Forum Machete,Modelism,Hobby: compresor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

compresor

#21 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 27 January 2005 - 11:12 AM

crios, la Jan 27 2005, 11:06 AM, a spus:

Compresor vs. CO2, la un moment dat, compesorul devine mai iefin.

Asta cam asa e! Codoiu' costa, aerul e... gratis!

#22 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 January 2005 - 11:25 AM

Cartula are dreptate, daca ai un rezervor de aer de cel putin 3 litri in care bagi, sa zicem, 8 bari in cam 10 minute si ai si un presostat reglat cu un histerezis de 4 bari, poti vopsi ore intregi fara probleme. In acest intreval de timp motorul merge efectiv cel mlt citeva zeci de minute, cu pauze suficient de mari pentru racire, chiar si in conditii de temperatura ambiata ridicata.
Din pacate in cazul utilitatii 'water trap'-ului (filtru, capcana pentru apa, si nu numai!) trebuie sa te contrazic. Au foat cazuri (vara, umiditate mare) cind in capcana s-au stins citva zeci de ml de apa! Astia unde se duceau, dara?
In privinta "codoi" vs. compresor, cred ca este greu sa impui o solutia sau alta, fiecare face dupa cum crede ca e mai bine si mai ...ieftin :-D
Alexandru

#23 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 January 2005 - 12:00 PM

Din punctul de vedere al filtrului, Z-mare, nu te contrazic.
Doar pentru ca n-am patit-o nu inseamna ca l-am dat jos.
Presostatul de care vorbeai cred eu ca este elementul cel mai important.
Daca e reglat bine se evita supa-incalzirea capsulei de frigider care daca ar functiona in continuu s-ar incalzi excesiv si pe langa faptul ca uleiul din interiorul capsulei se transforma in vapori si are sanse sa ajunga pe suprafata vopsita, se mai opreste si motorul (exista atasat pe motor o capsula in interiorul careia se afla un bi-metal) se va opri si va putea fi repornit doar cand se raceste si bi-metalul revine in pozitia initiala.
Bafta!

PS: Tare bun era articolul ala al lui Cartula. Cred ca cel mai bun din cate am citit despre...

#24 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 05 February 2005 - 10:38 AM

Laure, de ce racorduri ai nevoie pentru compresor?
Sau mai exact unde vrei sa le folosesti?
Poate iti dau alta solutie nu de alta, dar banuiesc deja ce si cum.
Bafta!

#25 Useril este offline   laure 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 22-January 05
  • Location:Craiova

Postat 05 February 2005 - 01:37 PM

pai racordurile si reductiile de la butelie la presostat si la regulator. Apoi mai e o problema cu conectarea aerografului la regulator, pt ca are un filet f mic si foarte fin.Problema e ca nu gasesc reductii pe marimea buteliei, ea fiind luata de pe o masina.

#26 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 February 2005 - 02:12 PM

Laure, mai ai nevoie de doua piese importante:
- filtru. Neaparat sa pui unul (la pretul care l-ai dat pe rebulator ar fi trebuit sa fie si cu filutru/capcana de apa/ulei!), altfel te trezesti pe macheta cu apa sau ulei, mai alesc ca ai un compresor second hand (si aici mi se pare piparat pretul!?).
- o supapa unic sens. Aceasta are rolul de a impiedica aerul sub presiune aflat in
butelie sa apese inutil pe membrana compresorului. Mai are rol si de protectie: o fisura pe conducta nu va face ravagii! Supapa se monteaza direct pe butelie.
ATENTIE verifica starea peretilor buteliei, pare cam ruginita! Sa nu ai vre-o surpriza cu ...schije!
In legatura cu filetul de racord al furtunului aerografului trebuie sa-ti faci o reductie de la 1/4 " la 1/8 " (banuiesc ca atita este filetul de pe regulator). Un strungar ti-o rezolva imediat. De preferat sa-i arati cele doua componente!
Daca esti bucurestean incearca in tirgul Obor.
Alexandru

#27 Useril este offline   laure 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 22-January 05
  • Location:Craiova

Postat 05 February 2005 - 02:42 PM

problema este ca la butelie filetul este mai mare si nu gasesc reductie, iar in legatura cu butelia arata asa pentru ca a fost sub autobuz si a avut pe ea un strat protector ca de ceara pe care nu am putut sa-l indepartez, in rest ea nu are rugina deloc pe ea.In legatura cu regulatorul nu l-am vazut inca pt ca mi l-a luat cineva de la buc, eu fiind in craiova. Ideea cu supapa unisens este f buna, ma gindisem si eu la asta ca ar trebui sa fie asa ceva. Ce s-ar putea folosi ca filtru?

#28 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 February 2005 - 03:50 PM

Laure, am mai uitat de ceva: doua manometre, unul cu cap de scala 10-16 bari pentru rezervor si unul cu cap de scala 3-4 bari pentru iesirea din regulator ca sa sti ce presiune ai la gura aerografului.
In legarura cu filtru: seamana cu un pahar decantor prevazut cu o sita speciala, cu pori foarte mici, obtinuta electrochimic. Ai putea face o improvizatie din discuri de pisla. E mai bun decit nimic.
Alexandru

#29 Useril este offline   laure 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 22-January 05
  • Location:Craiova

Postat 05 February 2005 - 07:13 PM

de manometrele stiam, cel de la regulator a venit cu regulatorul, iar sper sa-l gasesc la romstal, iar pentru filtru ma ginderam la un filtru de benzina de dacie
Ce zici merge?

#30 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 February 2005 - 08:14 PM

Nu, nu te mai chinui!
Alexandru

#31 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 February 2005 - 08:20 PM

O modalitate de a improviza un filtru. Nu am pretentia ca este un desen tehnic, ci mai degraba o schita.
Alexandru

Fisiere atasate



#32 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2005 - 11:20 PM

Referitor la problema filtrului...

In primul rand, filtrul de umiditate nu e nici pe departe atat de complex ca cel din poza, Z-mare.... La tine in schema e figurat un filtru de impuritati, care nu-si are rolul intr-un compresor pentru aerograf. Nu zic ca nu-i bun, doar ca e cu mult peste ce e nevoie intr-un compresor de modelism.

In al doilea rand, in 3 ani de zile n-am avut nici macar o problema legata de condens care sa ajunga in aerograf. Am furtune lungi, de plastic transparent, pentru aerografe, si s-ar vedea condensul.
Am avut probleme de genul asta atunci cand foloseam pe post de compresor un compresor auto, si o butelie de 2L... Compresorul lucra fierbinte, si aerul se racea semnificativ cand vopseam datorita volumului mic al buteliei. Si atunci aparea condens.

In cazul unui compresor frigorific care nu se prea incalzeste, si a unei butelii ceva mai mari, condensul nu se prea formeaza. Un alt factor este pozitia iesirii de aer din butelie, care trebuie sa fie cat mai sus, pentru a nu prelua apa/uleiul care se strang in butelie.

Ca fapt divers, imi golesc rezervorul de presiune o data la 2 saptamani de condensul format... E aproape insesisabil, cat sa-mi umezesc degetele...

Cred ca filtrul e necesar daca ai probleme, dar nu e obligatoriu indiferent de situatie.

A, si inca o chestie... Z-mare, unde ai gasit tu regulator de presiune cu filtru de condens/manometru incorporat la un pret sub 650mii? Ca ma duc maine si-mi cumpar :pint:

Referitor la supapa unisens intre compresor si butelie... Buna la casa omului, dar se poate trai bine-mersi si fara. Daca descarci butelia dupa ce-ai terminat de vopsit, e totul OK.

#33 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 February 2005 - 11:19 AM

Era un magazin la intersectia Mosilor cu ....cum s-o mai fi numind acum, dar numele vechi era Republicii. Pretul era nitel mai mare intr-adevar si anume 750 mii si avea manometru si filtru. Dispozitivul era similar cu cel de pe compresoarele ce se vind acum. De ceva timp magazinul vinde motociclete si scutere, chestia cu compresoarele si accesoriile s-a mutat. Mai era un magazin - reprezentanta de la firma Festo, indeva in zona Cismigiului, unde un astfel de echipament se vindea priprejurul a 900 mii.
Filtrul de fabrica e cam la fel cu cel din poza, dar in loc de pisla are o sita extrem de fina, realizata elecrochimic.
Alexandru
P.S. In privinta raportului nivel de condens/volum recipient/ incalzire comtresor, fizica te cam contrazice! :hammer:

#34 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2005 - 11:51 AM

De ce zici ca ma contrazice fizica referitor la condens?
Daca ai un recipient mic si-l golesti, pornind de la 4 bari, versus un rezervor de 24litri care la extragerea ACELUIASI volum de aer scade presiunea de la 4 bari la putin sub 4... Cel mic se raceste, cel mare nici nu simte.

#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 February 2005 - 05:24 PM

Raspunsul tau mi-a duce aminte de pionieratul in ale masinilor cu aburi. In acele vremuri se credea ca masinile nu merg bine deoarece se pierde caldura pe tevi si in piston. Zis si facut, au incalzit pistonul si…n-a mai mers deloc. Pentru a mari randamentul, pistonul trebuia ….racit! :-D

Sa ti ca in tinerete mi-am pierdut oarece timp pe liga camerele cu ceata.
Experienta de fizica
Se ia o serinha in care se introduce o picatura de alcool etilic. Se astupa bine iesirea pentru ac si apasam pe piston pit putem de mult. Se elinereaza brusc pistonul. Ce se intmpla? Minune!. De nu se stie unde, in seringa a patruns “abur”!
Si invers. Pistonul se aduce in pozitia de jos si se astupa orificiul, dupa ce in prealabil am introdus o picatura de alcool. Se trage brusc de piston. Ce se inimpla? Alta minune! Iar a intrat de pe undeva “abur” in seringa.!
Exemplul de mai sus ilustreaza cum functioneaza capcana de apa. Aerul sub presiune este eliberat din cilindrul compresorului (1-2 cmc) in capacana (10-20 cmc). Aerul se “destinde” si elibereaza vaporii ce se depun pe peretii capcanei. Daca capcana este montata dupa regulator, deci la iesirea spre aerograf are loc aceeasi detentie cu eliberare de vapori de apa.
Cantitatea de apa nu depinde de volumul rezervorului, ci de presiunea din el si de umiditatea initiala a aerului comprimat. Deci, fie ca avem un rezervor de 1l, fie unul de 24 de litri LA ACEEASI PRESIUNE si umiditate INITIALA vom avea aceasi concentratie de vapori.
De aceea iarna, cind este frig afara si atmosfera este saraca in umiditate, deabia se string citeva picaturi in capcana. Vara, in schimb, cind aerul este cald si bogat in umiditate se string cam 1,5-2 cmc de apa, la ACEEASI presiune si ACELAS volum al rezervorului si acelasi timp de lucru.
Apoi, o lege a fizici zice ca produsul PxV=constant (daca nu variem temperatura ) unde P= presiune, V= volum. Prin urmare, daca descarc un rezervor de 3l si 4 bari in unul de 24 de litri, presiunea va fi nu PUTIN sub 4 bari ci 24/3=8, deci de opt ori mai mica, adica 0.5 bari. Daca insa tin cont ca cele doua rezervoare ramin legate si presiunea ajunge la echilibru, atunci presiunea va fi de (24+3)/3=9 ori mai mica, adica 0,4 bari.
Eu nu oblig pe nimeni sa puna capaca sau filtru la compresor, nici alte acareturi. Face fiecare cum vrea. Eu am spus cum e BINE se fie.. O masina merge si daca ai cauciucuri noi, pe cuie, si daca ai unlele la a …treia mina, facute bec! Doar ca……..
1-0-9 are un compresor de frigider, o bucata de furtul si aerograful. Si nu se plinge! Eu am un compresor dotat cu toate cele (manometre, capcana, presostat, supapa de siguranta, regulator). Si nu ma pling!
PS. Ba ma Pling! Azi, cind ma asternusem si eu la treba de a vopsi Bf109 E-ul, pornesc compresorul, pun vopseaua in aerograf, apas pe trigher si …..ioc! Ma uit la manomtere: 8 bar in rezervor, 0.8 bar dupa regulator. Apas iar pe trigher. Tot nimic! Mai sa fie, s-a stricat aerograful! ;-) Desfac furtunul de la aerograf. Nimic! Aoleu s-a stricat regulatorul! :-) Pun furtunul la loc si….constat ca m-am asezat cu piciorul scaunului pe el! :pint:
Sucese tutulor! :hammer:
Alexandru

#36 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2005 - 06:14 PM

Tot nu vad cum ma contrazice fizica :pint:
Ce iti spuneam eu cu compresorul auto care se incalzeste puternic+butelie mica, etc... e o chestie in care temperatura nu este de nici o culoare constanta... Ba chiar variaza semnificativ, si duce la condens tocmai datorita variatiilor mari de temperatura.
In cazul unei butelii mari,variatia de temperatura e cu mult mai mica, si e un factor neglijabil in conditii uzuale.

Nu cred ca are rost acum sa ne apucam de scris teorii de fizica, tot ce-ti spun e ca P*V constant (legea lui Boyle) e o aproximare pe gaze ideale, in conditii de temperatura constanta, si nu se aplica decat cu erori maricele la ce ne intereseaza pe noi, in speta compresoare si condens.
Povestea ta cu experimentul cu siringa e reala, dar... Nu e la temperatura constanta. Partea cu condesul care apare, se datoreaza scaderii temperaturii gazului. Temperatura joaca un rol esential in aparitia condensului, nu poti sa o ignori.

Oricum, vad ca ti-ai mai schimbat nitel pozitia, de la "neaparat" ai ajuns la "e bine daca"... Ti-am zis, sunt de acord ca e util, dar poti trai bine mersi de obicei si fara....

#37 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 February 2005 - 06:27 PM

OK!

#38 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2005 - 06:41 PM

Sa schimb nitel subiectul...
De-a lungul timpului am tot facut modificari la compresor, pentru a obtine mai multe iesiri, pentru a conecta mai multe aerografe simultan, etc... Pentru modificarile astea, a trebuit sa cuplez tot felul de reductii, T-uri, tevaraie, robinete, cuple. Si racordurile au trebuit sa fie etanse.

Am incercat cu banda de teflon, calti, garnituri, pasta speciala... Dar am dat tot timpul in urmatoarea problema: N-am reusit sa 'aliniez' racordurile de nici o culoare cum am vrut, si sa mai fie si etanse. Si sa mai si reziste pe pozitie atunci cand umblam pe la ele sa mai conectez un aerograf, sa deschid un robinet, etc... Reuseam sa le etansez, dar evident pentru asta trebuiau insurubate serios, si sfarseau intotdeauna intr-o pozitie haotica.
Pana la urma m-am bazat pe faptul ca sunt de alama racordurile si le-am cositorit intre ele, ca sa obtin ce vroiam. Intrebarea ar fi, exista si alte solutii care mi-au scapat?

#39 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 February 2005 - 07:31 PM

Ce sa zic, poti folosi teflon, pus din greu pe filet. Etanseaza foarte bine cu o conditie: sa infiletezi doar intr-un singur sens! Trebuie sa te opresti in pozitia optima fara sa mai intervi dind "inapoi" (adica desfiletrind).
Mai poti incerca cu nitel superglue pe care sa-l pensulezi dupa infiletare. Capilaritatea il absoarbe si blocheaza eventualele gauri (daca nu sint prea mari :pint: )
Mai poti incerca cu cilti si vopsea. Ar trebui sa "intepeneasca" sistemul. (dar conform legilor lui Murphy, daca vrei sa desfaci teava de la caloriver, nu poti, dar robinetul tau, care nu trebuie sa se miste, se va roti la prima atingere :hammer: )
Incearca sa reduci nr. de mufe la minim, cauta robinet cu doua cai (prin Obor, are doar un singur filet).
Eu am folosit teflon fara probleme, dar e adevart, nu am mai miscat nimic!
Alexandru

#40 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2005 - 07:41 PM

Aia cu teflonul+superglue a fost varianta castigatoare si in cazul meu. Dar are totusi niste probleme si ea. Oricum, dupa ce am pus banda de teflon pe filet, am dat cu superglue pe banda si abea apoi am infiletat. Ramanea fix, dar nu suficient de fix....

Asta cu robinetul cu doua cai n-o stiam :pint:

Ideea in cazul meu a fost ca aveam nevoie sa ies din regulatorul de presiune in doua cuple pentru aerograf, plus un robinet separat. In mod ideal, m-ar fi rezolvat o piesa 'manufacturata', dar cum n-am acces la echipamentul necesar sa mi-o fac singur, a trebuit sa recurg la componente de 3/8 in loc de cele de 1/4... Si de aici complicatii, au trebuit cuplate 2 T-uri, si a trebuit sa pun reductii de la 3/8 la 1/4.

Inca o intrebare... Racorduri de 1/4 din alama stie cineva pe unde se gasesc? T-uri, X-uri, I-uri, etc... Se pare ca-s folosite doar la partea asta de compresoare, si sunt tare scumpe la vedere.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi