le-am zis-o. cred? crede si nu cerceta
#21
Postat 30 October 2005 - 10:36 PM
Z-Mare, pe mai toate paginile de internet despre Vuia, avionul "Vuia 1" este descris in engleza ca "aeroplane - automobile". Trebuie sa explic ca "automobile" inseamana automobil (masina). Auto-mobil (cu sensul "autopropulsat") se scrie "self propelled" or "self powered". Uita-te la avionul lui Vuia, are patru roti, are volan, e o masina cu aripi. Asta este ce voia sa faca el, nu este cine stie ce fantasmagorie. Se stie ca Vuia a condus acel avion fara aripi ca pe o masina pentru a se acomoda cu comenzile. Apropo, inca mai sunt multi care vor sa faca masina zburatoare, nu e o rusine...
In rest, te las sa convingi lumea ca Vuia i-a batut pe fratii Wright. Trebuie doar sa iti amintesti urmatoarele date exacte:
- In martie 1906, Vuia dupa o acceleratie de 50 de metri a "zburat" 12 metri la o inaltime de 1 metru. Nu a mai reusit sa isi repete "performanta" inaintea lui Dumont care a facut un zbor de 200 de metri in Octombrie 1906.
- La sfarsitul anului 1905, frati Wright erau capabili sa stea in aer o ora intr-un avion care putea sa decoleze de pe o sina fara catapulta. Asta a fost o demonstratie pe care au facut-o in fata unei delegatii a armatei americane, urmata de un contract.
Citeste mai multe aici. http://en.wikipedia.org/wiki/First_flying_..._flight_by_date
Pa, nu o sa mai zic nimic despre subiectul asta de acum incolo.
Radu
#22
Postat 30 October 2005 - 10:47 PM
Citeaza
P.S.
Citeaza
#23
Postat 30 October 2005 - 11:19 PM
2.Si mai conteaza un lucru: a zbura inseamna sa te deplasezi stabil, sustinut si controlat, etc, etc.
3."Si asta inseamna ca nu rea ....avion? Inseamana ca nici Bf109 nu era avion, ca nu avea ....pilot automat sau mai stiu eu ce computer de bord! Ori B-2, ca nici asta nu are directie... de loc! Deci nu e ....avion? A, da e aripa zburatoare! Sa fim seriosi, aceasta solutie a gasit-o Vuia, pe aceasta a aplicat-o! Viata a aratat ca nu a fost cea buna Vorba lui Radub: "Cum sa fie dom'le Gabi Szabo campioana cand la primul pas in viata a cazut in fund?""
Era avion bineinteles, nu am spus ca nu era avion, nu stiu exact care e definitia FAI dar la rigoare cred 99% ca se incadreaza la categoria avion (landplanes).
Aceasta postare a fost editata de MiG: 30 October 2005 - 11:34 PM
#24
Postat 30 October 2005 - 11:45 PM
Z-mare, la Oct 30 2005, 08:47 PM, a spus:
Citeaza
P.S.
Citeaza
Z-Mare,
Am zis ca nu mai zic nimic, dar m-ai "momit".
Pai daca vorbesti romaneste si de ROMANIA, ce inseamana "automobil" pentru tine? Ei? Automobil Clubul Roman e "Clubul Roman care se desprinde de la sol cu mijloace proprii"? E stupid, pe bune!
Eu chair iti recomand sa citesti ceva scris in alta parte pentru a evita orice distorsiune introdusa de propagandisti.
Te inseli, fratii Wright nu au fost primii care au zburat. Au mai fost si altii inaintea lor, unii s-au prabusit, altii au avut pur si simplu noroc cu un salt sau o saritura. Din nou, uita-te aici, e o lista cu date si linkuri cu explicatii pe indelete. http://en.wikipedia.org/wiki/First_flying_..._flight_by_date
Fratii au facut primul avion utilizabil, Vuia a adus doar o imbunatatire conceptului de avion (adica tren de aterizare cu roti).
Ce mijloace proprii nu au folosit fratii Wright cu doi ani si trei luni inaintea lui Vuia? Aveau un motor, si doua elici. Da, au fost asistati de o catapulta pentru ca nu aveau destula putere in motor. Pe masura ce si-au imbunatatait designul, nu au mai avut nevoie de catapulta aia! Dupa aia, decolarea se facea de pe o sina fara nici un fel de ajutor extern. Asta s-a intamplat inaintea zborului lui Vuia care a fost de fapt un salt de 12 metri la o inaltime de un metru - un atlet olimpic poate face un triplu salt mai lung (prin mijloace proprii).
Oare nu vezi cat de ridicol este argumentul asta?
Gata, indiferent de ce vei spune de acum incolo, eu ma las pagubas.
Nici nu cred ca poti fi convins.
Radu
#26
Postat 31 October 2005 - 12:28 AM
Am specificat CLAR ca vorbeam de textul pe care l-ai citat...Care poate e si punctul tau de vedere, poate nu este...
Dar spuneam ca ai gasit o sursa de (dez)informare care sublinia ce spuneam unii pe aici... Ca se abereaza major incercand sa ii scoatem pe ai nostrii in fata, si sa-i ducem in derizoriu pe ceilalti... Si asta nu-i corect. Atat, si nimic altceva...
Referitor la partea cu "primul", eu personal nu-l vad pe Vuia ca fiind primul, iar motivele s-au prezentat aici...
Uitati, de exemplu exista destul de multe dovezi in sprijinul ideii ca in America, Weisskopf a zburat, si inca mult, incepand cu 1901... Cu mult inaintea fratilor celebri... Avionul sau, crezi sau nu, s-a ridicat prin mijloace proprii, avea roti, si se zice ca ar fi zburat distante de ordinul kilometrilor... Acum, cat e realitate si cat e legenda, nu stiu... Dar un sambure de adevar exista, asta e clar...
http://www.weisskopf.de/
Asadar... Tot respectul pentru Vuia si ce a realizat... Dar mi-e destul de greu sa-mi dau seama la ce a fost primul, in martie 1906...
PS: A, si ca tot a pomenit MiG de X-1... In urma unor dovezi 'dezgropate' la ceva timp dupa eveniment, X-1 a devenit primul avion care a depasit viteza sunetului in zbor orizontal De ce? Simplu, cu cateva zile inainte de 'istoricul' zbor, pilotul de incercare care scosese F-86-le la teste, in ciuda ordinelor clare de a nu pune avionul in picaj pronuntat, a reusit depasirea barierei sunetului, lucru confirmat atat de inregistrarile de zbor, cat si de martorii de la sol... Primise acele ordine pentru ca era absolut evident ca fata de X-1, F-86-le era un avion cu mult mai avansat din punct de vedere aerodinamic (deh, nemtii astia), si nu dadea bine ca cei de la Bell sa fie facuti nitel de cacao
#27
Postat 31 October 2005 - 01:36 AM
Cu X-1 am inteles ca americanii au facut o fapta de mare caracter luandu-le o gramada de date englezilor si nedandu-le inapoi nimic dupa ce le promisesera marea cu sarea.
#28
Postat 31 October 2005 - 06:40 PM
Citeaza
"We do not consider that aeroplanes will be of any possible use for war purposes"
— Richard Haldane
British Secretary of State for War, 1910
Da acum sint anumite norme, si bine este, a defini un zbor si nu numai!
2.
Citeaza
3.
Citeaza
4. Ma citez
Citeaza
Am avut pe undeva o carte cu brevete de inventii legate de diferite domenii. Imi pare rau ca nu o mai gasesc, ti-as fi citat niste denumiri, de te crucesti nu alta, pentru niste aparate care acum au alta denumire, mult mai simpla si mai comuna tuturor! Din pacate nu pot sa-l dau decit pe acesta: primul balon cu aer cald inaltat la Bucuresti prin 1818 s-a numit "basica lui Caragea"!
5.
Citeaza
#29
Postat 31 October 2005 - 07:44 PM
Cat despre exemplele cu rusi, lasa-o balta... Mai schimba si tu, ca de rusi m-am saturat. Si snoavele fara absolut nici o legatura cu tema de discutie sunt inutile... Iti place sau nu, ce a facut Weisskopf nu-i basm... Ce au facut fratii celebri, nu-i basm... Ca Vuia a fost "primul" insa este basm, iar ata e cam prea alba. Asteptam dovezi care sa contrazica asta, nu propaganda...
Realizarea unui zbor, oricat de scurt, era o performanta mare pentru vremea aia. Vuia a fost in mod cert unul din pionierii aviatiei. Dar n-a fost primul la nimic, saracul. Nu va mai bateti in argumente ca Vuia a vrut sau nu sa iasa avion, ca e ca in bancul cu Mig-ul, basculanta si cu pila Indiferent ce-o fi vrut sa iasa, n-a iesit primul zbor cu un aparat mai greu decat aerul, realizat prin forte proprii. A iesit unul din primele, tot respectul, dar atat.
#30
Postat 31 October 2005 - 08:03 PM
cartula, la Oct 31 2005, 08:44 PM, a spus:
Stai, stai, stai !!
Nici macar primul care a folosit tren de aterizare cu roti, n-a fost .. ???!
Atatea variante usor diferite, dar totusi diferite am citit in acest topic, ca zau numai stiu pe care s-o iau de referinta ?!?!
#31
Postat 31 October 2005 - 08:05 PM
Citeaza
Citeaza
Eu am dat, din nou, un exemplu ce va sa zica o poveste si nu e propaganda, e vorba de "Cartile blestemate", Jacques Bergier, in care nu se vorbeste de rusi decit la nivelul de ....complot!
Citeaza
Citeaza
#32
Postat 31 October 2005 - 08:23 PM
#33
Postat 31 October 2005 - 09:11 PM
basm = fig. Vorbe plăsmuite special şi puse în circulaţie cu rea-voinţă; născocire; scornire
Acum ca am definit si termenii, cu ce ziceai, Z-Mare, ca ma contrazic? Ca nu mi-e foarte clar. Ca e mult mai putin docomentata performanta neamtului devenit american, e clar... Dar CLAR nu e basm Ca Vuia a fost primul, ESTE basm. Citeste mai cu atentie ce se scrie.
Faza cu rusii ma face sa cred ca citesti doar ce-ti convine, si intelegi doar ce-ti place... Am zis eu undeva ca rusii n-au absolut nici un merit, sau ceva pe linia asta? N-am chef sa intru pe discutia asta, inteleg doar ca n-ai priceput nimic din ce am scris... Oricum, schimba cartea, poate gasesti una cu conspiratii si cu nemti, francezi, englezi, papuasi, sau mai stiu eu ce. Ca asta era ideea.
Snoavele, basmele, si chestii de genul asta sunt pe langa subiect, pentru ca n-au absolut nici o valoare argumentativa. Doar, unele, cel mult valoare umoristica.
#34
Postat 31 October 2005 - 09:15 PM
#35
Postat 01 November 2005 - 06:06 PM
Citeaza
Cid despre rusi, nu nu ai zis-o direct, dar se subintelege!
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Cred ca altceva ma supara pe mine, nu ca fratii Wright, Ader sau altii au zburat mai primii, mai sus sau mai bine decit Vuia, ci osirdia cu care il renegati! (sper sa nu ma faceti nationalist! sau xenofob!) Poate sint de educatie mai veche si de aceea cind vad asta, sincer, ma doare!
#36
Postat 01 November 2005 - 07:02 PM
2. In nici un caz nu vreau sa denigrez meritele lui Vuia. Problema e ca laudandu-te cu mai mult decat ai facut, fara sa ai dovezi clare risti sa devii ridicol. Asta nu a inteles propaganda de pe vremea lui Ceausescu. Toata lumea stia niste lucruri si brusc ne trezim noi ca am inventat aviatia (primul avion care s-a ridicat de la sol cu mijl proprii, primul motor cu reactie, nu mai stiu ce prioritati avea si hidroavionul Getta, etc.). Au fost cativa romani care raportat la dimesiunile Romaniei si starea ei economica/industriala de atunci au facut mult pt domeniul asta, chiar si daca nu au zburat primii sau daca nu au inventat motorul cu reactie. Dar nu are rost supradimesionam pt ca devenim lipsiti de credibilitate si facem un mare deserviciu. Lumea nu va crede nici macar ceea ce au facut cu adevarat.
#37
Postat 01 November 2005 - 08:05 PM
LEGÉNDĂ, legende, s.f. 1. Povestire în proză sau în versuri care conţine clemente fantastice sau miraculoase, prin care se explică geneza unui lucru, a unei fiinţe etc., caracterul aparte al unui eveniment (istoric), al unui erou (mitic) sau al unui fenomen.
- Povestire tradiţională în proză sau în versuri, transmisă, de obicei, pe cale orală, în care faptele fantastice sau miraculoase pot avea un suport istoric real.
- Povestire deformată şi înfrumuseţată de imaginaţie.
Poti sa continui de aici studiul, Z-Mare... Nu-mi place sa-mi spui ca ma contrazic, dat fiindca nu exista contradictii in ce-am spus... E foarte clar, ce se stie despre Weisskopf e posibil sa fie inflorit pe ici-colo, pentru ca nu exista la fel de multe dovezi concrete (de aici formularea folosita, aia cu legenda) , pe de alta parte faptul ca Vuia a fost PRIMUL care a zburat e basm continand nascociri, rea-vointa (desfiintarea fratilor), etc... Sunt surprins, pentru ca in alte aspectele lingvisticii pareai mult mai cunoscator.
Si nu, faptul basm ca inseamna si altceva (de ex. "Naraţiune (populară) cu elemente fantastice supranaturale, care simbolizează forţele binelui şi ale răului în lupta pentru şi împotriva fericirii omului", sau "Creaţie populară epică, în care se redau întâmplări fantastice cu personaje imaginare aflate în luptă cu forţe nefaste ale naturii sau ale societăţii; poveste.") n-are vreo legatura cu discutia de fata, ca nu discutam aici de "Fat Frumos" sau mai stiu eu ce, n-o mai da la intors
Citeaza
Hai, ca ai dat-o cu oistea in gard... Cine-l reneaga mai pe Vuia? Sau pe Coanda? Sau mai stiu eu pe cine? Tu chiar citesti ce se scrie aici? Ca mi se pare dupa o replica ca asta ca in mod cert n-ai citit ce se scrie aici, sau ai inteles doar ce vroiai tu sa intelegi.
NU-L RENEAGA NIMENI PE VUIA!. Doar ca nu prea e nimeni de acord cu faptul ca a fost PRIMUL. E o maaaare diferenta, dar mare de tot!!!
Tema pentru acasa: mai ia inca o data topicul la citit. Serios.
- ← I-1
- Discutii libere
- Eroii →