Forum Machete,Modelism,Hobby: pensula vs. aerograf - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

pensula vs. aerograf

#1 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2010 - 12:46 PM

Intrebarea pe care o am e oarecum retorica dar as fi curios sa aflu oricum si parerea voastra : am vreo sansa ca numai folosind pensule sa ma apropiu de rezultatele obtinute cu aerograful ?

Am cateva machete 1/72 realizate pana acum vopsite doar cu pensula de care sunt multumit si nu prea ( la multe din ele m-am grabit , nu am avut rabdare , la altele au aparut erori diverse pe care nu le-am mai corectat ulterior samd ) ma rog bottomline e ca nu am pretentii foarte mari de la munca mea dar as vrea sa incerc sa fac "best effort" pt. planul meu ( vreau sa "realizez" in timp toate avioanele prezente aici http://www.worldwar2...arr/?section=60 ) si sa le "expun" cat de cat frumos in living...daca vreti un fel de colectie privata ARR.

Merci in avans pt. pareri.

#2 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 26 March 2010 - 12:51 PM

Citeaza

pensula vs. aerograf

Amandoua.

Cand vine vorba de acoperirea suprafetelor(uniform) aerograful face minuni.
Am vazut si modele vopsite cu pensula si aratau bine, dar ar fi aratat mai bine daca se folosea un aerograf.

#3 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2010 - 01:36 PM

Da, cred ca aici sunt cele mai mari probleme, suprafetele mai mari, si partea de camuflaj.
Problema mea e ca nu am unde sa imi fac o "masa de lucru" pt. aerograf..si de asta as vrea sa merg doar pe pensule

#4 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 26 March 2010 - 01:51 PM

Compresorul pe balcon, in debara sau oriunde e loc. Iti iei un furtun lung si vopsesti in bucatarie. O data pe saptamana, cu usile inchise si ferestrele deschise nu deranjezi prea mult.
Nici eu nu am "masa de lucru", ar fi mai comod...dar deocamdata n-am.

#5 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 26 March 2010 - 02:25 PM

La 1/72, eu zic ca merge la pensula fara prea mari diferente fata de aerograf.Asta daca vopsesti cu acrilice si le utilizezi in mod semi-uscat.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 March 2010 - 02:51 PM

Avantaj aerogaf, dar nici pensula nu trebuie lepadata. Am lucrat 5 ani exclusiv la pensula, apoi am trecut si la aerograf.

#7 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2010 - 03:01 PM

Eu pana acum foloseam vopsele bazate pe email de la Revell si intradevar uneori era putin cam gros stratul, sa incerc sa le mai diluez sau direct pe acrilic daca nu ?

#8 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 26 March 2010 - 04:04 PM

Eu ti-as sugera sa treci direct pe acrilice...desi pt blindate ,poate iti e de folos vizavi de vopsirea la pensula:

http://www.cartula.ro/forum/JAGDPANTHER-LA...1-72-t6722.html

#9 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2010 - 04:51 PM

Mersi pt. sfat si tutorial !

#10 Useril este offline   orogos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 198
  • Inregistrat: 20-May 08
  • Location:Brasov

Postat 26 March 2010 - 08:38 PM

Daca ai experienta eu zic ca poti obtine rezultate fenomenale si cu pensula la acoperire de suprafete si chiar camunflaje. 

Din punctul meu de vedere diferenta care conteaza pentru mine este ca prin folosirea aerografului obtii niste efecte care cu pensula nu le poti obtine si aici ma refer in principal la :pre si post shading, urme de rugina, norori, prafuiri iar daca ne referim la avioane sint convins ca nu vei putea obtine ca la carte `cirnatii` aia specifici pentru avioanele germane. Daca totusi vrei sa obtezi pentru pensula poti sa `fentezi` de fiecare data alegind inmatricularea care avantajeaza folosirea ei.

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 March 2010 - 10:36 AM

Citeaza

Eu pana acum foloseam vopsele bazate pe email de la Revell si intradevar uneori era putin cam gros stratul, sa incerc sa le mai diluez sau direct pe acrilic daca nu ?
Cind lucrezi la pensula, trebuie sa dai cel putin doua straturi. Primul trebuie sa fie mai diluat, chiar daca aparent vopseaua apare "patata". La al doilea (sau al treilea) strat, dilutia trebuie sa fie mai mica, dar suficienta ca vopseaua sa se "aseze" bine. Te sfatuiesc sa lucrezi cu emailuri. Timpul de uscaree mai mare este un avantaj, vopseaua are timp sa se "intinda" mai bine, disparind astfel urmele inestetice de la pesnula. La acrilice, uscindu-se repede, nu mai beneficiezi de acest "efect".

#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4833
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 27 March 2010 - 05:23 PM

Salut Muggs . -------( pre si post shading, urme de rugina, norori, prafuiri iar daca ne referim la avioane sint convins ca nu vei putea obtine ca la carte `cirnatii` aia specifici pentru avioanele ) -------------------------Orogos efectele acestea se mai pot obtine cat de cat acceptabil si cu vopsele de ulei . Din pacate este un procedeu nu foarte facil si mare consumator de resurse ( timp + rabdare) deoarece trebuie sa construiesti fiecare pata .Muggs , daca crezi ca ai destul timp , nervi si totodata iti place sa experimentezi cu vopsele de ulei , am sa-ti explic cum se face . In exemplul meu( 1/72) am incercat sa obtin un camo asemanator cu cel de pe Me -urile vopsite la noi . Petele sint asadar destul de " groase" , dar se pot obtine pete mult mai subtiri si complicate totodata . Nu este gata inca , ar mai fi trebuit cateva accente (" blick-uri ") pe ici pe colo , in functie de cum ar fi executat miscarea vopsitorul in realitate . Efecte faine si interesante se pot obtine si la tanculete , insa aici as fi cam off topic . Ps . scuzati MIZERIA de Humbrol , de dedesubtul culorii de ulei , o dadusem pentru un alt proiect fiindca aveam nevoie de nuanta .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 00_1_me_109_camo.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 27 March 2010 - 05:30 PM


#13 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2010 - 09:28 AM

Multumesc dany, intradevar rezulatul e chiar placut la vedere, nu da impresia de pensula :)

Stiu ca la un mom. dat se mai faceau intalniri sau ceva similar cu workshop-uri ? Aveti idee daca mai sunt de actualitate ? Cu toate tutorialele din lume cred ca cel mai simplu mi-ar fi sa vad si "live" macar o data cum se lucreaza mai profi.

#14 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2010 - 11:18 AM

Ok..am inceput sa le folosesc acrilicele, intradevar acopera mai bine si raman detaliile mult mai putin estompate fata de email..singurul issue so far...se zgarie mult mult prea usor..am machete facute cu email care nu au nici cea mai mica problema de genul asta..mai trebuie dat cu lac sau ceva peste acrilic ?

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 May 2010 - 11:44 AM

Acrilicele(eu folosesc Tamya) nu se zgarie de pe model;am lucrat si pe kituri din plastic si resin,dar nu am intalnit problema asta.Nu-mi explic de ce ti se intampla asa ceva.
Ar fi totusi o rezolvare:inatinte de aplicarea vopselei,da cu un strat de primer(eu folosesc tot Tamya spray).

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 May 2010 - 11:44 AM


#16 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2010 - 01:00 PM

O sa pun si o poza cand ajung acasa, practic lasasem avionul la uscat pe "sprue" si s-a atins aripa de unul din cioturi..dar nu la modul presat pe sau etc..pur si simplu a alunecat pe el..dupa aceea am dat pur si simplu cu unghia de curiozitate si s-a luat 1-2....pe cele cu email nu reusesc asa ceva , cred ca doar daca as zgaria cu vreun obiect ascutit

#17 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 13 May 2010 - 01:16 PM

Da usor cu un smirghel fin peste zgirietura, netezeste si revopseste numai zona aia.
Cu ce ai diluat vopseaua? X 20 A? sau alcool izopropilic?
Oricum, vopselele acrilice au nevoie de putin timp pina se usuca si se intaresc, chiar daca par uscate nu sunt, doar la suprafata.
Poti forta putin uscarea cu un uscator de par DAR uscarea sa o faci de la distanta mai mare, sa nu dai de aproape ca dai de alte belele! PARTILE MICI SE POT DEFORMA!
Deci atentie!

Da, si ar mai fi ceva. Din cite am observat, mai toate vopselele au aderenta slaba pe plastic. Deci ar fi ideal sa slefuiesti usor macheta cu un smirghel de 2000, dupa care speli si usuci. Primerul mentionat de Longinus ajuta mult. Si eu lucrez numai asa, primer (gri si/sau alb) , vopsea, lac. Pe primer poti aplica orice fel de vopsea!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 13 May 2010 - 01:23 PM


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi