Pagina 1 din 1
Renault FT 17 La scara mare
#1
Postat 04 March 2010 - 08:53 PM
Domnilor, am inceput de curand (dupa o groaza de timp de colectare documentatie) sa construiesc un Renault FT 17 la scara 1/15. Deocamdata nu am facut decat podeaua si pedalele de la mecanic. Ideea este ca, la interior, vreau sa fac tot ce se poate vedea prin obloanele care se deschid in mod curent: obloanele de acces ale mecanicului, oblonul de acces in turela, obloanele de acces la motor.
Am strans o gramada de informatii, dar totusi nu suficient. Am chiar si un manual de exploatare a tancului, dar acesta nu da destule detalii de interior. Problema este ca nu am detalii ale aparatelor de bord ale mecanicului si detalii ale camerei de lupta. Singura sursa mai serioasa la care am avut acces, adica tancul de la Muzeul Militar National, este "chel" in privinta asta. La interior este un depozit de gunoi, nu o piesa de muzeu!
Deci, daca este cineva interesat in subiectul FT17 in general si in construirea unui model la scara mare (sau mai mica), propun urmatoarea colaborare: facem schimb de informatii, in plus pun la dispozitie bibliografia mea si, daca este interesat, desenele la scara pentru executia modelului.
Bineinteles, voi posta aici si fotografii despre cum decurge constructia. Dupa ce voi avea softul necesar instalat pe computer!
Am strans o gramada de informatii, dar totusi nu suficient. Am chiar si un manual de exploatare a tancului, dar acesta nu da destule detalii de interior. Problema este ca nu am detalii ale aparatelor de bord ale mecanicului si detalii ale camerei de lupta. Singura sursa mai serioasa la care am avut acces, adica tancul de la Muzeul Militar National, este "chel" in privinta asta. La interior este un depozit de gunoi, nu o piesa de muzeu!
Deci, daca este cineva interesat in subiectul FT17 in general si in construirea unui model la scara mare (sau mai mica), propun urmatoarea colaborare: facem schimb de informatii, in plus pun la dispozitie bibliografia mea si, daca este interesat, desenele la scara pentru executia modelului.
Bineinteles, voi posta aici si fotografii despre cum decurge constructia. Dupa ce voi avea softul necesar instalat pe computer!
#2
Postat 06 March 2010 - 01:12 PM
Ne putem lua de manutza si facem unu la 1/1? Eu recunosc ca sunt nebun dupa FT 17
Am sa te urmaresc indeaproape si am sa te ajut cu ce pot. Pentru inceput, cred ca mai am cateva poze cu interiorul unui FT 17 de la Saumur si multe poze de walkaround cu cel de la MMN ( care de altfel mai are motorul si alte cele pe la interior).
Daca te intereseaza ceva, da-mi de stire.
Am sa te urmaresc indeaproape si am sa te ajut cu ce pot. Pentru inceput, cred ca mai am cateva poze cu interiorul unui FT 17 de la Saumur si multe poze de walkaround cu cel de la MMN ( care de altfel mai are motorul si alte cele pe la interior).
Daca te intereseaza ceva, da-mi de stire.
#3
Postat 06 March 2010 - 03:03 PM
Recunosc, 1/1 ma face si pe mine sa-mi lase gura apa, dar iau de acum un ciocan si un cui, sa am unde-mi pune pofta!
Cred ca va trebui sa ne multumim cu ceva mai accesibil. 1/15 imi pare suficient deocamdata - desi cele mai mari de care am auzit sunt vreo 5 la 1/5, facute de chinezi pentru un film.
Exemplarul de la MMN are intr-adevar motorul, dar nu am reusit sa ajung la el. Desi am lucrat la MMN si, poate, asi fi in stare sa-i conving sa ma lase sa fac ceva poze pe acolo. Daca nu are obloanele sudate, cum au facut la alte tancuri! Dar locuiesc in Timisoara si mi-e greu sa bat drumul pana la Bucuresti pentru asa ceva!
Interiorul camerei de conducere si al camerei de lupta este varza. Am facut cateva fotografii acolo, prin oblonul mic prin care se uita mecanicul, bagand mana cu aparatul foto inauntru si fotografiind la inspiratie. A iesit ceva, dar nu chiar suficient.
Eu am inceput sa fac desenele la 1/15 si am inceput deja sa lucrez la macheta.
Da-mi un mesaj personal, eu nu stiu deocamdata cum se face asta. Iti voi da adresa mea de e-mail, cea de acasa si nr. de telefon. Poate iese ceva!
Cred ca va trebui sa ne multumim cu ceva mai accesibil. 1/15 imi pare suficient deocamdata - desi cele mai mari de care am auzit sunt vreo 5 la 1/5, facute de chinezi pentru un film.
Exemplarul de la MMN are intr-adevar motorul, dar nu am reusit sa ajung la el. Desi am lucrat la MMN si, poate, asi fi in stare sa-i conving sa ma lase sa fac ceva poze pe acolo. Daca nu are obloanele sudate, cum au facut la alte tancuri! Dar locuiesc in Timisoara si mi-e greu sa bat drumul pana la Bucuresti pentru asa ceva!
Interiorul camerei de conducere si al camerei de lupta este varza. Am facut cateva fotografii acolo, prin oblonul mic prin care se uita mecanicul, bagand mana cu aparatul foto inauntru si fotografiind la inspiratie. A iesit ceva, dar nu chiar suficient.
Eu am inceput sa fac desenele la 1/15 si am inceput deja sa lucrez la macheta.
Da-mi un mesaj personal, eu nu stiu deocamdata cum se face asta. Iti voi da adresa mea de e-mail, cea de acasa si nr. de telefon. Poate iese ceva!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 06 March 2010 - 03:03 PM
#4
Postat 08 March 2010 - 10:55 AM
Am avut o discutie cu un vechi prieten si m-a facut sa schimb abordarea. Scara 1/15 e cam ciudata, sunt mai multe la 1/16. Asa ca tot ce am facut ajunge la gunoi - nu-i bai, nu era foarte mult. Desenele in schimb nu sunt o pierdere de vreme, sunt usor de transformat.
So, back to the drawing board and to the work bench!
So, back to the drawing board and to the work bench!
#8
Postat 29 March 2012 - 02:23 AM
Ce bine ca ati adus aminte de acest subiect ; tocmai aveam pe limba o intrebare referitoare la FT17( ) :
Ati vazut cumva , pe undeva, vreo poza a tanculetului ( de captura sau " naturel") deturelat si folosit ca tractor ?
Va rog mult postati-o aici , daca nu-i cu suparare , sau la rubrica de foto WW 2 .
( Exista o firma care produce acesta converteala capturat de nemti ,insa inafara de boxart-ul kit-ului , nu am gasit nici o foto ) .
Ati vazut cumva , pe undeva, vreo poza a tanculetului ( de captura sau " naturel") deturelat si folosit ca tractor ?
Va rog mult postati-o aici , daca nu-i cu suparare , sau la rubrica de foto WW 2 .
( Exista o firma care produce acesta converteala capturat de nemti ,insa inafara de boxart-ul kit-ului , nu am gasit nici o foto ) .
Aceasta postare a fost editata de dany: 29 March 2012 - 02:24 AM
#11
Postat 07 April 2012 - 10:54 PM
Am găsit nişte foto ale unui FT recuperat de americani din Afganistan. Din fericire, detalii destul de bune pentru motor şi transmisie.
Aşa că, m-am apucat de refăcut desenele pentru unele detalii ale transmisiei, iar īn seara asta am īnceput confecţionarea demultiplicatoarelor laterale, din resturi de ABS pe care le mai am.
Din păcate, am descoperit că va fi o muncă de durată. Sunt o grămadă de detalii, iar dimensiunile mari ale pieselor pun probleme de confecţionare. De exemplu, demultiplicatoarele vor fi făcute dintr-un fel de sandwich de plăci, lipite īntre ele şi care ulterior vor fi finisate, apoi se vor adăuga cāteva detalii. Consum mare de timp!
Pentru a scădea puţin din volumul de muncă, am decis să nu urmez calea lui AdiP, aia cu supradetaliere, indiferent dacă se va vedea ceva sau nu. Un prieten al meu avea o vorbă - ce nu se vede, nu se fluieră! M-am decis să o aplic.
Īn consecinţă, unele componente (cutia de viteze şi rezervorul de combustibil) vor lipsi, nu se văd dacă deschizi obloanele de acces la motor, Ambreiajele laterale de direcţie şi ventilatorul vor fi reprezentate practic pe jumătate, adică atāt cāt sunt vizibile.
Şi cum am descoperit cum să postez fotografii, vă voi arăta ceva cānd voi avea ceva mai mult de arătat!
Aşa că, m-am apucat de refăcut desenele pentru unele detalii ale transmisiei, iar īn seara asta am īnceput confecţionarea demultiplicatoarelor laterale, din resturi de ABS pe care le mai am.
Din păcate, am descoperit că va fi o muncă de durată. Sunt o grămadă de detalii, iar dimensiunile mari ale pieselor pun probleme de confecţionare. De exemplu, demultiplicatoarele vor fi făcute dintr-un fel de sandwich de plăci, lipite īntre ele şi care ulterior vor fi finisate, apoi se vor adăuga cāteva detalii. Consum mare de timp!
Pentru a scădea puţin din volumul de muncă, am decis să nu urmez calea lui AdiP, aia cu supradetaliere, indiferent dacă se va vedea ceva sau nu. Un prieten al meu avea o vorbă - ce nu se vede, nu se fluieră! M-am decis să o aplic.
Īn consecinţă, unele componente (cutia de viteze şi rezervorul de combustibil) vor lipsi, nu se văd dacă deschizi obloanele de acces la motor, Ambreiajele laterale de direcţie şi ventilatorul vor fi reprezentate practic pe jumătate, adică atāt cāt sunt vizibile.
Şi cum am descoperit cum să postez fotografii, vă voi arăta ceva cānd voi avea ceva mai mult de arătat!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1