Forum Machete,Modelism,Hobby: Yak-38U Amodel 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Yak-38U Amodel 1/72 Avionul banana

#1 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 31 March 2010 - 10:10 PM

Salut,

De ceva timp am decis sa mai scot de la naftalina un Yak cu decolare verticala. Am luat dubla, avand avantajul ca deja o parte din fuselaj era asamblata de anul trecut si abandonata la coltul cu maimutze. Am tras tare zilele astea tot sperand ca voi termina si il voi lua cu mine in croaziera in Ungaria. Se pare ca nu sunt sanse la nivelul in care am ajuns si la volumul de munca ramas. Mai am vopsire si detalii de interior....ce a fost mai greu a trecut. Macheta este Amodel , short-run cu problemele deja cunoscute dar sper ca in final rezultatul va fi frumos.Sunt convins de fapt,

Am operat modificari substantiale....decupate prizele de aer suplimentare si facute deschise, decupat si facut "grilajele" trapei de admisie a motoarelor de sustentatie. Scaunele le-am facut scratchbuilt de la zero pentru ca erau o reala problema. Cupola, dintr-o bucata a trebuit taiata dupa metoda impartasita de Z-mare. Tablourile de bord erau o alta problema facandu-mi planul sa pun ceasurile bucata cu bucata din decal. In final m-a salvat setul de PE de la eduard pentru L-39.....comparat cu pozele nu sunt diferente mari de aranjare a ceasurilor intre Yak si L. Efectul este multumitor. De asemenea, multe antene si antenutze "customizate" si facute de la zero sa arate precum cele reale.

Iata pentru inceput cateva poze cu cupola asa cum era si in ce hal a ajuns acum :) si tot asa cu trapa de admisie de la motoarele de sustentatie in momentul cand am inceput sa pun grilele.

P.S. Scaunele de Yak 38 sunt K-36 un model special conceput. Habar nu aveam cum arata si ce diferente sunt fata de cele de pe Su-27 sau MiG-29 si asa se face ca am ajuns sa scriu mail unui rus si sa il fac si pe el sa "perieze" pe net. El a reusit cu "gugal" la fel ca mine asa ca in disperare deja incepusem sa compun un mail fabricii "Zvezda" de la Tomilino.....saracii oameni, cred ca isi faceau cruce si cu limba. Salvarea a venit de la un pedefeu' luat de pe situl companiei Yakovlev. Documentul era despre avioanele ambarcate produse de ei si surpriza.....o poza excelenta cu scaunul K-36VMU. Asta a fost momentul in care am hotarat definitiv ca macheta mea va avea cabina deschisa si aripile pliate.

Multumesc de timpul acordat si va doresc spor la lucru,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0178.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0186__21_.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0175.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0181.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0183.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0192.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0195.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0196.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0199.jpg


#2 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 31 March 2010 - 10:45 PM

Revin cu un link:

http://krasnayazvezda.com/VMF/equipements/...s/yak38/16.html

Cam asa va arata si macheta mea...sper:)

#3 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2010 - 01:06 AM

E unul din avioanele care imi plac cel mai mult ca design.

#4 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 01 April 2010 - 08:46 AM

Criminala lucrare si la propriu si la figurat.
FELICITARI!

#5 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 02 April 2010 - 01:56 PM

Update,


Azi Yak'u a primit culoarea de extrados. A iesit bine si abia astept urmatoarea etapa,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0215.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0216.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0217.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0218.jpg


#6 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 02 April 2010 - 02:24 PM

Super! Baga mare! :whistle:

#7 Useril este offline   incepator 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 26-June 07

Postat 07 April 2010 - 12:42 PM

Avionul are un design interesant
Dar de fiecare data cand il vad nu post sa nu ma intreb cum reuseste sa se tina in aer(idem cu F 104)

Spor la modelit, ca treaba vad ca e de facut...

#8 Useril este offline   anstro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 427
  • Inregistrat: 12-January 10
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie

Postat 07 April 2010 - 01:11 PM

Pai Yak-ul difera fata de F-104 prin faptul ca are tractiune supraunitara, deci se tine in aer mai usor ca Starfighterul

#9 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 07 April 2010 - 02:24 PM

Salut,


anstro, imi permit sa te contrazic putin, Yak-ul are 6,8 tone forta tractiune iar F-104 are cu putin peste 7 tone. Ideea este ca Yak-ul a fost proiectat ca avion de atac(de unde si forma botului) iar F-104 ca interceptor. F-104 este supersonic iar 38 "sare" cu putin peste 1000 Km/h. Ce le caracterizeaza decisiv pe amandoua este aripa foarte mica...incredibil de mica daca tinem cont de lungimea fuselajului. Yak'u are 7,32m iar F'ul are 6,36(mai mica decat migul 21). Oricum, din punctul meu de vedere amandoua sunt niste avioane superbe si care au facut istorie.

Cat despre macheta, deja am vopsit si intradosul cu verde dar nu am reusit sa am timpul necesar sa mai si pozez....voiu reveni dupa data de 12 aprilie :)


Pana atunci va doresc sa aveti spor,

:)

#10 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 10 April 2010 - 07:18 PM

Tine-o tot asa cu sovieticele. :thumbsdown: ...o vizita la Monino si tacamul ar fi complet :-D

#11 Useril este offline   anstro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 427
  • Inregistrat: 12-January 10
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie

Postat 10 April 2010 - 08:00 PM

Tatuca, eu ma referam la faptul ca Yak-ul are tractiune supraunitara, nu la comparatii intre puterile motoarelor si viteza. F-104, raportat la greutate are o tractiune subunitara, deci nu poate decola vertical nici daca il pui cu botul in sus. Yak-ul poate acest lucru tocmai datorita acestui raport de tractiune supraunitar, obligatoriu la avioanele DAV. Deci chiar daca are anvergura aripii mica, se tine in aer mai bine decat F104, chiar daca nu atinge viteza celui din urma. In rest, sunt perfect de acord cu tine :thumbsdown:

#12 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 11 April 2010 - 07:42 AM

Poze, poze... :thumbsdown:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi