Initial, camionul s-ar fi vrut un 10.215 (cel care il foloseste armata in prezent, si il vad mereu pe strada cu inscriptia SCOALA), este un camion care mie mi-a placut din totdeauna, si cand il vedeam pe strada, de multe ori ma abateam de la traseu si mergeam in urma lui sa-l admir. Nebunii d-ale mele.
Ca baza de pornire atunci, am avut o carte tehnica...acum am si internet, si am o gramada de poze, detalii tehnice si dimensiuni.
Asta-vara, am reinceput proiectul, sasiu din profil de aluminiu, motor facut de la zero si alte cateva componente micute...tot pe baza lui 10.215..... pana cand am gasit poze cu diferite variante, si mi-a placut acel 6x6, cu anvelope profil V de noroi...ce mai, am zis ca el e "alesul"... am refacut sasiul, care este mai scurt un pic, motorul ramane acelasi (licenta MAN de 10l., 6cil. linie, 215 cai), cu imbunatarile de rigoare, cabina si podeaua benei sunt din textolit (~1.7mm), usile cabinei din textolit un pic mai subtire, balamale functionale (tabla de aluminiu de doza, prinsa in "nit" din culee trase la cald), traversele benei sunt din sarma de cupru, scandurile care formeaza peretii benei sunt din carton, iar staplii din mina de pix. Motorul este confectionat integral, din tot ce se poate gasii pe si in jurul biroului, de la bloc motor din lut (cu intarire in aer liber), filtre din gume de creion, conducte dintr-o sarma foarte subtire, evacuare din culee, cutie de viteze dintr-o baterie R, curele distributie dintr-o banda de cauciuc subtire, taiata la fel de subtire...si multe altele... iar la cererea publicului pitestean, i-am facut si topic
Sper ca v-am captat cat de cat atentia si nu v-am plictisit foarte tare, asadar las si pozele sa vorbeasca.
Motorul
Bena
Un cauciuc (din rasina, format din doua bucati care vor fii ulterior finisate, si pozitivul, confectionat din cercuri de diferite diametre, din carton, lipite intre ele, apoi chituite. Rezultatul a fost montat pe mandrina dremelului si cu o freza de smilgher, s-a slefuit pana la forma aproximativ finala. Apoi intr-un cofraj usor mai mare decat roata, s-a turnat ceara de lumanare, topita, care va forma profilul anvelopei, finisat la o forma rotunda si paralela, apoi delimitat si inarmat cu bold, cutter cu lame subtiri si vreo 5 ore de rabdare (orele 23-04) s-a confectionat profilul, tras in cauciuc siliconic apoi taiata matrita in doua bucati si extras, pozitivul a fost usor avariat, urme de profil ramase in matrita, dar nu-i bai)
Sasiul
Cabina
Spor la modelit !
Aceasta postare a fost editata de GGG: 15 April 2010 - 08:35 PM