Cum am promis intr-un alt topic, tot o pasare argintie dar de data aceasta nu este un Mustang.
Despre original nu am sa va spun nimic pentru ca majoritatea dintre voi cunoasteti avionul si istoria lui, in schimb a sa va scriu pe scurt ce neajunsuri are kit-ul si ce am mai adaugat eu pentru a mai inbunatatii macheta.
Calitatea turnarii este buna, piesele se potrivesc fara eforturi, totusi piesele 21 si 22 sunt turnate in asa fel incit in momentul in care le-ai taiat de pe crengi te trezesti cu niste piese strimbe. Se poate remedia usor cu un uscator de par si indreptarea pieselor cu mina. O alta problema si cea mai nasoala la acest kit este intradosul aripii. Aici Revell a gindit cu altceva decit cu capul si pentru a obtine un bord de fuga uniform au proiectat extradosul cu bordul de fuga complett si un intrados mai ingust, lucru care iti da de lucru in momentul in care ai inbinat aripa. Dupa inbinare, apare frumos un sant care trebuie astupat (chituit). Problema este ca pe intrados sint multe nervuri in pozitiv si aici incepi sa te scarpini si te intrebi cum sa faci.! O alta chestie care se abate putin de la avionul real sunt nervurile de pe fuselaj si deriva, acestea sunt prea pronuntate. Eu le-am mai slefuit putin dar acum consider ca ma puteam baga mai bine in ele si sa le micsorez mai mult.
Inbunatatirile sint minime dar au putin efect. Asadar, am realizat firele de comanda pentru deriva, profundor, flapsuri. Am pus fire de cupru la motor, imitind firele si bujiile. Acestea sunt vizibile, iar ce a devenit invizibil sunt niste centuri din foaie de plumb care se vad doar in primele poze. Dealtfel, mi-am propus sa fie un "quick build" asa ca nu m-am ostenit sa detaliez interiorul pentru ca oricum mare lucru nu se vede.
Vopselele folosite sunt Tamyia AS 12, TS 6 Negru mat, Revell 90, 91, 99, 9. Lac Tamiya X 22 si sigilare cu Gunze B 502. Botul, coafa si elicea au fost date cu Future dupa vopsire. Aici totul a functionat bine. Apoi am aplicat decalurile... cu toate ca sunt putine, sa va pregatiti psihic si sper sa va tina nervii. Botul, care este si rezervorul avionului are sase decaluri. Acestea trebuie foarte precis pozitionate, altfel nu se potrivesc si va apar spatii fara decal. Incepeti de jos sau de sus! Oricum decalurile nu se potrivesc peste tot la conturul motorului, dar asta nu se vede atit de tare dupa ce motorul este pus. Si am ajuns la cel mai greu decal, cel de pe coafa. Acesta nu mi-a iesit perfect, are niste cute dar am incercat sa le diminuaz cit de mult posibil cu future. Acum nu mai arata asa rau. Toate decalurile de pe aripi sunt decupate complet si sunt aplicate fara filmul transparent. Mi-am facut de lucru, stiu, dar rezultatul este pe masura! Inca un lucru la decaluri, reactioneaza tare la Micro Sol si au fost situatii cind dupa ore multe, decalul nu sa netezit. Remediul este apa fierfinte aplicat cu un betisor cu vata si rostoglit peste decal. (incep sa cred ca metoda asta este mai buna decit toate decal soft-urile la un loc!)
In concluzie, kit.ul a fost o binemeritate deconectare (de la Mustang-uri ), se lucreaza usor si rezultatul final te face sa uiti de greselile de proiectare care iti aduc putin mai mult de lucru decit necesar. Enjoy the pictures!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 01 April 2010 - 10:18 PM