului militar. Iată că acest program are proiecte şi în Capitală, iar tinerii din sectorul 2 pot spera ca în termen de câţiva ani să beneficieze de locuinţele ANL”.
Ministrul apărării naţionale a subliniat că trecerea acestor terenuri din administrarea ministerului în administrarea primăriilor are la bază analize efectuate de specialiştii MApN, în care se evidenţiază foarte clar care sunt unităţile ce pot fi desfiinţate sau relocate : „În ultimii 20 de ani nu a existat o astfel de evaluare sau un astfel de demers. Aşa s-a ajuns în situaţia în care ne aflăm astăzi, când un număr foarte mare de cazarme sunt situate practic în inima oraşelor. Am relocat sau am comasat cazarme, iar spaţiul a fost transferat în administrarea consiliilor locale. Armata nu pierde absolut nimic, ci dimpotrivă câştigă: pe de-o parte, la capitolul logistic, printr-o relocare mai judicioasă a cazarmelor, şi implicit a resurselor alocate mentenanţei şi, pe de altă parte, câştigă prin sprijinul pe care îl acordă cadrelor militare”.
Ministrul Gabriel Oprea a mulţumit ministrului dezvoltării regionale şi turismului şi primarului sectorului 2 pentru buna colaborare de care dau dovadă şi pentru interesul pe care îl manifestă faţă de problemele bucureştenilor, dar şi pentru tinerii fără locuinţe din toată ţara. „Sper ca acest exemplu de conlucrare să fie urmat şi de alte instituţii şi chiar de toată clasa politică. Este o perioadă de criză şi avem nevoie de solidaritate. Dar este obligaţia noastră, a celor care reprezentăm instituţii publice şi partide, să dăm dovadă de solidaritate, de înţelegere şi de respect pentru ceea ce este astăzi interesul naţional”, a mai declarat ministrul apărării naţionale.
Biroul de presă
Am tinut sa subliniez partea din comunicat in care se pomeneste despre Muzedul Aviatiei si felul cum s-au pus problemele ca sa intelegeti si mai bine ce am scris mai sus.
Bafta!
#28
Postat 09 September 2010 - 06:18 PM
Se afla in apropiere de Lacul Herastrau, de Lacul Tei, de Mall Baneasa, de Modelism si cine stie ce se va mai construi in viitor pe acolo...
E ca si cum am spune sa nu se mute Aeroportul Baneasa si ajungem in situatia ca peste 10-20-50 de ani sa aterizeze avioane in mijlocul orasului.
Iarasi o parere proprie este ca ideea cu mutarea Muzeului, cum era vorba mai demult, este cea mai buna si ar trebui gasita o locatie undeva afara din Bucuresti, la periferie, intr-un loc cu teren ieftin dar totusi bine deservit de mijloace de transport in comun.
"Parerea mea"... Dar, sincer, sper doar sa-l vad si eu cat mai e
#29
Postat 09 September 2010 - 08:17 PM
O seara buna
Aceasta postare a fost editata de orogos: 09 September 2010 - 08:22 PM
#30
Postat 09 September 2010 - 09:16 PM
Din nou, parerea mea proprie si pesonala este ca orice lucru de valoare (in cazul nostru un teren) este supus riscului de a a avea multi "pretendenti" si de obicei castiga cel care are proiectul cel mai profitabil si nu cel care are proiectul cel mai bun.
Repet parerea mea ca, daca se doreste cu adevarat "prezervarea" muzeului, acesta ar trebui mutat intr-un loc ieftin si bine deservit de mijloace de transport...
Acolo unde este acum cred ca (de fapt sunt sigur ca... ) nu are sanse sa ramana, mai ales ca deja s-a luat decizia de a construi altceva pe locul acela.
Incercarea mea era doar pragmatica si nu partinitoare. Adica sa fie totusi si nu sa dispara de tot.
Aceasta postare a fost editata de BOOBY: 09 September 2010 - 09:18 PM
#31
Postat 09 September 2010 - 11:53 PM
BOOBY, la 9 Sep 2010, 22:16, a spus:
In mizeria asta de oras, "ieftin" si "bine deservit de mijloace de transport" sunt termeni care se exclud reciproc. Mare noroc (pentru moment) ca sunt deja niste cladiri pe terenul actualului muzeu militar, ca altfel... Era si ala spatiu liber si nefolosit...
#32
Postat 10 September 2010 - 08:00 AM
#33
Postat 10 September 2010 - 08:20 AM
In aceeasi idee, hai sa mutam Luvrul (cit o costa m2 de teren in centul Parisului) si Turnul Eiffel, undeva la periferie, unde terenul este mai ieftin, nu?
Nu, muzeul trebuie sa fie cit mai aproape de oameni, poate asa vor deveni interesati, ca, vorba lui Orogos, prea suntem putin cei carora le pasa! Educatia se poate face si linga mall dar...altfel decit la mall!!
Nu stiu, ma intreb, muzeele lumii pe unde s-or afla fata de centrul oraselor ce le gazduiesc?
Din pacate acum nu facem decit sa ne dam cu parerea, ca treburile sunt deja cu pecetea pe ele!
#34
Postat 10 September 2010 - 09:39 AM
In definitiv acel muzeu nu e un tapsan cu iarba si niste cladiri ci exponatele care-l compun. Daca s-ar trece in patrimoniu aeronavele si ar fi depozitate/conservate intr-un loc cat de cat propice (fie el vreo fosta hala industriala, vreun fost hangar, vreo fosta salina sau orice loc uscat si cu un acces cat de cat controlat) si daca s-ar mai pune la punct si un sistem de voluntariat cat de cat (ca orice doritor sa poata in timpul liber sa aibe un aport in bani sau in munca la intretinerea aparatelor in schimbul accesului nelimitat de a le masura/fotografia sau doar ca sa se bucure de apropierea lor) ...cred ca asta ar fi adevarata rezolvare in stadiul in care s-a ajuns. Terenul e practic pierdut.
#35
Postat 10 September 2010 - 09:52 AM
MiG, la 10 Sep 2010, 10:39, a spus:
Exact asta este. Nu s-a vrut sa fie muzeu, nu s-a vrut bataie de cap, a fost o atitudine "Hai sa stam cuminti ca leafa curge si daca nu facem valuri, rezistam".
#38
Postat 10 September 2010 - 02:35 PM
Citeaza
Cam asa-i treaba. Iata impresia de acum un an a cuiva care-i trecuse pragul:
http://www.miscellan...l-aviatiei.html
#39
Postat 10 September 2010 - 07:14 PM
Cred ca e bine sa vezi cum gandesc si celalti care au o parere diferita de a noastra...
Am considerat ca e bine sa se spuna clar (in optica mea) motivul pentru care s-a ajuns la situatia actuala. probabil ca stiam cu totii ca, dupa cum s-a mai spus, nu s-a vrut sa fie muzeu.
Mie imi place sa cred ca se va reusi a se construi niste locuinte frumoase acolo, pentru personalul din sistemul de aparare.
Acuma partea cu mall-ul... Eu nu stiu cati oameni din generatia iphone/ipod/lady gaga/emo ar intra in submarinul de langa mall si cati ar intra sigur in mall.
Si daca ar intra, probabil ca ar intra pentru ca ar fi "wicked cool" si nu pentru ca erau interesati de tehnica, de istorie, de povestea submarinului, sau de vedea cum traiau submarinistii in spatiile acelea inguste. Eu la asta nu ma pricep pentru ca nu sunt pedagog, psiholog sau sociolog, dar pare o ipoteza plauzibila, cel putin pentru mine. Aici cred eu totusi ca ipod si iphone sunt ok separat, cu lady gaga si emo am unele dubii...
Alta parere este ca minunile astea aviatice nu sunt tablouri/sculpturi (care tablouri/sculpturi au o valoare evidenta si in crestere) si cred ca ar trebui puse sa faca bani intr-un fel sau altul pentru ca acum nu produc (aproape) nimic.
Mai este iarasi posibil sa fie vazute de anumite cercuri ca o adunatura de fiare ruginite... S-ar putea lucra si la publicitate ...
Pe de alta parte e mai greu sa faci o investitie imobiliara in mijlocul orasului decat spre periferie, de aceea Luvrul si Muzeul de Arta au supravietuit. A se vedea aici cazul catedralei Sf. Iosif care, chiar daca nu se aplica (sunt mai multi crestini decat modelisti sau pasionati de tehnica militar/aviatie) se poate da ca exemplu pentru a explica supravietuirea unor cladiri din centrul orasului. Chiar, s-a dezmembrat scheletul acela grotesc???
Probabil ca solutii pentru salvarea muzeului exista cel putin cati membri sunt pe cartula.ro, daca nu atatea chiar cati membrii are grupul de actiune ...
Opinia mea este in continuare ca muzeul ar trebui mutat. Cum din pacate nu sunt un agent imobiliar nu stiu unde este terenul ieftin pe langa Bucuresti, dar pobabil un "google it" ar avea ceva rezultate. Sau chiar in provincie, poate sunt mai multi vizitatori acolo. Aici expun un punct de vedere mai rece, cinic... adica nu sa vad neaparat eu muzeul ci sa il vada cat mai multi oameni. Poate in alt oras sunt mai multi interesati.
Acum alta:
Nu stiu de ce am vaga impresie ca am citit undeva pe forum (sau in alta parte) de un AMPS romanesc. Cred ca ar fi o treaba buna!
Probabil ca si aceasta ar fi o solutie pentru ca tot se vorbeste la TV si asa ne invatau si la facultate ca parteneriatele "public-privat" au cea mai mare sansa de izbanda in anumite situatii.
Adica o solutie ar fi sa se caute sponsorizare pentru ca anumite lucruri sa supravietuiasca, sau, mai pe sleau, sa venim cu bani de acasa sau sa se gaseasca manageri privati care sa gandeasca ca "rechinii", si sa faca banuti din avioane si nu imobiliare (apropo, e mai usor cu imobiliarele, eu de exemplu mi-as dori casa si nu MiG )
Acuma despre transport... Daca se va gasi un asemenea teren cum visam eu aseara, adica ieftin, la periferia Bucurestiului (sau atentie: la periferia altui oras!!!) si intr-un loc unde sa nu fie mlastina si sa nu fie furate avioanele pentru a fi vandute la fier vechi sau sa fie buzunariti potentialii vizitatori in autobuz... Deci daca se va gasi acel taram de vis... eu cred ca este posibil ca o firma de transport ar infiinta o linie daca nu ar merge in pierdere. Adica daca ar fi suficient de multi vizitatori care sa plateasca bilet sau daca linia ar fi sponsorizata/subventionata. Probabil ca cei care stiu mai multe despre transportul in comun pot sa ne zica mai sigur
Nu am mai scris atat din facultate
#40
Postat 10 September 2010 - 07:38 PM
Bun venit pe minunatele meleaguri ale fanteziei. In tara in care lucrurile normale sunt doar pur intamplatoare, si se petrec doar in mod cu totul exceptional.
Iarna nu-i ca vara, tara asta nu-i ca nici o alta tara. Da' nu neaparat in sensul bun