Forum Machete,Modelism,Hobby: Do-335 A1 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Do-335 A1 Tamiya 1:48

#1 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2010 - 10:50 PM

Macheta inceputa probabil acum 5-6 ani, si ramasa uitata printr-o cutie... Avea doar cockpit-ul vopsit in stratul de baza de RLM66, si baile trenului in 02... Macheta era initial un A12 biloc, dar m-am hotarat sa fac varianta monoloc. Tamiya da in cutie si piesa pentru monoloc, asa ca nu a fost o problema sa revin asupra deciziei initiale...

Am vopsit detaliile cockpitului, folosind atat acrilice cat si emailuri, si am inchis semifuselajele... Cockpitul din kit este absolut superb detaliat, asa cum vine in cutie, facand inutil photoetch-ul sau rasina... O sa mai trebuiasca adaugate decalurile pentru instrumente, si vopsit scaunul. Continuarea in curand...
Imagine atasata: IMG_8254.jpgImagine atasata: IMG_8256.jpgImagine atasata: IMG_8258.jpgMG_8258.jpg]

Imagine atasata: IMG_8261.jpg

#2 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 05 April 2010 - 08:54 AM

Hristos a inviat.

Foarte frumos subiect de lucru. Chiar nu am stiut ca din cutia de biloc poti face si versiunea monoloc, spun asta pentru ca am evitat sa cumpar versiunea biloc. Bristolu a iesit frumos, acesta va iesi la fel de bine, dar eu am un mare interes pentru A-20.

Sanatate

#3 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 05 April 2010 - 08:44 PM

In cele din urma te vedem si pe tine la lucru! :whistle:

#4 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2010 - 07:39 PM

DGDaniel, in kit exista si piesa de spate pentru monoloc. O serie de piese ale monolocului se poate sa lipseasca, insa destul de multe sunt ramase. Inclusiv cala bombelor, cu bombe cu tot.

Dar sa continuam... Dupa montarea si pilirea piesei cu pricina, s-au pierdut niturile/suruburile care erau in relief. Cum nu aveam de gand sa stau sa le refac din plastic fiind prea multe, si timpul meu liber prea putin, mi-am adus aminte de colile de 'Surface Details' de la Archer... Acestea sunt asemanatoare cu decalurile uzuale, insa in loc de cerneala a fost folosita o rasina pentru a imprima in relief. Au destul de multe chestii, gasiti pe pagina lor: http://www.archertransfers.com/

Am taiat fasia de nituri, si am aplicat-o ca pe orice decal:
Imagine atasata: IMG_8272.jpg

Se observa cu negru 'niturile'... Filmul este extrem de subtire, si s-a mulat perfect pe suprafata... Am folosit MicroSet/MicroSol fara nici o problema. Dupa uscare, am aplicat grundul, si iata ce a iesit:
Imagine atasata: IMG_8274.jpg

Arata exact cum trebuie... Parerea mea...

#5 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 06 April 2010 - 08:51 PM

Pai da, grozava zmecherie.
Archer rules !

Si... pentru afevisti, au niste bunatati, cel putin la fel de suculente...
Frumos subiect !

#6 Useril este offline   shomoiogu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 03-March 09
  • Location:Brasov

Postat 06 April 2010 - 08:54 PM

Cockpitul arata superb, imi vine sa ma las de modelat, no sa-mi iasa asa niciodata :-)
Tot sa vezi pozele, si ma tot uit.... intru in depresie :-)
Dar ma consolez stiind bine ca probabil esti unul din cei mai buni si deci nu sunt multi ca tine :whistle:
Am si io in lucru un heli AS365 Dauphin 2 incercand sa fac un prezidential, da ... acu mi-a trecut cheful sa mai scobesc la el...
Eu nuo glumesc ... spor la treba si te urmaresc cu atentie

#7 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2010 - 11:11 PM

Am trecut la pusul instrumentelor... Dat fiind ca pe foaia de decaluri erau printate destul de dragut, am trecut la decuparea lor si aplicarea bucata cu bucata...

La decupat am folosit un set asa ceva (un set de mini preducele, punch and die in engleza in caz ca n-am nimerit traducerea):
Imagine atasata: IMG_8277.jpg
Se pozitioneaza cu atentie decalul in dreptul gaurii, si se aplica cu atentie o lovitura cu ciocanul...

Cam asa arata decalul kitului dupa decuparea instrumentelor:
Imagine atasata: IMG_8298.jpg

Si asta e rezultatul final (imaginea e mai mare de 1:1, un instrument are cam 1mm diametru):
Imagine atasata: IMG_8303.jpg

#8 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 07 April 2010 - 08:54 AM

Salut. Arata superb cockpitul, in special tabloul de bord. Zi-mi si mie te rog ce fel de negru ai folosit prin cockpit si cum este dat, la pensula?

#9 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2010 - 09:01 AM

Negrul e acrilic Vallejo, ModelAir, dat la pensula.

Multumesc.

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 April 2010 - 10:07 AM

Excelent lucarat! Buna gaselnita cu niturile....
Ca si ceilalti, urmaresc cu interes continuarea...

#11 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2011 - 11:26 AM

Intre timp, zburatoarea a fost vopsita folosind emailuri WEM. Am aplicat si decalurile, care nu-s tocmai stralucite. Pe coada unul dintre ele a binevoit sa se desprinda dupa o mascare usoara pentru ceva retusari ale vopsele, fix pe mijoc. O sa trebuiasca sa-l curat, si sa aplic altul nou.
Dat fiind ca la origini kit-ul e un A-12 (n-am avut A-1), si am folosit piesele "extra" pentru a realiza varianta A-1, decalurile pentru numar nu am avut de unde sa le obtin. M-am decis la 107, si am vopsit de mana numarul de pe coada. S-ar putea sa mai fie nevoie de retusari minore
Peste vopsea nu am aplicat inca lac, am facut o uzura primara folosind vopsele pe baza de ulei...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Do335-1.jpg
  • Imagine atasata: Do335-2.jpg


#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 June 2011 - 10:38 AM

Daca imi este permis, un pic de comentariu, doar de informare, asupra culorilor Do-335.
Productia acestul avion a inceput in 1943, cu destinatia (si) bombardier “Schnellkampfflugzeug”, deci sub ordinul vechi de camuflare, in RLM 70/71/65. Intre timp, 1 iulie 1944, apare ordinul RLM Sammelmitteilung 1, care stipuleaza folosirea noilor culori RLM81/82, in comuflarea bombardierelor.
In The Luftwaffendienstvorschrift D. (Luft) T., 2335 A-1 Teil 0, la pagina 13, schema de camuflare apare in noile culori, deci RLM 81/82/65. Totusi, contrastele din fotografiile a/n indica mai degraba o vopsire in culorile RLM 70/71, contrast mai mic, decit in RLM 81/82, cu un contrast ceva mai mare. Nu este de mirare, implementarea noilor culori facindu-se destul de greu, asta si din cauza existentei stocurilor mari de vopsea veche, precum si tolerantei de le folosi, e drept in combinatie 70/82 si 71/81.
O restaurare a unui Do-335, parca la Smithsonian Museum, in1975, in culorile RLM 81/82/76, a dus la speculatii mai mult sau mai putin adevarate privind vopsirea acestor avioane. Oricum RLM 76 nu trebuia sa apara pe avion in acea perioada, obligativitatea inocuirii lui RLM 65 cu RLM 76 venind mai tirzi, cu Sammelmitteilung 2 din 15 august 1944. De asemenea, interesant este ca L.Dv. 521/1 interzice definitiv folosirea culorilor RLM 70/71/65.
Am venit cu acest comentariu, nu pentru a demostra ca macheta a fost vopsita gresit, ci doar de arata modul destul de dificil, uneori, in a spune ca o imatriculare este corecta sau nu.

#13 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2011 - 11:01 AM

Citeaza

O restaurare a unui Do-335, parca la Smithsonian Museum, in1975, in culorile RLM 81/82/76

Z, restaurarea nu a fost facuta de Smithsonian, ci chiar de catre Dornier, in Germania ;-)
Pagina asta e destul de ok privitor la camo, http://www.clubhyper...335camomu_1.htm

Si inca un comentariu, 107 e produs parca in septembrie '44. Sau chiar mai tarziu. Deci dupa introducerea 81/82/76... E un aparat din seria A-0, nu unul dintre prototipuri.

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 June 2011 - 05:21 PM

Perfect adevarat, seriile A0 incepusera sa zboare din septembrie 44. Doar prototipurile V4 -V9 erau in teste tocmai in perioada de schimbare a culorilor.

Citeaza

Deci dupa introducerea 81/82/76...
O mica observatie doar, Sammelmitteilung 1 se refera doar la RLM 81/82 nu si la RLM 76. Deci si aici ar fi putin interpretabil, avind in vedere, The Luftwaffendienstvorschrift D. (Luft) T., 2335 A-1 Teil 0. Discutia era doar pentru a arata, cum spuneam mai suc, ca uneori este dificil de batut in cuie ceva.
Despre restaurare, nu stiu de ce, retinusem ca s-a facut la Smithsonian Museum si ca defapat culorile initiale au fost RLM 70/71. Deci retinusem gresit. :-(

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi