intrebare
#3
Postat 21 January 2005 - 04:16 PM
Sincer, mie mi se pare o chestie de exceptie, am stat nitel si m-am uitat la poze atunci cand a aparut pe HS, si am vazut ca tipul a mers pana la niste detalii destul de fine....
Adica mai exact, mie mi-a incantat ochiul lucrarea aia, nu mi l-a 'suparat'....
#7
Postat 21 January 2005 - 05:07 PM
lumineaza-ne!
preo
#8
Postat 21 January 2005 - 05:27 PM
Pai eu zic ca acolo e reprezentat un cimitir de avioane, asa zice si-n titlu.
Avioane descompletate, demontate, desfacute, bucati, resturi, etc.
DAR TOT ce-i acolo pare nou-nout !!!
Nimic nu pare folosit, murdarit, uns, oxidat !!
Parca ar fi un cimitir de avioane de la o fabrica de avioane, cu epave ce n-au functionat nici o secunda ...
Parerea mea !
#9
Postat 21 January 2005 - 05:42 PM
Blue-Max, la Jan 21 2005, 05:27 PM, a spus:
Numai daca ar fi fost scoase acum din linia de fabricatie ca altfel, armele, cel putin, in 24 ore au deja pete de rugina.
Vezi armata pe care am facut-o fiecare ( care a fact-o fireste) unde dupa o zi de camp frecam rugina de ne ieseau ochi din cap
Bafta!
#10
Postat 22 January 2005 - 10:08 AM
Nu gaseam un exemplu despre cum vad eu lucrurile, dar mi-am amintit ca Suburban are niste poze relevante, respectiv:
Aceste poze exista AICI si cu explicatia cum a fost facut (Pozele si textul apartin lui Suburban - textul complet sub ultima poza din dreapta)
Bafta!
#11
Postat 22 January 2005 - 01:10 PM
Suburban a zis de ce arata asa Mig-ul ala... Asa arata si in realitate...
Realitatea este insa ca avioanele Luftwaffe nu prea manifestau 'vopsea sarita' in stilul din poza. Discret, pe la margini de panouri, zone mici.... Iar in pozele cu 'cimitire de avioane' la sfarsitul razboiului, sunt destule avioane care au fost in serviciu mai putin de cateva luni... Si in consecinta destul de curatele.
In mod normal as fi tacut, dar vad ca a devenit o fixatie partea cu 'murdaritul', ca si cea cu vopseaua sarita.... Omul ala, care a facut diorama, poate sa aiba dreptate facandu-le fara prea mult weathering. S-a rezumat la un wash, si atat. Si sa fim seriosi, chestia cu 'mai murdare, cu vopsea sarita' e ceva indus de faptul ca vezi un 'cimitir' de avioane, si te gandesti automat la cum ar trebui dupa parerea ta sa arate...
Realitatea era ca erau stranse avioanele de pe un aeroport, si aranjate sub forma de gramada intr-un colt. O asemenea scena poate fi valabila chiar si pentru mai-august '45... Cat de oxidate si obosite sa fie un K4 sau un D9???? Chiar autorul spune 'Mai '45'....
Asa ca v-as intreba, cat de tare ar fi trebuit sa oxidexe sau sa-i sara vopseaua unui K4 care a fost produs de 6 luni, si a zburat operational de cateva ori?
#12
Postat 22 January 2005 - 01:28 PM
cartula, la Jan 22 2005, 01:10 PM, a spus:
Sunt off topic asa ca vis-a-vis de intrebarea ta, saptamana viitoare am sa incerc sa deschid un topic separat despre cum vad eu lucrurile despre weathering ca interventie naturala si umana asupra lucrurilor reale si deci si despre cazul de fata.
Bafta!
#13
Postat 22 January 2005 - 06:29 PM
Am vrut sa atrag atentia la aceste detalii, care nu se vad din prima din cauza executiei tehnice ireposabile (lipsire, chituire, vopsire, culori, etc) ce-ti ia ochii!
Acest lucru imi aduce aminte de un examen la arhitectura de prin anii 70. Pretendentii au fost dusi la Otopeni si pusi sa reproduca cit mai exact aeroportul, asa cum il vad ei. O mica gaselnita a examinatorilor: invataceii au fost astfel asezati incit fiecare vedea aeroportul "obturat" in foarte mica parte de un ...stilp! Ei bine, doar citva au reprodus si stilpul! Doar acestia au trecut examenul, chiar daca multe din desene erau stingace!
Deci atentie la astfel de ...detalii!
Alexandru
#14
Postat 22 January 2005 - 06:40 PM
Vedeti si voi ce relativa e perceptia fiecaruia !
O idee e sa-i scriu omului si sa-i comunic temerile noastre. Sa vedem ce zice el, cum vede el treaba .. ?! Intr-adevar cam ciudata situatia. Prea bine e executata diorama, ca sa-i fi scapat detaliul asta cu weatheringul !!