Colectia lui WURGER machete (mai bune si mai proaste) la 1/72
#82
Postat 18 March 2010 - 11:53 AM
Urmeaza un Aichi E16 Zuiun (Paul)
Kit de la Special Hobby cu interior de rasina bun, dar cu o impartire a pieselor destul de dificila (la montaj).
Picioarele frontale ale flotoarelor jucau rol de frane aerodinamice deschizandu-se cand avionul intra in picaj (de aceea erau perforate). In kit nu erau perorate si asta mi-a mancat cel mai mult timp - sa dau gauri, dar sa si raspnda pe partea cealalta pe semnele respective.
Cupola din plastic vacuumat e destul de slaba. A'propos, daca gasiti pe undeva una, imi trebuie.
Vopsirea s-a facut cu vopsele duco (verdele) ca sa sara cum am vrut eu.
Mai exista un kit la Aoshima. Nu-l luati ! Este la 1/87 cred.
#86
Postat 19 March 2010 - 09:43 AM
Bill, pe multe am facut experimente, asa cum vei vedea in curand.
Szek, uite unele proaste ca sa nu mai fii dezamagit. Mai urmeaza unul.
Asta care urmeaza, un Aichi D3Y Suisei (cometa) Judy, e un kit LS destul de antic. Am salvat-o de la aruncare. Era aproape integral montat si nu prea mai aveam mare lucru ce sa-i fac in materie de plastic. De aici bordul de fuga gros, piese iesite din scara, transparent destul de netransparent si dita-mai gauroiul in carlinga.
Am folosit-o ca sa incerc tehnici de vopsire si sarire a vopselei.
In mare, am vopsit-o cu aluminiu metalizer de la Humbrol peste care am dat acrilic cu putin detergent in el ca sa-i omor priza.
Am incercat cu scoci si am jupuit o portiune mare pe aripa, deci nu prea mergea. Ulterior am aplicat tehnica lui Z-Mare cu scoci dubluadeziv pus pe o scobitoare. Mergea mai bine dar vopseaua neavand priZa in general in situatia asta, tot se luau bucati mari. Am aflat cu ocazia asta ca e bine sa nu dai un aluminiu pur ci murdarit cu ceva culoare bruna, ca sa nu se vada bec.
Iaca asa, intrebam eu mai putin si incercam singur. Eu zic ca paguba nu-i prea mare. Din ~150 de machete, nu-i mare branza daca zbarcesti vreo 20. In plus mai sunt multe care asteapta sa fie facute mai bine si in special, ma asteapta 2 Judy de la Fujimi, mult mai bune, una cu motor in stea si una ca asta.
Iaca pozele:
Aceasta postare a fost editata de wurger: 19 March 2010 - 09:43 AM
#87
Postat 19 March 2010 - 11:11 AM
L-am luat tot asa, gata montat si vopsit cu....nu stiu ce, albastru, la pensula. Interiorul nevopsit.
Nu stiu de la ce firma e.
A fost destul de finut turnat.
Vopsirea aia cu albastru pe extrados reprezenta un avion care a facut un circuit record prin '36 parca, sponsorizat de un trust de presa din arhipelag.
Ca sa nu-l arunc, l-am vopsit intr-o dupamasa la mana, cu aerograful, peste vopseaua albastra pe care nu am putut sa o scot.
Deci eu zic ca asta e suficient de prost, dar ar da bine acolo intre alelalte daca ar fi expuse undeva.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 19 March 2010 - 11:14 AM
#88
Postat 19 March 2010 - 01:31 PM
#96
Postat 20 March 2010 - 05:28 PM
Intr-o saptamana topic-ul asta a fost vizionat de 3500 de ori,ca sa nu mai zic de replay-uri!
Un link poate fi trecut usor cu vederea.
Spor
Aceasta postare a fost editata de axor: 20 March 2010 - 05:29 PM
#97
Postat 21 March 2010 - 12:17 AM
Pentru cine nu stie, americanii au avut un birou special care se ocupa cu denumirea avioanelor inamice, pentru ca raportarile din timpul luptei sa fie mai facile pentru cei implicati. Procedeul s-a aplicat mai cu seama in cazul Japonezilor care aveau nume si indicative greu de reprodus pentru anglosaxoni. Astfel vanatorii au primit nume de baieti, bombardierele si torpiloarele de fete, recunoasterea, transportul si avioanele de antrenament, nume de copaci.
La macheta de fata am vrut sa incerc sa aplic o concluzie la care am ajuns eu pentru mine. Vazand multe poze color de avioane japoneze si poze de bucati de epave recuperate din locuri in care caracteristicile vopselei s-au pastrat mai bine, am ajuns la concluzia ca vopselele verzi (si nu numai) japoneze erau oarecum translucide.
Astfel, atunci cand erau aplicate direct peste metal se crea un efect de usoara metalizare a culorii iar atunci cand se aplica peste grundul regulamentar brun-roscat sau peste alta culoare, se ajungea la variatii interesante ale aceleiasi culori verde, putatnd conduce chiar la confuzii si atribuiri de culori cum ar fi : verde negru, kaki, verde brun, oliv, s.a.
In primele si-n ultimele 2 poze se vede cel mai bine efectul de transparenta.
Greseala la acest avion este ca ar fi trebuit sa aiba si profundoarele rosii. Am aflat asta la mult timp dupa ce am terminat macheta pentru care m-am inspirat (gresit) dupa niste profile dintr-o revista frantuzeasca.
Kitul este Hasegawa de prin anii 80 cred, cu detalii frumoase si multe pentru vremea aia.
Vopseaua folosita - paste metalice Agama si vopsele duco.
Negrul de pe bot (care ar fi trebuit sa fie bleumarin) cred ca este enamel de la Humbrol.
Aparatul reprezentat a participat la atacul de la Pearl Harbor.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 21 March 2010 - 12:20 AM
#98
Postat 21 March 2010 - 01:58 AM
A luat nastere astfel Nakajima B6N Tenzan (Muntele Ceresc) cunoscut aliatilor ca Jill.
La capitolul chestii interesante as vorbi despre deriva caracteristica inclinata spre inainte. A ajuns asa ca urmare a faptului ca avionul risca sa nu incapa pe lifturile portavioanelor. De aici si catargul antenei care in loc sa iasa undeva din cupola, iese in fata acesteia si e de asemenea indreptata spre inainte ca sa confere o lungime suficienta firului.
Kitul a fost Fujimi. Eu l-am preluat inceput si cu o defectiune. Capotajul motorului era topit si deformat pentru ca cel care mi l-a cedat (daruit) a vrut sa-l modifice ca sa arate ca un Kasei.
De la un alt kit, am facut o matrita siliconica a capotajului si am turnat un rest de rasina ce s-a dovedit expirata. A facut spuma si mi-a umplut de bule mai ales partea din spate, spre esapamente. L-am chituit si l-am folosit asa. Daca astyeptam sa fac rost de rasina buna, probabil nu il mai terminam niciodata.
Te izbeste dimensiunea acestui avion. Latimea (coarda) aripei este impresionanta. Un mecanic japonez nu ar fi atins coafa elicei nici daca se ridica pe varfuri cu mana intinsa in sus. Ca suprafata e comparabil cu He 70 dar mult mai robust. Ca si material cred ca a intrat plastic la kitul asta cat la un Ju88....Un monstru demn de a fi numit "Munte".
#99
Postat 21 March 2010 - 06:43 PM
Despre constructie nu prea am ce spune....Tamiya. Kit antiprost daca se poate spune asa.
Istoria e destul de cunoscuta.
Pentru bombardarea Canalului de Suez s-a hotarat crearea unui submarin special (I-400) care sa poata transporta 2 pana la 4 avioane capabile sa care suficient exploziv incat sa conteze.
Hidroavionul - Seiran (furtuna din senin - sugestiv ai !), pliant pana in maduva oaselor era greu de testat in siguranta. Atunci niponezii au produs un var terestru pe numele sau Nanzan, cu tren de aterizare normal. Pentru ca nu mai avea flotoare, s-a putut renunta la varful pliabil al derivei.
Vopseaua folosita a fost email Agama portocaliu, amestecat cu putin galben si putin alb ca sa para decolorat.