Forum Machete,Modelism,Hobby: GMC 353" Deuce and a Half"/Bofors 40 mm - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

GMC 353" Deuce and a Half"/Bofors 40 mm sau "conversia franceza".

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 February 2010 - 01:58 PM

Phillipe de Hautecloque evadeaza din captivitatea germana,traverseaza incognito Franta si Spania,pe bicicleta.
Isi schimba numele in Leclerc(dupa numele aristocrat al stramosilor sai),pentru a-si proteja familia ramasa in Franta si fuge la Londra,in toamna lui 1940,unde se alatura lui de Gaulle.


Din Anglia,promovat de la gradul de capitan la cel de maior,pleaca in Africa Ecuatoriala ca guvernator al Camerunului.
Faptele sale de arme nu fac subiectul acestui topic,totusi derularea ulterioara a evenimentelor ne aduc in contact cu 2 eme Division Blindee, condusa de catre generalul Leclerc.

In Maroc,la Temara,isi avea baza le 22-eme Groupe Colonial o unitate infiintata de cativa ofiteri,fosti combatanti in [i]3-eme Group d'artillery Coloniale[/i cu baza initiala in Ciad. Aceasta unitate a fost atasata,mai tarziu,Diviziei a doua Blindata a lui Leclerc,si si-a desfasurat activitatea in Nordul Africii.
Pornind cu echipament demodat si uzat,in timp unitatea a fost dotata cu tehnica de lupta americana.Printre vehiculele primite se afla si un numar de camioane GMC CCKW 353.
In lipsa unor mijloace de aparare antiaeriana autopropulsate,francezii au considerat util sa modifice cateva camioane primite de la americani,adaugindu-le cate un tun a/a Bofors de 40 mm.
Primul dintre acesti hibrizi,a fost dat la gata in 24 nov.1943(inmatriculat 415920),dupa care a sustinut probe de tir in poligonul de la Ain Diab si cel de la Mediouna. Dupa ce au fost intreprinse diferite reglaje,ranforsari si adaugiri-pe baza rezultatelor de la teste- s-a decis,la 12 ian.1944, transformarea a 16 autocamioane GMC 353 in baterii antiaeriene autopropulsate,dotate cu piese de 40 mm (din modelul Mk 1 si Mk3,disponibile si ele din stocuri americane si aflate deja in dotarea francezilor).Aceasta conversie a fost utilizata numai de catre francezi.

Botezul focului a fost primit incepind cu 13 august 1944,atunci cand 22 Group Coloniale,atasat Diviziei Leclerc,a dat prima lupta la Alencon,in Normandia.Cu aceasta ocazie a fost doborat si primul avion inamic.
Dupa aceasta data,grupul continua sa ofere acoperire antiaeriana Diviziei,dar in saptaminile ce au urmat,a pierdut 3 autotunuri GMC,in timpul inaintarii spre Paris.Dupa eliberarea capitalei,unitatea isi continua avansarea in directia Strasbourg,incheierea celui de al doilea razboi mondial consfintind si rezultatele lui 22 Group Coloniale: 17 aparate doborate si 6 avariate.

Dupa terminarea razboiului,grupul impreuna cu toate GMC-urile sale a fost detasat in Indochina,in martie 1946,unde a avut de infruntat doar tinte terestre(inamicul nu avea in dotare avioane).Prin urmare au fost adaugate placi de otel pe lateralele benei/platformei tunului,pentru a oferi protectie impotriva tirurilor de la sol.
Aceasta noua "adaptare" a condus la ingreunarea masinii si asa destul de "scuturata" de reculul tunului de 40 mm,si intr-un final la numeroase situatii de "oboseala" a sasiului si chiar rupturi.
Sfarsitul activitatii gaseste GMC-urile transformate in puncte de tragere statice,adica exact ceea ce nu s-a dorit la inceputuri.

Oricum,aceasta conversie este considerata de catre multi ca fiind precursoarea viitoarelor "gun trucks" americane,folosite cu(poate)mai mult succes in Vietnam,deceniile ce au urmat.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 February 2010 - 02:01 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 February 2010 - 06:28 PM

Pentru conversia in scara 1/35,am achizitionat kitul GMC 353 de la Tamya,mai scump decat cel de la Heller(folosit de mine la conversia "fuel tanker"),dar mult mai precis in imbinari-ceea ce era de asteptat de la japonezi-si mult mai la indemana pentru mine(comanda pe Hobbyx.ro,si gata).
Conversia in sine se refera la kitul rasina al francezilor de la Master Production,ce ofera atat arma-tunul Bofors de 40 mm mk I (din cat imi dau eu seama) cat si toata platforma pe care aceasta se monteaza,impreuna cu chesoanele de munitie.
Cealalta varianta indicata de catre MP,pentru masina,ar fi kitul Italeri(versiunea softskin GMC 353),kit pe care eu nu-l cunosc.

Pentru inceput se impune modificarea sasiului camionului,prin inlaturarea tampoanelor de protectie din spate si a suportului rotii de rezerva de pe partea stanga a masinii.In cazul folosirii kitului Italeri,modificarile sunt ceva mai "radicale".

Din cate se pare,aceasta versiune a celebrului "deuce and a half" este inedita si are toate sansele sa devina un model deosebit in colectia mea.
O sa revin cu "prezentarile".

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 February 2010 - 06:34 PM


#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 April 2010 - 08:26 PM

Dupa modificarile impuse(este necesara inlaturarea suportului rotii de rezerva si a barelor de protectie de pe spate),am asamblat camionul propriu zis,pana la punctul din care incepe "convertirea" lui in versiunea a/a.
Din kitul celor de la Master Production,am folosit pana acum numai parbrizul,care apare acoperit de o tenda menita sa impiedice reflexia luminii(din motive evidente,in cazul unui autopropulsat cu rol antiaerian.Piesa este din rasina.Imagine atasata: DSCN0151.JPG
Tot restul masinii(asa cum apare ea in aceste poze) este Tamiya.
Pana acum:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN0150.JPG
  • Imagine atasata: RSCN0152.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0149.JPG

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 April 2010 - 08:28 PM


#4 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 17 April 2010 - 09:26 PM

In primul rand,ma bucur enorm c-ai revenit inapoi si astept cu interes continuarea.

#5 Useril este offline   saber 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 25-June 08
  • Location:Izmir-Turkey

Postat 18 April 2010 - 09:33 AM

Hi, Longinus

Since you've been waiting for open about these images

Looks very nice,

Good work

:clapping:

#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 April 2010 - 12:27 PM

Dani,continuarea este destul de anevoioasa,din motive de logistica(vospele,decaluri pt.inmatriculare...).
Demn de subliniat:toate partile din rasina(care constituie conversia propriu zisa) vin complet detasate de pe blocurile de turnare si gata debavurate.Micile interventii,cu pila sau cutterul,sunt neglijabile.Pur si simplu scoti piesele din pungille in care sunt ambalate,si le lipesti la locul lor.Cei de la Master Production au facut o treaba demna de toata lauda.

Hello Saber. :clapping:
Everything you see, so far, is only the starting point for the conversion.
Except the windshield, everything else is Tamiya Kit.
The hard part now begins.
Resin parts offered by Master Production, represent themselves, the milieu existing work.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 April 2010 - 12:29 PM


#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 May 2010 - 04:52 PM

Singura inmatriculare despre care cunosc date,este 415920,primul dintre GMC-urile "compilate" de francezi.
Prin urmare,am incercat sa-l inmatriculez asa.
Toate cele 16 exemplare purtau porecle ce aveau legatura cu iadul : "Lucifer",Belzebuth" L'Infern" etc.

Pana la aceasta data, 415920 este aproape gata sa-si primeasca arma din spinare(mai dureaza putin).
In pozele de mai jos se vad primele semne de uzura pe care le-am experimentat pana acum(inca nimic serios);se vad de asemenea si firele de praf sau urme de rasina :pc:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: RSCN0163.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0155.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0156.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0162.JPG

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 May 2010 - 04:54 PM


#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 June 2010 - 01:03 PM

Gata sa-si ia locul in vitrina.
GMC 353 inmatriculat 415920,conversia franceza cu un Bofors de 40 mm,arata cam asa:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN0242.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0241.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0243.JPG


#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 June 2010 - 01:56 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN0244.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0245.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0246.JPG


#10 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 20 June 2010 - 02:13 PM

Arata foarte bine.Nice piece of equipment. :hi: si spor in continuare.

#11 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2477
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2010 - 03:06 PM

Foarte fain. Uzura, cu grija dramuita, asa cum imi place cel mai mult. :hi:

#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4822
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 20 June 2010 - 03:09 PM

Aha , pana la urma gasisi "coloarea". Pe mine mare amator de camionase purtatoare de artilerie , sau conversii inedite , m-ai lovit la FIX !Are tot ce-i trebuie si exact cat ai trebuie pentru a arata BESTIAL ! Felicitaaari , e taman pe gustul meu ! :hi: :hi: Ca observatie : A silverit usor decalsul cu inmatricularea de pe spate .

#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 June 2010 - 04:28 PM

Multumesc baieti.
dany,decalul ala are o istorie intreaga:el de fapt nu exista,ca atare.Acolo am folosit cifre separate ca sa obtin combinatia dorita.
Tricolorul francez provine de la o cu totul alta "jucarea" si a fost aplicat dupa toate regulile (fond lucios>decal>lac mat dupa uscare).Totusi.
O sa "scot si cateva detalii,mai tarziu.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN0248.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0249.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0250.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0252.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0255.JPG


#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 June 2010 - 09:28 AM

Cred ca am mai zis astazi de citeva ori excelent, nu-i bai, mai zic o data: excelent!

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 June 2010 - 09:53 AM

Multumesc Z-tule :pardon: .
Astazi,mai tarziu(n-am pozele "la mine"),o sa pun si ceva detalii plus un "comparativ"cu GMC-ul cisterna.

#16 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 21 June 2010 - 10:24 AM

Foarte frumos ! L-am vazut de la inceput si abia asteptam sa-l termini, ti-a iesit exceptional, imi place mult nr. de la inmatriculare. Felicitari si spor in continuare!

#17 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 21 June 2010 - 11:56 AM

Foarte fain ti-a iesit, imi plac si efectele de prafuire, poate detaliezi un pic, sa aplic si io la ASU-57...

#18 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 June 2010 - 12:21 PM

Salutare GGG.Numerele alea,asa cum am zis,le-am compus din cifre separate-o treaba nu tocmai usoara;a iesit relativ bine,alinierea cifrelor in cadrul numarului insa lasa de dorit,putin.Sa spunem ca francezii s-au grabit cand le-au suflat pe masina. :whistle:


Salutare si tie,Tomcat.
Ma bucur ca-ti place lucrarea.
Prafuirea este de fapt inexistenta. :pardon: .Vreau sa spun ca tot ce vezi "praf" pe lucrare,sunt de fapt spalari cu vopsea acrilica,ce imita praful.Efectul este garantat si infinit mai durabil decat folosirea de pigmenti/creta/etc.
Asa cum spuneam mai sus,dupa amiaza,o sa postez ceva poze cu detalii,in care se va putea(sper)vedea si modul de lucru.Spalarile cu acrilice se fac aproape dupa aceiasi pasi ca si in cazul uleiurilor.La urmatorul proiect voi incerca si spalari cu email-uri.Sper sa nu ma fac de minune. <_<

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 June 2010 - 12:22 PM


#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 June 2010 - 03:29 PM

Detaliile de care pomeneam;sper sa fie elocvente:


...si impreuna cu "fratele cisterna"

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: RSCN0262.JPG
  • Imagine atasata: RSCN0263.JPG
  • Imagine atasata: RSCN0264.JPG
  • Imagine atasata: RSCN0266.JPG
  • Imagine atasata: RSCN0267.JPG
  • Imagine atasata: RSCN0261.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0259.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0260.JPG


#20 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 21 June 2010 - 09:38 PM

:pardon:

-Watch out, ai o piesa incompleta <_< .
In rest, asa cum ti-am si zis - fain !
-Next ?

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi