A large scale Romanian Hurricane An amazing piece of work
#9
Postat 20 October 2005 - 07:51 AM
Eu cred ca nu trebuie privita asa problema. Omul este locat in Anglia sau Irlanda. Probabil ca este membru in acel forum mult mai demult decat la noi. Pur si simplu i-a venit mai usor sa posteze acolo, unde este mult mai bine cunoscut decat la noi. Si oricum, a fost descoperit de un alt membru de-al nostru care nu este nici el locat in Romania si care are multe alte lucrari postate in alte locuri decat pe acest forum. Cati dintr-e noi din Romania ne postam lucrarile si pe alte forumuri din afara tarii???? Multe dintr-e lucrarile de aici ar bate la fund orice lucrare din afara. E vorba doar de obisnuinta si nimic mai mult.
#12
Postat 20 October 2005 - 08:33 AM
Suburban, la Oct 20 2005, 08:28 AM, a spus:
Citeaza
Holy cow!!
Mi-ar placea sa traduca cineva expresia asta in romaneste...
Voi incerca tot eu.
Sfinte Sisoe !
Dumnezeule Mare ! .ceva pe aici.
Ar fi mers mai in jargon din spatele blocului 'holy shit"
Poate ne spune chiar Radu, care e ... traducator ..
dr_oro, ce bine ca Swanny nu intelege romaneste ....
#15
Postat 20 October 2005 - 11:06 AM
Multumesc tuturor pentru cuvintele de lauda.
IAR 80 se misca incet dar se misca. Inca nu am ce arata dar stati pe faza. Ca sa nu supar pe nimeni, o sa postez mai intai aici. Sper sa nu fie luata drept "lauda de sine".
Holy Cow? Nu se poate traduce direct (vaca sfanta? poate pentru hindushi). Ca sa nu intram in detalii, genul asta de interjectii cum ar fi Jeepers, Holy Tamale, Golly Gosh etc sunt feluri de a evita "luarea numelui Domnului in deshert". Poti folosi orice interjectie romaneasca, de la "mama" pana la "phoai de mine".
Oricum sunt flatat de intentia din spatele interjectiei.
Multumesc din nou,
Radu
IAR 80 se misca incet dar se misca. Inca nu am ce arata dar stati pe faza. Ca sa nu supar pe nimeni, o sa postez mai intai aici. Sper sa nu fie luata drept "lauda de sine".
Holy Cow? Nu se poate traduce direct (vaca sfanta? poate pentru hindushi). Ca sa nu intram in detalii, genul asta de interjectii cum ar fi Jeepers, Holy Tamale, Golly Gosh etc sunt feluri de a evita "luarea numelui Domnului in deshert". Poti folosi orice interjectie romaneasca, de la "mama" pana la "phoai de mine".
Oricum sunt flatat de intentia din spatele interjectiei.
Multumesc din nou,
Radu
#17
Postat 20 October 2005 - 11:52 AM
Citeaza
IAR 80 se misca incet dar se misca. Inca nu am ce arata dar stati pe faza. Ca sa nu supar pe nimeni, o sa postez mai intai aici. Sper sa nu fie luata drept "lauda de sine".
Salut Radu,
Si felicitari pt. Hurricane.
Sa inteleg ca unul din proiectele la care lucrezi este IAR 80. Tot la 1/32, daca da inseamna ca va fi 100% scratch ? Daca nu este secret ne poti spune ce versiune ti-ai ales (80-81A,B,C etc).
#18
Postat 20 October 2005 - 12:03 PM
Salut Oleg,
Am folosit o varietate de materiale. Banuiesc ca te referi la piesele din plastic alb. exista o fima care se cheama Evergreen care produce o vareitate de materiale extrudate (cilindri, bare, tije, profile, etc) in diferite dimensiuni si grosimi. Am o varietate de astfel de profile si bare. Piesele plate (scaun, panoul de bord, etc) sunt taiate din folie de stiren de diferite grosimi (de la 0.2 mm pana la 1 mm), din nou facute de Evergreen. Totul este lipit cu MekPak (un fel de toluen, lichid) aplicat cu o pensula fina. Toate materialele astea se gasesc in magazinele de modelism mai dotate de prin mai toata lumea. Sunt can piperate la pret, 3 euro un pachet cu 5 - 6 bare. Eu imi cumpar cam un pachet pe sapatamana sau cand am nevoie de o forma anume. De-a lungul amilor am adunat cateva zeci de astfel de pachete. Un alt material de baza este "stretched sprue" adica "Culee intinse". Ia o bucata de culee (rama) de la orice macheta, incalzeste-o deasupta unui flacari de lumanare (nu te apropia prea mult, vezi sa nu ia foc - daca se innegreste esti prea aproape) si cand se inmoaie, trage de amandoa capetele. Cand variezi viteza de tragere, poti varia si grosimea produsului final.
Toata munca a inceput in Decembrie. Lucrez le macheta cam o ora sau doua pe zi.
Radu
Am folosit o varietate de materiale. Banuiesc ca te referi la piesele din plastic alb. exista o fima care se cheama Evergreen care produce o vareitate de materiale extrudate (cilindri, bare, tije, profile, etc) in diferite dimensiuni si grosimi. Am o varietate de astfel de profile si bare. Piesele plate (scaun, panoul de bord, etc) sunt taiate din folie de stiren de diferite grosimi (de la 0.2 mm pana la 1 mm), din nou facute de Evergreen. Totul este lipit cu MekPak (un fel de toluen, lichid) aplicat cu o pensula fina. Toate materialele astea se gasesc in magazinele de modelism mai dotate de prin mai toata lumea. Sunt can piperate la pret, 3 euro un pachet cu 5 - 6 bare. Eu imi cumpar cam un pachet pe sapatamana sau cand am nevoie de o forma anume. De-a lungul amilor am adunat cateva zeci de astfel de pachete. Un alt material de baza este "stretched sprue" adica "Culee intinse". Ia o bucata de culee (rama) de la orice macheta, incalzeste-o deasupta unui flacari de lumanare (nu te apropia prea mult, vezi sa nu ia foc - daca se innegreste esti prea aproape) si cand se inmoaie, trage de amandoa capetele. Cand variezi viteza de tragere, poti varia si grosimea produsului final.
Toata munca a inceput in Decembrie. Lucrez le macheta cam o ora sau doua pe zi.
Radu
#19
Postat 20 October 2005 - 12:15 PM
Cantacuzino, la Oct 20 2005, 09:52 AM, a spus:
Si felicitari pt. Hurricane.
Sa inteleg ca unul din proiectele la care lucrezi este IAR 80. Tot la 1/32, daca da inseamna ca va fi 100% scratch ? Daca nu este secret ne poti spune ce versiune ti-ai ales (80-81A,B,C etc).
Sa inteleg ca unul din proiectele la care lucrezi este IAR 80. Tot la 1/32, daca da inseamna ca va fi 100% scratch ? Daca nu este secret ne poti spune ce versiune ti-ai ales (80-81A,B,C etc).
Multumesc Cantacuzino.
Da, lucrez la un IAR80. Lucrez in special la 1/32 acum. Va fi "scratchbuild" 100%. Am facut calupurile din lemn si am vacuformat un rand dar nu am fost multumit. Calupurile au fost facute din lemn de brad si se vad fibrele prin folie. Asta este punctul la care m-am impotmolit. Trebuie sa chituiesc fibrele in asa fel incat sa reziste la vacuformare (adica un chit care sa reziste la temperatura). Vreau sa termit Hurricane-ul (vreau sa il pun in competitia Moldelworld de la Telford din Noiembrie) si nu am mai facut nimic cu IAR-ul de cateva saptamani bune. Aripile au capetele separate ceea ce imi permite sa fac orice versiune de aripa. Nu are gravuri sau cala a trenului de aterizare - astea vor fi adaugate pe masura ce lucrez la ea. Asta imi permite sa fac orice versiune.
Cand va fi construit, va fi IAR81C "320" al lui Mircea Dumitrescu. Daca o sa gasesc timp, sper sa fac si un master pentru ceva comercial, dar nu promit nimic pana cand sunt gata.
Radu
#20
Postat 20 October 2005 - 12:43 PM
Citeaza
Cand va fi construit, va fi IAR81C "320" al lui Mircea Dumitrescu. Daca o sa gasesc timp, sper sa fac si un master pentru ceva comercial, dar nu promit nimic pana cand sunt gata.
Radu
Radu
Ma bucur ca ai ales inmatricularea lui IAR81C nr 320 ( triunghi alb). Btw. unde ai gasit profilul color.
Ca o pura coincidenta eu , tu si Swanny realizam inmatriculari de avioane participante in lupta de la 10 iunie '44 Popesti-Leordeni.
Swanny - macheta 1/48 FW- Weihe rom. nr 20 doborat de P-38 Lightning's din 71sq.
Cantacuzino- macheta 1/48 P-38 Lightning "Mon Amy" nr 49 care a facut parte din patrula care a dobarat Fw-Weihe nr.20 ( confundat cu Do-215) .
Radub- macheta 1/32 IAR 81C nr 320 ( Mircea Dumitrescu )care a doborat un P-38 Lightning din 71sq in aceeasi lupta.