Forum Machete,Modelism,Hobby: Nieuport 17 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Nieuport 17 al lui craiu!

#1 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 14 March 2010 - 07:53 PM

In asteptare unui kit bun de Nieuport 17 1/32 pe care sa-l fac cu inmatriculare romaneasca (poate in viitor cei de la Wignut il vor avea in plan) am decis sa imi fac mana cu unul Eduard 1/48 week-end edition. kitul,in general arata bine, fin lucrat,lipsindu-i cateva piese fata de varianta ne week-end. Nu vreau sa intru in prea multe detalii despre corectitudinea modelului. Am citit doar ca unii se plang de panourile laterale din tabla,cele de acces in zona motorului,ca nu ar fii corecte. Acum nu stiu cei care au construit macheta ce varianta au ales sa faca, dar dupa poze cu Ni-17 de la noi pe care le am in colectie, acele panouri sunt foarte corecte.Au existat mai multe variante insa pentru cele romanesti se potriveste. Nu se potriveste capota motorului, dar se poate modifica usor. Zice lumea ca nici decalul dat in kit la aceasta varianta nu ar fii corect, oricum pe mine nu ma intereseaza din moment ce-l voi face romanesc.
La interior se cer niste modificari, atat la varianta week-ens cat si la cea normala, podeau si comenzile palonier nefiind in detaliu lucrate. Exista pentru varianta week-end un set de fotocorodate foarte bun, insa cum majoritatea pieselor se pot face din alte materiale, nu am optat pentru acest set.
Mai jos ceva poze cu primii pasi in construirea interiorului. Nimic nu e definitivat deocamdata, doar in stadiu de lucru.
referitor la avionul lui Craiu, am o singura dilema, si anume ce culoare avea cifra VI de pe fuselaj,avionul mai mult ca sigur ca era argintiu(vezi poza atasata). \
deocamdata doar cateva poze cu putinul lucrat pana in acest moment

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: craiu.jpg
  • Imagine atasata: N_1__17.jpg

Aceasta postare a fost editata de horia: 14 March 2010 - 08:02 PM


#2 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 15 March 2010 - 05:34 AM

Vezi postareahoria, la 14 Mar 2010, 18:53, a spus:

In asteptare unui kit bun de Nieuport 17 1/32 pe care sa-l fac cu inmatriculare romaneasca (poate in viitor cei de la Wignut il vor avea in plan) am decis sa imi fac mana cu unul Eduard 1/48 week-end edition. kitul,in general arata bine, fin lucrat,lipsindu-i cateva piese fata de varianta ne week-end. Nu vreau sa intru in prea multe detalii despre corectitudinea modelului. Am citit doar ca unii se plang de panourile laterale din tabla,cele de acces in zona motorului,ca nu ar fii corecte. Acum nu stiu cei care au construit macheta ce varianta au ales sa faca, dar dupa poze cu Ni-17 de la noi pe care le am in colectie, acele panouri sunt foarte corecte.Au existat mai multe variante insa pentru cele romanesti se potriveste. Nu se potriveste capota motorului, dar se poate modifica usor. Zice lumea ca nici decalul dat in kit la aceasta varianta nu ar fii corect, oricum pe mine nu ma intereseaza din moment ce-l voi face romanesc.
La interior se cer niste modificari, atat la varianta week-ens cat si la cea normala, podeau si comenzile palonier nefiind in detaliu lucrate. Exista pentru varianta week-end un set de fotocorodate foarte bun, insa cum majoritatea pieselor se pot face din alte materiale, nu am optat pentru acest set.
Mai jos ceva poze cu primii pasi in construirea interiorului. Nimic nu e definitivat deocamdata, doar in stadiu de lucru.
referitor la avionul lui Craiu, am o singura dilema, si anume ce culoare avea cifra VI de pe fuselaj,avionul mai mult ca sigur ca era argintiu(vezi poza atasata). \
deocamdata doar cateva poze cu putinul lucrat pana in acest moment


Cifra IV de pe fuselaj ar fi putea fi albastru avand ca reper culorile tricolor de pe deriva.

#3 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 15 March 2010 - 07:36 AM

Salut Horia,
Urmaresc cu atentie topicul tau si eu vreau sa fac, cindva, un Nieuport la 1/48 cu aceeasi inmatriculare.
Multumim ca impartasesti si spor,
Bill <_<

#4 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 16 March 2010 - 01:30 AM

Am mai lucrat ceva la interior. nu am insistat prea mult fiindca oricum 3/4 nu se vede dupa ce se inchide fuselajul.lateralele fuselajului au primit un strat de tus maro apoi un mic wash cu uleiuri. nimic spectaculos. deocamdata cateva poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: s1.jpg
  • Imagine atasata: i1.jpg
  • Imagine atasata: i2.jpg

Aceasta postare a fost editata de horia: 16 March 2010 - 01:55 AM


#5 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 23 March 2010 - 10:56 PM

Cum ziceam, dupa inchiderea fuselajului nu se mai vede mare lucru la interior, vezi mai jos.

Am lucrat putin si la eleroane. Dupa ce le-am gravat am facut si un mic experiment. Am vrut sa imit lemnul si panza de intarire de la capatul aripi, ininte de inceperea eleronului. Am izolat, si apoi cu o pensula inmuiata in nitrodiluant am incercat texturarea plasticului prin apasarea platicului inmuiat īn nitro, cu o pensula foarte aspră. Poate am insistat prea tare insa a iesit destul de ok. Am dat apoi un stra de grund dupa care am finisat. Se poate si mai bine, poate la celalat eleron nu voi apasa asa tare.
ceva poze:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: n2.jpg
  • Imagine atasata: n.jpg
  • Imagine atasata: n1.jpg
  • Imagine atasata: n3.jpg
  • Imagine atasata: n4.jpg


#6 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 15 April 2010 - 11:22 PM

Zicandu-mi eu ca o macheta [i]week-end edition[/i] nu se poate lungii cateva luni am zis sa incep sa o termin. si pentru asta am trecut la ultima faza inainte de vopsirea finala, si anume sa... trag sforile. am ales o metode mai lejera dar practica. am dat niste gauri mici de tot in aripa pe unde am tras firul de pescuit. am ales aceasta metoda pentru a putea intinde atele mai usor.
Imagine atasata: 1.jpg
cu rosu sunt gaurile date pentru a trage atele
Imagine atasata: 2.jpg

apoi am bagat firele in gauri

Imagine atasata: 3.jpg

le-am intins atarnand mici greutati

Imagine atasata: 6.jpg

dupa uscare am taiat firele
Imagine atasata: 7.jpgImagine atasata: 8.jpg

apoi am chituit gaurelel. urmeaza slefuireaImagine atasata: 9.jpg

rezultatul final. urmeaza celelalte fire. cam atat momentanImagine atasata: a.jpg

#7 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 18 April 2010 - 11:56 PM

Dupa ce am terminat de intins firele am dat pe avion un strat de vopsea Model Master-Aluminiu.
Aici a intervenit o mica problema, pe care am intanit-o si cu alta ocazie in care am folosit vopsea Model Master, si anume ca atunci cand dau cu aerograful o data cu vospeaua s-a depus pe macheta un strat fin de praf in culoarea vopselei folosite. Am avut problema asta si cu albul mat de la Model Master cand vopseam YAK-ul 18. Dupa ce s-a uscat vopseaua am indepartet praful cu un burete de spalat vas la bucaterie si cu o pensula foarte aspra, apoi am trecut la vopsit cocardele.
Pentru cocarde m-am folosit de autocolant decupat la cutter-plotter taiat la dimensiunea potrivitaImagine atasata: 1.jpg
dupa care am vopsit cu rosu
Imagine atasata: 2.jpg

dupa vopsirea cu rosu am mascat.Imagine atasata: 3.jpg

dupa mascare, in zona imbinarii autocolantului am mascat iarasi imbinarile, pentru a nu difuza vopseaua Imagine atasata: 4.jpg

am continuat in felul acesta pana am vopsit toate cele trei culori. cand am dat autocolantul jos au inceput problemeImagine atasata: 5.jpg

cand am vazut cum s-a desprins vopseaua am banuit de la inceput ca de vina este praful care a impiedicat vopseaua cocardelor sa adere pe avion. ca dovada, pe autocolant a ramas acest praf. nu este vopsea desprinsa, vopseaua a ramas pe avion, asta ce se vede e numai praful de care zic
,Imagine atasata: 7.jpg
Imagine atasata: a.jpg
astfel incat singura solutie a ramas indepartarea cocardelor....si revopsirea avionului.

Care o fii cauza depunerii acestui praf nu stiu, vopseaua am amestecat-o destul de bine, am diluat-o, am amestecat-o cu cateva picaturi de alb tot Model Master. Ma gandesc ca o fii prea veche, ultima data am vopsit cu ea acum vreo 3 ani, sau ....eu stiu.

La cocarda ma folosit rosu-agama, care s-a comportat bine, galben-tamiya care s-a comportat cel mai rau, iar la albastru am folosit Vallejo, care s-a comportat cel mai bine, dar asta avea deja sub el un strat de rosu si unul de galben, deci nu a aderat direct peste aluminiu.

O alta cauza ar putea fii autocolantul folosit la mascare, desi nu este chiar atat de puternic. daca asta era de vina desprindea tot, dar cel mai tare a afectat vopseaua galbena-tamiya.
Alta cauza ar putea fii timpul de uscare intre vosire. La rosu a fost de 24 de ore, la galben numai cateva ore pana am mascat iara.

O fii si asta o cauza dar eu continui sa cred ca vopseaua Model Master, cu care am mai patit-o, este de vina!

Deci, de la capat....

#8 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 19 April 2010 - 09:10 AM

Salut,

Eu sunt de parere ca vopseaua Model Master ti-a facut figura. Nu este cumva o vopsea care trebuie lustruita? Deci din seria Buff?
Legat de vopseaua Tamiya, eu vopsesc mult cu vopselele astea si nu am probleme, ma refer la acrilice. Ce zici ca nu ti-a mers bine cind ai vopsit? Ti se infunda aerograful? Daca ti sa intimplat asta posibila cauza este dilutia si/sau diluantul folosit.
Oricum din poze reiese clar ca rosul care este si baza cocardei sa dezlipit de vopsea...

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 April 2010 - 11:25 AM

Citeaza

Care o fii cauza depunerii acestui praf nu stiu,
Nu e parf depus, asa este vopseaua asta aluminiu de la MM. Arata bine, dar se ia al dracului de repede. Mai bun, eu asa am folosit, este aluminiu Revell 56 sau chiar ...aurolac! Poti folosi, tot de la MM, 1780 sau MM1781, care este putin mai lucios. De asemenea, bun este si Humbrol 27001-6 sau 27002-3 sau, nitel mai scumpe, cele de la Alclad. Metalicele de la MM, cele ce au codul 14XX, sunt foarte pretentioase, trebuie lacuite.
Incearca sa vopsesti doar un inel rosu, acesta are tendinata de a migra si poti avea surprize neplacute.

#10 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 19 April 2010 - 12:14 PM

Salut,
Indiferent cu ce vopsea ai dat, e bine sa sigilezi intre straturile succesive ce trebuie mascata la cocarda. Chiar si inainte de a da prima culoare eu dau cu un strat de Future si apoi maschez si suflu. Dupa uscare completa iar Future si apoi mascarea pentru urmatorul strat.
Praful acela poate fim de la vopsea dar si de la suflare. Incearca cu o presiune mai mica si sa sufli cu jet focusat, chiar daca iti va lua mai mult. Asa cum zic si ceilalti vopselele MM sunt mai "speciale"
Spor,
Bill :clapping:

#11 Useril este offline   xaba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 681
  • Inregistrat: 29-September 08
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Aviatie

Postat 19 April 2010 - 01:07 PM

Parerea mea e ca diluantul/dilutia este problema.
Daca folosesti un diluant prea volubil (si presiune prea mare la suflare), vopseaua vaporizata se usuca inainte sa ajunga pe suprafata-tinta - in acest caz si "priza" vopselei pe suprafata este mai slaba.

Chiar daca folosesti vopsea mata, pe suprafata tinta trebuie sa ajunga o pelicula lucioasa de vopsea (lucioasa din cauza diluantului) care va deveni mata dupa uscare – in 5 minute, sau in 5 zile, in functie de diluantul folosit.

Daca suprafata vopsita este mata din start, atunci e o problema cu dilutia: ori diluantul nu este cel potrivit (este prea volubil), ori gradul dilutiei este prea mic (prea putin diluant), ori ai setat presiune prea mare la compresor.

#12 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 19 April 2010 - 08:38 PM

Nu cred ca dilutia este problema, asa cum am spus am diluat bine vopseaua. eu chiar imi fac o mica rezerva pentru retusuri, si pentru asta pregatesc adecvat vopseaua.
nici varianta cu presiunea aerografului nu cred ca se potriveste. eu cu toate vopsele tipurile de vopsea folosesc aceeasi presiune, iar probleme am avut numai cu Model Master, iar la Model Master nu numai cu cele metalice ci si cu albul mat.

m-am gandit si la varianta cu un strat de lac, insa o problema anterioara m-a oprit. am folosit inainte de vopsire grund mat acrilic la spray, asta pentru toata suprefata, pentru zonele unde am facut corecturi am folosit grund Humbrol. cand dau cu grundul Humbrol peste grundul acrilic se incretesc la contact. am ales varianta cu grundul Humbrol dat prin aerograf , fiindca asa am posibilitatea sa aplic un strat mai fin. cu grundul la spray e o problema, si anume ca la pulverizare iese din spray prea mult grund si balteste pe piesele mici.
vazand ca aceasta combinatie a dat rezultate proaste am zis sa evit un contact intrea sprayul Sinto si grundul acrilic.

cautand prin cutia cu vopsele am gasit o vopsea argintie ZVEZDA. am cumparat candva la primele intalniri lunare care aveau loc la Manuc de la pavel. Nu am vopsit niciodata cu ea pana in seara asta. Sincer sa fiu imi place foarte mult cum a iesit un prim strat de proba.imi place si nuanta si textura. acum sa vad peste 24 de ore cum se prezinta!

#13 Useril este offline   druid_val 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 07-February 10
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2010 - 10:09 PM

Eu lucrez de ani de zile cu autocolant (meseria de ...) si banuiesc ca nu doar vopseaua a fost de vina.
In general autocolantul vine cu mai multe tipuri de adeziv. Exista autocolant cu adeziv permanent, semipermanet, repozabil etc. Exista chiar si autocolant special pentru sabloane de vopsire/sablare.
Daca ai avut nenorocul sa ai un autocolant de calitate, cu adeziv permanent, si, mai ales daca a fost lasat sa se usuce bine atunci poti sa fi sigur ca si daca dadeai cu vopsea navala tot exista sansa sa plece de acolo (pe vremuri am luat si vopsea auto de pe masina cu autocolant).
Doua ponturi:

1. cand nu stii ce fel de adeziv are autocolantul foloseste o emulsie de apa cu sampon sub el (mareste mult timpul de priza al adezivului si micsoreaza aderenta) si nu il lasa sa faca priza definitiva (scoate masca inainte ca vopseaua sa se usuce.
2. daca autocolantul a facut totusi priza beton, foloseste caldura (daca materialul pe care este aplicat iti permite) - un feon la 80-90 de grade cca 20 secunde ar trebui sa fie suficient.

Aceasta postare a fost editata de druid_val: 19 April 2010 - 10:14 PM


#14 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 20 April 2010 - 02:36 PM

Citeaza

1. cand nu stii ce fel de adeziv are autocolantul foloseste o emulsie de apa cu sampon sub el (mareste mult timpul de priza al adezivului si micsoreaza aderenta) si nu il lasa sa faca priza definitiva (scoate masca inainte ca vopseaua sa se usuce.
2. daca autocolantul a facut totusi priza beton, foloseste caldura (daca materialul pe care este aplicat iti permite) - un feon la 80-90 de grade cca 20 secunde ar trebui sa fie suficient.




autocolantul folosit este HEXIS grey back. l-am folosit si cu alta ocazie si s-a comportat foarte bine. l-am folosit chiar si pe hartie data cu lac si nu a rupt hartia la dezlipire.
varianta cu apa si sampon este periciloasa pentru vopsea. daca e vopsea acrilica o poate strica, daca nu o popate pata, cat despre cea cu feonul ma indoiesc ca merge, de obicei dezivul acestor autocolante devine chiar mai lipicioase la caldura. se desprinde dar ramane si lipici pe vopsea. vezi cazul masinilor colate, cand este inlaturat autocolantul ramane adeziv, cauza principala fiind tabla masinii incalzita la soare care activeaza foarte puternic adezivul autocolantului.

#15 Useril este offline   druid_val 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 07-February 10
  • Location:Bucuresti

Postat 20 April 2010 - 02:52 PM

Adica ceva de aici: http://www.hexisgrou...m/us/index.html?

Ce gama?
Atentie mare la ce spuneam mai devreme. Este suficient ca vopseaua pe care o dai sa fi ramas "o scama" neuscata (un fir de solvent) si un adeziv permanent sa intre in reactie cu asa ceva si se lasa cu "bye-bye".

Incearca sa folosesti pe viitor o gama de autocolant cu adeziv semiparment pe baza de apa sau colant special pentru masti (gama Oramask 810-811-813 de exemplu, sunt special create pentru asa ceva)
Imi pare rau de ce ai patit.
Spor.

PS. Pentru varianta cu emulsie poti face teste. Pe unde am lucrat cu asa ceva nu ramaneau urme pe vopsea (utilizam metoda si daca aveam de asezat folie pe suprafata mare, fara bule de aer, sau la pozitionari precise.
Da asa este , o temperatura de 50-60 de grade face ca adezivul sa fie "mai afurisit"
O temperatura de 80+ de grade il "arde" partial facand indepartarea mai usoara. (Desi nu prea cred ca la plastice este de mare ajutor)
Mai exista niste solventi speciali care ideparteaza adezivul (tot pe la firmele care se ocupa cu materiale pt. productia publicitara) dar nu le-am incercat vreodata in combinate stiren+vopsea acrilica+colant. Metoda cu feon-ul e verificata pana la stadiul de Komacel(Forex etc)+primer celulozic+vopsea email+colant (de asemenea si pe stiplex sau dibond unde nici macar lacul de protectie al dibond-ului nu este afectat)

Ma opresc aici ca sunt offtopic

Aceasta postare a fost editata de druid_val: 20 April 2010 - 03:02 PM


#16 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 20 April 2010 - 03:18 PM

este un intermediate vinyl gloss. bafta!

#17 Useril este offline   druid_val 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 07-February 10
  • Location:Bucuresti

Postat 20 April 2010 - 05:29 PM

Mda. M-am lamurit.

Ai folosit ceva din seria asta: dao-ecotac
Ce pot sa iti spun este ca pana acum ai avut noroc cu el (nu a apucat sa polimerizeze suficient sau stratul de vopsea a fost foarte solid)
Ce iti trebuie este ceva de genul dao_masking_film sau dao_red_masking_film (preferabil al doilea)
Hint: Citeste la "adhezive proprietis"
Pentru orice alt autocolant - emulsie sub el si nu il lasati sa inceapa sa polimerizeze (max. 1h timp de stat lipit si mai depinde si de temperatura-cu cat este mai cald cu atat trebuie sa stea mai putin).
Sper sa public cat mai curand o serie de articole privind materialele din productia publicitara. O sa revin atunci si cu autocolantul.

O zi buna.

PS. Catre moderatori.
Cum pot sa imi editez postul astfel incat sa inserez fisierele atasate sau imaginile intre randuri?
Multumesc

Simplu. Incarci imaginile. Scrii textul pina unde vrei sa pui imaginea. In stinga ai ferestruica Administreaza fisiere. Dai clic pe ferestruica si iti apare lista cu imagini pe cere le-ai incarcat. Dai clic pe iconita cu cruce verde la imaginea care vrei sa o postezi. Sub text iti apare [attachment=...............]. Continui sa scrii restul textului, iar cind vrei sa pui urmatoarea poza procedezi ca mai sus. Sfat: intre text/imagine/text da un clic pe Enter pentreu a lasa un spatiu intre ele.
Z-mare

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 April 2010 - 08:50 AM


#18 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 20 April 2010 - 05:40 PM

mersi mult, in viitor mai am nevoie pentru alte machete. bafta!

#19 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 02 May 2010 - 10:23 PM

am refacut cocardele, de data asta in sens invers, de la cercul mic spre exterior. rezultatul acelasi. vopseaua acrilica tamya nu a prins pe grundul acrilic, ajutata si de adezivul din care era facută masca. Am hotărāt sa vopsesc cocardele direct pe plastic. de data asta a mers bine, asta si fiindca am folosit alte vopsele: rosu-revell, galben-ModelMaster, albastru - valejo. nu am mai facut poze la varianta cu vopseaua sarita tamya, asa ca trec direct la rezultat

aici se vede ca albastru care a fost diluat putin cam tare a difuzat putin

Imagine atasata: r1.jpgImagine atasata: r2.jpgImagine atasata: r3.jpg

dar s-a corectat destul de usor, ocazie cu care am facut albastrul putin mai deschis. arata bine insa este mult de munca

Imagine atasata: r4.jpg

Imagine atasata: r5.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: r5.jpg


#20 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 05 May 2010 - 05:02 PM

O mica rugaminte: poti sa-mi spui si mie cum se cheama instrumentul fin cu care ai dat gaurile pentru "ate" la avion? Am aceeasi problema si caut o solutie convenabila. Multumesc anticipat si succes!Urmaresc cu interes topicul.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi