PZL-7a , PZL 11c, scara 1/72 sau cronica unor machete nereusite
#1
Postat 25 April 2010 - 04:08 PM
PZL-7a
Vinator monoloc, in intregime metalic, aripa parasol, avionul a fost proiectat de un colectiv condus de ing. Zygmund Pulawski si a fost foarte apreciat pe plan international datorica calitatilor sale deosebite, la acea vreme. Modelul de aripa, asa numita "paleta poloneza" (aripa de pescarusi) oferea o foarte buna vizibilitate in timpul luptei. De remarcat ca a fost primul avion de vinatoare realizat in intregime din metal. Primul zbor a fost efectuat in 1931.
Caracteristici tehnice:
- anvergura: 10,57 m
- lungime: 6,98 m
- inaltime: 2,69 m
- viteza maxima327 Km/h la 4000 m altitudine
- plafon: 8500 m
- autonomie: 600 km
- motor: Scoda-Bristol Jupiter VIIF
- putere motor: 500 C.P.
- greutate maxima: 1476 kg
- armament: 2 mitraliere
PZL-11c
Dezvoltare a lui PZL-7, PZL-11, este un avion de vinatoare, monoloc, in intregime metalic. A fost prezentat unei delegatii romane conduse de fratele Regelui Carol al II-le, Printul Nicolae. Dovedindu-se superior prototipurilor realizate la IAR, in martie 1933 se hotareste comandarea a 50 de bucati PZL-11b. Ulterior, in 1935, sub licenta poloneza, se incepe productia in tara variantei PZL-11f.
Caracteristice tehnice:
- anvergura: 10,72 m
- lungime: 7,55 m
- inaltime: 2,85 m
- viteza maxima 390 Km/h la 5000 m
- plafon: 11.000 m
- autonomie: 700 km
- motor: Bristol Mercury IVa
- putere motor: 700 C.P.
- greutate maxima: 1476 kg
- armament: 4 mitraliere
In timpul agresiunii, in septembrie 1939, a Germaniei naziste si a URSS asupra Poloniei, parte din avioanele din dotare au ajuns in Romania. Asa se face ca aviatia romana a avut in dotare 13 PZL-7a si 33PZL-11c. In scurt timp s-a dovedit ca aceste aparate nu mai fac fata noilor avioane de vinatoare, asa ca au fost retrase si trimise catre scolile de pilotaj sau pentru misiuni in spatele frontului.
Kit-urile.
Kitul pentru PZL-7 provine de la Mastercraft. Are 37 de piese, plastic de culoare gri, bine centat, destule bavuri, plus o parte transparenta, cam grosuta. Gravat destul de fin in negativ, insa nu stiu cit de corect, nu am avut cu ce sa compar. Din pacate lipseste acea textura specifica tablei ondulate de pe aripi si profundoare. De asemenea nu am avut niste planuri pentru a vedea cit de corect este in forme. Detaliile in cocpit sun extrem de sarace. Foaia de decaluri permite patru inmatriculari: doua poloneze, una germana si una romaneasca. Instructiunile de montaj sunt calre, schema de camuflare este data in vopsele de la Humbrol, Revell, Gunze Sangyo si Model Master.
Kitul pentru PZL-11c este de la RPM. Are 22 de piese, plastic de culoare gri, usor metalizat. Injectia este bine centata, destule bavuri. Partea transparenta, parbrizul, este si in acest caz destul de gros. Gravat in pozitiv, corect, dar cu putine detali, mai ales pe aripa. Este corect in forme. Detaliile in cocpit sunt extrem de sarace, doar un scaun. Foaia de decaluri permite o singura inmatriculare, poloneza. Instructiunile de montaj sunt simple, dar clare. Schema de camuflare este data in vopsele de la Humbrol.
Desi aripa are acea textura specifica tablei ondulate, are um mare defect: atit pe intrados cit si pe extrados, injectia are un defect, in sensul ca pe zona centrala, lipsesc acele "onduleuri". O sa vad cum rezolv problema. Desi nu lipseste mult material, chituirea este exclusa din cauza riscului de a crapa la regravare. O sa ma mai gindesc ce voi face, dar nici sugestiile voastre nu sunt de lepadat.
Pentru detaliere am si un set de fotoincizii de la Part, pentru varianta PZL-11c. Parte din componente vor fi "dublate" in plastic sau folie de cupru, pentru a detalia ambele avioane.
Asa cum stim, foliile cu fotoincizii de la Part sunt foarte detaliate dar au niste explicatii de asamblare de te baga in boala: mai mult deduci decit intelegi!
Deocamdata atit.
#2
Postat 25 April 2010 - 05:51 PM
Oricum, modelele sunt interesante, PZL 11 sta si la mine pe lista dorintelor tot cu marcaj romanesc. Consider ca este un avion foarte frumos si elegant si am sa-l construiesc in viitorul apropiat ( poate chiar pina la expozitia de la Alba ) !
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 25 April 2010 - 06:02 PM
#3
Postat 25 April 2010 - 06:32 PM
Bafta
Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 25 April 2010 - 06:35 PM
#4
Postat 26 April 2010 - 09:30 AM
Acum, ca s-a apucat un specialist, ma opresc si astept sa vad ce faci poate ma "inspir" si eu putin.
#6
Postat 26 April 2010 - 07:15 PM
Am vazut in fotografii ca pe intradosul aripii si pe directie, sunt niste "nervuri", in lumina prielnica, chiar proeminente. In alte fotografii facute, culme mai de aproape, locul e aparent neted, doar imbinarea dintre table pare mai vizibila, ca sa zic asa. Are cineva poze sau detalii mai acatrii ale zonei?
Confruntind masuraile pieselor cu datele tehnice pot spune ca ambele kit-uri sunt in scara. Problema pare a fi la, nu stiu cum sa-i spun, asa ca ii zic "gaura" de acces in cocpit. La amble kit-uri e cam mica si cu marginile extrem de groase.
#9
Postat 26 April 2010 - 10:12 PM
Solutia lui 109 este cea mai buna,
Se vede mai ales din detaliul de la evacuare tuburi
Eu am facut kiturile luate de la Mastercraft via Blue Max. N-am folosit PE-ul de la Part si rau am facut pt. ca motorul de la PZL 11c nu prea este complet in kit. L-am regravat in negativ si am completat extra/intradusul aripilor cu cei lipsea (capace, panouri). Sistemul de ochire l-am completat cu colimatorul care lipsea din kit. Probabil ca un Rev 46 era mai potrivit ca vopsire extrados decat Hu 29 folosit de mine. Kitul de 7a mi s-a parut mai reusit dar la el am avut surpiza sa nu gasesc in decal-uri numerele de inmatriculare. Schema de vopsire am folosit-o pe cea gasita pe un site rusesc.
Cateva poze facute la foc automat:
I-ti doresc sa ai multa rabdare cu PE-ul de la Part.
Sa ai mult spor,
#11
Postat 29 April 2010 - 09:09 AM
Apropo de PE-uri, va dau un sfat prietnesc: daca nu aveti nevri de otel, daca nu aveti imaginatie, daca nu aveti intuitie, daca nu aveti documentatie beton, nu comandati fotoincizii de la PART! Indicatiile asamblare sunt exact de genul: piesa cutare se lipeste cam pe acolo!
#12
Postat 01 May 2010 - 10:22 AM
#13
Postat 01 May 2010 - 02:14 PM
mamutel, la 1 May 2010, 11:22, a spus:
IMPRESIONANT!
oare il face romanesc cand e gata?
#16
Postat 02 May 2010 - 09:48 PM
http://www.model-making.eu/show_file.php?s..._1_PLK043_2.jpg
#20
Postat 03 May 2010 - 08:38 PM
Opinia mea:
48-prima treapta de acces in carlinga
Pt. celelalte pozitii vezi mai jos
PZL11_C.doc (366K)
Numar de descarcari: 377
Daca I nu se potrivesc atunci pot fi capacele de la mitraliere de pe extradosul aripilor.
La sistemul de ochire cred ca piesele sunt inversate.
La 1/48 asa arata motorul (colectorul esapamentului n-am reusit sa-l fac desi am incercat, la 1/72 scara e prea mica) si probabil piesele I:
De la PART am folosit pt un P 39 al lui Pokriskin coala lor de PE si s-a lasat cu ceva de mama lor.
Sa ai spor,