Acea schela este destinata exclusiv biplanelor. Este gradata (distante, unghiuri) in asa fel incat sa se poate seta perfect unghiul de decalaj dintre aripi, distanta dintre aripi, etc. Aceste gradatii sunt partea cea mai importanta a schelei.
Pentru cei care construiesc exclusiv biplane (pasionatii de primul razboi mondial de exemplu), este foarte de folos pentru ca de obicei trebuie sa iti faci un fel de suport de vreun fel care sa tina aripile in pozitiile corecte pana cand se usuca adezivul. Nu prea e de folos pentru altceva.
Nu e nevoie de o chestie prea sofisticata care sa "tina" toate avioanele de orice tip. Eu mi-am facut un suport universal (a "tinut" pana acum 8 machete si inca se tine bine) care intra in locasul axului elicii. E facut din otel de 3mm (umerash de sarma). Macheta poate fi rotita pe axa elicii in asa fel incat sa se poate vopsi usor. (Am si o versiune "dubla" pentru Me262.) Cu asta, eu nu ating macheta cand lucrez la ea, astfel nu las amprente in vopsea, grasime de pe degete care strica derenta vopselei, am amandoua mainile libere cand aplic decaluri, etc.
Se poate face si dintr-un electrod indoit in forma de L - partea lunga e impunsa intr-o scandurica iar partea scurta intra in locasul axului elicii.
Simplu si ieftin.
HTH
Radu