PZL-7a , PZL 11c, scara 1/72 sau cronica unor machete nereusite
#42
Postat 10 June 2011 - 11:19 PM
Am cumparat de curand Notita Tehnica a avionului PZL 11 (asta e vestea aia naspa) si ma bate gandul sa fac o editie facsimilata (asta ar fii vestea buna).
O scanez, o prelucrez sau o xeroxez direct sa vedem cum iese mai bine si mai curat, ii pun o coperta laminata sa justifice sumele halucinante pe care le voi cere si.... astept macar 10 cumparatori. Dar, cum ziceam, doar ma bate gandul, si eu inca rezist bataii.
Pana una alta niste poze cu ce contine.
P.S. Nu trimiteti PM ca vreti oarece detaliu de acolo din notita, pentru ca:
1 Nu va cred ca le pastrati doar pentru voi, asa cum s-a mai intamplat cu alte materiale pe care mi le-ati cerut.
2 Daca chiar arde si vreti detalii le pun aici in topic sa beneficieze toti de ele.
P.P.S Cei implicati in construirea machetelor de PZL in acest topic pot cere detalii suplimentare din Notita.
#43
Postat 11 June 2011 - 07:50 AM
#44
Postat 17 June 2011 - 03:55 PM
Si, asa, ca m-a ambīţat Marinelu, daca imi pun mintea pot face si onduleurile tablei. Dar...nu cred ca merita munca!!
Acum trebuie sa ma apuc si de aripa lui PZL-11. Daca planurile ce le am eu sunt corecte, si inclin sa cred asta, apar ceva diferente intre kit si desene.
In primul rind, prima "tabla", dupa capatul de aripa, dupa plan trebuie sa fie la 6,2 mm (linie plina), ori ea e la 4,5 mm (linie punctata). Distanta dintre "fisiile" de tabla este cit de cit respectata la o medie de 3,4 mm. Pe plan ele nu sunt egale, dar variatia este de 5 - 10 mm in real, ceea ce ar insemna 0,07 - 0,14 mm pe macheta. Deci...munca inutila.
De asemenea, trebuie modificat desenul tablei de pe bordul de atac, care trebuie sa fie mai in spate (linie plina)
#45
Postat 17 June 2011 - 11:52 PM
Z-mare, la 17 June 2011 - 03:55 PM, a spus:
Ba io zic ca merita. Asta daca vrei sa iei premiul 1. Sau e din cauza varstei si o dai cotita?
Mai bine comandai un kit de la Encore, care venea peste doua (spe') luni, dar dormeai linistit.
#49
Postat 28 June 2011 - 11:33 AM
Dupa cum se vede, daca pe aripa stinga, pe extrados, eleronul era pozitionat corect, pe intardos era pus aiurea de tot! Nu-mi explic cum
Acu' trebuie sa incarc cu chit (in cazuri din astea folosesc superglue, tine bine la regravat) si sa regravez partile gresite. Noroc ca distanta dintre table este pusa corect, asta ma ajuta, cit de cit, pe mai departe.
#50
Postat 05 July 2011 - 06:01 PM
De data asta am folosit folie de cupru, din motive de siguranta a lipiturii. Din pacate s-a lucrat mult mai grei, era si un pic mai groasa (citeva zecimi de mm) dar, in comparatie cu folia de dural, mult prea moale.
Problema am in continuare cu "peticul" pus peste "craterul" de pe extradosul aripii. In timp, plasticul depus a facut pori (era si normal!). I-am chituit, de citeva ori, cu supreglue, dar la fiecare slefuire au rasarit alte bule Pina la urma a ramas asa, ca tot slefuind ajungeam de unde am plecat , o sa incerc cu putin grund de la Tamyia, inainte de vopsire.
#51
Postat 05 July 2011 - 08:48 PM
Spor in continuare!
#52
Postat 06 July 2011 - 08:07 AM
#54
Postat 06 July 2011 - 09:03 AM
Z-mare, la 06 July 2011 - 08:07 AM, a spus:
Alexandru, stirenul dizolvat in nitrosolv nu este o treaba buna. Te sfazuiesc sa nu folosesti asaceva. Mai bine chit Tamiya, erai gata pina acum!
#56
Postat 06 July 2011 - 07:26 PM
Tibi, stiam asta, dar m-am gindit ca no, poate mere! Am si chit Tamiya, si Revell si, pe gatate, Humbrol. Din pacate, ma gindeam ca o sa regravez zona si aveam probleme cu chitul, crapa, sare, treburi din astea. Idea cu benzile de plumb a venit dupa. Acum ma gindesc ca puteam pune, in loc de stiren dizolvat, straturi de superglue, merita incercat.
Axor, rezolv eu cumva!
#57
Postat 22 September 2011 - 02:36 PM
Pentru PZL-7 am ales varianta, e drept mai comoda, de a acoperi tunurile cu un gratar. Am folosit niste resturi de PE.
De asemenea am refacur plansa de bord, prima varianta fiind gresita (ma rog, nu am avut la indemina planuri, asa ca atunci am improvizat dupa un PZL-11)
Am montat mitralierele (din PE la PZL-11 si facute de mine pentru PZL-7)
Am vopsit plansele de bord.
Am asamblat cele doau rame pentru cocpit. Am pus maruntisurile: manetele de gaze, mansele, aparaturav radio. Aici e o problema. In unele schite, in acea zona (partea dreapta), e trecuta, fie aparatura radio, fie instaltia de oxigen.
Urmeaza asamblarea finala a cocpitului. Desi le-am probat si reprobat pentru o deplina potrivire, am totusi emotii.
O sa revin, nu peste ...doua luni, sper!
#58
Postat 01 October 2011 - 05:57 PM
PZL-7
PZL-11
Atit la PZL-7 cit si la PZL-11 au fost ceva probleme cu inchiderea fiselajului. La PZL-7, a fost vina mea, copiind dimensiunile de la PZL-11, fara sa stau prea mult pe ginduri. Dar s-a rezolvat.
In schimb la PZL-11, problemele au fost mai mari. Cu aceasta ocazie atrag atentia celor ce comanda PE-uri de la Part pentru kit-ul de la RPM: este mult de degrosat, de taiat si micsorat, ca acel montaj sa incapa in fuselajul dat de chit.
#59
Postat 06 October 2011 - 09:31 AM
Din pacate, la PZL-11, pentru ca am subtiat prea mult peretii (trebuia sa incapa rama cu toate cele pe ea ), partea dreapta s-a deformat si am bagat asta de seama abia cind am lipit jumatatile de fuselaj.
Acu' ramine de facut o operatie de grefa. Fie refac zona din folie de plastic, fie o decupoez din alt fuselaj de PZL-11, ca mai am unul.