Pagina 1 din 1
probleme aerograf
#1
Postat 15 February 2010 - 12:06 PM
Am un aerograf BD-130.Problema lui e urmatoarea:cand vreau sa vopsesc in cel mai fin jet, se intrerupe fluxul de vopsea dupa cc 2 secunde si vine doar aer, indiferent de presiunea setata la regulatorul compresorului.Problema persista si la vopsele super diluate -tip wash sa zic asa si chiar la diluant curat.Ca sa lucrez totusi cu jet fin sint obligat sa lucrez in "puf-puf", dar asta insemna ca nu pot obtine o linie continua.L-am tot curatat, dar degeaba,nu vad nici o schimbare.Mersi in avans petrnu sfaturi.
PS.Problema nu mai apare daca trag triggerul mai puternic sa zic de la jumatate spre maxim,atunci merge normal, fara intreruperi.
PS.Problema nu mai apare daca trag triggerul mai puternic sa zic de la jumatate spre maxim,atunci merge normal, fara intreruperi.
#4
Postat 15 February 2010 - 08:51 PM
Zici ca e "curat" si ca treba se intimpla si cu diluant curat.
Pai, parerea mea, din cele descrise de tine, problemas e ca nu prea e ....curat! Tu ai resturi de vopsea in duza si iti astupa calea de vopsea. Cum cureti aerograful? Treci diluant prin el pina iese diluant curat si gata sau il desfaci si cureti, piesa cu piesa?
Ce te sfatuiesc eu. Da capacul duzei jos, scoate duza (atentie piesa fragila!!!!), scoate acul (prin fata). Pune duza int-un borcanel cu Nitrosolv si las-o acolo citeva ore, apoi, folosind o para, trece Nitrosolv prin ea. Dupa asta introdu in duza putina hirtie de prospo de bucatarie, rasucita, si sterge bine interiorul duzei. Daca pe hirtie este cea mai vaga urma de vopsea, refa operatiunea pina hirtia iese curata. Atentie, nu forta, duza este sensibila! Dupa curatatre pune duza la loc, impinge trigerul in fata de tot, introdu acul, cu grija, pina astupa complect duza, apoi fixeaza-l in pozitie.
Dupa toate astea pune putin diluant, alcool sau apa in cuva si vezi cum funcrioneaza. Daca e curat totul, nu o sa mai ai probleme!
Trebuie sa stii ceva: din cauza presiunii aerului, vopseaua are tendinta de a se usca pe ac, mai ales la vopselele acrilice. Din aceasta cauza este dificil sa tragi linii subtiri. In astfel de cazuri se foloseste vopsea diluata si se fac mai multe treceri.
Inca ceva, atunci cind vopsesti cu vopsele acrilice spala imediat aerograful, nu dupa 10, 20 de minute (ca mai ai alta treaba de facut!) Vopseaua acrilica se usuca foarte repede si-ti poate crea neplaceri la curatare. Dupa ce termini de vopsit, arunca restul de vopsea, pune diluant in cupa si pulverizeaza pina se termina. Repeta operatiunea si apoi apuca-te sa speli, corect, aerograful.
Pai, parerea mea, din cele descrise de tine, problemas e ca nu prea e ....curat! Tu ai resturi de vopsea in duza si iti astupa calea de vopsea. Cum cureti aerograful? Treci diluant prin el pina iese diluant curat si gata sau il desfaci si cureti, piesa cu piesa?
Ce te sfatuiesc eu. Da capacul duzei jos, scoate duza (atentie piesa fragila!!!!), scoate acul (prin fata). Pune duza int-un borcanel cu Nitrosolv si las-o acolo citeva ore, apoi, folosind o para, trece Nitrosolv prin ea. Dupa asta introdu in duza putina hirtie de prospo de bucatarie, rasucita, si sterge bine interiorul duzei. Daca pe hirtie este cea mai vaga urma de vopsea, refa operatiunea pina hirtia iese curata. Atentie, nu forta, duza este sensibila! Dupa curatatre pune duza la loc, impinge trigerul in fata de tot, introdu acul, cu grija, pina astupa complect duza, apoi fixeaza-l in pozitie.
Dupa toate astea pune putin diluant, alcool sau apa in cuva si vezi cum funcrioneaza. Daca e curat totul, nu o sa mai ai probleme!
Trebuie sa stii ceva: din cauza presiunii aerului, vopseaua are tendinta de a se usca pe ac, mai ales la vopselele acrilice. Din aceasta cauza este dificil sa tragi linii subtiri. In astfel de cazuri se foloseste vopsea diluata si se fac mai multe treceri.
Inca ceva, atunci cind vopsesti cu vopsele acrilice spala imediat aerograful, nu dupa 10, 20 de minute (ca mai ai alta treaba de facut!) Vopseaua acrilica se usuca foarte repede si-ti poate crea neplaceri la curatare. Dupa ce termini de vopsit, arunca restul de vopsea, pune diluant in cupa si pulverizeaza pina se termina. Repeta operatiunea si apoi apuca-te sa speli, corect, aerograful.
#5
Postat 15 February 2010 - 09:52 PM
Dupa simptome sunt si eu de acord cu Z-mare, de aceea te-am intrebat daca ai curatat diuza. Vreau sa mai adaug un amanuant pe care nu ti la scris Z-mare, vezi ca diuza are o garnitura de cauciuc, ar fi bine sa o dai jos inainte sa bagi diuza in Nitrosolv! Si vezi unde-l pui ca sa nu-l pierzi!
Succes!
Succes!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 15 February 2010 - 09:55 PM
#8
Postat 16 February 2010 - 11:26 AM
Ok, o sa las la murat duza in nitrosolv cateva ore.Probabil ca are depuneri pe interior.De curatat procedez asa:pulverizez 4-5 ture de nitrodiluant,la prima tura sterg cupa cu o carpa.La ultima tura scot si acul +capacul duzei pe care le sterg/spal pana sant curate.Duza nu o scot decat odata dupa multe sedinte de vopsit (4-5 poate ).Garnitura de la duza e cam coapta, probabil de la dusurile prietenoase cu nitro.Am un set complet de garnituri de schimb in sertar.
#9
Postat 16 February 2010 - 11:53 AM
Salut.
La cele expuse mai sus adaug inca o metoda folosita de mine. Dupa demontare, curat duza cu ajutorul acului aerografului, pe care infasor cu grija un pic de vata astfel incit sa fie acoperit virful si inca o portiune a sa. Dupa inmuierea acestei instalatii in diluantul vopselei cu care am suflat anterior, il introduc in duza si invirt usor, cu mare atentie sa nu fortez si sa largesc gura duzei. Insa atentie si la cita vata pui sa nu-ti ramina in virful duzei si sa ai probleme sa o scoti. Eu o infasor pina iese din duza atunci cind s-a produs copulatia ac-duza. In felul asta pot sa o trag afara daca la scoaterea acului ramine in duza. Tie, iti recomand sa faci asa ceva dupa inmuierea in nitro, eu o fac intotdeuna dupa ce trec prin aerograf 1-2 cupe din diluantul vopselei cu care am suflat. O sa vezi ce mizerie iti apare pe vata asta, culori cu care ai suflat cu mult inainte...
Si inca ceva, dupa ce suflu si demontez aerograful, FARA DUZA, trec acul prin corpul lui de citeva ori. Ai sa fii surprins cita vopsea va iesi pe ac, dupa fiecare trecere. Vorbesc de vopseaua care intra in corpul aerografului, dupa!! orificiul pe unde intra vopseaua si care nu se spala deloc la trecerile prin aerograf cu diluant. Vopseaua asta, in timp, se intareste si va provoca probleme. Bineinteles, dupa fiecare "in-out" sterg cu o cirpa acul si il inmoi in diluant.
Spor,
Bill
La cele expuse mai sus adaug inca o metoda folosita de mine. Dupa demontare, curat duza cu ajutorul acului aerografului, pe care infasor cu grija un pic de vata astfel incit sa fie acoperit virful si inca o portiune a sa. Dupa inmuierea acestei instalatii in diluantul vopselei cu care am suflat anterior, il introduc in duza si invirt usor, cu mare atentie sa nu fortez si sa largesc gura duzei. Insa atentie si la cita vata pui sa nu-ti ramina in virful duzei si sa ai probleme sa o scoti. Eu o infasor pina iese din duza atunci cind s-a produs copulatia ac-duza. In felul asta pot sa o trag afara daca la scoaterea acului ramine in duza. Tie, iti recomand sa faci asa ceva dupa inmuierea in nitro, eu o fac intotdeuna dupa ce trec prin aerograf 1-2 cupe din diluantul vopselei cu care am suflat. O sa vezi ce mizerie iti apare pe vata asta, culori cu care ai suflat cu mult inainte...
Si inca ceva, dupa ce suflu si demontez aerograful, FARA DUZA, trec acul prin corpul lui de citeva ori. Ai sa fii surprins cita vopsea va iesi pe ac, dupa fiecare trecere. Vorbesc de vopseaua care intra in corpul aerografului, dupa!! orificiul pe unde intra vopseaua si care nu se spala deloc la trecerile prin aerograf cu diluant. Vopseaua asta, in timp, se intareste si va provoca probleme. Bineinteles, dupa fiecare "in-out" sterg cu o cirpa acul si il inmoi in diluant.
Spor,
Bill
Arata acest topic
Pagina 1 din 1