De pe Net
#262
Postat 24 August 2006 - 06:01 PM
#263
Postat 24 August 2006 - 06:18 PM
Misiunea nu este descrisa. In una din poze e in zbor cu alte cateva avioane.
Ce spune Cartula suna foarte verosimil. Adunarea formatiei la decolare era la fel de importanta ca si adunarea formatiei dupa lansarea bombelor.
Cat despre cat de vizibil e avionul in zbor, asta nu cred ca e problema cea mai mare - la acea data aveau escorta. Cred ca era mai greu de camuflat pe sol!
"Spotted Ass Ape" s-a prabusit pe 9 martie 1944 (locul prabusirii nu este indicat in carte).
Radu
#264
Postat 24 August 2006 - 06:22 PM
#266
Postat 24 August 2006 - 10:02 PM
Dupe matrite taiate direct de masini comandate de un program de proiectare computerizata, dupe piesele incredibile injectate de matrite "slide-moulding"...
Iata si viitoarea noua cale a "cottage industry" !
Va inchipuiti cum vor arata seturile after-market, facute cu dracia asta ?
Dar atat de laudatele si hulitele modele "short-run" ?
http://www.internetm...ures/stereo.php
Probabil ca destul de repede, va fi o realitate cotidiana.
Pai, tin minte cum ma uitam io acum mai bine de zece ani, la primele seturi de rasina si de fotoincizii...
#267
Postat 24 August 2006 - 11:10 PM
radub, la Aug 24 2006, 06:18 PM, a spus:
Pe site-ul dat de tine apare denumirea de "Lead Formation Assembly Ship", ceea ce e un pic diferit de "lead ship" sau "formation lead aircraft"; mai degraba suna ca avionul de adunare (reper) al formatiei din frunte/conducatoare ...
Aceasta postare a fost editata de kamikaze: 24 August 2006 - 11:11 PM
#269
Postat 25 August 2006 - 07:08 AM
Aceasta postare a fost editata de Maverick: 25 August 2006 - 07:24 AM
#272
Postat 25 August 2006 - 10:22 AM
DRAGOS, la Aug 24 2006, 08:02 PM, a spus:
Dupe matrite taiate direct de masini comandate de un program de proiectare computerizata, dupe piesele incredibile injectate de matrite "slide-moulding"...
Iata si viitoarea noua cale a "cottage industry" !
Va inchipuiti cum vor arata seturile after-market, facute cu dracia asta ?
Dar atat de laudatele si hulitele modele "short-run" ?
http://www.internetm...ures/stereo.php
Probabil ca destul de repede, va fi o realitate cotidiana.
Pai, tin minte cum ma uitam io acum mai bine de zece ani, la primele seturi de rasina si de fotoincizii...
Salut Dragos,
Uite aici un master complet creat prin stereolitografiere http://www.largescaleplanes.com/preview/VF.../tbolt_pre1.htm
Radu
#273
Postat 25 August 2006 - 11:00 AM
http://www.nationalmuseum.af.mil/factsheet...eet.asp?id=1545
Dupa ce se forma grupul aerian de lupta, avionul se intorcea acasa. Cartula avea dreptate.
Radu
#275
Postat 25 August 2006 - 01:51 PM
Procedura asta nu este chiar asa de noua, doar a devenit ceva mai ieftina in ultimul timp.
Imi amintesc ca vorbeam despre asta cu un amic pe la sfarsitul anilor 90.
Acum cateva luni am vorbit cu cineva care voia sa scoata o macheta completa folosind metoda asta. Aparatele astea pot fi "inchiriate" pentru un proiect - le trimiti CDul cu datele si ei iti trimit inapoi piesa, bineinteles contra cost.
Sunt cateva probleme. Una este costul prohibitiv. Designul este scump iar materialele si ele sunt destul de scumpe. De fapt, costul de productie este atat de scump (materialele sunt scumpe iar litografierea in sine este foarte lenta) incat nu este rentabil sa scoti o intreaga productie de cateva sute de kituri prin metoda asta. Ideea lui era sa faca un master prin metoda asta, care sa fie apoi copiat cu materiale de mulaj "conventionale" (cauciuc siliconic) urmat de procedura obisnuita pentru toate kiturile in rasina.
Dar cea mai mare problema e materialul in sine, rasina. Rasina este foarte sensibila la schimbarile de temperatura - se expandeaza la caldura si se contracteaza la frig. Rata de expansiune creste cu temperatura dar poate ajunge chiar la 5%. Asta inseamna ca de exemplu o aripa de 20 de centimetri la temperatura camerei (18 grade) poate masura 21 de centimetri la 50 de grade si sa creasca si mai mult in functie de temperatura. In plus, aceste variatii de dimensiune nu sunt perfect uniforme si coordonate, ci variaza in functie de grosimea stratului de rasina - unde e mai gros se expandeaza mai mult.
Ei, si aici era buba de care s-a izbit tipul. Mai toate materialele de mulaj conventionale sunt exotermice, adica genereaza caldura cand se intaresc, unele chiar atingand temperaturi de 60 de grade. Asta, la randul sau duce la variatii in dimensiunile masterului.
Tipul cauta un cauciuc siliconic cu un factor exotermic destul de scazut incat sa nu ii cauzeze probleme. Nu am mai vorbit cu el, poate a gasit o solutie.
Oricum, ce conteaza e ca idea a prins. Solutii se vor gasi cu timpul.
Radu
#276
Postat 26 August 2006 - 07:44 AM
Multumesc Radu, pentru informatii.
Io am vazut dracia asta acum cativa ani, intr-un documentar despre noua generatie de viitoare navete spatiale americane. Faceau teste de tunel aerodinamic, iar modelele erau facute cu chestia asta si modificate pe loc, daca era cazul.
Tin minte o filmare in detaliu, cand modelul iesea din baia de rasina ... ca Afrodita din spuma marii... capatind forma in acelasi timp !
Uite aici o firma care face si vinde modele "accesoriu" pentru trenulisti :
http://www.makemymod...talog/index.php