Pagina 1 din 1
Do-335 A1 Tamiya 1:48
#1
Postat 04 April 2010 - 10:50 PM
Macheta inceputa probabil acum 5-6 ani, si ramasa uitata printr-o cutie... Avea doar cockpit-ul vopsit in stratul de baza de RLM66, si baile trenului in 02... Macheta era initial un A12 biloc, dar m-am hotarat sa fac varianta monoloc. Tamiya da in cutie si piesa pentru monoloc, asa ca nu a fost o problema sa revin asupra deciziei initiale...
Am vopsit detaliile cockpitului, folosind atat acrilice cat si emailuri, si am inchis semifuselajele... Cockpitul din kit este absolut superb detaliat, asa cum vine in cutie, facand inutil photoetch-ul sau rasina... O sa mai trebuiasca adaugate decalurile pentru instrumente, si vopsit scaunul. Continuarea in curand...
MG_8258.jpg]
Am vopsit detaliile cockpitului, folosind atat acrilice cat si emailuri, si am inchis semifuselajele... Cockpitul din kit este absolut superb detaliat, asa cum vine in cutie, facand inutil photoetch-ul sau rasina... O sa mai trebuiasca adaugate decalurile pentru instrumente, si vopsit scaunul. Continuarea in curand...
MG_8258.jpg]
#2
Postat 05 April 2010 - 08:54 AM
Hristos a inviat.
Foarte frumos subiect de lucru. Chiar nu am stiut ca din cutia de biloc poti face si versiunea monoloc, spun asta pentru ca am evitat sa cumpar versiunea biloc. Bristolu a iesit frumos, acesta va iesi la fel de bine, dar eu am un mare interes pentru A-20.
Sanatate
Foarte frumos subiect de lucru. Chiar nu am stiut ca din cutia de biloc poti face si versiunea monoloc, spun asta pentru ca am evitat sa cumpar versiunea biloc. Bristolu a iesit frumos, acesta va iesi la fel de bine, dar eu am un mare interes pentru A-20.
Sanatate
#4
Postat 06 April 2010 - 07:39 PM
DGDaniel, in kit exista si piesa de spate pentru monoloc. O serie de piese ale monolocului se poate sa lipseasca, insa destul de multe sunt ramase. Inclusiv cala bombelor, cu bombe cu tot.
Dar sa continuam... Dupa montarea si pilirea piesei cu pricina, s-au pierdut niturile/suruburile care erau in relief. Cum nu aveam de gand sa stau sa le refac din plastic fiind prea multe, si timpul meu liber prea putin, mi-am adus aminte de colile de 'Surface Details' de la Archer... Acestea sunt asemanatoare cu decalurile uzuale, insa in loc de cerneala a fost folosita o rasina pentru a imprima in relief. Au destul de multe chestii, gasiti pe pagina lor: http://www.archertransfers.com/
Am taiat fasia de nituri, si am aplicat-o ca pe orice decal:
Se observa cu negru 'niturile'... Filmul este extrem de subtire, si s-a mulat perfect pe suprafata... Am folosit MicroSet/MicroSol fara nici o problema. Dupa uscare, am aplicat grundul, si iata ce a iesit:
Arata exact cum trebuie... Parerea mea...
Dar sa continuam... Dupa montarea si pilirea piesei cu pricina, s-au pierdut niturile/suruburile care erau in relief. Cum nu aveam de gand sa stau sa le refac din plastic fiind prea multe, si timpul meu liber prea putin, mi-am adus aminte de colile de 'Surface Details' de la Archer... Acestea sunt asemanatoare cu decalurile uzuale, insa in loc de cerneala a fost folosita o rasina pentru a imprima in relief. Au destul de multe chestii, gasiti pe pagina lor: http://www.archertransfers.com/
Am taiat fasia de nituri, si am aplicat-o ca pe orice decal:
Se observa cu negru 'niturile'... Filmul este extrem de subtire, si s-a mulat perfect pe suprafata... Am folosit MicroSet/MicroSol fara nici o problema. Dupa uscare, am aplicat grundul, si iata ce a iesit:
Arata exact cum trebuie... Parerea mea...
#6
Postat 06 April 2010 - 08:54 PM
Cockpitul arata superb, imi vine sa ma las de modelat, no sa-mi iasa asa niciodata
Tot sa vezi pozele, si ma tot uit.... intru in depresie
Dar ma consolez stiind bine ca probabil esti unul din cei mai buni si deci nu sunt multi ca tine
Am si io in lucru un heli AS365 Dauphin 2 incercand sa fac un prezidential, da ... acu mi-a trecut cheful sa mai scobesc la el...
Eu nuo glumesc ... spor la treba si te urmaresc cu atentie
Tot sa vezi pozele, si ma tot uit.... intru in depresie
Dar ma consolez stiind bine ca probabil esti unul din cei mai buni si deci nu sunt multi ca tine
Am si io in lucru un heli AS365 Dauphin 2 incercand sa fac un prezidential, da ... acu mi-a trecut cheful sa mai scobesc la el...
Eu nuo glumesc ... spor la treba si te urmaresc cu atentie
#7
Postat 06 April 2010 - 11:11 PM
Am trecut la pusul instrumentelor... Dat fiind ca pe foaia de decaluri erau printate destul de dragut, am trecut la decuparea lor si aplicarea bucata cu bucata...
La decupat am folosit un set asa ceva (un set de mini preducele, punch and die in engleza in caz ca n-am nimerit traducerea):
Se pozitioneaza cu atentie decalul in dreptul gaurii, si se aplica cu atentie o lovitura cu ciocanul...
Cam asa arata decalul kitului dupa decuparea instrumentelor:
Si asta e rezultatul final (imaginea e mai mare de 1:1, un instrument are cam 1mm diametru):
La decupat am folosit un set asa ceva (un set de mini preducele, punch and die in engleza in caz ca n-am nimerit traducerea):
Se pozitioneaza cu atentie decalul in dreptul gaurii, si se aplica cu atentie o lovitura cu ciocanul...
Cam asa arata decalul kitului dupa decuparea instrumentelor:
Si asta e rezultatul final (imaginea e mai mare de 1:1, un instrument are cam 1mm diametru):
#11
Postat 01 June 2011 - 11:26 AM
Intre timp, zburatoarea a fost vopsita folosind emailuri WEM. Am aplicat si decalurile, care nu-s tocmai stralucite. Pe coada unul dintre ele a binevoit sa se desprinda dupa o mascare usoara pentru ceva retusari ale vopsele, fix pe mijoc. O sa trebuiasca sa-l curat, si sa aplic altul nou.
Dat fiind ca la origini kit-ul e un A-12 (n-am avut A-1), si am folosit piesele "extra" pentru a realiza varianta A-1, decalurile pentru numar nu am avut de unde sa le obtin. M-am decis la 107, si am vopsit de mana numarul de pe coada. S-ar putea sa mai fie nevoie de retusari minore
Peste vopsea nu am aplicat inca lac, am facut o uzura primara folosind vopsele pe baza de ulei...
Dat fiind ca la origini kit-ul e un A-12 (n-am avut A-1), si am folosit piesele "extra" pentru a realiza varianta A-1, decalurile pentru numar nu am avut de unde sa le obtin. M-am decis la 107, si am vopsit de mana numarul de pe coada. S-ar putea sa mai fie nevoie de retusari minore
Peste vopsea nu am aplicat inca lac, am facut o uzura primara folosind vopsele pe baza de ulei...
#12
Postat 02 June 2011 - 10:38 AM
Daca imi este permis, un pic de comentariu, doar de informare, asupra culorilor Do-335.
Productia acestul avion a inceput in 1943, cu destinatia (si) bombardier “Schnellkampfflugzeug”, deci sub ordinul vechi de camuflare, in RLM 70/71/65. Intre timp, 1 iulie 1944, apare ordinul RLM Sammelmitteilung 1, care stipuleaza folosirea noilor culori RLM81/82, in comuflarea bombardierelor.
In The Luftwaffendienstvorschrift D. (Luft) T., 2335 A-1 Teil 0, la pagina 13, schema de camuflare apare in noile culori, deci RLM 81/82/65. Totusi, contrastele din fotografiile a/n indica mai degraba o vopsire in culorile RLM 70/71, contrast mai mic, decit in RLM 81/82, cu un contrast ceva mai mare. Nu este de mirare, implementarea noilor culori facindu-se destul de greu, asta si din cauza existentei stocurilor mari de vopsea veche, precum si tolerantei de le folosi, e drept in combinatie 70/82 si 71/81.
O restaurare a unui Do-335, parca la Smithsonian Museum, in1975, in culorile RLM 81/82/76, a dus la speculatii mai mult sau mai putin adevarate privind vopsirea acestor avioane. Oricum RLM 76 nu trebuia sa apara pe avion in acea perioada, obligativitatea inocuirii lui RLM 65 cu RLM 76 venind mai tirzi, cu Sammelmitteilung 2 din 15 august 1944. De asemenea, interesant este ca L.Dv. 521/1 interzice definitiv folosirea culorilor RLM 70/71/65.
Am venit cu acest comentariu, nu pentru a demostra ca macheta a fost vopsita gresit, ci doar de arata modul destul de dificil, uneori, in a spune ca o imatriculare este corecta sau nu.
Productia acestul avion a inceput in 1943, cu destinatia (si) bombardier “Schnellkampfflugzeug”, deci sub ordinul vechi de camuflare, in RLM 70/71/65. Intre timp, 1 iulie 1944, apare ordinul RLM Sammelmitteilung 1, care stipuleaza folosirea noilor culori RLM81/82, in comuflarea bombardierelor.
In The Luftwaffendienstvorschrift D. (Luft) T., 2335 A-1 Teil 0, la pagina 13, schema de camuflare apare in noile culori, deci RLM 81/82/65. Totusi, contrastele din fotografiile a/n indica mai degraba o vopsire in culorile RLM 70/71, contrast mai mic, decit in RLM 81/82, cu un contrast ceva mai mare. Nu este de mirare, implementarea noilor culori facindu-se destul de greu, asta si din cauza existentei stocurilor mari de vopsea veche, precum si tolerantei de le folosi, e drept in combinatie 70/82 si 71/81.
O restaurare a unui Do-335, parca la Smithsonian Museum, in1975, in culorile RLM 81/82/76, a dus la speculatii mai mult sau mai putin adevarate privind vopsirea acestor avioane. Oricum RLM 76 nu trebuia sa apara pe avion in acea perioada, obligativitatea inocuirii lui RLM 65 cu RLM 76 venind mai tirzi, cu Sammelmitteilung 2 din 15 august 1944. De asemenea, interesant este ca L.Dv. 521/1 interzice definitiv folosirea culorilor RLM 70/71/65.
Am venit cu acest comentariu, nu pentru a demostra ca macheta a fost vopsita gresit, ci doar de arata modul destul de dificil, uneori, in a spune ca o imatriculare este corecta sau nu.
#13
Postat 02 June 2011 - 11:01 AM
Citeaza
O restaurare a unui Do-335, parca la Smithsonian Museum, in1975, in culorile RLM 81/82/76
Z, restaurarea nu a fost facuta de Smithsonian, ci chiar de catre Dornier, in Germania
Pagina asta e destul de ok privitor la camo, http://www.clubhyper...335camomu_1.htm
Si inca un comentariu, 107 e produs parca in septembrie '44. Sau chiar mai tarziu. Deci dupa introducerea 81/82/76... E un aparat din seria A-0, nu unul dintre prototipuri.
#14
Postat 02 June 2011 - 05:21 PM
Perfect adevarat, seriile A0 incepusera sa zboare din septembrie 44. Doar prototipurile V4 -V9 erau in teste tocmai in perioada de schimbare a culorilor.
O mica observatie doar, Sammelmitteilung 1 se refera doar la RLM 81/82 nu si la RLM 76. Deci si aici ar fi putin interpretabil, avind in vedere, The Luftwaffendienstvorschrift D. (Luft) T., 2335 A-1 Teil 0. Discutia era doar pentru a arata, cum spuneam mai suc, ca uneori este dificil de batut in cuie ceva.
Despre restaurare, nu stiu de ce, retinusem ca s-a facut la Smithsonian Museum si ca defapat culorile initiale au fost RLM 70/71. Deci retinusem gresit.
Citeaza
Deci dupa introducerea 81/82/76...
Despre restaurare, nu stiu de ce, retinusem ca s-a facut la Smithsonian Museum si ca defapat culorile initiale au fost RLM 70/71. Deci retinusem gresit.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1