Isi schimba numele in Leclerc(dupa numele aristocrat al stramosilor sai),pentru a-si proteja familia ramasa in Franta si fuge la Londra,in toamna lui 1940,unde se alatura lui de Gaulle.
Din Anglia,promovat de la gradul de capitan la cel de maior,pleaca in Africa Ecuatoriala ca guvernator al Camerunului.
Faptele sale de arme nu fac subiectul acestui topic,totusi derularea ulterioara a evenimentelor ne aduc in contact cu 2 eme Division Blindee, condusa de catre generalul Leclerc.
In Maroc,la Temara,isi avea baza le 22-eme Groupe Colonial o unitate infiintata de cativa ofiteri,fosti combatanti in [i]3-eme Group d'artillery Coloniale[/i cu baza initiala in Ciad. Aceasta unitate a fost atasata,mai tarziu,Diviziei a doua Blindata a lui Leclerc,si si-a desfasurat activitatea in Nordul Africii.
Pornind cu echipament demodat si uzat,in timp unitatea a fost dotata cu tehnica de lupta americana.Printre vehiculele primite se afla si un numar de camioane GMC CCKW 353.
In lipsa unor mijloace de aparare antiaeriana autopropulsate,francezii au considerat util sa modifice cateva camioane primite de la americani,adaugindu-le cate un tun a/a Bofors de 40 mm.
Primul dintre acesti hibrizi,a fost dat la gata in 24 nov.1943(inmatriculat 415920),dupa care a sustinut probe de tir in poligonul de la Ain Diab si cel de la Mediouna. Dupa ce au fost intreprinse diferite reglaje,ranforsari si adaugiri-pe baza rezultatelor de la teste- s-a decis,la 12 ian.1944, transformarea a 16 autocamioane GMC 353 in baterii antiaeriene autopropulsate,dotate cu piese de 40 mm (din modelul Mk 1 si Mk3,disponibile si ele din stocuri americane si aflate deja in dotarea francezilor).Aceasta conversie a fost utilizata numai de catre francezi.
Botezul focului a fost primit incepind cu 13 august 1944,atunci cand 22 Group Coloniale,atasat Diviziei Leclerc,a dat prima lupta la Alencon,in Normandia.Cu aceasta ocazie a fost doborat si primul avion inamic.
Dupa aceasta data,grupul continua sa ofere acoperire antiaeriana Diviziei,dar in saptaminile ce au urmat,a pierdut 3 autotunuri GMC,in timpul inaintarii spre Paris.Dupa eliberarea capitalei,unitatea isi continua avansarea in directia Strasbourg,incheierea celui de al doilea razboi mondial consfintind si rezultatele lui 22 Group Coloniale: 17 aparate doborate si 6 avariate.
Dupa terminarea razboiului,grupul impreuna cu toate GMC-urile sale a fost detasat in Indochina,in martie 1946,unde a avut de infruntat doar tinte terestre(inamicul nu avea in dotare avioane).Prin urmare au fost adaugate placi de otel pe lateralele benei/platformei tunului,pentru a oferi protectie impotriva tirurilor de la sol.
Aceasta noua "adaptare" a condus la ingreunarea masinii si asa destul de "scuturata" de reculul tunului de 40 mm,si intr-un final la numeroase situatii de "oboseala" a sasiului si chiar rupturi.
Sfarsitul activitatii gaseste GMC-urile transformate in puncte de tragere statice,adica exact ceea ce nu s-a dorit la inceputuri.
Oricum,aceasta conversie este considerata de catre multi ca fiind precursoarea viitoarelor "gun trucks" americane,folosite cu(poate)mai mult succes in Vietnam,deceniile ce au urmat.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 February 2010 - 02:01 PM