Forum Machete,Modelism,Hobby: PZL-7a , PZL 11c, scara 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

PZL-7a , PZL 11c, scara 1/72 sau cronica unor machete nereusite

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 April 2010 - 04:08 PM

M-am apucat de aceste machete in idea ca vor fi gata :hi: pina in iunie, pentru expozitia cu inmatriculari romanesti.

PZL-7a
Vinator monoloc, in intregime metalic, aripa parasol, avionul a fost proiectat de un colectiv condus de ing. Zygmund Pulawski si a fost foarte apreciat pe plan international datorica calitatilor sale deosebite, la acea vreme. Modelul de aripa, asa numita "paleta poloneza" (aripa de pescarusi) oferea o foarte buna vizibilitate in timpul luptei. De remarcat ca a fost primul avion de vinatoare realizat in intregime din metal. Primul zbor a fost efectuat in 1931.
Caracteristici tehnice:
- anvergura: 10,57 m
- lungime: 6,98 m
- inaltime: 2,69 m
- viteza maxima327 Km/h la 4000 m altitudine
- plafon: 8500 m
- autonomie: 600 km
- motor: Scoda-Bristol Jupiter VIIF
- putere motor: 500 C.P.
- greutate maxima: 1476 kg
- armament: 2 mitraliere

Imagine atasata: pzl_006.jpg

PZL-11c
Dezvoltare a lui PZL-7, PZL-11, este un avion de vinatoare, monoloc, in intregime metalic. A fost prezentat unei delegatii romane conduse de fratele Regelui Carol al II-le, Printul Nicolae. Dovedindu-se superior prototipurilor realizate la IAR, in martie 1933 se hotareste comandarea a 50 de bucati PZL-11b. Ulterior, in 1935, sub licenta poloneza, se incepe productia in tara variantei PZL-11f.
Caracteristice tehnice:
- anvergura: 10,72 m
- lungime: 7,55 m
- inaltime: 2,85 m
- viteza maxima 390 Km/h la 5000 m
- plafon: 11.000 m
- autonomie: 700 km
- motor: Bristol Mercury IVa
- putere motor: 700 C.P.
- greutate maxima: 1476 kg
- armament: 4 mitraliere

Imagine atasata: pzl_007.jpg

In timpul agresiunii, in septembrie 1939, a Germaniei naziste si a URSS asupra Poloniei, parte din avioanele din dotare au ajuns in Romania. Asa se face ca aviatia romana a avut in dotare 13 PZL-7a si 33PZL-11c. In scurt timp s-a dovedit ca aceste aparate nu mai fac fata noilor avioane de vinatoare, asa ca au fost retrase si trimise catre scolile de pilotaj sau pentru misiuni in spatele frontului.

Kit-urile.
Kitul pentru PZL-7 provine de la Mastercraft. Are 37 de piese, plastic de culoare gri, bine centat, destule bavuri, plus o parte transparenta, cam grosuta. Gravat destul de fin in negativ, insa nu stiu cit de corect, nu am avut cu ce sa compar. Din pacate lipseste acea textura specifica tablei ondulate de pe aripi si profundoare. De asemenea nu am avut niste planuri pentru a vedea cit de corect este in forme. Detaliile in cocpit sun extrem de sarace. Foaia de decaluri permite patru inmatriculari: doua poloneze, una germana si una romaneasca. Instructiunile de montaj sunt calre, schema de camuflare este data in vopsele de la Humbrol, Revell, Gunze Sangyo si Model Master.

Imagine atasata: pzl_002.jpg

Kitul pentru PZL-11c este de la RPM. Are 22 de piese, plastic de culoare gri, usor metalizat. Injectia este bine centata, destule bavuri. Partea transparenta, parbrizul, este si in acest caz destul de gros. Gravat in pozitiv, corect, dar cu putine detali, mai ales pe aripa. Este corect in forme. Detaliile in cocpit sunt extrem de sarace, doar un scaun. Foaia de decaluri permite o singura inmatriculare, poloneza. Instructiunile de montaj sunt simple, dar clare. Schema de camuflare este data in vopsele de la Humbrol.

Imagine atasata: pzl_003.jpg

Desi aripa are acea textura specifica tablei ondulate, are um mare defect: atit pe intrados cit si pe extrados, injectia are un defect, in sensul ca pe zona centrala, lipsesc acele "onduleuri". O sa vad cum rezolv problema. Desi nu lipseste mult material, chituirea este exclusa din cauza riscului de a crapa la regravare. O sa ma mai gindesc ce voi face, dar nici sugestiile voastre nu sunt de lepadat.

Imagine atasata: pzl_004.jpg

Pentru detaliere am si un set de fotoincizii de la Part, pentru varianta PZL-11c. Parte din componente vor fi "dublate" in plastic sau folie de cupru, pentru a detalia ambele avioane.
Asa cum stim, foliile cu fotoincizii de la Part sunt foarte detaliate dar au niste explicatii de asamblare de te baga in boala: mai mult deduci decit intelegi!

Imagine atasata: pzl_005.jpg

Deocamdata atit.

#2 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 25 April 2010 - 05:51 PM

Buna Z-mare, sunt curios cum vei rezolva acel defect si ce solutie vei aborda... Fiind la scara 1:72 imi imaginez ca detaiile sunt extrem de mici si fine. Este doar o idee, eventual sa folosesti un cutit pentru gravat si sa regravezi acea zona si sa incerci sa refaci asa textura ? Alta idee grea ar fi sa aplici un fel de chit epoxidic sau un alt material care permite ceva timp pentru modelare si sa refaci textura inca inainte sa se usuce?

Oricum, modelele sunt interesante, PZL 11 sta si la mine pe lista dorintelor tot cu marcaj romanesc. Consider ca este un avion foarte frumos si elegant si am sa-l construiesc in viitorul apropiat ( poate chiar pina la expozitia de la Alba :hi: ) !

Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 25 April 2010 - 06:02 PM


#3 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 25 April 2010 - 06:32 PM

Foarte frumoase subiecte cu un interes deosebit din partea mea, asa ca te voi ruga sa dai multe detalii inclusiv vopseaua ca sa putem si noi :hi: sa facem machete frumoase, la 1/48 ce-i drept. Cat despre refacerea aripii ma gandesc la gletiera aceea pentru intins adeziv de gresie si faianta care arata ca o grebla, evident la scara.

Bafta

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 25 April 2010 - 06:35 PM


#4 Useril este offline   LiviuMaff 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 08-December 09
  • Location:Bacau
  • Interests:istorie, aviatie militara, modelism

Postat 26 April 2010 - 09:30 AM

Kitul lui PZL P.11 este identic cu cel de la Mastercraft. L-am luat prin mielu de la jadar si acum lucrez la el in varianta "direct din cutie, fara mari complicatii". L-am luat pe cel numit "Besarabian Fighter" fiindca vreau sa-l fac sub culori romanesti. N-am avut aceleasi probleme cu aripa, iar defectele de turnare sunt mult mai putine in comparatie cu RPM. Probleme sunt la autenticitatea variantei de inmatriculare, acolo am ceva dubii.
Imagine atasata: Mastercraft_B_09.jpg
Acum, ca s-a apucat un specialist, ma opresc si astept sa vad ce faci poate ma "inspir" si eu putin.

#5 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 26 April 2010 - 05:01 PM

poate cu ceva Mr.Surfacer 500 si cu ceva gen pieptene.cind chitul are consistenta dorita(adica nici prea,prea nici foarte,foarte) cu ceva gen pieptene sa faci nervurile.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 April 2010 - 07:15 PM

DGDaniel, Bushila, nu prea tine, scara este foarte mica, pasul onduleurilor este de aproximativ 0,6 mm iar grosimea/inaltimea lor de cam 0,1 mm. Am incercat, pe intrados, sa refac onduleurile cu un "zgirieci" pilit in "V". Nu iese deloc bine, plus ca este o munca de sisif sa faci citeva sute de santuri, exact paralele, la o distanta de 0,4 mm intre ele :lol: :hi:. Si pina la urma, zau ca si inutil. O solutie ar fi cea gasita de Cartula la nituri, adica niste astfel de benzi de onduleuri, facute, la scara, din rasina. Asa ca o sa renunt la ele, incarc aripa si apoi o regravez, oricum ce e acolo e incorect.
Am vazut in fotografii ca pe intradosul aripii si pe directie, sunt niste "nervuri", in lumina prielnica, chiar proeminente. In alte fotografii facute, culme mai de aproape, locul e aparent neted, doar imbinarea dintre table pare mai vizibila, ca sa zic asa. Are cineva poze sau detalii mai acatrii ale zonei?
Confruntind masuraile pieselor cu datele tehnice pot spune ca ambele kit-uri sunt in scara. Problema pare a fi la, nu stiu cum sa-i spun, asa ca ii zic "gaura" de acces in cocpit. La amble kit-uri e cam mica si cu marginile extrem de groase.

#7 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2010 - 07:35 PM

Z, eu cred ca ar trebui sa razi toata aripa...la 1/72 nu e nici o sansa sa fie vizibile onduleurile.
Atasata ai o poza cu aripa de PZL-24 (aaaa...iar-80) de la muzeul aviatiei din Istambul
Ar trebui sa fie similara cu cea de 11 sau 7.
Imagine atasata: aripa.JPG

#8 Useril este offline   LiviuMaff 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 08-December 09
  • Location:Bacau
  • Interests:istorie, aviatie militara, modelism

Postat 26 April 2010 - 09:23 PM

Pentru P.11c, vezi aici, asta daca n-ai vazut deja.

#9 Useril este offline   Aschi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 25-January 06

Postat 26 April 2010 - 10:12 PM

Z-mare
Solutia lui 109 este cea mai buna,
Imagine atasata: p.11c___1.jpg
Imagine atasata: pzl_p.11c___2.jpg

Se vede mai ales din detaliul de la evacuare tuburi

Eu am facut kiturile luate de la Mastercraft via Blue Max. N-am folosit PE-ul de la Part si rau am facut pt. ca motorul de la PZL 11c nu prea este complet in kit. L-am regravat in negativ si am completat extra/intradusul aripilor cu cei lipsea (capace, panouri). Sistemul de ochire l-am completat cu colimatorul care lipsea din kit. Probabil ca un Rev 46 era mai potrivit ca vopsire extrados decat Hu 29 folosit de mine. Kitul de 7a mi s-a parut mai reusit dar la el am avut surpiza sa nu gasesc in decal-uri numerele de inmatriculare. Schema de vopsire am folosit-o pe cea gasita pe un site rusesc.
Cateva poze facute la foc automat:
Imagine atasata: DSCF0055.JPG
Imagine atasata: DSCF0057.JPG
Imagine atasata: DSCF0058.JPG
Imagine atasata: DSCF0059.JPG
Imagine atasata: DSCF0061.JPG
Imagine atasata: DSCF0062.JPG
Imagine atasata: DSCF0069.JPG
I-ti doresc sa ai multa rabdare cu PE-ul de la Part.
Sa ai mult spor,
:hi:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF0058.JPG


#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 April 2010 - 08:49 AM

Mltumesc 1-0-9 si Liviumaff pentru ajutor. Este exact ce trebuia. :hi:

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 April 2010 - 09:09 AM

Am slefuit aripa (nasol plasticul asta metalizat, ramin urme in plastic atit de vizibile incit pare neslefuit, desi aripa e lisa), am topit nitel plastic in Nitrosolv si am umplut golurile din ambele aripi. Se usuca destul de greu, dar sper sa se intareasca pina termin cu PE-urile.


Imagine atasata: pzl_1_001.jpg

Imagine atasata: pzl_1_004.jpg

Apropo de PE-uri, va dau un sfat prietnesc: daca nu aveti nevri de otel, daca nu aveti imaginatie, daca nu aveti intuitie, daca nu aveti documentatie beton, nu comandati fotoincizii de la PART! Indicatiile asamblare sunt exact de genul: piesa cutare se lipeste cam pe acolo!

#12 Useril este offline   mamutel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 01 May 2010 - 10:22 AM

baga un ochi aici - http://pwm.org.pl/vi...hp?f=145&t=5773
IMPRESIONANT!

#13 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 01 May 2010 - 02:14 PM

Vezi postareamamutel, la 1 May 2010, 11:22, a spus:

baga un ochi aici - http://pwm.org.pl/vi...hp?f=145&t=5773
IMPRESIONANT!



oare il face romanesc cand e gata? :hi:

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 May 2010 - 07:25 PM

Citeaza

baga un ochi aici
Nu ma uit, altfel trebuie sa-mi pun sculele in cui si sa ma las de meserie! :hi: :lol:

#15 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 02 May 2010 - 08:00 AM

HA ha ha ! Te-ai uitat deja!!!! :hi:

#16 Useril este offline   ABC 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 02-August 08

Postat 02 May 2010 - 09:48 PM

Legat de aripile deformate, exista un kit ieftin care are aripile destul de reusite cu putine probleme de turnare, de la ZTS Plastyk (dar fuselajul nu prea are legatura cu realitatea). Ma gandeam sa fac o combinatie intre kit-ul RPM si asta, dar pana atunci...
http://www.model-making.eu/show_file.php?s..._1_PLK043_2.jpg

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 May 2010 - 09:00 AM

Da, ar merge combinatia daca acel kit este in scara, ca dupa fuselaj....

Ma primit de la Casin (mii de multumiri!) niste planuri dintr-o revista veche, Plany Modelarskie, 1979. S-au lamurit o multime de lucruri si parte din PE-urile trebuie reconsiderate.

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 May 2010 - 05:43 PM

Exercitiu de imaginatie si perspicacitate: unde vin montate piesele 53, 83, O, 48, si, mai ales, I??? :pc: :8P: :80:

Imagine atasata: pzl_2.jpg

Foarte utile indicatiile, nu?

#19 Useril este offline   ABC 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 02-August 08

Postat 03 May 2010 - 07:13 PM

Asa arata aripile celor doua kit-uri
Imagine atasata: IMG_5512_1.jpg

Imagine atasata: IMG_5513_2.jpg

#20 Useril este offline   Aschi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 25-January 06

Postat 03 May 2010 - 08:38 PM

Salut,
Opinia mea:
48-prima treapta de acces in carlinga
Pt. celelalte pozitii vezi mai jos
Fisier atasat  PZL11_C.doc (366K)
Numar de descarcari: 375
Daca I nu se potrivesc atunci pot fi capacele de la mitraliere de pe extradosul aripilor.
La sistemul de ochire cred ca piesele sunt inversate.
La 1/48 asa arata motorul (colectorul esapamentului n-am reusit sa-l fac desi am incercat, la 1/72 scara e prea mica) si probabil piesele I:
Imagine atasata: prepaint.jpg
De la PART am folosit pt un P 39 al lui Pokriskin coala lor de PE si s-a lasat cu ceva de mama lor.
Sa ai spor,
:pc:

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi