Forum Machete,Modelism,Hobby: P-47 Thunderbolt aka The JUG - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

P-47 Thunderbolt aka The JUG

#1 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 19 March 2010 - 10:14 PM

Proiectat de Alexander Servesky, un rus emigrat in USA intre razboaie si produs in fabrica acestuia Republic,
P-47 thunderbolt, cunoscut si sub numele de "JUG" a fost cel mai mare, cel mai greu avion si cel mai inarmat
de vanatoare monomotor, de productie americana din WW2. A fost unul din principalele avioane de vanatoare
folosite de USAAF in al doilea razboi mondial, gasit pe toate fronturile. Echipat cu un motor Pratt & Whitney R-2800
cu turbocompresor dezvoltand de la 2000 CP pe versiune B, pana la 2800 CP pe versiunea D si N. Mare
consumator de carburant (cam 400 litri pe ora in cruise si cam 1000 litri in dogfight) P-47 nu putea insoti
bombardierele pana la tintele lor indepartate din mijlocul Germaniei si astfel rolul sau de escort fighter a fost
preluat de P-38 si P-51. In aceste conditii misiunea pentru Jug a fost atac la sol si suport de trupe. Ultima
versiune N a fost conceputa special pentru a escorta bombardierele in misiuni de durata marinduise
rezervoarele interne de combustibil si montandu-se pe aripi doua rezervoare suplimentare de 570 litri
fiecare si unul pe fuselaj. Blamat de unii piloti pentru marimea si masa sa (echipat aproximativ 8 tone)
iubit de altii pentru puterea sa de a absorbi gloante si schije, JUG a fost cel mai produs vanatar american
din WW2, 15.686 de bucati la un pret de $83,000 in 1945. In versiunea de atac la sol unitatile dotate cu
hunderbolt in perioada de la D-day pana la sfarsitul razboiului au distrus pe frontul european peste 86.000
de vagoane de tren, 9000 de locomotive, 6000 de masini blindate si 68.000 de camioane.

EPISODE I

Primul kit un Academy P-47N 1/48 se prezinta destul de bine, cocpit simplut, destul de bine detaliat in rest cu decaluri
pentru o singura varianta.
Am spus primul kit pentru ca acesta este inceputul unei colectii de P-47, ceva de genul ce face Tibi cu Mustanguri.

A doua tentativa a mea de vopsit bare aluminium a iesit mai bine as spune eu, mai ales acum ca mi-am cumparat compresor.
Tehnica folosita este, primer, vopsea negru lucios, apoi aluminiu de la Tamiya, care a dat ceva roade. Singurele modificari
adusa kitului au fost inlocuirea mitralierelor cu ace de seringa si adaugarea centurilor de siguranta in rest este strait from the box.


Pozele de pana acum:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06336.jpg
  • Imagine atasata: DSC06337.jpg
  • Imagine atasata: DSC06339.jpg
  • Imagine atasata: DSC06342.jpg
  • Imagine atasata: DSC06343.jpg
  • Imagine atasata: DSC06344.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 30 March 2010 - 08:32 AM


#2 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 19 March 2010 - 10:55 PM

Jug-ul lui Seversky si Kartveli fiind unul din cei mai dragi inimii mele vanatori, alaturi de Corsair si Hellcat, nu pot decat sa salut proiectul tau !
Iar nazuinta ta de a avea o intreaga colectie... poate doar sa-mi trezeasca o anume motivatie, aparent necugetata...
Urmaresc cu mare palcere si atentie proiectul tau.

Ti-as sugera pentru episoadele viitoare sa degusti unul din kiturile Tamiya. Asa vei savura cu adevarat modelitul acestui minunat avion, in binecuvantata scara pasoptista. Si, poate ar fi interesant sa explici cum si-a capatat supranumele dragastos-ironic, de JUG.

Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 19 March 2010 - 10:56 PM


#3 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 19 March 2010 - 11:14 PM

Ca tot suntem la americanisme - so far, so good! Adicatalea, pana acum arata bine. Va iesi baban rau!
Ai ales insa o schema de vopsire dificila. Acum ceva timp, am studiat si eu Jug-ul, cu intentia de a "recupera" un Revell 1/32 facut praf de un pustan. Ce pot sa-ti spun este ca, dupa studierea unei gramezi de documentatii foto, mi-am luat gandul de la "bare metal" - tablele nu au aceeasi nuanta pe tot avionul! Explicatia e simpla, cred - grosimi diferite de table, poate provenite de la producatori diferiti, aliaje diferite functie de zone. Nu stiu daca se aplica in final un lac protector pe tot avionul banuiesc ca da, altfel ar fi oxidat rapid.
Oricum, va fi o inspiratie pentru mine! Succes!

#4 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2010 - 11:30 PM

Vezi postareaSheniloiu, la 19 Mar 2010, 23:14, a spus:

Explicatia e simpla, cred - grosimi diferite de table, poate provenite de la producatori diferiti, aliaje diferite functie de zone. Nu stiu daca se aplica in final un lac protector pe tot avionul banuiesc ca da, altfel ar fi oxidat rapid.


Metalul nu era lacuit/protejat. Nu coroda nici chiar asa repede... Aliajul folosit nu era chiar asa sensibil, si o parte din piese erau eloxate. Nu stiu sigur daca panourile de invelis... M-ai facut curios, o sa ma uit in docomente.

Cat despre nuante diferite... Pai depinde. Aluminiul de felul lui n-are fix aceeasi nuanta, si difera in functie de gradul de prelucrare a suprafetei, unghiul luminii, etc...

DGDaniel, imi place cum arata pana acum... Ai de gand sa-l inarmezi serios? :hi:

#5 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 19 March 2010 - 11:37 PM

Scurt si la obiect: JUG e sau era sticla de lapte la americani, iar avionul vazut pe verticala seamana cu aceasta.
Fiind versiune N, adica escort fighter il inarmez doar cu rezervoare suplimentare, asta daca n-am prins metafora?
Mai am un kit Hasegawa, unul Academy si urmeaza 2 Tamiya

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 19 March 2010 - 11:38 PM


#6 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2010 - 11:57 PM

Nici o metafora... N-urile au fost capabile de a cara rachete, si chiar au carat destule...

#7 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 20 March 2010 - 10:16 AM

Salut Daniel!

Nu am apucat sa vad nimic aseara, imi mergea asa de rau internetul... foarte frumos ti-a iesit pina acuma. Cu ce vopsele Tamiya ai vopsit? Cele din doza de spray sau acrilice?

Succes in continuare!

#8 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 20 March 2010 - 05:22 PM

Vopseaua folosita este la sprey. Episodul unu e aproape gata cu concluziile ca urmatorul il voi vopsi cu crom, nu voi mai da cu lac ci cu future(nu prea am, da vad eu). Mai urmeaza un pic de mazgaleala si sa gasesc o centura ca am
pierdut-o. Poza mai faine mai tarziu ca mi sau terminat acu de la aparatu foto.
De fapt episodul 2 va fi verde, nu bare metal.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06347.jpg
  • Imagine atasata: DSC06349.jpg
  • Imagine atasata: DSC06350.jpg
  • Imagine atasata: DSC06353.jpg


#9 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 20 March 2010 - 09:37 PM

Nu m-am putut abtine sa nu fac o poza comparativa :hi:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06355.jpg
  • Imagine atasata: DSC06359.jpg
  • Imagine atasata: DSC06362.jpg
  • Imagine atasata: DSC06363.jpg
  • Imagine atasata: DSC06364.jpg
  • Imagine atasata: DSC06370.jpg


#10 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 21 March 2010 - 03:22 PM

Americanii astia, le plac numai lucrurile mari.
Macheta e excelenta, imi place cum a iesit! :hi: :good:

#11 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 21 March 2010 - 09:56 PM

Episod I incheiat

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06372.jpg
  • Imagine atasata: DSC06375.jpg
  • Imagine atasata: DSC06376.jpg
  • Imagine atasata: DSC06377.jpg


#12 Useril este offline   QUICK 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 29-September 09

Postat 21 March 2010 - 11:11 PM

Foarte misto ti-a iesit avionul. :hi: o intrebare am. Ce vopsea ai folosit pentru baia trenului de aterizare?

#13 Useril este offline   aviatoristu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 177
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aviatie

Postat 21 March 2010 - 11:29 PM

Foarte frumos. Cu ce ai vopsit elicea? Negru, galben si mai ce?

#14 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 22 March 2010 - 08:11 AM

Baia si trenul sunt vopsite cu un amestec de galben si olive drab incercand sa imit vopseaua din poza, cu toate ca am vazut poze cu o nuanta mai spre galben. Galben simplu nu am vazut nicaieri. Elicea, de fapt coafa e vopsita cu crom la sprey pentru jante cumparat de la un magazin de piese auto. Cu aceasta vopsea va fi vopsit avionul din episodul III.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: untitled2.JPG
  • Imagine atasata: untitled.JPG


#15 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 29 March 2010 - 06:51 PM

Episodul II

Acest al doilea avion deocamdata l-am stricat, Academy are decaluri cam proaste dupa parerea mea, dar si eu m-am cam grabit cu decalurile. Pe aceasta cale rog pe cine are disponibil un decal tabla de sah va rog faceti un bine si datimi-le mie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06382.jpg


#16 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 29 March 2010 - 07:12 PM

Daniel, eu cred ca vei avea probleme si cu urmatorul decal de la Academy. Mai bine cauta un decal Aero Master sau ceva de genul asta. Dar curbura aia imi face impresia ca este extrem de greu de pus!

Vezi daca gasesti undeva asta :
http://decals.kitreview.com/decals/ced4823...lreviewrk_1.htm

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 29 March 2010 - 07:22 PM


#17 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 30 March 2010 - 04:56 PM

De suparare am trecut la al treilea kit. Un P-47 D-25 de la Hasegawa, la care se adauga PE-uri de la Eduard. Datorita imbunatatirilor aduse cokpitului acest avion va fi facut cu cabina deschisa.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06383.jpg
  • Imagine atasata: DSC06387.jpg
  • Imagine atasata: DSC06389.jpg


#18 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 14 April 2010 - 05:33 PM

O intrebare, poate stie cineva: rezervorul mare de pe P-47, acela din poza, eu am citit undeva ca era din otel si acum nu mai gasesc unde si nu sunt sigur cum sa-l vopsesc.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_04_2010/post-1561-1271259224.jpg


#19 Useril este offline   LiviuMaff 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 08-December 09
  • Location:Bacau
  • Interests:istorie, aviatie militara, modelism

Postat 14 April 2010 - 09:47 PM

Cateva referinte aici si aici. Sper sa-ti fie de folos.

#20 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 15 April 2010 - 07:22 AM

Am citit foarte multe carti si articole si m-am uitat la foarte multe filme despre P-47 incat nu mai stiu unde am vazut vreun detaliu. Dar din cate vad eu pe Wikipedia cam toate rezervoarele erau din otel, in afara de cel de hartie :thumbsdown: . Poate ajuta si pe altcineva acest lucru

The P-47D-15 was produced in response to requests by combat units for increased range. The internal fuel capacity was increased to 375 U.S. gal (1,421 l) and the bomb racks under the wings were made "wet" (equipped with fuel plumbing) to allow a jettisonable drop tankpressurized by vented exhaust air to be carried under each wing, in addition to the belly tank. Five different auxiliary tanks were fitted to the Thunderbolt during its career:
  • 200 U.S. gallon (758 l) ferry tank, a conformal tub-shaped jettisonable tank made of paper, which barely cleared the ground on grass airfields, was used as an interim measure between 30 July and 31 August 1943;
  • 75 U.S. gal (284 l) drop tank, a teardrop-shaped steel tank produced for the P-39 Airacobra, was adapted to the P-47 beginning 31 August 1943, initially carried on a belly shackle but used in pairs in 1944 as underwing tanks;
  • 108 U.S. gal (409 l) drop tank, a cylindrical paper tank of British design and manufacture, used as a belly tank beginning in September 1943 and a wing tank in April 1944;
  • 150 U.S. gal (568 l) drop tank, a steel tank first used as a belly 20 February 1944, and an underwing tank 22 May 1944;
  • 215 U.S. gal (810 l) belly tank, a wide, flat steel tank developed by VIII Service Command that allowed performance-degrading wing pylons to be removed, was first used in February 1945.


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi