compresor
#1
Postat 22 January 2005 - 09:30 PM
Am vazut la metro niste compresoare pt umflat cauciucurile de la amsina. S-ar putea folosi la aerograf? Multumesc
P.S.: sunt incepator
#3
Postat 23 January 2005 - 01:46 PM
Pana atunci... Da, se poate folosi un compresor de umflat roti pentru aerograf, dar nu te astepta la mari rezultate...
Debitul de aer este pulsatoriu, pune intre compresor si aerograf un rezervor tampon, facut dintr-o sticla de Cola cu un furtun in dop si unul in baza sticlei... In felul asta nu se mai simt prea tare pulsatiile date de compresor. In plus, un asemenea compresor este destul de zgomotos...
Solutia este un compresor de frigider, are debitul ceva mai mic dar este silentios si da un debit de aer mult mai constant.
Cam asta ar fi pe scurt...
Ce fel de aerograf ai? Simpla actiune sau dubla actiune?
Ca incepator, un compresor de frigider la mana a doua cred ca e cea mai buna solutie, nu este prea scump si permite ulterior sa adaugi tot ce trebuie ca sa obtii un compresor 'profesional'.
La compresorul de frigider e important debitul, cu cat puterea motorului (in wati) e mai mare, cu atat debitul va fi mai mare.
#5
Postat 25 January 2005 - 06:35 AM
1. Nici un consum de energie electrica
2. Zgomot minim
3. Debitul nu este pulsatoriu
4. Nu necesita filtru sau sistem de a capta umiditatea din aer.
Am inceput si eu cu un compresor de airbrush, dar m-am converetit la tub cu CO2 si sint foarte multumit.
ict
#11
Postat 25 January 2005 - 11:36 AM
Ict a detaliat bine avantajele, dar sunt si cateva dezavantaje:
1. necesita un drum sa-l reincarci/schimbi... Din poza pare o dimensiune mica de tub, cum se procedeaza? Stiu care e procedura la cele mari, standard. Te duci cu tubul gol, dai banii si primesti un tub plin. Dar alea sunt mari rau La asta micut al tau cum este?
E drept, nu e mare bai asta cu reincarcatul, dar ajungi sa ai perioade moarte daca nu ai prea mult timp liber de umblat sa schimbi tubul (eu de exemplu n-as avea)...
2. necesita asigurare de un perete. OBLIGATORIU. Altfel risti ca in momentul in care cade tubul, sa se fisureze sau chiar sa se rupa racordurile. Si la ce presiuni ai acolo... Se lasa rau.
3. Nu e toxic CO2-ul, dar daca creste concentratia peste un anumit nivel te cam ia somnul/oboseala... Intr-adevar, necesita ventilatie si restrange locurile unde il poti folosi. Dar asta e o problema absolut minora.
#13
Postat 25 January 2005 - 03:59 PM
1. Cu toxicitatea, cum mai multi au raspuns, nu e o problema. Nu am simtit nici unul din efectele descrise. Am discutat in prealabil si cu alti hobisti care mi-au relatat acelasi lucru: nu sint in nici un fel de pericol. Un minim de ventilatie, necesar din cauza toxicitatii vopselelor (vopsesc mai mult cu email-uri), arunca problema toxicitatii CO2-ului in zgomot. Totodata, in general folosesc presiuni suficient de mici atunci cind vopsesc (10-12psi), drept care debitul de gaz este redus. Presiunea este reglabila din acel surub. Nu am incercat presiunea maxima, dar 20-25psi se pot obtine fara probleme.
2. Un astfel de tub de 4 litri, umplut aproape de maxim, "tine" pentru aproximativ 1-2 modele.
3. Problema ridicata de cartula este ABSOLUT reala si importanta. Tubul trebuie asigurat cumva. Lantisorul pe care-l vedeti in fotografie rezolva problema. Am ales acest tub mai mic, deoarece nu este atit de greu, fiind usor de asigurat.
4. In SUA, tubul cu racordurile si cu cele doua instrumente de masurat presiunea in tub a ajuns pe la 120$. Totul a fost cumparat de pe net, altminteri direct "din oras" preturile ar fi ajuns pe la 170$.
5. Am umplut tubul la un magazin specializat in echipament de sudura. Umplerea cu gaz a costat cam 8$. L-am umplut acum o luna si nu da semne ca s-ar fi consumat semnificativ. Procedura de umplere dureaza cam 5 minute: dai tubul personal si il primesti inapoi umplut, si extre de rece! Trebuie tinut vertical (asa mi-au spus cei care l-au umplut) pentru aproximativ jumatate de ora, altminteri presiunea in tub poate crestea prea mult si supapa de siguranta poate plesni.
Trebuie insa sa recunosc ca toate avantajele prezentate de noi toti palesc definitiv in fata celui expus de OlafTheKing. Ametelile de care altii s-ar putea plinge ar putea proveni de la consumul (niciodata excesiv) de ... bere.
Happy modeling, ict
#15
Postat 25 January 2005 - 04:22 PM
Pe vremea cand mi-am pus problema compresorului, am cochetat destul de mult cu ideea tubului de CO2... Costurile n-ar fi fost o problema, insa... Dupa zeci de telefoane date, n-am reusit de nici o culoare sa gasesc o butelie mica, cum ai tu, de CO2. Tuburi industriale, nici o problema. E drept, mi-ar fi ajuns cred un an un tub d-ala, dar
In plus, cei care-i stiam ca incarca butelii de CO2 incarcau numai industriale, si nimic altceva... Mi-au trantit textul cu normele de siguranta si chestii d-astea...
Cam astea ar fi problemele in Romania cu CO2-ul pentru modelism. Poate intre timp s-au mai schimbat lucrurile, ar fi interesant daca cineva se intereseaza de problemele de mai sus, sa-si faca pomana sa posteze rezultatele...
Varianta cu tubul de CO2 e destul de faina pentru cei care stau pe la bloc, sau n-au prea mult spatiu la dispozitie.
#16
Postat 25 January 2005 - 04:58 PM
#17
Postat 26 January 2005 - 11:29 PM
Am folosit, e drept putin timp, din motive de risc si ...reincarcare, azotul lichid.
Alexandru
#18
Postat 27 January 2005 - 03:08 AM
Z-mare, la Jan 26 2005, 11:29 PM, a spus:
Alexandru,
De obicei ai doua barometre: unul care masoara presiunea la iesire, celalalt masurind presiunea in butelie. Desi nu este o indicatie precisa, presiunea din butelie are totusi legatura cu cantitatea de CO2 ramasa. Poti trage o concluzie legata de momentul cind ar fi bine sa reincarci. Experienta mea negativa cu compresorul a fost atunci cind am vrut sa vopsesc ceva mai mult de o ora. S-a supraincalzit si s-a oprit! Cu supraincalzirea motorului vine si supraincalzirea aerului care odata evacuat si dind de temperaturi mai scazute condenseaza s.a.m.d. Ideea pe care doresc sa o transmit ar fi de genul: daca exista posibilitatea de a alege, ginditi-va cu atentie la alternativa cu butelia de CO2.
Happy modeling,
ict
#19
Postat 27 January 2005 - 10:29 AM
Un compresor cu motor de frigider+butelie de presiune nu manifesta probleme de genul asta, cel putin in experienta mea n-am avut probleme. Apropos, nu am 'water trap', si totusi n-am avut probleme cu scuipat de apa si alte chestii desi l-am folosit si in umezeala, si in frig... Si asta in conditiile in care a stat ore bune in priza...
Totul se rezuma in fond la o problema de bani... Daca iesi mai ieftin cu CO2-ul, vei folosi CO2-ul... Daca iesi mai ieftin cu un compresor, vei folosi compresorul.
#20
Postat 27 January 2005 - 11:06 AM
cartula, la Jan 27 2005, 10:29 AM, a spus:
Pe compresorul meu l-am dotat cu 'water trap", dar e doar asa sa fie. N-am avut nici o data apa in el sau alte alea alea care ma gandeam eu cand l-am construit ca vor putea ajunge pe macheta.
Ca solutie totusi, compresorul, e o investitie care se amortizeaza in timp.
Compresor vs. CO2, la un moment dat, compesorul devine mai iefin.
Bafta!