filtru
#1
Postat 01 February 2010 - 05:39 PM
#3
Postat 01 February 2010 - 08:58 PM
edwaits, la 1 Feb 2010, 17:39, a spus:
Folosesti prea mult thinner.Incearca altfel: pune punctuletele de vopsea(fara thinner) si pe urma intinde-le cu o pensula cu par scurt,foaarte putin inmuiata cu solvent(ar fi de preferat o pensula mai lata).
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 01 February 2010 - 08:58 PM
#4
Postat 01 February 2010 - 10:48 PM
Longinus, la 1 Feb 2010, 20:58, a spus:
La asta ma gandeam si eu initial, ca vrea un fading. Ce m-a pus pe gand este ca folosea mult thinner.
Pt. varianta legionarului uite aici:
Aceasta postare a fost editata de tgr: 01 February 2010 - 10:50 PM
#6
Postat 04 February 2010 - 12:51 PM
#7
Postat 04 February 2010 - 02:39 PM
Desi intrebarea ta este legata de reprezentarea scurgerilor, ar fi indicat prima data sa explic si cum sta treaba cu filtrele. Metoda mea :
1. Pe un servetel de bucatarie (cu absorbtie mai mare) pun cate un picur din fiecare nuanta pe care vreau sa o aplic pe macheta.
2. Las 15-20 minute pentru a se absoarbe surplusul de "ulei" din compozitia vopselei.
3. Aplic cu o pensula subtire (rotunda) nuantele individual- fiecare culoare are zone de aplicat majoritar. Ex.- Nu pun multi "picuri" de alb pe capota motorului unde invariabil vehiculul are filtre de aer, capace umplere combustibil, esapatii, etc. Ar rezulta un filtru cu trimitere spre alb, ceea ce nu da bine. Indicat ar fi ca "picurii" majoritari sa fie raw umber sau o culoare complementara vopselei de fond folosita.
4. La un maxim 5 minute, incep si combin culorile de ulei depuse pe macheta, fara a insista prea mult cu pensula (plata/fina) si fara a o inneca cu diluant. -Atentie si la sensul miscarii pensulei cand combini nuantele !
5. Repet pasii in cazul in care unele zone nu au suficienta definitie, sau dupa uscare, suprafata este predominat o alta tenta decat ceea ce ar fi trebui sa rezulte.
Cam astia sunt (in mare), pasii pe care ii urmez eu, binenteles ca exista si exceptii tot asa cum fiecare machetist gaseste o metoda care i se pare cel mai propice de utilizat.
Mare atentie la aplicarea culorii verde, are pigment puternic si punand mult, toata zona va arata ca o broasca de rau, corectarea fiind de cele mai multe ori, extrem de dificila.
Legat de reprezentarea "scurgerilor" :
Greseala pe care o faci tu (parerea mea doar):
1. Lasi prea mult timp uleiul pe macheta, un "blend" cu fondul acesteia fiind posibil doar cu ajutorul folosirii unei cantitati mai mari de diluant (pe pensula), ceea ce duce la rezultatul de care zici tu.
2. Datorita punctului 1, esti nevoit sa folosesti DILUANT. Asta-i cea mare problema. Reprezentarea scurgerilor/apei/ruginii, etc, etc, nu necesita folosirea diluantului .
Incearca in felul urmator :
1. Cu o pensula subtire, pui culoarea necesara pe macheta (nu in exces -e suficient un singur strop fin).
2. Cu un betigas de urechi sau o pensula plata/fina, FARA DILUANT incepi si treci usor de sus in jos peste culoarea aplicata (picur). Apesi mai tare la inceput, reduci apasarea pe masura ce te indepartezi de partea superioara.
3. "Blend-ul" cu fondul (in partea de jos a darei scurse) il accentuezi cu ajutorul a FOARTE PUTIN diluant aplicat pe pensula.
Atentie : pasul 3 il poti face si fara diluant, cu conditia de a controla cantitatea de vopsea pe care o aplici initial si binenteles cu ajutorul culorii. Mai multa vopsea=o dara lunga si vizibila, o cantitate mai mica =dara scurta, cu un "blend" placut vederii machetistului si privitorilor.
Cu scuze pentru disertatia lunga si ideiile alambicat expuse, sper sa-ti serveasca povestile mele.
Sa ai spor si sa ne arati ce iese.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 04 February 2010 - 03:07 PM
#8
Postat 04 February 2010 - 03:25 PM
Scurgerile le-am facut cu o pensula nr 0/10 si cu vopsea aproape stearsa de pe pensula.Efectul ala de blend de care vorbesti nu reusesc sa-l obtin.O sa incerc cum mi-ai zis.Am uitat sa precizez ca lucrez pe un vehicol scara 1:87, deci am anumite limitari.
PS.Ce folosesti ca diluant la vopselele de ulei?Terebentina ar fi ok?Am citit pe blogurile de specialitate (linkurile de la tehnici) ca trebuie incercate multe sortimente, intrucat nu toate au efectul dorit.A mea e luata de la fondul plastic, la vrac.
#9
Postat 04 February 2010 - 11:24 PM
-Diluant pentru uleiurile mele (vechi de 15 ani) ? Simplu : Terpinol.
Am cumparat si eu esenta de terebentina de la galeria de langa Central, insa consider ca doar am aruncat banii. Prea "grasa" dupa gustul meu, petele ramase dupa uscare nu-mi ofera rezultatul dorit decat dupa multa munca de corectare. Nu caut sa-mi dau singur de lucru, asa ca nu ma atrage. Nu mai socotesc si faptul ca terebentina buna o nimeresti relativ greu (la achizitie), in plus este si cam "acida" cu vopseaua/lacul aplicat pe macheta.
-Paranteza: Cunosc povestea legat de vechimea/culoarea/concentratia terebentinei buna in modelism - deci cred ca nu e cazul a fi dezbatuta aici problema "grasimii" ramase dupa uscare sau cantitatea necesara a fi aplicata cu pensula.
Fiecare machetist foloseste cam ce crede de cuviinta si ii serveste scopului sau. Asa cum "nu tot ce zboara se mananca", apreciez ca nu este necesar a umbla dupa cai verzi pe pereti (a se citi benzina Zippo, usoara, terebentina proaspata -ambalata-, transparenta ori galbuie) ori alte feluri de asa zis "diluanti" pentru uleiuri.
-Cauta solutii simple, de cele mai multe ori sunt mai la indemana decat iti imaginezi - iar rezultatele vor fi pe masura muncii depuse-obligatoriu.
Mi-am amintit ceva interesant.
Daca o poza face cat o mie de cuvinte, o filmare sunt sigur ca va reusi mult mai mult :
http://www.youtube.com/watch?v=sD35oS4ce90...feature=related
Urmareste cu atentie intre 8:50 si 9:05, ala-i procedeul cel mai simplu de a reprezenta ceva scurs pe macheta.
Ar fi indicat (pentru recreerea spiritului modelistic) sa se urmareasca toata seria (10 "episoade") avand ca subiect 251. Merita urmarit ceea ce reusesc oamenii astia cu ochii oblici, dar cu multa imaginatie si inspiratie.
Inca o data cu scuze pentru o noua postare lunga.
Adi