Forum Machete,Modelism,Hobby: PZL-7a , PZL 11c, scara 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

PZL-7a , PZL 11c, scara 1/72 sau cronica unor machete nereusite

#61 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 06 October 2011 - 07:51 PM

Vezi postareaZ-mare, la 06 October 2011 - 09:31 AM, a spus:

Am reusit sa asamblez fuselajele, fara probleme suplimentare la PZL-7.
Din pacate, la PZL-11, pentru ca am subtiat prea mult peretii (trebuia sa incapa rama cu toate cele pe ea :whistle: ), partea dreapta s-a deformat si am bagat asta de seama abia cind am lipit jumatatile de fuselaj.
Atasament pzl_10_e.JPG
Acu' ramine de facut o operatie de grefa. Fie refac zona din folie de plastic, fie o decupoez din alt fuselaj de PZL-11, ca mai am unul.


Foloseste Miliput, sigur o sa iasa, dar doar daca amesteci foarte bine bi-componentele si le lasi minim 24 ore sa se usuce dupa aplicare. Astupi orice gaura cu el. Parerea mea!

Aceasta postare a fost editata de scorpio: 06 October 2011 - 07:52 PM


#62 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 06 October 2011 - 08:02 PM

Scorpio, eu am incercat sa fac ceva cu Milliput. Am umplut interiorul unui cadru Yamaha cu chestia asta, am slefuit-o la perfectie, cind am vrut sa lipesc jumatatile de cardu, Milliput s-a crapat si mai rau sa desprins de plastic. Nu cred ca este o solutie buna.

#63 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 06 October 2011 - 08:39 PM

Milliput nu are aderenta buna la plastic, cum prea bine zice si Tibi. In plus, din ceea ce vad in imagine, stratul de adaos ar trebui sa fie subtire rau de tot...

Eu as face altfel. As trasa marginile panoului respectiv (vizibil in imaginea ce o postez mai jos), si l-as reproduce din tabla (alama/cupru/aluminiu); nu plumb= prea maleabil. :-D
Lipit cum se cuvine, mi-ar permite o slefuire lejera dar necesara aducerii lui la cotele restului fuselajului.

Imagine atasata: 1-900.jpg

Alta solutie (mai radicala) dar si cu un efect mult mai frumos ar fi "decopertarea" fuselajului in zona cockpit-ului. Ai obtine si o vizualizare mai facila a ceea ce ai pus in interior si ai scapa si de problema fuselajului ondulat...
:devil:

#64 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2011 - 09:16 PM

Poate cu Mr surfacer, dat mai gros, cu pensula? Poate chiar super-glue... La mine a mers...

#65 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 October 2011 - 07:52 AM

Wurger, nu mai merge, am incercat, nu numai ca s-a deformat, dar s-a si strins plasticul cind am incercat o "chituire" cu plastic dizolvat in nitrosolv. (vezi topic 27)
Adip, solutia ta este chiar buna! :good: O sa incerc intii asa! Si, mi-ai mai dat o idee: nu sa descopar ci sa ...acopar. O husa de parbriz, motor, prelata, aruncata acolo, in dorul leli! (adica bagat gunoiul sub pres :whistle: )
1-0-9, nu Mr Surfacer nu mrege, e deformata zona. Acolo vine pusa rama parbrizului si, dupa cum se vede in poza, unghiurile sunt diferite.

#66 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 10 October 2011 - 05:14 PM

Z-Mare chiar si cu toate problemele intampinate mie mi se pare ca faci o treaba excelenta,mai ales scaunul pilotului :lol: .Spor la treaba!



#67 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 October 2011 - 11:03 AM

Un mic ajutor din partea celor cu mai multa documentatie: ce sunt acele tije, cum se vopsesc si cum se monteaza corect piesa??
Imagine atasata: pzl_12e.JPG
Dupa parerea mea ar trebui sa fie tijele de sustinere pentru radiatorul de ulei, ca legatura cu cilindrii motorului nu vad sa aiba, asta numai daca luam in considerare ca piesa e corect facuta.
Am ceva poze cu motorul Skoda -Bristol Jupiter VIIF, dar fara radiatorul de ulei, asa ca nu prea m-am lamurit.
Inca ceva, cam care este pozitia esapamentelor, in schita de montaj sunt ilustrate cam ca la PE-urile de la Part: pe aici pe undeva :whistle: .
Multumiri.

#68 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 11 October 2011 - 01:59 PM

Salut. Tijele alea sunt parte componenta a suportului capotei motorului.Vezi pozele de mai jos.

Vezi si poza de mai jos cu tijele asa cum apar in manualul pieselor de schimb de la PZL 24

pentru mai multe detalii iti recomand

http://www.cartula.r...332#entry136332

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG.jpg
  • Imagine atasata: DSC07032.JPG

Aceasta postare a fost editata de horia: 11 October 2011 - 02:32 PM


#69 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 October 2011 - 07:07 PM

Merci Horia!

#70 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 12 October 2011 - 08:01 PM

Vezi postareaZ-mare, la 11 October 2011 - 11:03 AM, a spus:

Un mic ajutor din partea celor cu mai multa documentatie: ce sunt acele tije, cum se vopsesc si cum se monteaza corect piesa??
Atasament pzl_12e.JPG
Dupa parerea mea ar trebui sa fie tijele de sustinere pentru radiatorul de ulei, ca legatura cu cilindrii motorului nu vad sa aiba, asta numai daca luam in considerare ca piesa e corect facuta.
Am ceva poze cu motorul Skoda -Bristol Jupiter VIIF, dar fara radiatorul de ulei, asa ca nu prea m-am lamurit.
Inca ceva, cam care este pozitia esapamentelor, in schita de montaj sunt ilustrate cam ca la PE-urile de la Part: pe aici pe undeva :whistle: .
Multumiri.


Salut, Z.
In primul rand felicitari pentru ce ai lucrat pana acum.

In legatura cu acele tije, din poza care ai pus-o deduc ca e vorba de PZL 7, mai jos am sa atasez cateva poze din care se poate deduce pozitia lor. Din cate am vazut eu piesa este corect realizata doar ca tijele sunt foarte groase redate.
Ce a prezentat, Horia, sunt tijele (suport) pentru PZL-24 care s-ar putea potrivi la PZL-11F dar nu la C si in nici un caz la 7, aveau motoare diferite, inele NACA diferite, tije diferite ...
Pentru esapament, am marcat cu rosu pozitia lor pe un plan. Sper sa te ajute.

Pentru PZL-11 mi-ar fi placut sa alegi kitt-ul de la Heller/Encore, se presupune a fi cel mai in scara, forme bune si mai calitativ decat cel de la RPM-ul sau cel de la Revell. Singura problema e ca se gaseste foarte greu (E-bay). Oricum la cat muncesti la el sunt sigur ca va iesi destul de bine.
Spor in continoare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: pzl 7 motor.jpg
  • Imagine atasata: Clip_8.jpg
  • Imagine atasata: Clip_9.jpg
  • Imagine atasata: Clip_10.jpg
  • Imagine atasata: Clip_11.jpg
  • Imagine atasata: Clip_12.jpg
  • Imagine atasata: Clip_13.jpg


#71 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 October 2011 - 11:39 AM

Merci Mgc151184, lamuritor de tot! Treaba e ca mi-ai dat de lucru! :-P :lol: Acu' trebuie sa ma muncesc cu acele carenaje de pe cilindru, probabil folie de aluminiu sau cupru si cu tevile de esapament. Pentru astea din urma trebuie sa vad daca am loc!!! Din schitele ce le aveam eu nu reiesa nici una, nici alta!
Mai am o rugaminte. Mai vad un detaliu interesant, si anume fixarea capotei motorului. Mai ai ceva detalii privind aceasta zona:
Imagine atasata: PZL_7_5.jpg
Ups, sau ale-s tevile de esapament????? :wacko:

#72 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 13 October 2011 - 09:55 PM

Vezi postareaZ-mare, la 13 October 2011 - 11:39 AM, a spus:

Merci Mgc151184, lamuritor de tot! Treaba e ca mi-ai dat de lucru! :-P :lol: Acu' trebuie sa ma muncesc cu acele carenaje de pe cilindru, probabil folie de aluminiu sau cupru si cu tevile de esapament. Pentru astea din urma trebuie sa vad daca am loc!!! Din schitele ce le aveam eu nu reiesa nici una, nici alta!
Mai am o rugaminte. Mai vad un detaliu interesant, si anume fixarea capotei motorului. Mai ai ceva detalii privind aceasta zona:
Atasament PZL_7_5.jpg
Ups, sau ale-s tevile de esapament????? :wacko:


Da, sunt tevile de esapament.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Clip_14.jpg
  • Imagine atasata: Clip_15.jpg
  • Imagine atasata: Clip_16.jpg


#73 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 October 2011 - 07:31 AM

Gata, lamurit! In poza pusa de mine semanau cu niste prinderi ale capotei motorului. Multumiri!

#74 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 October 2011 - 02:49 PM

Asaaaaa...Multumita ajutorului primit, am mai facut citva pasi.
In primul rind am refacut "cocoasa" tetiera, care, in kit era maruntica rau.
Imagine atasata: pzl_7_13001e.JPGImagine atasata: pzl_7_13002e.JPG
am pus, din sirma de otel de 0,15, tijele cilindrilor. Stiu ca trebuiau trei, dar nu am avut fir asa subtire si nici nu prea mai era loc. In prealabil, motorul a fost vopsit cu MM1403, cilindri si aluminiu, capacele cilindrilor. A urmat o mica spalare.
Imagine atasata: pzl_7_12004e.JPG
am montat "carenajele" ce acopereau partial cilindrii
Imagine atasata: pzl_7_12001e.JPG
a urmat o mica inspectie tehnica
Imagine atasata: pzl_7_12003e.JPG
asa arata montate
Imagine atasata: pzl_7_12005e.JPG
am refacut tijele ce susutineau radiatorul folosind fir de stiren tras la cald
Imagine atasata: pzl_7_12007e.JPG
am figurat ranforsarile de pe fuselaj
Imagine atasata: pzl_7_12008e.JPGImagine atasata: pzl_7_12009e.JPG
S-au mai refcaut putin unele gravari. PZL-7 a fost gravat corect, as putea spune. Am pus doar straifurile de tabla de pe deriva.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: pzl_7_12006e.JPG


#75 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 October 2011 - 02:58 PM

Plasticul de la RPM este execrabil! Se exfoliaza, crapa, se rupe usor, abia se poate slefui!!!! :bang:

#76 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 October 2011 - 12:12 PM

asaaa..
Am mai gaurit tevile de esapament. Ma gindeam ca, cel putin, partea terminala sa o fac din tabla de cupru. Din pacate, piesele sunt atit de mici incit sunt foarte greu de manevrat iar reproductibilitatea lasa de dorit, asa ca am renuntat.
Imagine atasata: pzl_7_14005e.JPG
Am lipit montantii si jambele trenului principal. Aici au aparut iar probleme: montantii erau putin cam scurti. Daca ii lipeam in pozitia data in prospect (si planuri), aripa statea aplecata in jos, asa ca atrebuit sa largesc gaurile, si sa-i lipesc putin mai sus. Cu jambele nu au fost probleme.
Imagine atasata: pzl_7_14001e.JPG
Gaurile ramase le-am astupat cu bucatele de plastic.
Imagine atasata: pzl_7_14002e.JPG
Dupa ce zona a fost aranjata, am acoperit locul cu niste bucatele de tabla de cupru. Noroc ca acele carenaje existau pe planuri! :whistle:
Imagine atasata: pzl_7_14003e.JPG
Si, PZL-7a, este gata de vopsit.
Imagine atasata: pzl_7_14004e.JPG
Urmeaza PZL-11. Am renuntat la transplant, am dres zona (vezi postarea nr. 59) prin "convingere si o mica ramforsare. Sper sa tina.
Restul...va urma.

#77 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 November 2011 - 11:44 AM

Problem, la PZL-11.
M-am apucat sa gravez panourile, pe kit sunt in pozitiv, si constat ca ceva nu este in regula. Am la indemina trei planuri, unul din revista Modelism, evident xeroxat dupa alte planuri, probabil dintr-o revista de profil de prin strainataturi, unul din revista Plany Modelarskie si unul din revista Aero technika lotnicza
Dimensiunile de gabarit, verificate cind m-am apucat de constructie, sunt OK in toatre trei (cu verde, in foto)
Imagine atasata: pzl_11_003.JPG
Problema a aparut cind am trecut la detalii, si anume, in primele doua, decuparea cabinei trebuie sa fie, nu ca in kit, ci dupa desenul in rosu. Asta iseamna si aripa mai in fata, conform acelorasi planuri. Dupa desenele din cea de a treia revista totul este OK, inclusiv pozitia aripii.
E, acu' care nu-i bine? In kit si in Aero technika lotnicza sau in desenele din Modelism si Plany Modelarskie? Din pacate acum este aproape imposibil de corecatat fara sa iau totul de la capat! Daca as lua de bune planurile din Modelism si Plany Modelarskie s-ar explica si unele inadvertente in privinta interiorului cocpitului, in sensul ca desenele din revistele mai sus citate sunt corecte.
Din pacate treba o sa ramina asa, cind fac gravarile in zona, o sa "trag" din condei, vreau sa zic cutitul de gravat, de niste linii de panou, ca totul sa se potriveasca, cit de cit, in final.

#78 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 01 November 2011 - 03:54 PM

Vezi postareaZ-mare, la 01 November 2011 - 11:44 AM, a spus:

Problem, la PZL-11.
M-am apucat sa gravez panourile, pe kit sunt in pozitiv, si constat ca ceva nu este in regula. Am la indemina trei planuri, unul din revista Modelism, evident xeroxat dupa alte planuri, probabil dintr-o revista de profil de prin strainataturi, unul din revista Plany Modelarskie si unul din revista Aero technika lotnicza
Dimensiunile de gabarit, verificate cind m-am apucat de constructie, sunt OK in toatre trei (cu verde, in foto)
Atasament pzl_11_003.JPG
Problema a aparut cind am trecut la detalii, si anume, in primele doua, decuparea cabinei trebuie sa fie, nu ca in kit, ci dupa desenul in rosu. Asta iseamna si aripa mai in fata, conform acelorasi planuri. Dupa desenele din cea de a treia revista totul este OK, inclusiv pozitia aripii.
E, acu' care nu-i bine? In kit si in Aero technika lotnicza sau in desenele din Modelism si Plany Modelarskie? Din pacate acum este aproape imposibil de corecatat fara sa iau totul de la capat! Daca as lua de bune planurile din Modelism si Plany Modelarskie s-ar explica si unele inadvertente in privinta interiorului cocpitului, in sensul ca desenele din revistele mai sus citate sunt corecte.
Din pacate treba o sa ramina asa, cind fac gravarile in zona, o sa "trag" din condei, vreau sa zic cutitul de gravat, de niste linii de panou, ca totul sa se potriveasca, cit de cit, in final.


Mare Z, eu as cauta niste fotografii bune! Aceeasi problema am avut-o si eu cu P 51 H, cite planuri, atitea variante! Dupa multe cautari pe net am reusit sa gasesc fotografii care impreuna cu planurile pe care le aveam am stiut in ce directie sa merg! Succes!

#79 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 01 November 2011 - 06:35 PM

Poate-ti servesc .

Pentru A-uri
Imagine atasata: PZL 11 A-1200.jpgImagine atasata: PZL 11 A 2-1200.jpg
Imagine atasata: PZL 11 A 3-1200.jpg

Pentru C-uri :
Imagine atasata: PZL 11 C-1200.jpgImagine atasata: PZL 11 C 2-1200.jpg
Imagine atasata: PZL 11 C 3-1200.jpg

Si inca un A.
Imagine atasata: A-1200.jpg

Plansele sunt extrase din Monografie Lotnicze nr.36 si Samolot Mysliwski Nr. 22.

Si pentru ce va urma sa faci :devil:
Imagine atasata: Skoda Bristol-Mercury-1200.jpg

#80 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 November 2011 - 09:24 AM

Multumiri AdiP. :hi: Si in aceste desene deschizatura cocpitului este mai mare decit cea a kit-ului, iar aripa mai in fata. Treaba de 2 mm, la scara 1/72. De aici deduc ca voi avea probleme si cu parbrizul, care, mai mult ca sigur, trebuie refacut. Asta e, daca nu am deschis ochii mai repede! :bang: :bang: :80: Din pacate, asa cum spuneam, acum e greu sa mai fac ceva. Ar trebui sa scot tot din cocpit si sa mut, catel si purcel, intr-un fuselaj nou, corectat in acea zona . Nu stiu daca merita. :unsure:
Mai vad ceva in desenele tale, capota motorului are, in partea superioara, alta forma decit in oricare din desenele mele. Acea parte o am din PE, sper sa pot sa o scot la forma din desenul de mai sus.

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi