A aparut prin '98 parca. Era limited edition. Dar dupa cum ii stiu eu pe Italeri, ori o sa-l reediteze ori o sa-l dea la Revell.
Oricum Z-tul aparuse deja prin anii 80 la Revell/ItalAerei.
Acum un He 162 Salamander sau Spatz (vrabie).
Avionul cu cel mai scurt stagiu de la desen la prototip. Facut de nemti in "disperare" pentru a fi pilotat de Hitlerjugend dupa numai cateva ore de antrenament.
Cu tot desenul futurist era facut din materiale nestrategice, aripile si cea mai mare parte a fuselajului din "lemn" de fapt o alta inventie neteasca ce a vazut apoi diverse alte intrebuintari. Era vorba de foi de placaj subtire stratificate si unite cu o rasina speciala ceea ce le dadea o rezistenta mare. Materialul a fost raportat si ca plastic de catre aliati cand au observat ca derivele de la Me 109 K se spargeau in bucati cand trageau in ele.
Avionul facut de mine a fost al unui as (experten) - Oskar Demuth din JG2. De fapt cea mai mare parte a victoriilor de pe coada fusesera obtinute pe FW 190 si omul le-a trecut pe cozile vrabiei.
Avioanele de tipul astuia nu au avut insa un serviciu bogat fiind tinute la sol de lipsa de carburant sau imposibilitatea de a-l aduce la aerodroame din cauza suprematiei aeriene covarsitoare a aliatilor (americanii mai ales dar si Typhoon-uri britanice) care ajunsesera sa se plictiseasca asa tare ca trgeau in orice se deplasa cat de cat.
Kitul asta e Dragon. Am visat mult la el din '93 si pana prin '98 cand mi l-a adus un prieten din USA. Il vedeam mereu in cataloagele Dragon pe care le cumparam de la Vali Beloiu din Unirea.
Paleativ mi-am luat Revell-ul care era foarte simplist si un Frog vechi cam la fel dar cu plastic mai gros. De fapt asta mi-a venit in mistelul 5 cu Arado 377. Am facut mistelul cu frogul deasupra (regravat desigur) dar fara interior si motor detaliat si pe asta l-am facut singular.
Am muncit mult si aplicat la motor, gasind niste site-uri foarte bune cu walkaroud-uri.
Am schimbat si la scaune si bord cate ceva - sprijinitoarele pentru picoare in cazul catapultarii (caci era prevazut cu scaun ejectabil.
Locasul rotii de bord ajunge intre picioarele pilotului si pe el vine prinsa mansha. Un pic mai jos spre pilot este prevazut cu o ferestruica prin care pilotul putea verifica escamotarea in bune conditiuni a trenului.
Alta chestie interesanta este aceea ca era prevazut cu o conducta prin care putea sa verse carburantul in caz de avarie si aterizare de urgenta. Trenul de aterizare principal se escamota spre in fata si era dotat cu niste resorturi duble pe firecare jamba pentru a putea escamota impotriva curentului de aer in zbor.
S-au studiat mai multe tipuri de cozi (derive) si motoare vizand o potrivire intre acestea, pentru ca jetul sa nu avarieze ansamblul carmelor.
Aripile erau demontabile complet avand 2 piese de rezistenta in locul de desprindere, asa incat era foarte comod de transportat cu camioane sau vagoane pana la "Luft verband"- unitati care decolau de pe sosele (autobahn) cu avioanele depozitate in tunele subterane.
Aliatii au raportat intalniri cu ciudateniile astea dar nu exista raportari clare de-o parte sau alta despre cum se comporta in lupta.
Oricum.....O aratare, nu !?
Programul din care facea parte se numea "Volksjager" - vanator popular si la el au mai participat cu proiecte FockeWulff, Blohm & Voss si Arado.
Diorama (daca pot sa-i spun asa) arata un Salamander gata de misiune cu Oskar suindu-se in cockpit in timp ce mecanicul ce l-a insotit face ultimile verificari la bricheta din carca.
Iarba e laveta de bucatarie vopsita cu verde, rama de la IKEA 1,5 lei si BMW-ul o copie dupa Fujimi in plastic moale.
Cu culorile e o discutie lunga - daca au aplicat ordinul cu RLM 81/82/83 sau au folosit RLM 71/65. Nici cu 11-le ala nu e prea clar daca era alb sau galben.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 14 April 2010 - 08:08 AM