Pagina 1 din 1
Yak-38U Amodel 1/72 Avionul banana
#1
Postat 31 March 2010 - 10:10 PM
Salut,
De ceva timp am decis sa mai scot de la naftalina un Yak cu decolare verticala. Am luat dubla, avand avantajul ca deja o parte din fuselaj era asamblata de anul trecut si abandonata la coltul cu maimutze. Am tras tare zilele astea tot sperand ca voi termina si il voi lua cu mine in croaziera in Ungaria. Se pare ca nu sunt sanse la nivelul in care am ajuns si la volumul de munca ramas. Mai am vopsire si detalii de interior....ce a fost mai greu a trecut. Macheta este Amodel , short-run cu problemele deja cunoscute dar sper ca in final rezultatul va fi frumos.Sunt convins de fapt,
Am operat modificari substantiale....decupate prizele de aer suplimentare si facute deschise, decupat si facut "grilajele" trapei de admisie a motoarelor de sustentatie. Scaunele le-am facut scratchbuilt de la zero pentru ca erau o reala problema. Cupola, dintr-o bucata a trebuit taiata dupa metoda impartasita de Z-mare. Tablourile de bord erau o alta problema facandu-mi planul sa pun ceasurile bucata cu bucata din decal. In final m-a salvat setul de PE de la eduard pentru L-39.....comparat cu pozele nu sunt diferente mari de aranjare a ceasurilor intre Yak si L. Efectul este multumitor. De asemenea, multe antene si antenutze "customizate" si facute de la zero sa arate precum cele reale.
Iata pentru inceput cateva poze cu cupola asa cum era si in ce hal a ajuns acum :) si tot asa cu trapa de admisie de la motoarele de sustentatie in momentul cand am inceput sa pun grilele.
P.S. Scaunele de Yak 38 sunt K-36 un model special conceput. Habar nu aveam cum arata si ce diferente sunt fata de cele de pe Su-27 sau MiG-29 si asa se face ca am ajuns sa scriu mail unui rus si sa il fac si pe el sa "perieze" pe net. El a reusit cu "gugal" la fel ca mine asa ca in disperare deja incepusem sa compun un mail fabricii "Zvezda" de la Tomilino.....saracii oameni, cred ca isi faceau cruce si cu limba. Salvarea a venit de la un pedefeu' luat de pe situl companiei Yakovlev. Documentul era despre avioanele ambarcate produse de ei si surpriza.....o poza excelenta cu scaunul K-36VMU. Asta a fost momentul in care am hotarat definitiv ca macheta mea va avea cabina deschisa si aripile pliate.
Multumesc de timpul acordat si va doresc spor la lucru,
De ceva timp am decis sa mai scot de la naftalina un Yak cu decolare verticala. Am luat dubla, avand avantajul ca deja o parte din fuselaj era asamblata de anul trecut si abandonata la coltul cu maimutze. Am tras tare zilele astea tot sperand ca voi termina si il voi lua cu mine in croaziera in Ungaria. Se pare ca nu sunt sanse la nivelul in care am ajuns si la volumul de munca ramas. Mai am vopsire si detalii de interior....ce a fost mai greu a trecut. Macheta este Amodel , short-run cu problemele deja cunoscute dar sper ca in final rezultatul va fi frumos.Sunt convins de fapt,
Am operat modificari substantiale....decupate prizele de aer suplimentare si facute deschise, decupat si facut "grilajele" trapei de admisie a motoarelor de sustentatie. Scaunele le-am facut scratchbuilt de la zero pentru ca erau o reala problema. Cupola, dintr-o bucata a trebuit taiata dupa metoda impartasita de Z-mare. Tablourile de bord erau o alta problema facandu-mi planul sa pun ceasurile bucata cu bucata din decal. In final m-a salvat setul de PE de la eduard pentru L-39.....comparat cu pozele nu sunt diferente mari de aranjare a ceasurilor intre Yak si L. Efectul este multumitor. De asemenea, multe antene si antenutze "customizate" si facute de la zero sa arate precum cele reale.
Iata pentru inceput cateva poze cu cupola asa cum era si in ce hal a ajuns acum :) si tot asa cu trapa de admisie de la motoarele de sustentatie in momentul cand am inceput sa pun grilele.
P.S. Scaunele de Yak 38 sunt K-36 un model special conceput. Habar nu aveam cum arata si ce diferente sunt fata de cele de pe Su-27 sau MiG-29 si asa se face ca am ajuns sa scriu mail unui rus si sa il fac si pe el sa "perieze" pe net. El a reusit cu "gugal" la fel ca mine asa ca in disperare deja incepusem sa compun un mail fabricii "Zvezda" de la Tomilino.....saracii oameni, cred ca isi faceau cruce si cu limba. Salvarea a venit de la un pedefeu' luat de pe situl companiei Yakovlev. Documentul era despre avioanele ambarcate produse de ei si surpriza.....o poza excelenta cu scaunul K-36VMU. Asta a fost momentul in care am hotarat definitiv ca macheta mea va avea cabina deschisa si aripile pliate.
Multumesc de timpul acordat si va doresc spor la lucru,
#2
Postat 31 March 2010 - 10:45 PM
Revin cu un link:
http://krasnayazvezda.com/VMF/equipements/...s/yak38/16.html
Cam asa va arata si macheta mea...sper:)
http://krasnayazvezda.com/VMF/equipements/...s/yak38/16.html
Cam asa va arata si macheta mea...sper:)
#9
Postat 07 April 2010 - 02:24 PM
Salut,
anstro, imi permit sa te contrazic putin, Yak-ul are 6,8 tone forta tractiune iar F-104 are cu putin peste 7 tone. Ideea este ca Yak-ul a fost proiectat ca avion de atac(de unde si forma botului) iar F-104 ca interceptor. F-104 este supersonic iar 38 "sare" cu putin peste 1000 Km/h. Ce le caracterizeaza decisiv pe amandoua este aripa foarte mica...incredibil de mica daca tinem cont de lungimea fuselajului. Yak'u are 7,32m iar F'ul are 6,36(mai mica decat migul 21). Oricum, din punctul meu de vedere amandoua sunt niste avioane superbe si care au facut istorie.
Cat despre macheta, deja am vopsit si intradosul cu verde dar nu am reusit sa am timpul necesar sa mai si pozez....voiu reveni dupa data de 12 aprilie :)
Pana atunci va doresc sa aveti spor,
:)
anstro, imi permit sa te contrazic putin, Yak-ul are 6,8 tone forta tractiune iar F-104 are cu putin peste 7 tone. Ideea este ca Yak-ul a fost proiectat ca avion de atac(de unde si forma botului) iar F-104 ca interceptor. F-104 este supersonic iar 38 "sare" cu putin peste 1000 Km/h. Ce le caracterizeaza decisiv pe amandoua este aripa foarte mica...incredibil de mica daca tinem cont de lungimea fuselajului. Yak'u are 7,32m iar F'ul are 6,36(mai mica decat migul 21). Oricum, din punctul meu de vedere amandoua sunt niste avioane superbe si care au facut istorie.
Cat despre macheta, deja am vopsit si intradosul cu verde dar nu am reusit sa am timpul necesar sa mai si pozez....voiu reveni dupa data de 12 aprilie :)
Pana atunci va doresc sa aveti spor,
:)
#11
Postat 10 April 2010 - 08:00 PM
Tatuca, eu ma referam la faptul ca Yak-ul are tractiune supraunitara, nu la comparatii intre puterile motoarelor si viteza. F-104, raportat la greutate are o tractiune subunitara, deci nu poate decola vertical nici daca il pui cu botul in sus. Yak-ul poate acest lucru tocmai datorita acestui raport de tractiune supraunitar, obligatoriu la avioanele DAV. Deci chiar daca are anvergura aripii mica, se tine in aer mai bine decat F104, chiar daca nu atinge viteza celui din urma. In rest, sunt perfect de acord cu tine
Arata acest topic
Pagina 1 din 1