Pagina 1 din 1
Prima mea macheta, Mitsubishi A6M2 Zero
#1
Postat 23 April 2010 - 11:45 PM
Salutare la toata lumea!
Intrucat daca te vanturi prea mult si mai intervii si cu cate un comentariu fara sa arati nimic, iti pot iesi vorbe de ...neserios, am decis sa va arat cate ceva din modestele mele incercari de incepator. Le cer scuze colegilor mai experimentati, carora le raman indatorat de pe acum pentru sugestii, idei, critici care sa ma ajute sa inchei cat de cat onorabil acest proiect.
Kitul la care m-am oprit este un Academy, scara 1/144, Mitsubishi A6M2 Zero. Am o slabiciune pentru "galbejiti", in mod special japonezi si avionul asta m-a pasionat de cand citisem o monografie semnata de Florin Vasiliu, "De la Pearl Harbour la Hiroshima". Partea simpatica e ca am ales un kit de dimensiuni reduse care m-a solicita zdravan (Zero-ul asadar continua sa dea batai de cap, chiar si postmortem).Voi pune cateva fotografii si o revin cu detaliere a etapelor de lucru, lipsurile sunt evidente.
Intrucat daca te vanturi prea mult si mai intervii si cu cate un comentariu fara sa arati nimic, iti pot iesi vorbe de ...neserios, am decis sa va arat cate ceva din modestele mele incercari de incepator. Le cer scuze colegilor mai experimentati, carora le raman indatorat de pe acum pentru sugestii, idei, critici care sa ma ajute sa inchei cat de cat onorabil acest proiect.
Kitul la care m-am oprit este un Academy, scara 1/144, Mitsubishi A6M2 Zero. Am o slabiciune pentru "galbejiti", in mod special japonezi si avionul asta m-a pasionat de cand citisem o monografie semnata de Florin Vasiliu, "De la Pearl Harbour la Hiroshima". Partea simpatica e ca am ales un kit de dimensiuni reduse care m-a solicita zdravan (Zero-ul asadar continua sa dea batai de cap, chiar si postmortem).Voi pune cateva fotografii si o revin cu detaliere a etapelor de lucru, lipsurile sunt evidente.
#3
Postat 23 April 2010 - 11:56 PM
Scara asta m-a atras intotdeauna, dar e prea tarziu. In fapt, primele machete pe care le-am cumparat dupa revolutie au fost ceva avioane (F14, Saab, F117), parca Matchbox, la 144. Dau clasa si acum la multi fabricanti.
Bref, carlinga ai pus-o invers!!! Adica cu fata spre spate!!!
Bref, carlinga ai pus-o invers!!! Adica cu fata spre spate!!!
#6
Postat 24 April 2010 - 08:24 AM
Acum, pe scurt despre procesul realizarii. Am folosit acrilice de la Vallejo si Agama. Vopseaua principala este un amestec de White Grey, White Glaze ()Vallejo, Model Color), Black (07M, Agama) si Grey A-7(J8M, Agama, culoare dedicata pentru avioanele japoneze). Evident, combinatia am facut-o de cateva ori. Am dat un prim stat mai subtire, un al doilea mai gros. Am vrut apoi sa mai fac un wash, sa scot putin in evidenta liniile de pe aripi, dar n-am prea reusit. De fapt, a iesit cam prost, a trebuit sa spal si sa curat partea superioara a aripilor. Am mai incercat inca o data, desi am diluat bine negrul si am folosit o pensula buna (un Vallejo Dry brush 2). Probabil ca n-a fost marimea potrivita sau poate n-am stiu cata vopsea sa las pe pensula. Palele elicei sunt facut cu negrul de la Agama si cu un Flat Yellow de la Vallejo, Model Color, date de trei ori.Trenurile de aterizare, tot cu acelasi negru.. Zona motorului e data cu o combinate de negru de Agama,Medium Blue si London Grey de la Vallejo, Model Color.
Piesele in general s-au imbinat destul de bine si un Tamya Extrafine Cement m-a ajutat mult. Am fost insa destul de idiot sa rup elicea superioara.
Acum, la probleme, trei piese din cutie n-am stiut unde sa le pun. Aveti doua fotografii atasate, mai jos. Este vorba de piesa, desprinsa deja, si de cele care apar la pozitia 10.Mai adaug cateva fotografii, inclusiv una cu ""burta" avionului (se observa incercarea esuata de a scoate in evidenta linii de pe aripi).Daca pot remedia cumva aceasta problema, sunt deschis la orice sugestie din partea voastra.
Piesele in general s-au imbinat destul de bine si un Tamya Extrafine Cement m-a ajutat mult. Am fost insa destul de idiot sa rup elicea superioara.
Acum, la probleme, trei piese din cutie n-am stiut unde sa le pun. Aveti doua fotografii atasate, mai jos. Este vorba de piesa, desprinsa deja, si de cele care apar la pozitia 10.Mai adaug cateva fotografii, inclusiv una cu ""burta" avionului (se observa incercarea esuata de a scoate in evidenta linii de pe aripi).Daca pot remedia cumva aceasta problema, sunt deschis la orice sugestie din partea voastra.
#7
Postat 24 April 2010 - 08:30 AM
Incearca sa debavurezi piesele ininte de asamblare, un pic mai multa atentie la detaliu, foloseste mai putin lipici, e suficient ca piesele sa fie "ude", lipiciul nu trebuie sa balteasca, chituieste rosturile, apoi slefuieste.
Cind vopsesti, da cel putin doua straturi de vopsea, vopseste toata suprafata, cu linii de demarcatie clare intre zone.
Cind vopsesti, da cel putin doua straturi de vopsea, vopseste toata suprafata, cu linii de demarcatie clare intre zone.
#8
Postat 24 April 2010 - 08:58 AM
Multumesc Z-mare. Da, ai dreptate. Lipici prea mult n-am folosit, nici fotografiile nu sunt prea bune, din pacate. De chituit am chituit cu putty si pe urma am dat o slefuire. Trebuia insa mai atenta, n-am reusit sa elimin chiar toate resturile, asa e. Inca imi lipsesc niste ustensile. Iar la vopsea, ce pot spune? Cred ca trebuie mai diluata. Dar, imi tot lasa impresia ca nu e suficienta si mai adaugam. Cu rezultatele evidente.Os a am in vedere toate sfaturile bune, mersi mult inca o data.
#11
Postat 24 April 2010 - 06:13 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1