Forum Machete,Modelism,Hobby: Prima mea macheta, Mitsubishi A6M2 Zero - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Prima mea macheta, Mitsubishi A6M2 Zero

#1 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 23 April 2010 - 11:45 PM

Salutare la toata lumea!

Intrucat daca te vanturi prea mult si mai intervii si cu cate un comentariu fara sa arati nimic, iti pot iesi vorbe de ...neserios, am decis sa va arat cate ceva din modestele mele incercari de incepator. Le cer scuze colegilor mai experimentati, carora le raman indatorat de pe acum pentru sugestii, idei, critici care sa ma ajute sa inchei cat de cat onorabil acest proiect.
Kitul la care m-am oprit este un Academy, scara 1/144, Mitsubishi A6M2 Zero. Am o slabiciune pentru "galbejiti", in mod special japonezi si avionul asta m-a pasionat de cand citisem o monografie semnata de Florin Vasiliu, "De la Pearl Harbour la Hiroshima". Partea simpatica e ca am ales un kit de dimensiuni reduse care m-a solicita zdravan (Zero-ul asadar continua sa dea batai de cap, chiar si postmortem).Voi pune cateva fotografii si o revin cu detaliere a etapelor de lucru, lipsurile sunt evidente.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF3573..jpg
  • Imagine atasata: DSCF3578..jpg
  • Imagine atasata: DSCF3579.JPG
  • Imagine atasata: DSCF3580.JPG
  • Imagine atasata: DSCF3597.JPG


#2 Useril este offline   Tineghe 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 22-April 09
  • Location:Deva
  • Interests:Zborul si de ceva timp Machete (aero)

Postat 23 April 2010 - 11:53 PM

draguta mititica. nu vreau sa fiu rautacios din prima dar, daca se poate sa desfaci cupola si sa o intorci, pentru ca ai pus-o invers.
bafta in continuare :hi:

#3 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2010 - 11:56 PM

Scara asta m-a atras intotdeauna, dar e prea tarziu. In fapt, primele machete pe care le-am cumparat dupa revolutie au fost ceva avioane (F14, Saab, F117), parca Matchbox, la 144. Dau clasa si acum la multi fabricanti.
Bref, carlinga ai pus-o invers!!! Adica cu fata spre spate!!!

#4 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 24 April 2010 - 07:27 AM

Multumesc si lui Tineghe si lui alexelu_marinelu. Se poate remedia mult evidenta stangacie, evident.Din pacate, nu prea stiu cum sa astup micile spatii care vor aparea vizibile la imbinarea carlingii de restul avionului.

#5 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2010 - 08:02 AM

Poate la pozitionarea corecta nu vor mai fi atat de evidente.
In mod normal, spatiile se rezolva inainte de vopsit, prin potriviri "la rece". Se rezolva ori cu chit, ori cu pila.

#6 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 24 April 2010 - 08:24 AM

Acum, pe scurt despre procesul realizarii. Am folosit acrilice de la Vallejo si Agama. Vopseaua principala este un amestec de White Grey, White Glaze ()Vallejo, Model Color), Black (07M, Agama) si Grey A-7(J8M, Agama, culoare dedicata pentru avioanele japoneze). Evident, combinatia am facut-o de cateva ori. Am dat un prim stat mai subtire, un al doilea mai gros. Am vrut apoi sa mai fac un wash, sa scot putin in evidenta liniile de pe aripi, dar n-am prea reusit. De fapt, a iesit cam prost, a trebuit sa spal si sa curat partea superioara a aripilor. Am mai incercat inca o data, desi am diluat bine negrul si am folosit o pensula buna (un Vallejo Dry brush 2). Probabil ca n-a fost marimea potrivita sau poate n-am stiu cata vopsea sa las pe pensula. Palele elicei sunt facut cu negrul de la Agama si cu un Flat Yellow de la Vallejo, Model Color, date de trei ori.Trenurile de aterizare, tot cu acelasi negru.. Zona motorului e data cu o combinate de negru de Agama,Medium Blue si London Grey de la Vallejo, Model Color.
Piesele in general s-au imbinat destul de bine si un Tamya Extrafine Cement m-a ajutat mult. Am fost insa destul de idiot sa rup elicea superioara.
Acum, la probleme, trei piese din cutie n-am stiut unde sa le pun. Aveti doua fotografii atasate, mai jos. Este vorba de piesa, desprinsa deja, si de cele care apar la pozitia 10.Mai adaug cateva fotografii, inclusiv una cu ""burta" avionului (se observa incercarea esuata de a scoate in evidenta linii de pe aripi).Daca pot remedia cumva aceasta problema, sunt deschis la orice sugestie din partea voastra.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF3595.JPG
  • Imagine atasata: DSCF3601.JPG
  • Imagine atasata: DSCF3599.JPG
  • Imagine atasata: DSCF3600.JPG


#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 April 2010 - 08:30 AM

Incearca sa debavurezi piesele ininte de asamblare, un pic mai multa atentie la detaliu, foloseste mai putin lipici, e suficient ca piesele sa fie "ude", lipiciul nu trebuie sa balteasca, chituieste rosturile, apoi slefuieste.
Cind vopsesti, da cel putin doua straturi de vopsea, vopseste toata suprafata, cu linii de demarcatie clare intre zone.

#8 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 24 April 2010 - 08:58 AM

Multumesc Z-mare. Da, ai dreptate. Lipici prea mult n-am folosit, nici fotografiile nu sunt prea bune, din pacate. De chituit am chituit cu putty si pe urma am dat o slefuire. Trebuia insa mai atenta, n-am reusit sa elimin chiar toate resturile, asa e. Inca imi lipsesc niste ustensile. Iar la vopsea, ce pot spune? Cred ca trebuie mai diluata. Dar, imi tot lasa impresia ca nu e suficienta si mai adaugam. Cu rezultatele evidente.Os a am in vedere toate sfaturile bune, mersi mult inca o data.

#9 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 24 April 2010 - 12:37 PM

Cele doua piese indicate pe culee cu nr-10 sunt capacele de inchidere ale trenului de aterizare . Si trebuie puse la capatul dinspre fuselaj al baii trenului de aterizare.
Sporuri !

#10 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 24 April 2010 - 05:43 PM

Multumesc Ovichelu. Am depistat unde (gratie si catorva fotografii cu "japonezele" postate de Wurger la superba lui colectie de avioane). Deh, mai am multe de asimilat in privinta termenilor de specialitate si a documentarii pe avioane.

#11 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 24 April 2010 - 06:13 PM

Adaug si cateva fotografii, ca sa vezi cum arata montate piesele. Am fost totusi nevoit sa le inclin putin, din cauza bombei (de 250 kg in realitate, ceea ce indica ca avem de-a face cu un avion pregatit pentru celbrele misiuni sinucigase, kamikaze).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF3603.JPG
  • Imagine atasata: DSCF3606.JPG


#12 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 24 April 2010 - 08:58 PM

Obligatoriu,inainte de orice constructie trebuie facuta o documentare serioasa,schite,poze,studiate tehnicile de constructie aflate pe forum sau net.Si ca o parere personala treci,cel putin pentru inceput,la o scara un pic mai mare.

#13 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 28 April 2010 - 11:21 PM

Multumesc Busila. A fost mai mult o incercare, chiar e prima mea macheta si, evident, mai am enorm de multe de invatat. Slava Domnului ca am de la cine, doar uitandu-ma pe acest forum. Multumesc tuturor care s-au aratat curiosi fata de stangaciile mele.

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 April 2010 - 09:16 AM

JangBogo, io am o vorba: toti am fost odata incepatori, problema e sa nu raminem asa! Asa ca, parafrazindul pe Lenin: macheteste, macheteste, macheteste! Rezultatele or sa se vada imediat! :hi:

#15 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 03 May 2010 - 11:01 PM

Multam frumos! Vom continua, evident,in putinele ragazuri libere. E prea placut acest "microb" ca sa renunt la el. Pana atunci, mai admiram pe la colegi, ne mai documentam si ...mai exersam. Voi reveni cu viitoare postari, sper, mai reusite.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi