Colectia lui WURGER machete (mai bune si mai proaste) la 1/72
#142
Postat 01 April 2010 - 05:39 AM
Mgc151184, la 31 Mar 2010, 22:03, a spus:
Eu am facut referire la data de 22 iunie 41 pe baza celor spuse (scrise) de domnul Antoniu in baza unor surse "oficiale".
Nu vreau sa -i stricam frumosul topic a lui wurger. Eu ce am spus sunt tot date din arhive si fotografii din colectia familiei Moscu.
Deci sursele:
Aeronautica -Revista magazin a Muzeului Aviatiei anul 1996-The story of romanian Fighter Group 5 Heinkel 112. Profesor Valeriu Avram Prof Vasile Tudor.
Aviatia Romana in prima zi de razboi 22 iunie 1941 (Dan Antoniu, George Cicos)
pag31 citez:
.....Slt.Av.Moscu Theodor din Esc 51 Vanatoare,avion He 112 nr 4.....
Pe aceeasi pagina fotografia nr 1 si fotografia nr 4 reprezinta pe Moscu in costum de zbor piele neagra langa He 112 Nr 4. In fotografia 4, Moscu in costum de piele verifica loviturile primite in aripa pe data de 22 iunie 1941.
Fotografiile nr 2 si nr 3 sunt ale av. He 112 nr 13 zburat de Moscu pe 8 iulie 1941.
Sursa: Arhiva M.Ap.N Fond 3393 dosar 47 Fila 474
Citez: Escadrila 51 vanatoare pe data de 22 iunie 1941 avea in componenta:
....Patrula nr 2
Locotenent av Lascu cu He 112 nr 13
Sublocotenent Const.Smeu cu He 112 nr 14
Lt. Moscu Th. cu He 112 Nr 4
Adj.av Const. Popescu cu He 112 Nr 8....
Sursa: Arhiva M.Ap.N Fond 1736 dosar 1020 Fila 764
....22 iunie 1944 orele 04.30-04.50 Slt Teodor Moscu cu He 112 Nr 4, a primit 19 lovituri de proiectile de mitraliera in bordul de atac al ambelor planuri care au perforat rezervoarele din aripi...
Deci toata confuzia a pleacat de la o mai putina atentie in studierea fotografiilor.
Din arhiva foto familia Moscu sunt un set mai mare de fotografii (prezentate in mai multe publicatii) din care reiese doua impartiri clare
1. Theodor Moscu imbracat in costum de zbor de piele neagra stand lang He 112 No 4 (langa fuselaj, langa aripa) studiind loviturile primite in aripa pe 22 iunie (Ratele sovietice au tras din spate).
2. Theodor Moscu imbracat in uniforma de Locotenent, studiind loviturile primite in fuselaj (in rezervorul de sub scaun) ale av. He 112 nr 13 primite pe data de 8 iulie 1941 la Porumbesti in atac la sol.
(sursa: Arhiva M.Ap.N Fond 3393 dosar 47 Fila 260)
Cred ca sursele sunt destul de convingatoare si se puteau gasi fara sa trebuiasca sa intrebam pe cineva anume. Dar comoditatea ne face sa credem ca e mai usor sa intrebam pe cineva (neintentionat poate sa incurce borcanele cateodata) decat sa cercetam sursele deja existente.
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 01 April 2010 - 05:44 AM
#144
Postat 01 April 2010 - 11:25 AM
D-asta e comunitate. Mie-mi face placere pentru ca adauga si ceva calitate istorica in topicul asta.
Daca mai sunt si altii care au informatii sau pot corecta ce aberez eu, feel free !
Iaca un "barzoi" Fi 157 de la Heller, facut demult cand nu ma prea interesa sa chituiesc. M-a atras vopsirea asta cu serpi. Pe atunci n-aveam aerograf. Culoarea de baza e "lemn" de la testors, iar serpentinele sunt facute cu "european green". Bineinteles ca i-am pus pilot. Pe atunci era obligatoriu.
Pe atunci n-aveam nevoie de solutii pentru decaluri, future pentru cupole si pigmenti pentru cauciucuri. Periodic le bagam in revizie si le spalam cu periuta de dinti si sapun in chiuveta.
Ce vremuri dom'ne ! L-am cumparat de la un chiosc din statia 331 Pajura de pe strada Jiului.
Diferenta dintre kiturile de atunci pe care le luam si le faceam in maxim 2 zile si cele de acum care stau in casa si asteapta upgradari de tot felul, e ca aceea dintre femeile cu care te simteai bine fara obligatii atunci si......Continuati voi.
#145
Postat 01 April 2010 - 07:13 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 01 April 2010 - 07:19 PM
#147
Postat 02 April 2010 - 05:47 PM
Baietii joaca un rentz....Necajesc potaile; Mecanicii mai fac mici retusuri doar asa ca sa nu-si iasa din mana.
Cate unul se mai ridica intr-o recunoastere sau sonda meteo. Oricum e riscant. Cu atat mai mult cu cat e vorba despre o pasare rara - Do 335.
Cand a aparut in Romania kitul Dragon reboxat de Revell, am fost putin dezamagit ca nu era varianta zerstorer care mie imi placea mai mult.
Asa m-am decis sa-l modific.
Din doua rezervoare de Me 262 de la Smer, ace de seringa si niste cartela de plastic, am replicat tunurile.
In cupola am taiat / gaurit cele doua deschideri ovale. Am termaformat pe ceva niste transparent dupa care l-am decupat si l-am lipit.
Oamenii si cainii sunt de la Preiser din mai multe seturi.
Paste fericit tuturor celor care intra pe aici !
Calin
#153
Postat 06 April 2010 - 12:09 AM
Am profitat de timpul liber de sarbatori si am facut poze la anumite machete la care nu facusem pana acum din varii motive.
Unele erau prea varza - Dar consider ca vor fi o incurajare pentru cei mai noi dintre noi;
Altele, pur si simplu nu-mi incapeau in fundal.
M-am straduit sa remediez.
Incep prin a-mi achita o datorie - Bombardierul Vikers Wimmy.
E jenant ca i s-au lasat multe din ate. Asa e cand sunt multe - se maresc sansele de chiftele.
O iau un pic din urma sa completez cu WWI, "japshi", romanashi si altele.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 06 April 2010 - 12:14 AM
#155
Postat 06 April 2010 - 01:45 PM
Din cate mi-aduc aminte le-am facut cam in acelasi timp, asa cum "unii dintre noi lucreaza la Mirajuri sau Phantomuri" dar mult mai casnic asa.
Si asta de la Academy s-a imbinat foarte bine. Cu toate ca in general la seria asta de vanatori la /72 erau probleme cu decalurile, ale mele au mers bine. Probabil in functie de fabrica la care au fost produse.
La macheta asta am incercat timid o prelucrare a suprafetei panourilor cu culoare mai deschisa data cu aerograful din centru spre margini.
#156
Postat 06 April 2010 - 04:05 PM
Ceea ce e interesant e ca cel colorat este o matrita Revell american de prin 70 sau asa ceva (oricum scrie in relief pe intrados si nu am sters) iar cutia era din 1982 iar cel bleumarin este un Hobbyboss chinezesc si pragmatic din 2005.
Primul e plin de nituri si avea capotajul de la motor separat pe orizontala ca sa-l poti lasa nelipit si sa vezi "minunatia de motor".
Odiseea a inceput prin faptul ca doream un wildcat din asta colorat de la Hobbyboss. Problema a fost ca la fiecare transport adus la Parcmodels, eu nu-l apucam pe asta. Sau nu venea, sau il lua altcineva. Eu evitam sa-l rezerv ca nu stiam daca sunt in bani cand vine si nu voiam sa incurc pe nimeni.
Am luat ce am gasit si am vazut ca nu prea mergea sa-l vopsesc pe asta asa cum as fi vrut.
In perioada aia am gasit macheta revell, aproape complet montata.
Deci, a iesit ce vedeti. Dupa ce le-am terminat le-am bagat degraba in cutii la pastrare si nu m-am mai uitat la ele pana acum.....Ce mi-o fi venit cu Wildcaturile astea ?!
Daca ma uit mai bine, ajung la concluzia ca nu le-am terminat.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 06 April 2010 - 04:08 PM
#157
Postat 06 April 2010 - 09:07 PM
F6F Hellcat, care a bagat spaima in japonezi in pacific.
Macheta este Italeri. Daca tot ma apucase cu navalele americane, am zis sa ii dau un sens.
Mai avusesem unul de la Airfix care-mi fusese foarte drag. Asta a fost putin sub asteptari. L-am tratat ca atare. Out of the box, modelism viteza.
#158
Postat 06 April 2010 - 09:46 PM
Sper sa nu va plictisesc.
Continui cu shipborn si anume cu un Corsair.
Am avut unul de WWII de la Smer - fosta matrita Heller, insotita de PE si decaluri super - Profipack.
Iesise destul de bine dar l-am dat fara sa am poze la el.
In schimb, un kit care mi-a placut atunci si inca imi mai place era Corsairul asta de Coreea de la Italeri. Foarte detaliat fata de cele cu care ma obisnuisem eu (Me 109 & co.)
Asta este nevopsit. Doar botul are negru pe el si apoi am pus decalurile. Fara lac, in timp, s-au scorojit si au inceput sa se desprinda.
E pregatit de plecare la operatie in Colentina.
#160
Postat 06 April 2010 - 11:13 PM
Kitul l-am luat de la cineva care le facea cadou in numele altcuiva care a plecat dintre noi. Nu poti sa nu te gandesti ce se va intampla cu kiturile tale si poate te mai gandesti daca are rost sa pierzi vremea cu chestii subtiri.
Deci kitul, cum va spuneam era de la MPC, firma de care eu nu am auzit in timpul vietii mele modelistice si asta pentru ca firma s-a desfiintat prin anii 80, matritele fiind preluate de alte firme.
Ar fi trebuit sa muncesc enorm ca sa scot ceva decent din el. Inainte avusesem kitul Testors, care desi butucanos si jucarios era foarte sharp la montaj.
MPC-ul arata insa mai bine a Dauntless odata inchis.
Cupola transparenta nu prea avea mare legatura cu kitul sau cu realitatea. A trebuit sa inlocuiesc cateva segmente ca sa ajunga peste tot cockpitul.
Am pus si un motor nou si m-am chinuit sa gauresc cat mai exact flapsurile de franare.
Ca de obicei, multa cheltuiala in timp si nervi pentru ce puteam sa-mi iau cu vreo 12 euri. Nimic admirabil.