Forum Machete,Modelism,Hobby: Colectia lui WURGER - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Colectia lui WURGER machete (mai bune si mai proaste) la 1/72

#221 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2010 - 10:40 PM

Vorba aia: Nu e pasare ca porcu sa zboare din floare-n floare sa zici ca-i privighetoare...

Priovighetoarea de mai jos s-a nascut cand cei din RLM si-au dat seama ca avionul cara mult si ramanea surprinsator de fashnetz.
Prin urmare iaca un FW 190 F8 torpilor.
Ca sa poata cara parizeru' au trebuit sa-i lungeasca bechia care la retractare arata ca una normala nereescamotata.
I s-a intarit trenul de aterizare, i s-a adaptat un ETC (sistemul de acrosare a bombei) nou si l-au chinuit apoi in cateva lansari test. E drept ca prezenta o tinta mica la atac, pentru antiaeriana de pe asele vizate, dar cu torpila sub burta nu mai avea suficienta maniabilitate si control.
A, i-au marit si suprafata derivei ca sa fie mai stabil....Uitasem.
De-o fi una de-o fi alta, au renuntat si la asta. Dar exista poze cu el.

Kitul Revell e ca toate revellurile. Ce m-a omorat de data asta au fost decalurile care nu au vrut sa se inmoaia cu nimic. Tot insistand cu alcool si diverse, am albit una din cruci. Da nici nu m-am mai oprit pentru ea.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de wurger: 24 April 2010 - 10:42 PM


#222 Useril este offline   aviatie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 24 April 2010 - 10:48 PM

B-17 a ajuns intre timp sa se odihneasca la ...Iasi.

#223 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2010 - 11:26 PM

Iaca si "vinovatul" cum s-a autodemascat. Nu mai tineam bine minte.

Pai daca FW-urile carau asa bine tot felul de conserve sinistre, atunci sa care si ... Es war auch vorgesehen den BT zum Angriff auf Bunkeranlagen zu verwenden, da sich herausstellte, dass er auch auf dem Land eine beträchtliche Strecke zurücklegen konnte. An der FW 190 wurden die Exemplare bis zum BT 1400 praktisch erprobt.
Adica s-a testat practic pana la BT 1400.
Adica, BombenTorpedo care era conceputa pentru strapungerea betonului buncarelor.
Cu toata bechia inaltata, purceaua era prea mare asa ca s-a apelat la plierea unei aripioare stabilizatoare care urma sa-si revina dupa lansare.

Macheta a faost facuta tot dintr-un Revell la care am marit suprafata cozii mai mult inca, orientandu-ma dupa niste desene. In plus i-am pus o elice, model cu pale mai late din lemn.
Ca sa impusc doi iepuri, am considerat de cuviinta sa vopsesc F8-ul in camuflaj de iarna, asa cum a avut un grup in Ungaria.
Totusi aranjamentul e fictiv. In realitate nu cred ca au existat Wurgere operationale cu BT 1400 sub ele.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de wurger: 24 April 2010 - 11:30 PM


#224 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 12:14 AM

Acu, wurgareala o ia la vale.
Pentru ca dl. Vogt lucra mai demult la o bomba plananta, cand a fost gata, ca vector de purtare a fost luat in considerare si FW 190.
Bomba era de constructia compozita cu aripa facuta dintr-un material ca cimentul turnat in jurul lonjeronului central al aripii si consolidat cu panza lipita cu o rasina :hi: :lol: Nu ma intrebati care-i faza cu aripa din ciment ca nu stiu.
Ce era mai interesant era ca bomba putea fi ghidata din cockpit cu un sistem radio, pana la tinta, avionul ramanad in afara razei AA inamice.
Cautati BV 246 Hagelkorn si o sa gasiti probabil si aparatura din avion cu care era ghidata (ceva gen joystick) si fel de fel de variante.
Prosti nemtii astia....

Kitul de la Revell.
Ei il dadeau in RLM 76.
Eu m-am gandit sa-l fac in RLM 77 Care zice-se era un grund de fabrica si cu mici retusuri RLM 02. Asa ca sa fie interesant si altfel.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#225 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 12:51 AM

In dezvoltarea Focke Wulf-ului 190, pentru obtinerea unei altitudini mai mari de operare s-a pornit pe 3 cai.
Seria B (am prezentat unul mai devreme) - la care s-a umblat mai mult la motor si alimentare (aditiv Azot-Oxigen), nu a dus la imbunatatiri notabile.
Seria C la care s-a incercat folosirea unui motor in linie DB 603 si din care au rezultat mai multe variante.
Si seria D, mai cunoscuta, la care s-a utilizat un motor (cu derivatiile ulterioare) Junkers Jumo.
Cel pe care il prezint acum este din seria C.
FW 190 V16 (CF+OW), care a urmat lui V13 si V15.

Prima data m-am gandit sa utilizez un bot de la Un V18 MPM. Dat fiind ca nici asta nu era prea corect, am optat pentru construirea de la zero dupa planuri a unui bot cu DB 603.
M-am rugat de un strungar priceput sa-mi faca forma de baza din "polietilen-tereftalat" - materialul seamana cu vinilul dar e mai dur. Pe forma de baza am aplicat apoi radiatorul ventral, priza compresorului de pe partea stanga (luata de la un Me 109 Heller) si in interiorul inelului am fixat un fotoetch de la Ace. Nu-mi aduc aminte din ce am facut coafa (nu seamana cu cea de la FW 190 A.
Am mai modificat capacele trenului de aterizare si coada ca sa semene cu cea de la A3 (fara tepelush).
L-am vopsit cu duco.
N-am decat 2 poze dar o sa-i mai fac, probabil dupa ce fac si V13 (SK+JS) si V15 (CF+OV)
Decalul e din letraset. Acum am pentru toata seria prin grija lui 109 cat si setul Tally-ho prin grija altui prieten de peste ocean.

Imagine postata
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de wurger: 25 April 2010 - 12:51 AM


#226 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 01:22 AM

Esttimp, se lucra si la varianta cu Junkers Jumo care avea sa conduca la FW 190 D si mai apoi la seria Ta 152-3.
Cel de mai jos este FW 190 V17 prima fituire a motorului pomenit pe o celula de Fw 190A.
Pe asta si-au dat seama ca trebuie sa lungeasca fuselajul pentru echilibrare.

Kitul ce a stat la baza era parca un Italeri la care am potrivit un motor de D9 de la Heller....Nu imi mai aduc aminte ca era o cutie mare cu piese pentru FW-uri.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Se vede ca e din bucati si dupa vopsirea particulara a acestui prototip.

#227 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 02:05 PM

Mai departe, din V15 care avea doua esapamante lungi pana dincolo de bordul de fuga al aripilor, s-a obtinut FW 190 V18.
In plus asta mai avea un radiator ventral imens si niste conducte de recuperare a gazelor. Datorita radiatorului de pe burta, nemtii l-au poreclit Kanguruh (adica ursuletul Koala :hi: )

Kitu MPM, mi l-am dorit inca de prin 94 cand l-am vazut intr-o revista frantuzeasca pe care am cumparat-o de la Mesageria Micul Paris. Astia se laudau ca aduc in tara presa straina. Cand am ajuns la sediu, un negru (mozambican) m-a privit cu ceva mai mult decat suspiciune. I-am spus ce caut si mi-a prezentat un anuar frantuzesc de unde sa-mi aleg ce vreau sa importe. Dupa jumate de ora am renuntat....Sa iei pagina cu pagina de liste marunte si sa cauti ceva ce nu stii de fapt cum se numeste.
Mi-a zis ca are niste mostre, poate gasesc ceva. Am gasit - un MMB, un Histoire Maquetisme si un MMA parca. Pentru mine a fost mult. Mi-a promis ca o sa importe cateva titluri in domeniu. M-am tot uitat apoi pe la chioschuri. YOK ! Am aflat apoi ca s-a desfiintat firma.
In MMB sau cum ii zicea aleia am gasit un kit-report pe V18 si l-am visat cativa ani pana ce s-a putut cumpara prin cineva care a plecat.

Si l-am facut:
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#228 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 02:45 PM

Cum ziceam, dupa V17 au inteles ca trebuie sa lungeasca fuselajul (in spate) si a iesit printre altele D9.
Mai jos este FW 190D9 obtinut din kitul Academy. Ma bucurasem tare cand a apraut pentru ca promitea sa fie in negativ si cu radiatorul mult mai corect decat ce era pe piata la noi (Italeri, Heller). N-a fost asa. Radiatorul e rezolvat tampit, cu un volet nedeschis pe stanga (?!?) si un pic subdimensionat in circumferinta.
Dar l-am facut asa. De dragul diversitatii l-am vopsit si inmatriculat ca avion al lui Gerhard Michalsky. Avea aripile in RLM 75 si 83, fuselajul in 81 si 83 si pete de 75 pe 81 de pe bot. Pe burta avea 76 cu toate ca unii zic ca ar fi putut fi 84 (eu nu cred ca a existat culoarea)

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#229 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 06:02 PM

Un allweather sau schmutzigwetter ;) interceptor conturat in prototipul FW V21.
Era obtinut prin modificarea lui V20 (pe care inca nu l-am facut).
Avea o priza neobisnuit de lunga pe partea stanga si ca premiera, esapamentele intubate complet.

Eu l-am obtinut dintr-un FW 190 D9 Heller la care am inlocuit total capacele trenului si am reformat baia trenului de aterizare. Tuburile esapamentelor sunt paie de baut in jurul carora am pus foita de ....ceva (nu era plumb).
In rest chit la greu ca sa scot mitralierele de pe bot.

Normal trebuia sa pun inainte un D12 dar urmeaza imediat.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Uite si o poza cu originalul:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: TA152_V21_8.jpg

Aceasta postare a fost editata de wurger: 25 April 2010 - 06:05 PM


#230 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 10:14 PM

Si D9 a avut urmasii lui.
Printre altele s-au proiectat diverse sarcini acrosate.
Pentru acest D12, m-am oprit la torpila LT 700. I-am marit si suprafata derivei cu un adaos in fata.
Inmatricularea e fictiva, macheta modesta dealtfel a avut la baza un kit Heller.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: FW_190_D12.jpg
  • Imagine atasata: Fw_190_D12a.jpg
  • Imagine atasata: Fw_190_D12b.jpg


#231 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2010 - 07:31 AM

Trecerea catre FW Ta 152 H s-a facut printr-o serie de prototipuri din care am ales sa reprezint V 29/U1.
Diferenta aparenta intre 152-ul final si prototip fiind capetele aripilor care la acestasunt rotunjite.
Macheta am facut-o din kitul Revell de Ta 152 H1, destul de slab, cu zero detalii la interior. Cum pe mine ma interesau mai mult diferentele exterioare, a iesit ce vedeti (iarasi, fara mari pretentii - facut pentru sufletul meu, modest)
I-am adaugat varfuri rotunjite la aripi, am mai incarcat portiunea din fata parbrizului cu chit si i-am dat o forma mai aproape de realitate, i-am schimbat cupola si elicea si daca-mi aduc bine aminte i-am schimbat si jambele trenului si ansamblul rotii de coada, i-am reformat coada si i-am adaugat catargul mic de pe ea care la Ta 152 dispare.
Din cate am vazut in poze cred ca era vopsit in culori inchise de verde.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Mai jos, o poza cu cel original. Gresit ! Ala era V30. Si mai jos V29.
Cu ocazia acestor prototipuri de FW-uri, ma gandesc ca ar fi frumos daca ar pune si 109 poze cu prototipurile lui de Me 109 si derivate. Ati avea ce vedea.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ghkt.jpg
  • Imagine atasata: FW190V29U1wnr0054.jpg

Aceasta postare a fost editata de wurger: 26 April 2010 - 08:00 AM


#232 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 27 April 2010 - 10:11 PM

Focke-Wulf Ta 152 C - crocodilul i-as zice eu. Lung cat o zi de post si cu aripa aia scurta ramasa parca de la un var mai mare, ca o geaca scurta la maneci. Mai are si negul ala pe nas saracul (priza de pe stanga si capotajul adaugat ca sa incapa compresorul facut pentru alte avioane.
Daca in FW 190 pilotul avea probleme la decolare, cu asta cred ca-i prindea bine un periscop.

Macheta e facuta tot din resturi din care se gaseau prin anii '90. Fuselajul de la un Revell aschilambic, aripa de la Italeri ....Si altele.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#233 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 27 April 2010 - 11:47 PM

In fine, produsul final al tuturor incercarilor, sau cel putin ultimul care a mai parasit halele de productie din ce in ce mai putine si mai putin sigure.
Focke-Wulf FW Ta 152 H - cel cu 4 verde fiind pilotat de Walter Loos, oberfeldwebel in Stabs. JG 301.
Avionul nu a apucat sa lupte cu adevarat cu toate ca circula fel de fel de legende sau povestiri, insa a impresionat pe multi prin caracteristicile sale. Alaturi de alte minuni ale tehnicii germane ar fi castigat suprematia aeriana daca s-ar fi gasit in numar suficient. Pragmatismul aliatilor a invins insa talentul si imaginatia inginerilor si designerilor germani.

Kitul, un Dragon preluat de la Trimaster, cu motor si fel de fel de piese pe care de fapt am facut scoala, afland mai multe despre FW, arata superb in cutie, dar se monta destul de prost. Mai ales daca iti puneai in cap ca mine, sa profiti la maxim de motor si esapamente, cockpit si zona trenului de aterizare.
Cu chiu cu vai, pe atunci nu de timp ma plangeam eu, am reusit sa-l inchid. Ce nu am reusit si mi-a fost mila dup-aia a fost sa-i inclin jambele la un unghi credibil pentru un FW.
Jentile rotilor sunt foarte fanteziste, dar asta am aflat-o mult mai tarziu.
A fost vopsit cu emailuri Testors.
Decalurile le-am pus direct pe vopsea, asa cum faceam cu orice Airfix sau Heller si nu aveam nici o problema. Kitul asta statea probabil de mult timp pe vreun raft in America si decalurile erau mult prea uscate ca sa mai aiba chef sa-mi ierte mie stangaciile.
Am ales sa-l fac cu motorul deschis si mi-a parut rau mai tarziu. O sa vedeti insa ca a fost constructiv regretul

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#234 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2010 - 02:40 PM

La multi ani dupa ce am facut modelul Ta 152 de la Dragon, mi-am satisfacut damblaua si am facut rost de unul de la Aoshima. Nu aveam mari asteptari, dar cand l-am vazut, am inteles ca se poate face ceva frumos din el.
De data asta inchis complet, ca sa nu-i mai stric linia subtila si zvelta.
Constructia nu mi-a ridicat nici un fel de probleme. Vopsirea am facut-o cu Duco. A iesit ce vedeti mai jos. Eu zic ca se simte diferenta fata de celelalte.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata


Aparatul reprezentat este al lui Willy Reshke din acelasi JG 302.

Aceasta postare a fost editata de wurger: 28 April 2010 - 03:24 PM


#235 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2010 - 02:51 PM

Ultima realizare din domeniu FW 190 A8.
La baza este un kit revell, completat cu un set de rasina pentru motor de la Aires - Incredibil de complex dar fara batiu (frate).
A mai intrat o parte din setul de "imbunatatire" de la Verlinden si mult scratch.
Macheta a fost la Salonul National Militar si multi dintre voi ati vazut-o. A fost si postata pe forum, dar nu putea lipsi din sectiunea FW de aici.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#236 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 29 April 2010 - 03:34 PM

Ai cumva vreun A8 p-acasa la scara 1:1? :lol: Arata incredibil!Felicitari maestre! :hi:

Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 29 April 2010 - 04:09 PM


#237 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 29 April 2010 - 07:14 PM

Foarte frumoase FW-urile tale! :hi:

#238 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 29 April 2010 - 09:53 PM

FW-ul asta cu oarece diorama primprejur lua sigur aurul la Moson.

#239 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2010 - 11:38 PM

Mi-ar place sa fie asa, insa ma idoiesc.
Din cate am vazut eu in poze doar, ca iar nu am ajuns, concurenta este imensa.
As posta vreo 3 avioane sa intelegeti dar mi-e frica ca stric ordinea topicului.
Noi am avansat toti, ce-i drept, dar am avansat intr-o enclava. Nu ne-am prea uitat nici in stanga nici in dreapta. Eu am fost ocupat sa fac cantitati. Am fost laudat p-aici, poate subiectiv (e d-al nostru).
Arbitri de la competitii precum cea de la Moson nu se mai uita daca ai gauri in mitraliere. Alea erau pe vremea lu' bunicu'.
Cred ca e vorba de reproducerea unor texturi si de vointa de a nu face rabat la nici un detaliu. Sunt oameni care muncesc cateva luni daca nu ani, la ceva care trebuie sa iasa perfect. Ajungi acolo si te bati cu inca vreo 200 de modele dintre care cel putin 50 sunt aproape perfecte, de la postament si eticheta la ultimul decal. E greu sa iasa al tau primul....La orice categorie.
Sunt vehicule la 72 pe care daca le-as arata unuia care facea unele foarte bune la 35 in 97, inebuneste pe loc si zice ca ala cu girafa ca nu exista. Ce sa mai zic de diorame si figurine.

Pe asta o sa-l bag intr-o diorama sigur. Am deja materialele pregatite si scenografia in cap.
Sper sa ajung odata cu ceva la o competitie adevarata dar nu plec cu nici o speranta.

#240 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4821
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 30 April 2010 - 02:36 AM

Wurger , nu ca ai fi unul de-a " nostru" , insa mie mi se par mai sincere si mai "pline de viata" decat multe dintre modelele " scolite" , cu "ing-uri " si " eng-uri ",dar plictisitoare, pe care le vad " pe-afara "chiar si pe la competitii de prestigiu . Ale tale ma duc cu gandul la norii lui Koike Shigeo , sau la boxart-urile artistilor de la Airfix sau Matchbox , care prin 2 tuse de violet cu roz si albastru , sau cu un splendid albastru ceruleum ce dadea intr-un verzui albastrui +o idee de galben oranj pal reuseau sa creeze acea ... relatie ( ?) speciala legata de aviatie , epoca , razbel (etc).Mai nou am senzatia ca destul de multi abordeaza subiectele oarecum mecanic si manierist .

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi