Postat 02 June 2011 - 10:38 AM
Daca imi este permis, un pic de comentariu, doar de informare, asupra culorilor Do-335.
Productia acestul avion a inceput in 1943, cu destinatia (si) bombardier “Schnellkampfflugzeug”, deci sub ordinul vechi de camuflare, in RLM 70/71/65. Intre timp, 1 iulie 1944, apare ordinul RLM Sammelmitteilung 1, care stipuleaza folosirea noilor culori RLM81/82, in comuflarea bombardierelor.
In The Luftwaffendienstvorschrift D. (Luft) T., 2335 A-1 Teil 0, la pagina 13, schema de camuflare apare in noile culori, deci RLM 81/82/65. Totusi, contrastele din fotografiile a/n indica mai degraba o vopsire in culorile RLM 70/71, contrast mai mic, decit in RLM 81/82, cu un contrast ceva mai mare. Nu este de mirare, implementarea noilor culori facindu-se destul de greu, asta si din cauza existentei stocurilor mari de vopsea veche, precum si tolerantei de le folosi, e drept in combinatie 70/82 si 71/81.
O restaurare a unui Do-335, parca la Smithsonian Museum, in1975, in culorile RLM 81/82/76, a dus la speculatii mai mult sau mai putin adevarate privind vopsirea acestor avioane. Oricum RLM 76 nu trebuia sa apara pe avion in acea perioada, obligativitatea inocuirii lui RLM 65 cu RLM 76 venind mai tirzi, cu Sammelmitteilung 2 din 15 august 1944. De asemenea, interesant este ca L.Dv. 521/1 interzice definitiv folosirea culorilor RLM 70/71/65.
Am venit cu acest comentariu, nu pentru a demostra ca macheta a fost vopsita gresit, ci doar de arata modul destul de dificil, uneori, in a spune ca o imatriculare este corecta sau nu.