Colectia lui WURGER machete (mai bune si mai proaste) la 1/72
#101
Postat 22 March 2010 - 11:54 AM
Este de necrezut ce poate iesi din plastice cand exista talent, experienta si indemanare. A, uitam, si timp!
Fara a fi un expert, imi permit o erata: I 400 a fost proiectat in 1942, la cererea amiralului Yamamoto, sa ajunga oriunde in lume si sa se si intoarca acasa! S-a prevazut construirea a 18 buc., dupa un an s-au redus la 5 buc. din care au fost fabricate pana in 1945 doar 3 buc.
Fiecare sub. putea imbarca 3 Aichi Seiran, iar in 1945 s-a planuit cu cele 3 sub. clasa I 400 atacul Canalului Panama.
Scuze, si felicitari inca o data!
#102
Postat 22 March 2010 - 01:20 PM
Chiar n-ai de ce sa te scuzi.
In fond asta ar fi ratiunea de a mai posta aici - faptul ca exista oameni care vad si isi aduc si contributia.
Recunosc ca ma ocup prea mult de latura palpabila si nu mai am timp sa si studiez aprofundat. In plus de la cavaleri medievali la Star Trek ..... e cale lunga si intortocheata.
#103
Postat 22 March 2010 - 01:44 PM
Primul ar fi Ki 27 Nate.
Postez doua, pe cae le-am facut impreuna. E un exercitiu intersant pentru a vedea si ce se intampla cu aceeasi culoare pe fonduri diferite. Avioanele au fost vopsite impreuna dar pozate separat.
Cel cu coada neagra e Hasgawa si mie nu prea mi-a placut kitul ca si detaliere. In final are o forma ciudata. E Nate dar parca a cam exagerat cu berea. Mi-a placut inmatricularea asta (combinatia de culori) dar nu am avut decal. Deci am facut-o din mascari si resturi.
Celalalt e de la ICM. O constructie extrem de complicata. Mi se pare mai bun in forme. L-am vopsit fericit si dupa 2 zile am observat ca nu i-am vopsit cupola. De aia are o culoare putin diferita. E de fapt aceeasi vopsea (amestec) dar dupa revitalizare nu a mai aratat ca prima oara - o fi oxidat (!?!?).
Nu am fixat cupola ca sa o pot modifica (in another life).
Am facut un weathering cu pasteluri din dorinta de a evidentia detaliile de exceptie ale matritei ICM.
#104
Postat 22 March 2010 - 02:02 PM
wurger, la 22 Mar 2010, 13:44, a spus:
Primul ar fi Ki 27 Nate.
Postez doua, pe cae le-am facut impreuna. E un exercitiu intersant pentru a vedea si ce se intampla cu aceeasi culoare pe fonduri diferite. Avioanele au fost vopsite impreuna dar pozate separat.
Cel cu coada neagra e Hasgawa si mie nu prea mi-a placut kitul ca si detaliere. In final are o forma ciudata. E Nate dar parca a cam exagerat cu berea. Mi-a placut inmatricularea asta (combinatia de culori) dar nu am avut decal. Deci am facut-o din mascari si resturi.
Celalalt e de la ICM. O constructie extrem de complicata. Mi se pare mai bun in forme. L-am vopsit fericit si dupa 2 zile am observat ca nu i-am vopsit cupola. De aia are o culoare putin diferita. E de fapt aceeasi vopsea (amestec) dar dupa revitalizare nu a mai aratat ca prima oara - o fi oxidat (!?!?).
Nu am fixat cupola ca sa o pot modifica (in another life).
Am facut un weathering cu pasteluri din dorinta de a evidentia detaliile de exceptie ale matritei ICM.
Wurger, ai uitat ca ai semnat un contract de exclusivitate cu revista MODELIST cand le-ai prezentet in numarul 1?
#107
Postat 22 March 2010 - 11:45 PM
De data asta unul facut bine si pe indelete.
O matrita Fujimi de care am avut timp si care mi-a adus satisfactie. Este un Ki 43 III (adica de cel mai modern). Variantele mai timpurii ma asteapta in cutii.
Ki 43 Hayabusa (soimul peregrin) spune totul despre conceptia japoneza de lupta. Era un luptator cu sabia al cerului. Foarte agil, deloc blindat si cu aramament folositor doar daca atingea cockpitul.
In lupta cu avioanele de conceptie americana (ma gandesc chiar la P47 din alt topic si comparatia cu alte aparate) nu putea decat sa eschiveze agil. Nu s-a intalnit cu Thunderbolturi din cate stiu, dar nici cu celelalte nu putea face decat fapte de eroism.
Mi-a placut genul asta de camuflaj, cu petele verzi date pe aerodrom si roase pina la disparitie in zonele mai expuse frecarilor.
#108
Postat 23 March 2010 - 12:12 AM
wurger, la 22 Mar 2010, 15:22, a spus:
trebuie, ca articolul despre Ki-84 sta si se sufoca in cutia cu tampoane a Pandorei, asteptand sa vina luna iunie cand va aparea numarul 5 din MODEL IST, sa se arate la lume ce mortal e! ehhhh?
Aceasta postare a fost editata de horia: 23 March 2010 - 12:21 AM
#109
Postat 23 March 2010 - 01:38 AM
Personajul Sho-Ki este foarte vechi in partheonul japonez. A figurat pe Ima Jirushi de samurai, pe decoratii de usi si in multe alte locuri. E un fel de bau-bau dar pe invers.
Avionul a fost creat pt. a raspunde necesitatii unui interceptor punctual (cam ce era Sarfighterul mai tarziu). Se dadea la B29 cu tupeu si daca nu o scotea la capat era implicat in procedeul Kaiten (da, si eu m-am mirat, nu era vorba numai de torpilele din apa).
Pilotii nu l-au agreat avand o istorie de zbor pe aparate manevrabile dar si stabile. Pana la urma afland ei ca Imparatul a zis ca-i avion bun, le-a placut.
Kit destul de vechi Hasegawa, dar in negativ. Interiorul era cam ca la Hobbybossurile de care multi nu sunt multumiti. Avavnd cupola cat o jumate de ampicilina, nu m-am obosit cu detalii. In rest....Direct din cutie.
Vopsit cu Humbrol Metalizer.
#110
Postat 23 March 2010 - 03:30 PM
Considerat unul dintre cei mai buni vanatori concretizati de pe plansetele proiectantilor niponi, era atat de rapid incat ajunsese sa se bata (in sfarsit) de la egal la egal cu aparatele inamice. Bine inarmat deasemenea si pastrandu-si maniabilitatea data in mare masura si de flapsurile speciale de lupta.
Kitul este un vechi Hasegawa, care a fost in pozitiv. Prietenul care mi l-a cedat incepuse sa-l graveze, asa ca ce am gravat eu dup-aia, nu s-a potrivit nici ca scula nici ca mana.
Culoarea si inmatricularea le-am ales, asa cum nu trebuie dintr-un profil. Mi-a placut insa atat de mult propunerea incat nu m-am putut abtine.
In interior am bagat un cockpit de rasina de la....Nu mai tin minte, imi pare rau.
Astea-s pozele.
#111
Postat 24 March 2010 - 12:15 AM
CU motor facut in licenta dupa Daimlerul nemtesc, a fost din cate imi aduc acum aminte singurul vanator japonez cu motor de genul asta (racit cu lichid). De ce ne-am mira ? Ei n-au folosit niste secole roata ca sa nu strice drumurile si sa nu faca zgomot.
Kit Dragon, cu plastic zgruntzuros, dar cu diverse piese incredibil de fine pentru perioada in care a aparut.
A fost visul meu sa vad inmatricularea de mai jos la mine pe raft si in ceea ce ma priveste consider ca am reusit. Nu mai stiu ce fel de argintiu am folosit, dar frondele (frunze de palmier) cum era denumit camuflajul, le-am facut cu pensula si cu email diluat bine cu whitespirit. Cand s-au uscat am mai curatat (ros) pe ici pe colo cu un bat cu vata inmuiat in alcool izopropilic.
Am pus si profilul ca sa vedeti la ce am vrut sa ajung.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 24 March 2010 - 12:17 AM
#112
Postat 25 March 2010 - 08:17 AM
Stiti, a derivat din Ki 61 la care s-a montat motor in stea. Rezultatele au fost mult peste asteptari.
Ca si cu multe alte avioane aparute la sfarsitul razboiului, a fost prea putin, prea tarziu pentru japonezi.
Eu am aflat de existenta avionului, vazand o "macheta" din plastic verde, foarte in pozitiv, nevopsita si plina de praf. I-am atribuit vreo 3 identitati ale altor avioane pe loc si apoi, dupa documentare, am aflat - Ki 100 Goshikisen.
Kitul, de la o firma japoneza care se lauda ca mai produce inca vreo 4 kituri, era atat de prost.....Mai prost ca cele mai proaste Aoshima. Transparentul mai avea putin sa fie un bloc de plastic transparent. Pe exterior (tot transparentul) era facut din volume, parbrizul avea un unghi de aproape 90 de grade. Unde mai pui ca era varianta bubble....
Am inceput sa inlocuiesc la el pana am ajuns asa;
- Capotaj Motor pastrat.
- elice pastrata
- fuselaj - Hien Revell (foarte prost la randul lui)
- Aripa - Hien Revell
- Profundoare facute din unele de zero parca
- Tren aterizare facut din nou
- Cupola - amestec de piese de la diverse kituri ( nu-mi mai amintesc exact ce-i acolo)
Cu toate ca pentru unii poate arata ca o cizma, eu sunt foarte multumit de el.
In cutie ma asteapta un Fine Molds....E, ce vremuri taica !
#113
Postat 27 March 2010 - 12:22 AM
Sper ca mai sunteti cu mine.
Ki 55-ul asta a fost un avion castigator din toate punctele de vedere. De la scoala si recunoastere la asalt si bombardament, le-a facut pe toate. N-ai zice vazandu-l asa, ca pe un avion agricol.
Macheta de la Fujimi. Imi pare rau ca nu am facut portocaliul mai spre galben. Atunci nu aveam datele de azi.
Tubul pitot a fost refacut complet dupa fotografii. Ce dadea Fujimi, pe langa faptul ca risca sa se rupa foarte des, era si aiurea ca forma. Am descoperit insa "dupa ce poza s-au inselat"
A, si becurile din aripi. Facute din transparent, gaurit prin spate cu un burghiu si bagat culoarea necesara.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 27 March 2010 - 12:24 AM
#114
Postat 27 March 2010 - 06:22 PM
Kawanishi E17K Shiun - Fulgerul violet
Proiectat cam dupa aceleasi principii ca si Kiofu pe care o sa-l prezint cand voi avea poze, avea multe rezolvari novatoare.
In primul rand eliciile contrarotative ale celor doua motoare in tandem.
Pentru ca a fost conceput ca si avion de recunoastere rapida, avea un singur flotor central. In caz ca era urmarit acest flotor putea fi aruncat prin intermediul unor nituri explozive, urmand sa amerizeze pe burta. Pentru a inlesni aceasta procedura, flotoarele laterale nu numai ca erau escamotabile dar aveau jumatatile de sus gonflabile, acestea putand fi dezumflate pentru a pastra cat mai mult profilul intradosului aripii continuu.
Kitul Aoshima a fost aproape neutilizabil. Mi l-am dorit insa atat de mult in colectie incat am inlocuit si corectat tot ce se putea, am regravat liniile in pozitiv si am facut tot posibilul sa aduc la un stadiu transparent cupola cu forma ei particulara (in spate).
#120
Postat 28 March 2010 - 12:28 AM
S-a ales prafu'.
Lucru la ce zice Gabi Chelaru, copil, musafiri...
Poate maine.
Pana atunci o sa mai derapez putin.
Oricum pe astea nu as fi avut unde sa le bag - nici japonezi nici nemti.
Deci, un rus.
Archangelski Ar2. Una dintre cele mai minunate matrite. Hai sa zicem - cea mai pe gustul meu.
Am mai scris undeva despre asta. Nu e nici in pozitiv nici in negativ. Este o sculptura care reda modul de imbinare corect (zic eu) al panourilor de tabla de pe un avion.
Faza nasoala la astfel de matrite (kituri) este aceea ca e greu sa maschezi lipiturile. Daca chituiesti pierzi multe detalii. Eu am pregatit partile de lipit inainte in asa fel incat sa am cat mai putin de chituit. Apoi am pus lipici pe ambele parti si am lasat sa se mai zvinte. Cand lipesc si presez iese putin material - plastic topit de lipiciul cu vascozitate redusa (din recipientele cu ac de la orice producator.
La momentul cand l-am facut, habar n-aveam care e verdele rusesc. In sinea mea ma indoiam ca aveau vreo regula (faceam o paralela cu romanii din zilele noastre). Oricum veneam cu alb peste asa ca.....
Am ales camuflajul de iarna din doua motive: pentru a pune in valoare detaliile matritei si pentru a beneficia de un fond "virgin" pentru weathering.
Parca i-am facut si ceva interior, dar iata cat de mult conteaza...