Regele tancurilor - Tiger bineinteles ..... 1/35 Academy 13209
#1
Postat 28 February 2010 - 07:01 PM
De mai mult timp urmaresc acest forum si am avut ocazia sa invat multe lucuri utile si sa achizitionez machete la preturi formidabile motiv pentru care va multumesc.
Pana acum am urmarit pasiv dar acum am zis ca e timpul sa particip si eu.
Va prezint prima mea macheta decenta aproape terminata
deoarece tot timpul va mai fi de adaugat ceva la ea - ma gandesc la un set de figurine
Oricum macheta e din cutie fara upgrade-uri
Nu am vrut sa reprezint un tanc sau o unitate anume ci doar sa imi fac mana pe efecte weathering washing
Sper ca va place
Comentariile sunt binevenite dar cei care critica sunt rugati sa dea si solutii
Spor la modelit
#2
Postat 28 February 2010 - 08:07 PM
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 28 February 2010 - 08:07 PM
#3
Postat 28 February 2010 - 08:54 PM
Iti sugerez s-o iei de la capat si sa ne povestesti ceva despre kit si despre modul in care l-ai facut. Ar merita pentru ca dupa parerea mea ai facut o macheta reusita .
Cristi , te rog muta topicul in sectiunea de Tigri. Multam.
#4
Postat 28 February 2010 - 09:14 PM
#5
Postat 28 February 2010 - 10:03 PM
#6
Postat 28 February 2010 - 10:05 PM
Asa cum am precizat am vrut sa imi fac mana
Problema ca pe internet gasesti o groaza de informatii (inclusiv de la tine m-am inspirat) despre cum trebuie procedat cu washing weatheringul, etc
Problema este ca nu iti dai seama de efectele acestor tehnici decat in momentul in care lucrezi cu ele
Asa ca aveam acest kit de la Academy cumparat mai demult care nu are aceeasi clasa ca un Dragon asa ca imi permiteam sa il pierd la o adica
Nu am facut investitii in el tot din aceasta cauza. Pur si simplu am experimentat ce am citit pe internet
Senilele sunt tinute de ace de seringa
Aparatorile esapamentului cele din fata de la senile si cele de pe laterale sunt slefuite pana cand aproape s-au topit pentru a putea sa le indoi intr-un mod cat mai realistic (cat permite plasticul)
Cu ocazia aceasta am incercat sa vad daca pot scoate lovituri nereusite in blindaj cum se intampla des la Tigri. Am facut gauri cu un dremel si am folosit putty de la tamiya cel din 2 bucati - mie mi se par reusite
Dupa care au urmat mai multe wash-uri cu ulei si fiindca nu eram multumit am facut si cateva pinwash cu acrilice
Pentru vopsea sarita la fel am incercat procedeul lui Mig
Apropos desi culorile in ulei erau foarte laudate si mi-am cumparat o groaza nu prea am fost multumit de efectul lor
In schimb mi-a placut efectul pe care il dau acrilicele spalate in scurt timp cu alcool isopropilic
Era exact ceea ce cautam - lasau o scurgere fina perfecta pentru scurgerile de rugina si praf
Mai era tehnica aceea cu dots sau cum o denumeste Mig Jimenez filtre - puncte de vopsea in ulei de mai multe culori si pensulate sus-jos cu white spirit sau zippo - dar la mine a dat efecte indoielnice. Am incercat pe alt kit varianta cu puncte foarte diluate de vopsea in ulei dar ce nu imi place este ca la uscare care caz intervenit foarte rapid se vad marginile punctului respectiv ca la emailuri.
Dupa aceea am folosit pigmenti ca sa vad efectele lor. Am pus pigmenti pe senile si foarte subtire pe tanc.
Referitor la ce a spus Sheniloiu partial are adreptate. Dar trebuie sa ia in calcul ca un blindat odata iesit pe portile fabricii este supus unui proces de degradare. De asemenea nemtii ducea lipsa de multe materiale si in special de tancuri operationale. Asa ca nu se mai preocupau de aspectul fizic al blindatului. In razboi nu aveau timpul timp sa sableze petele de rugina si sa revopseasca.
Daca ne uitam pana si americanii au in zilele noastre Abrams-uri ruginite aproape 100% care sunt trimise la reconditionat. Iar reconditionarea se face numai dupa sablare.
Tancul asta in afara de niste pete de rugina pe un blindaj de cateva zeci de mm nu are nimic. Nu este la fel ca la o masina unde tabla de 2 mm este mancata de rugina
De exemplu ce consider eu greseala sunt senilele foarte ruginite pe care le fac unii modelisti. Am citit undeva ca tanchistii tot timpul inainte sa intre in lupta isi verificau senilele ca sa nu aiba surpriza ca raman blocati in lupta. Daca erau ruginite le schimbau.
Tot asa intretinerea tancului presupunea curatarea tevii de tun.
Consider ca multi modelisti fac greseala sa inegreasca teava de tun ca pe un cos. In primul rand ca cordita nu produce foarte mult fum, si in al doilea rand intretinerea presupunea curatarea periodica a tevii.
Si oricum cred ca deja lumea noastra s-a saturat de tancurile noi si lucioase ca din fabrica.
Ceea ce face diferenta sunt cele "muncite"
#7
Postat 28 February 2010 - 11:03 PM
Daca de aici pornesti matale si ai de gand sa o iei in sus cu calitatea, atunci multi ar trebui sa puna mana pe carte si pe scule sa nu se trezeasca surclasati.
Felicitari pentru reprezentare !
Imi place cum se vede diferenta de material intre diversele componente (esapamente, fendere, cutie blindata, cabluri, galeti, patine).
Acu apuca-te asa in gluma de ala serios
#8
Postat 28 February 2010 - 11:09 PM
Senilele prin definitie suportau frecari uriase asa ca era greu sa fie cu adevarat ruginite. In cazul stationarii insa, prindeau relativ repede un strat usor de rugina , metalul fiind descoperit si otelul inoxidabil sau inalt aliat nefiind la indemina pe vremea aia. Insa era o rugina care nicidecum nu putea afecta functionarea senilei.
Aparatorile de noroi si cele ale esapamentului poti sa le faci foarte simplu din tabla subtire de cupru (aluminiu, etc). Sper ca nu te deranjeaza daca postez aici o idee despre cum ai putea face aparatorile din tabla (e vorba de niste aparatori de tiger 1/48)
- Lipesti o banda de mascare (de hirtie, etc) pe piesa din plastic (aparatoarea esapamentului)
- tai banda pe conturul piesei
- iei banda de pe piesa si o desfasori pe tabla
- tai tabla in jurul conturului
- trasezi cu un virf bont (pix) acolo unde ai nevoie de ranforsari si apoi indoi tabla sa capete forma dorita
- si-atit, te-apuci s-ondoi si s-o gauresti]
Pentru aparatorile de noroi e si mai simplu avind un profil simplu , fara suprafete curbe.
Aceasta postare a fost editata de marhaba: 28 February 2010 - 11:11 PM
#11
Postat 01 March 2010 - 03:11 AM
Eu zic sa-i pui si celelalte 2 decaluri si sa revopsesti cablul de pe stanga,ca pare prea ruginit...
"Ceea ce face diferenta sunt cele "muncite""-asta mi-a placut la maxim si ma bucur pt ca a mai aparut inca un adept al uzurii.
Mult spor si... !!!
#12
Postat 01 March 2010 - 09:48 AM
Daca nu-ti zice nimeni nimic, inseamna ca-i asa de varza ca nu stiu de unde sa inceapa.
Deci, felicitari inca odata.
#14
Postat 01 March 2010 - 04:32 PM
#15
Postat 01 March 2010 - 08:26 PM
Intradevar multe dintre critici le gasesc si eu intemeiate cum ar fi o senila invers, patinele de rezerva care ar fi trebuit sa fie mai ruginite misterioasele raze de pe galeti care se doreau scurgeri de ulei.
Dar acum nu este o tragedie - din greseli invatam
Apropos sunt curios ce metode pentru a simula petele de ulei. am incercat aici ulei negru si acrilic negru dar clar nu a iesit desi am incercat sa le estompez cu zippo sau cu alcool izopropilic
pe alt blindat am incercat uleiuri dfolositi e mai multe culori ca sa redau irizarile pe care la da uleiul si un pic de johnson deasupra - sper ca e similar cu future de afara
am postat si foto
Urmatorul pas sunt photoetch-urile
Am vrut sa vad diferentele intre un kit cu si fara photoetch si intradevar nu exista comparatie chiar daca costul creste mult
scuze am gresit poza
Imagini atasate
#16
Postat 01 March 2010 - 08:33 PM
#19
Postat 01 March 2010 - 10:33 PM
Prima la mana, Tiger-ul nu a fost in dotarea prea multor unitati. Daca nu ma insel, din memorie doar, a fost la vreo 12 Schw.Pz.Abt. de la Wehrmacht si la 3 de la SS, plus in batalioanele a doua divizii Panzer. Asa ca erau intr-adevar folosite cat se putea, fiind permanent criza de Tiger pe front. Dar nici chiar asa!
Tiger a fost o masinarie scumpa, unde fiecare detaliu a fost tratat excesiv. Am studiat tancul asta destul de "pe bucati", unele detalii, ca tanchist, ma fac sa ma mir de cat de inutile erau! Si cum totul s-a vrut de cea mai buna calitate, inclusiv vopseaua aplicata pe el era de cea mai buna calitate! Nu se degrada in halul ala nici macar dupa ierni intregi petrecute pe afara!
In plus, unitatile de Tiger nu stateau permanent pe front. Erau retrase periodic, la intervale destul de dese, cel putin in zone din spatele frontului, pentru refacerea capacitatii de lupta. Cu ocazia asta, tancurile erau revizuite, reparate, reglate, revopsite sau cel putin se refacea vopseaua.
Nemtii mai faceau ceva - au pastrat pe cat posibil sistemul de a retrage tehnica de pe front, cand ii venea randul la reparatiile periodice sau capitale. Din nou, ferchezuire pe ele.
Sunt de acord cu uzura, dar sa nu exageram. Sunt tanchist de meserie si la viata mea am vazut tancuri T-34 mult mai intens folosite si cu mai putina grija decat Tiger. Parcate permanent pe afara, fara prelate si fara sa se refaca vopseaua. Si nu aveau vopseaua uzata decat in zonele in care se frecau accidental de ceva - copaci, obstacole, maluri de amplasamente, etc.
Urme de proiectile si noroi - de acord, puteti pune cat va lasa imaginatia, aici nu discut. Dar de chestia cu vopseaua aia care se desprinde ca solzii de pe o soparla la naparlire ma iau! Ca si de chestia cu unsoarea care se scurge de la galeti. Un echipaj de Tiger ar fi rezolvat problema la primele picaturi, caci altfel, la greutatea tancului, i-ar fi lasat galetii dupa cateva zeci de kilometri!
Apropo de senila din dreapta montata invers, nu e o eroare. Daca studiati senila tancului, in sectiune longitudinala, veti vedea ca nu este simetrica stanga/dreapta. Deci, senilele de pe stanga nu puteau fi montate pe dreapta si invers, daca se dorea respectarea sensului de progresie a patinelor de senila. Astfel ca primele tancuri au avut intr-adevar senile de tip diferit, simetrice stanga fata de dreapta. Dar pentru ca asta ingreuna problemele de aprovizionare cu piese de schimb si de fabricatie, s-a trecut ulterior la un singur tip de patina, pe dreapta fiind montate invers. Un rezultat neasteptat a fost ca tancurile astfel echipate trageau dreapta, chestie rezolvata prin scoaterea a doua - trei patine de pe partea dreapta, functie de uzura senile.
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 01 March 2010 - 10:35 PM
#20
Postat 01 March 2010 - 10:58 PM
Sheniloiu, la 1 Mar 2010, 22:33, a spus:
Apropo de senila din dreapta montata invers, nu e o eroare. Daca studiati senila tancului, in sectiune longitudinala, veti vedea ca nu este simetrica stanga/dreapta. Deci, senilele de pe stanga nu puteau fi montate pe dreapta si invers, daca se dorea respectarea sensului de progresie a patinelor de senila. Astfel ca primele tancuri au avut intr-adevar senile de tip diferit, simetrice stanga fata de dreapta. Dar pentru ca asta ingreuna problemele de aprovizionare cu piese de schimb si de fabricatie, s-a trecut ulterior la un singur tip de patina, pe dreapta fiind montate invers. Un rezultat neasteptat a fost ca tancurile astfel echipate trageau dreapta, chestie rezolvata prin scoaterea a doua - trei patine de pe partea dreapta, functie de uzura senile.
Hai, pe bune! Muream prost, fără să văd singur lucrul ăsta. Merci de informaţie, ai perfectă dreptate.