Pagina 1 din 1
M10 Tamiya 1/48
#1
Postat 20 October 2005 - 11:40 PM
Eh, grea boala cu blindatele... Daca te prinde, greu mai scapi... Drept urmare, m-am apucat de un nou tanc, care mi-a placut destul de mult ca aspect...
Fiind fix al doilea blindat pe care apuc sa pun vopsea (precedentul fiind un StugIII B), pretentiile nu-s prea mari, la fel si cunostintele in ale 'taratoarelor'... Asa ca as avea nevoie de nitel ajutor de la experti
Fiind fix al doilea blindat pe care apuc sa pun vopsea (precedentul fiind un StugIII B), pretentiile nu-s prea mari, la fel si cunostintele in ale 'taratoarelor'... Asa ca as avea nevoie de nitel ajutor de la experti
#5
Postat 21 October 2005 - 01:21 AM
Pai ce se vede la vopsire e obtinut dupa cum urmeaza...
- grund negru lucios.
- aplicat un strat subtire de Olive Drab de la MM, fara sa ma stradui sa-l fac 'perfect' uniform
- venit cu OD+ceva galben destul de diluat, dat la sentiment pe unde am considerat de cuviinta
- venit cu OD+Euro Green la fel, destul de diluat, aplicat la fel cu precedentul
- pe partea de jos dat cu Light Earth diluat, de la distanta.
- venit cu un Sand la fel, diluat, pe partile de jos. Asta-i o operatie un pic mai ciudata, pentru ca atata timp cat e 'uda' vopseaua, pare ca nu-i destula si te trage sa-i dai mai multa... Realitatea e ca trebuie sa astepti sa se usuce, ca sa vezi daca-i prea putina. De obicei nu e.
- venit cu un negru FOARTE diluat (adica la jumatate de cupa de diluant, inmuiat o scobitoare in vopsea si transferata in cupa) pe margini, linii de imbinare, diverse detalii...
Cam atat. Suna mai complicat decat este, a durat cam o ora toata operatiunea dupa ce stratul de OD a fost perfect uscat.
Mentiune, asta nu-i vreo metoda cunoscuta sau invatata, ci a fost inventata pe loc, pe masura ce am lucrat... Norocul a facut sa iasa binisor si am reusit sa ma abtin la partea cu 'Sand'-ul... Data trecuta a fost un dezastru
- grund negru lucios.
- aplicat un strat subtire de Olive Drab de la MM, fara sa ma stradui sa-l fac 'perfect' uniform
- venit cu OD+ceva galben destul de diluat, dat la sentiment pe unde am considerat de cuviinta
- venit cu OD+Euro Green la fel, destul de diluat, aplicat la fel cu precedentul
- pe partea de jos dat cu Light Earth diluat, de la distanta.
- venit cu un Sand la fel, diluat, pe partile de jos. Asta-i o operatie un pic mai ciudata, pentru ca atata timp cat e 'uda' vopseaua, pare ca nu-i destula si te trage sa-i dai mai multa... Realitatea e ca trebuie sa astepti sa se usuce, ca sa vezi daca-i prea putina. De obicei nu e.
- venit cu un negru FOARTE diluat (adica la jumatate de cupa de diluant, inmuiat o scobitoare in vopsea si transferata in cupa) pe margini, linii de imbinare, diverse detalii...
Cam atat. Suna mai complicat decat este, a durat cam o ora toata operatiunea dupa ce stratul de OD a fost perfect uscat.
Mentiune, asta nu-i vreo metoda cunoscuta sau invatata, ci a fost inventata pe loc, pe masura ce am lucrat... Norocul a facut sa iasa binisor si am reusit sa ma abtin la partea cu 'Sand'-ul... Data trecuta a fost un dezastru
#7
Postat 21 October 2005 - 06:18 AM
cartula, la Oct 21 2005, 12:50 AM, a spus:
Dupa cum spuneam, dati cu parul, ca e superoferta... :roll:
Nu zi de doua ori, ca nu se stie ...
Nu stiu cum iti plac tie blindatele, eu le prefer daca nu murdare/ruginite, macar prafuite bine. Al tau cum e acuma, e inca in gama "curat spre foarte curat". Parerea mea ca ai realizat doar ce sublinia Z-mare, adica accentuarea de linii, muchii, umbre, penumbre, etc.
Deci, vrei in groapa cu noroi sau nu ?!
#8
Postat 21 October 2005 - 07:58 AM
Arata foarte bine. Mai poti sa-i tragi o pensulare uscata pentru a scoate mai bine in evidenta muchiile machetei (acolo vopseaua este mai deschisa). La culoarea care ai folosit-o mai adaugi alb sau sand(2:1). Cu pensula inmuiata in vopsea dai pe o coala de hartie pana aproape nu mai ramane vopsea pe ea, apoi pe muchiile machetei. Mai poti folosi praf de rugina de la MIG, pentru a da pe ici pe colo pe unde ar putea fi urme de rugina, senile, turela,etc.
Spor.
Spor.
#9
Postat 21 October 2005 - 08:42 AM
Rezultatul e uimitor, de un an incoace am incercat si eu sa trec la blindate, din aceasta cauza nici nu mai am realizari in ultimul timp dar vreau sa izbutesc pina la urma sa fac ceva. Ceia ce imi place ca in asa perioada de timp ai reusit sa faci un volum de lucru destul de impunator la mine insa lucrurile se misca foarte lent insa.
ps. ce inseamnta OD?
ps. ce inseamnta OD?
#11
Postat 21 October 2005 - 10:34 AM
Felicitari si "welcome to the ground" Cartula!
Daca zici ca din instinct ai lucrat pana acum, bun instict ai avut!
Ce ti-as recomanda eu, metoda mea personala, nu inseamna ca e singura:
-sa NU faci dry-brushing! dupa parerea mea aceasta procedura induce un look artificial, care arata artistic dar ne-realist
-da-i un strat de glos. Apoi, cu solutie foarte diluata de aproape-negru fa micro-spalari (cu o pensula subtire, este un wash zonal, nu pe toata macheta) in jurul detalilor de suprafata (linii de imbinare, nituri, etc)
-daca ai decaluri de pus, pune-le acum
-strat de lac mat
-etapa asta e optionala: pentru a da putina variatie vopselii se pot aplica filtre, adica solutie de vopsea diluata 95%. Se aplica doar peste mat, cu o pensula groasa. Nouante posibile: sand, oliv, maro, in general culori de pamant. Daca nu ai mai facut asa ceva fa un test pe o bucata vopsita de carton, vezi ce iese.
-praf: cu pasteluri diluate in spirt, aplicate in special pe partile inferioare. Se pot prelucra cu bete cu vata si dupa uscare. Tot cu pasteluri poti realiza praf, noroi si rugina pe senile si galeti. Nu uita sa dai cu pastel si peste decaluri. Atentie, si pastelurile se aplica de destul de diluat, in etape pentru a tine efectul sub control.
Uite aici un link care explica mai bine aceste etape:
IPMS Stockholm
Succes si sa ne tii la curent!
Daca zici ca din instinct ai lucrat pana acum, bun instict ai avut!
Ce ti-as recomanda eu, metoda mea personala, nu inseamna ca e singura:
-sa NU faci dry-brushing! dupa parerea mea aceasta procedura induce un look artificial, care arata artistic dar ne-realist
-da-i un strat de glos. Apoi, cu solutie foarte diluata de aproape-negru fa micro-spalari (cu o pensula subtire, este un wash zonal, nu pe toata macheta) in jurul detalilor de suprafata (linii de imbinare, nituri, etc)
-daca ai decaluri de pus, pune-le acum
-strat de lac mat
-etapa asta e optionala: pentru a da putina variatie vopselii se pot aplica filtre, adica solutie de vopsea diluata 95%. Se aplica doar peste mat, cu o pensula groasa. Nouante posibile: sand, oliv, maro, in general culori de pamant. Daca nu ai mai facut asa ceva fa un test pe o bucata vopsita de carton, vezi ce iese.
-praf: cu pasteluri diluate in spirt, aplicate in special pe partile inferioare. Se pot prelucra cu bete cu vata si dupa uscare. Tot cu pasteluri poti realiza praf, noroi si rugina pe senile si galeti. Nu uita sa dai cu pastel si peste decaluri. Atentie, si pastelurile se aplica de destul de diluat, in etape pentru a tine efectul sub control.
Uite aici un link care explica mai bine aceste etape:
IPMS Stockholm
Succes si sa ne tii la curent!
#12
Postat 21 October 2005 - 11:52 AM
In primul rand, multumesc pentru sfaturi...
Kit-ul e de la Tamiya, si e la 1/48. Aveti un articolas cu ce e in cutie AICI
Sa o luam pe rand....
@Blue Max... E drept ca e in zona de "curat", si ar da bine prafuit sau ceva de genul asta... Defapt, cam acolo vreau sa ajung. Poate chiar la o diorama cu M10-le, un M4 Sherman si/sau PzIVJ-ul... Dar mai e pana acolo.
@mielu Mersi pentru pontul cu amestecul de vopsea pentru drybrushing
@oleg OD = Olive Drab, mi-a fost lene sa scriu prea mult
@Ahmed
Zici sa nu fac drybrushing. Aici zic ca ai dreptate daca te referi la drybrushing cu ceva metalic. Am incercat pe Stug si arata ciudatel... Dar un drybrushing cu o nuanta deschisa a culorii de baza zic ca merge daca e aplicat cu masura...
Oricum, mai am in lucru si Sherman-ul, la care o sa incerc metoda din link-ul pe care l-ai dat.
Am pus si o poza cu Stug-ul....
Kit-ul e de la Tamiya, si e la 1/48. Aveti un articolas cu ce e in cutie AICI
Sa o luam pe rand....
@Blue Max... E drept ca e in zona de "curat", si ar da bine prafuit sau ceva de genul asta... Defapt, cam acolo vreau sa ajung. Poate chiar la o diorama cu M10-le, un M4 Sherman si/sau PzIVJ-ul... Dar mai e pana acolo.
@mielu Mersi pentru pontul cu amestecul de vopsea pentru drybrushing
@oleg OD = Olive Drab, mi-a fost lene sa scriu prea mult
@Ahmed
Zici sa nu fac drybrushing. Aici zic ca ai dreptate daca te referi la drybrushing cu ceva metalic. Am incercat pe Stug si arata ciudatel... Dar un drybrushing cu o nuanta deschisa a culorii de baza zic ca merge daca e aplicat cu masura...
Oricum, mai am in lucru si Sherman-ul, la care o sa incerc metoda din link-ul pe care l-ai dat.
Am pus si o poza cu Stug-ul....
#13
Postat 21 October 2005 - 01:28 PM
Citeaza
Zici sa nu fac drybrushing. Aici zic ca ai dreptate daca te referi la drybrushing cu ceva metalic. Am incercat pe Stug si arata ciudatel... Dar un drybrushing cu o nuanta deschisa a culorii de baza zic ca merge daca e aplicat cu masura...
Oricum, mai am in lucru si Sherman-ul, la care o sa incerc metoda din link-ul pe care l-ai dat.
Oricum, mai am in lucru si Sherman-ul, la care o sa incerc metoda din link-ul pe care l-ai dat.
Intradevar dry-brushul cu metalice este cel mai inoportun 9desi nu se vede clar in cazul Stugului tau!). Insa orice fel de dry-brush, aplicat vehicolelor cel putin, produce un efect care nu isi are corespondentul in lumea reala (spre doesebire de accentuarea umbrelor reprodusa de pre si post-umbriri si spalari care tinde sa reduca efectul difuziei luminii atunci cand reducem ceva la scara). Oricum, e parerea mea, la fel ca si a unor altor modelisti.
Iti dau mai jos niste linkuri spre articole ale lui Miguel "Mig" Jimenez care a pionierat aceasta indepartare de la metoda traditionala wash&dry-brush (a la Verlinden). Sunt acolo detalii si despre pasteluri:
missing-lynks
missing-lynks
missing-lynks
Aceasta postare a fost editata de Ahmed: 21 October 2005 - 01:32 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1