Pentru inceput cateva cuvinte despre avion.
Compania MAC McDonnell Aircraft Company a fost fondata de James S. McDonnell in 1939, inceputul fiin dmodest, debutand intr-o cladire mica langa aeroportul Municipal St. Luis. Desi in SUA existau multe companii aeriene, aceasta s-a diferentiat tocmai prin faptul ca intreaga activitate era dedicata avioanelor cu reactie. Dupa razboiul din Coreea, activitatea din companie a devenit deosebit de intensa, continuand seria proiectelor F, dedicate atat domeniul primordial naval, dar cu aplicatii si in exteriorul acestuia.
Modificarile esentiale care au determinat proprietatile lui Phantom II s-au datorat vizitelor facute de mai marii lumii navale a acelei perioade 1955, care spre deosebire de avioanele de mici dimeniuni de pana atunci doreau o aeronava capabila sa patruleze peste 250 mile sau 2 ore, cu posibilitati cat mai mari de distrugere in randurile inamicului. Performantele modelului F4 A erau astfel uluitoare, in exploatare depasindu-le pe cele prezumtive din proiectare (mach 1.1 sau 2.03 dupa afterburbing, rata de ascensiune 17500 ft/min).
Versiunea ulterioara F4 B (care s-a dezvolat ulterior pana la F4 J), duala, s-a dovedit mult imbunatatita. Diferentele fundamentale constau in integrarea unui radar doppler in impulsuri pentru controlul rachetelor in botul avionului, control performant al focului pentru tinte la joasa si la inalta altitudine.
Cand am inceput aceasta macheta, nu prea aveam informatii despre schemele de culoare, asa ca am optat pentru o vopsire spartana in doua nuante de gri, de tipul celei descrise in kit. Ulterior am gasit documentatie electronica, mai bine zis Model Airplane International, unde am gasit o sumedenie de scheme de vopsire si detalii, care oricum cred ca se pot aplica cu succes la un model 1:48, unele dintre scheme fiind inedite in ceea ce ma priveste.
Cateva imagini de la vopsirea machetei.
De data aceasta, invatand lectia anterioara, am folosit banda de mascare pentru cupola, pentru a nu avea aceleasi surprize neplacute datorate lacului si cauciucului de mascare.
Alte cateva imagini.
M-a impresionat placut capacitatea de incarcare a acestui avion.
Ceea ce nu am priceput exact, a constat in faptul ca pe foaia de decaluri exista decaluri negre care s-ar monta pe cupola. Am ezitat, nestiind daca ar trebui sau nu puse, si am hotarat sa nu le atasez, nu atat bazandu-ma pe imaginea de pe cutie, care am inteles ca de multe ori este irelevanta, dar pentru ca este prima situatie in care intalnaesc aceasta posibilitate si nu stiu cum ar arata cupola mascata asa. Cred ca ar putea fi vorba despre un efect de geam fumuriu dar nu sunt convins ca rezultatul ar fi fost pe masura.
Aceasta postare a fost editata de stageexp: 17 February 2010 - 10:19 AM