Forum Machete,Modelism,Hobby: MUZEUL AVIAŢIEI LA 20 DE ANI (26.02.2010) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

MUZEUL AVIAŢIEI LA 20 DE ANI (26.02.2010)

#1 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 26 February 2010 - 09:19 AM

Titlu: MUZEUL AVIAŢIEI LA 20 DE ANI (26.02.2010)
Sursa: http://www.roaf.ro/r...yCOM.php?cod=73
Autor: ***
Data: 26.02.2010

Citeaza

MUZEUL AVIAŢIEI LA 20 DE ANI (26.02.2010)

Sâmbătă, 27 februarie, la Muzeul Aviaţiei vor avea loc o serie de manifestări care marchează împlinirea a două decenii de la crearea acestei instituţii.
Activitatea se va desfăşura începând cu ora 10.00, la sediul instituţiei din str. Fabrica de Glucoză, nr. 2-4, sector 2, Bucureşti.
Sunt invitate personalităţi din conducerea Statului Major al Forţelor Aeriene, foşti comandanţi ai acestei categorii de forţe, colaboratori şi foşti angajaţi ai Muzeului Aviaţiei, cadre militare în rezervă şi în retragere.
Cei prezenţi vor avea ocazia să retrăiască momente importante din istoria muzeului, cu prilejul vernisării expoziţiei foto ,,Muzeul Aviaţiei la douăzeci de ani'.

***

Înfiinţat ca instituţie de sine stătătoare la 2 martie 1990, printr-o hotărâre a Guvernului României, la iniţiativa conducerii Forţelor Aeriene, muzeul este destinat cinstirii iluştrilor înaintaşi ai aviaţiei române şi integrarea în patrimoniul naţional şi universal a realizărilor de prestigiu în domeniul aeronauticii.

SCURT ISTORIC

Ideea înfiinţării unui muzeu al aviaţiei române a fost lansată de Nicolae Iorga, remarcabil istoric şi om politic, încă din primele decenii ale secolului al XX-lea, când această nouă ramură a ştiinţei – aviaţia – a cunoscut o dezvoltare considerabilă. Atraşi de mirajul zborului şi de posibilităţile oferite, mulţi savanţi, ingineri sau simpli entuziaşti au declanşat o adevărată întrecere a invenţiilor şi inovaţiilor în acest domeniu. Iar românii au fost în primele rânduri. Din dorinţa de recunoaştere a meritelor şi creaţiilor lor au fost scoase la lumină studii şi cercetări care se întindeau pe câteva secole în urmă şi astfel a luat naştere şi ideea concentrării lor într-un singur loc pentru a fi expuse şi aduse la cunoştinţa publicului.
După primul război mondial, Liga Naţională Aeronautică a făcut primele demersuri concrete, reuşind să adune într-un punct muzeistic materialul de război capturat de armata română pe timpul ostilităţilor militare. Apoi, abia după 1970, graţie eforturilor generalilor Aurel Niculescu şi Gheorghe Zărnescu, aflaţi în acea vreme la comanda Aviaţiei Militare, s-au pus bazele viitorului muzeu amplasat în două secţii, la Boboc şi Mediaş. Însă patrimoniul acestora a trecut în zestrea secţiei de aviaţie a Muzeului Militar Naţional. După 1989, procesul realizării Muzeului Aviaţiei ca unitate de sine stătătoare s-a accelerat. Rolul principal al micului colectiv destinat să opereze în cadrul muzeului a fost de a identifica şi recupera patrimoniul istoric şi tehnic aeronautic existent pe teritoriul României. Concomitent cu această activitate, conducerea Comandamentului Aviaţiei Militare a făcut eforturi pentru obţinerea unor spaţii adecvate destinate amenajării muzeului propriu-zis. Încununarea acestei activităţi laborioase a constituit-o emiterea de către Guvernul României, la 2 martie 1990, a hotărârii care consfiinţea existenţa de jure a instituţiei ce urma să susţină prin forme specifice de manifestare şi să promoveze valorile perene ale aeronauticii române.
Muzeul a funcţionat în diverse locaţii până în anul 2005 când, datorită extinderii, a necesitat o suprafaţă mai mare şi a fost amplasat în spaţiul pe care îl ocupă în prezent. Locaţia actuală este legată de existenţa uneia din cele mai vechi baze aeriene din România, una dintre primele din sud-estul Europei. Pipera a fost leagănul aviaţiei militare române, de existenţa acestui loc legându-se funcţionarea primei şcoli de meseriaşi pentru aeronautică (1920), primele experienţe cu avionul de luptă IAR CV 11, întrarea în înzestrarea Forţelor Aeriene Române a primelor elicoptere, realizarea primei staţii de radiolocaţie, START 1.
În decursul celor aproape 20 de ani de existenţă, Muzeul Aviaţiei a reuşit să se impună pe plan intern şi internaţional drept o instituţie reprezentativă pentru apariţia şi evoluţia fenomenului aeronautic, valorile pe care le promovează fiind recunoscute atât între graniţele României cât şi în afara acestora.
Urmare a strădaniilor personalului ce deserveşte instituţia şi cu sprijinul nemijlocit şi substanţial acordat de conducerea Statului Major al Forţelor Aeriene, Muzeul Aviaţiei a acumulat un patrimoniu tehnic ce numără astăzi peste 100 de aeronave civile şi militare, staţii de radiolocaţie, tunuri şi rachete antiaeriene. S-a constituit un patrimoniu istoric grupat, în prezent în 34 de colecţii cu peste 10 000 de repere, alte fonduri fiind în curs de catalogare.

Compartimentul Relaţii Publice


#2 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 27 February 2010 - 04:18 PM

A fost ok, dar cu multa ploaie. Va las sa va relaxati in compania imaginilor:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_7050.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7053.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7054.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7057.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7059.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7065.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7066.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7067.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7070.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7077.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7080.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7082.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7088.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7109.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7119.jpg


#3 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 27 February 2010 - 04:35 PM

Partea a doua:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_7125.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7137.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7154.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7176.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7178.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7182.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7185.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7199.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7205.jpg


#4 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 27 February 2010 - 05:07 PM

Frumoase poze!
Aripa aceea (ramasita) pare a fi de Me 109,parca auzisem ca au gasit ceva resturi prin Moldova. Mai sunt si alte piese expuse de la acea epava??

Vali

#5 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 27 February 2010 - 05:20 PM

Sunt doua perechi de lonjeroane centrale de aripa (nu stiu exact de la ce aeronave), un motor in stea busit rau, niste jambe, aripa asta de Me 109, parca niste piese de la un IAR-80 (deriva si profundor), cam astea.
Sigur merita sa mergi acolo, pentru ca au si cateva exponate personale, vezi ramasite si echipament de aviatori din acea perioada.

#6 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 28 February 2010 - 07:34 PM

Partea a 3-a:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_7069.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7071.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7072.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7074.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7075.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7106.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7107.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7135.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7144.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7166.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7174.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7202.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7208.jpg


#7 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 28 February 2010 - 07:49 PM

Citeaza

Sunt doua perechi de lonjeroane centrale de aripa (nu stiu exact de la ce aeronave), un motor in stea busit rau, niste jambe, aripa asta de Me 109, parca niste piese de la un IAR-80 (deriva si profundor), cam astea.
Sigur merita sa mergi acolo, pentru ca au si cateva exponate personale, vezi ramasite si echipament de aviatori din acea perioada.


-Longeroanele de aripa sunt de la un IAR80/81 aduse de la Craiova (erau vopsite alb albastru si folosite la porti)
-Motorul in stea busit rau este dela un FW 190 gasit in Moldova Mai sunt si alte elemente de la el in muzeu.
-Aripa din poza este intradevar de la un Bf 109 G scos din Marea Neagra de niste pescari cu navodul.
-Deasemenea mai este si batiul de motor de IAR 80 care a apartinut aviatorului Horia Agarici.
- Parca mai era si o roata de bot de la un B-24.
- Si probabil si ceva elemente de la Wellingtonul gasit in lacul Comana.

#8 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 28 February 2010 - 08:03 PM

Multumesc mult pentru clarificari, Dane! :rolleyes:
Dintr-un Wellington, sunt doua fragmente de panza; este prezenta o casca de zbor de pilot american, o vesta de salvare nemteasca, care a apartinut dl-ui Dobran, etc.

#9 Useril este offline   Razeer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 546
  • Inregistrat: 04-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2010 - 08:06 PM

interesant e Alouette-ul ala vopsit in camuflaj de jandarmerie :rolleyes: ultima data l-am vazut in curtea unitatii de jandarmi care pazeste aeroportul, cred ca tot ei l-au vopsit asa. Tin minte ca am ras pe tema asta , gen ia uite cum se pregatesc jandarmii sa mentina ordinea cu PRND-uri...ma mir ca nu a fost revopsit si mai mult as fii curios sa stiu care e povestea lui de la cei de la muzeu....

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi