In mod sigur varfurile aripilor erau vospite in galben pe intrados. Asta era parte din insemnele de recunoastere ale avioanelor Axei pe frontul de Est.
Cat despre culorile extradosului, asta e mai complicat. Culorile au fost aplicate in Romania, pentru ca atunci cand au venit din Germania erau vopsite in RLM02.
Culorile sunt neclare, uite aici o poza
http://www.worldwar2.ro/forum/index.php?sh...1177&hl=heinkel in care pare sa fie maro cu verde (poate fi o distorsiune data de film) In alte poze pare sa fie un verde inchis si un verde deschis/oliv (Verdele oliv este notoriu ca fiind foarte instabil cromatic, vezi culoarea Olive Drab americana care variaza intre maro deschis si verde inchis in poze).
Astfel de culori (doua nuante de verde) au mai fost folosite si pe IAR37 sau unele PZL11, exista si unele poze color.
Nu sunt sigur daca sunt culori RLM ori culori romanesti preparate local. Stie cumva cineva cu siguranta (documente, amintiri) daca Aeronautica a importat culori RLM sau a primit donatii/a "completat" astfel de vopsele de la germani? Au folosit cumva formulele RLM si au facut amestecul din resurse locale?
Designul camuflajului lui 30 nu este german (linii relativ drepte si unghiuri) ci pare sa fie in benzi cam ca pe IAR80 (dar cu mai putine "valuri"). Asta se vede in cele doua poze ale lui 30 publicate in monografia Squadron Signal.
Intradosul este de asemenea neclar. L-au vopsit cu un albastru romanesc? Este RLM65? L-au lasat RLM02?
Parerea mea e sa il vopsesti in RLM 65/70/71 si daca cineva te contrazice cere-le dovada.
Radu