Forum Machete,Modelism,Hobby: DFW T28 Floh - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

DFW T28 Floh sau Povestea Puricelui

#1 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 21 February 2010 - 12:54 PM

Imagine atasata: bill.jpg


Salut,

"Puricele" a fost creat in 1915 de catre inginerul Hermann Dorner, care tocmai fusese numit Director si Inginer sef la Deutsche Flugzeugwerke Gmbh in Leipzig. Designul si constructia au fost incredintate catre Flugzeugwerft Lubeck-Travemunde condusa de inginerul Theo Rockenfeller.

Dorner si Rockenfeller au vazut viitorul avion "Floh" ca si un competitor al avionului Fokker tip E, monoplanul care in ciuda performantelor mediocre a devenit faimos pe frontul de Vest. Dorner sustinea ca E-type era prea lent si greoi si trebuia inlocuit de un avion usor si sprinten asa cum se dorea DFW Floh, prin reducerea drastica a greutatii si o aerodinamica minima :diablo: . Fuselajul inalt, acum denumit generic "balena", era fara montantii aripii superioare si cu mitraliera ingropata in bot, cu tragere sincronizata prin elice. Configuratia lacrima/balena a atras si atunci tot atit de multe priviri ca si acum :drinks:

Imagine atasata: final6.JPG


La fel ca si la Roland CII, pilotul avea o frumoasa priveliste deasupra avionului insa existau probleme cu vizibilitatea la sol, mai ales la aterizare. De fapt era atit de redusa, incit pilotul trebuia sa stea in picioare cind executa manevrele de taxi.

Fuselajul era format din structura de lemn si placaj de dimensiuni diferite. Ochii si mustatile de pe botul(fata) avionului sunt de fapt orificii care serveau la aerisirea si ventilarea motorului, de tipul Mercedes D1 de 100 CP.

Avionul avea si citeva idei progresiste, printre care era si cea cu comenzile eleroanelor actionate prin cabluri trecute prin tuburi ce se aflau in interiorul planelor, precum si rezervoarele(in numar de trei), dispuse in interiorul aripii superioare de-o parte si de alta a fuselajului, aceasta dispunere facind ca alimentarea sa fie gravitationala. De asemenea evacuarea de la motor se facea direct afara(partea dreapta) nemaifiind nevoie de esapamente care ar fi ingreunat si chiar incetinit avionul.

S-a fabricat un singur avion, iar zborurile de testare au fost facute de catre Locotenentul Hoefig, fost pilot de acrobatie in perioada anterioara razboiului.


Imagine atasata: final1.jpg


Specificatii:

Anvergura - 6,5 m

Lungime - 4,5 m

Greutate - 352 kg gol

- 596 kg incarcat

Viteza maxima - 180 Km/h

Armament- 1 mitraliera LMG 08/15, cu tragere sincronizata prin elice.

Primul zbor a fost cu peripetii, Locotenentul Hoefig avind dificultati la aterizare, el provocind avarii minore aparatului.

Dupa citeva mici modificari Puricele a fost prezentat autoritatilor militare. Rockenfeller a notat ca unul dintre oficiali a decretat ca e prea rapid , si mai presus de toate, viteza la aterizare e prea ridicata.

Acestea si alte citeva motive au dus la sfirsitul acestui neobisnuit avion. Se poate spune ca in general, fuselajul balena nu a avut prea multi partizani in rindul pilotilor, mai ales pentru vizibilitatea redusa la aterizare, care facea ca de fiecare data aterizarea sa fie o loterie.

(Informatii luate din Windsock Mini DataFile nr. 18, DFW T28 Flea)

Imagine atasata: final10.JPG

Kitul: Eduard 1/48 DFW-28 FLOH

De cind am vazut acest ciudat avion am avut dorinta sa-l si montez. Kitul scos de Eduard la inceputurile lor era demult iesit din productie dar l-am gasit si achizitionat de pe ebay. Fiind serie veche e de calitate destul de proasta, plastic dur cu bavuri multe, insa nu chiar de speriat, totul se poate rezolva destul de simplu.

El avea si o mica coala de PE-uri din alama si decaluri cu crucile si cu ochii, mustatile si gaurile negre pentru armament, dar eu am facut gauri veritabile. In interior am simulat lemn lacuit si am facut cocpitul din PE-urile furnizate.


Imagine atasata: puce_int3.jpg


Din nefericire in decursul lungii perioade de lucru am pierdut montantii si a trebuie sa fac altii din culee. Hobanele sunt din fir de pescuit de 0,10 vopsit cu un metalizat inchis si date cu Future pentru fixarea vopselei. A fost prima data cind am vopsit firele inainte de a le pune si voi aplica permanent aceasta metoda. Ea ma scuteste de marea grija de a nu stropi aripile atunci cind vopsesti dupa lipire. Culoarea de baza este un gri Gunze, si e culoarea obisnuita in primul mare razboi la avioanele prototip germane. Outline-ul a fost facut prim mascare si suflare cu negru.

Efecte sunt putine datorita faptului ca acest unic avion fabricat era in testari si nu a apucat sa pateasca :drinks: mai nimic. Totusi am facut o preumbrire destul de discreta sa rup un pic culoarea.

Ii multumesc fratelui Marhaba pentru coperta, tuturor pentru atentie si va doresc spor,

Bill


Imagine atasata: final8.JPG
Imagine atasata: final9.JPG
Imagine atasata: final2.jpg
Imagine atasata: final5.JPG

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: final7.JPG

Aceasta postare a fost editata de Bill: 21 February 2010 - 12:55 PM


#2 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 21 February 2010 - 01:55 PM

E prima data cand vad avionul asta, e foarte frumos, iar macheta :diablo: !! Felicitari! :drinks:

#3 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 February 2010 - 02:36 PM

Macheta este frumos realizata Bill, dar avionul nu este unul frumos, totusi pare unul interesant! Seamana putin cu seria Egg Plain de la Hasegawa ... :drinks:

#4 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 21 February 2010 - 02:43 PM

Si eu care ziceam ca Gee Bee e urat... :diablo:
Felicitari,e foarte urat! In sensul ca el e urat dar ti-a iesit excelent! :lol: :drinks: :drinks:

#5 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 21 February 2010 - 03:55 PM

Foarte interesanta masinaria. Despre realizare,... :drinks:

#6 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 21 February 2010 - 04:04 PM

Nu mi se pare un avion urat.Doar ceva mai neobisnuit...in rest felicitari ptr. macheta Bill. :drinks:

#7 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 21 February 2010 - 04:16 PM

Excelent frate! Ce-o fi fost in capul lor cind l-au proiectat. Zici ca-i decupat din desene animate.
Fleiciteisan!

#8 Useril este offline   sandy 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 19-January 06

Postat 21 February 2010 - 04:59 PM

Felicitare,Bille!
Nici o secunda nu mi-ar fi trecut prin cap ca lucrezi la o asemenea damblageala!
Excelent subiectul si realizarea!
S

#9 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2010 - 06:13 PM

Alta surpriza ! Cu toate ca nu ar trebui sa fiu surprins ca tu lucrezi asa ceva. Dar te stiam adancit in diorama italianului.
Si eu mi-am dorit sa-l fac pe asta dar la 72 pretul era un pic cam mare pentru efort si acum sunt destul de departe ca preocupari de WWI. Ceea ce nu inseamna ca am uitat de ultimele 7 ramase.
Felicitari pentru modul simplu in care l-ai tratat.
Recunosc la tine aceleasi metehne ca la mine, de a lasa o macheta inceputa pana ii pierzi piesele. Da ce bine e cand faci fix ce-ti place, fara sef si fara chibiti.

#10 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 21 February 2010 - 08:14 PM

Sers,
Multumesc pentru aprecieri. Avionul e asa de urit incit era imposibil sa nu-mi placa :drinks: Chiar ca zici ca-i eggplane...
In asteptarea cocardelor corecte la Macchi l-am finalizat, dar revin curind pe baricade cu italianul si umezeala :drinks: de pe burta sa.
Spor,
Bill :diablo:

#11 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2010 - 08:54 PM

Ca si Marhaba, si eu asteptam ca, intr-una din poze, sa-l vad pe Pif la mansa.
Excelent subiect, inedit, aidoma si realizarea.
P.S. - nu ziceai ca ai EZ line pentru hobane?

#12 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 21 February 2010 - 09:04 PM

Servus Alex,
Multumesc pentru vorbele frumoase.
Am EZ-line dar folosesc firul elastic doar la antene, la hobane am folosit doar pentru incercare mai demult. Firul de pescuit e ideal si metoda s-a pirogravat deja pe creieras.
Spor,
Bill :drinks:

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 February 2010 - 10:09 AM

Urit, da' fain rau de tot! Ma uit la el si ma intreb cum de a zburat "puricele" asta! Vorba cuiva, cu un motor bun faci si o scindura sa zboare! :drinks:
Frumoasa lucrare, excelent tratat subiectul!

Observ un oarece fotograf comun????

#14 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 22 February 2010 - 10:27 AM

Cine are tupeul si nesimtirea sa spuna ca acest avion e urat :diablo: il provoc in spatele blocului, la o intalnire ca intre barbati :drinks:
Poa' sa vina si cu gasca .... it will be rough ... :drinks:

Eu si Bill suntem "amorezati" impreuna de acest avion si va pot spune doar ca .... subiectul inca nu e gata .... :lol:

#15 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 22 February 2010 - 05:00 PM

Sers,
Va multumesc si aveti grija la Blue Max, e neintrecut la parte-n parte :diablo: un adevarat bursuc indirjit in amorul sau puricesc :drinks:
Tocmai aceasta frumoasa si bestia localizate in aceeasi personalitate aeriana m-au atras la purice.
Zetule, nici macar nu indraznesc sa aspir la mestesugul fotografic al fratelui Marhaba, asa ca confuzia ma onoreaza mult, insa el m-a ajutat la creearea primei poze("coperta'") pozele sunt facute de mine, pe masa de lucru sub veioza, fara mari eforturi. Au iesit rezonabile pentru ce doream.
Spor,
Bill

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi