printre multiplele proiecte deschise se gaseste si un camion transconteiner, pe care vreau sa-l fac de la zero, dupa un model de carton prezentat intr-un numar al revistei Modelarz. Este mai mult un exercitiu, scara imi permite pe deplin experimentarea diferitelor tehnici, in scopul de a realiza material rulant si diferite camioane din patrimoniul romanesc. Dar toate la timpul lor.
Pentru inceput iata de la ce am plecat.
Am inceput cu conteinerul, pe care l-am realizat integral din forex de 2 si de 1 mm. Structura de baza a fost realizata din forex de 2 (adica recipientul in sine mai pe romaneste) iar nervurile si restul de detalii din forex de 1 mm. In ordine cronologica am adaugat toate nervurile, sipcile, elementele care defines colturile, dupa care a urma chituirea si slefuirea de rigoare, nu foarte fina pentru a creea ulterior si iluzia atacului ruginei asupra structurii. Elementele de agatare din colturi sunt realizate de asemenea din bucati distincte, iar pentru a detalia in relief componentele usilor spate al folosit foita de cupru. Recunosc ca aici ar mai fi fost de lucru, usile puteau fi mobile, dar am renuntat, ramanand cumva consecvet planurilor initiale, iar sistemul de inchidere ar fi putut fi si el mai detaliat.
Dupa lipire, a urmat evident vopsirea, datorita dimeniunilor destul de mari, precum si a disponibilitatii in stoc am folosit un spray verde, etapa urmatoare constand in cateva elemente de wheatering, realizate prin pigmenti. De fapt acesti pigmenti sunt pasteluri de la magazinul de pictura, care se razuie foarte usor cu un cuter fin sau cu un smirghel fin, si se fixeaza usor cu o pensula veche sau chiar "manualishe"

Urmeaza sasiul cascaravetei si restul de componente.
Alte imagini.