Aceasta postare a fost editata de bobo20: 28 January 2010 - 03:05 PM
lustruire
#2
Postat 28 January 2010 - 03:33 PM
La drybrush nu mai e cazul sa explic.
Ulei:
La blending iei o culoare mai deschisa, pt. verdele ala e bun fie acelasi verde dar mai deschis, fie un ocru galben sau alb.Albul va da impresia de tesatura decolorata si galbenul mai mult de prafuit, murdar.Le imbini cum vrei.
Culoarea respectiva o aplici in cantitati foarte mici si cu alta pensula incepi sa imbini(prin tamponare) culoarea aplicata peste culoarea de baza.Si tot tamponezi pana iti place.
E destul de greu de explicat in cuvinte, cel mai bine aici.
Blending-ul se face pe suprafata perfect mata.Eu unul am observat ca vopseaua pe baza de ulei formeaza un blending mai frumos daca e direct din tub(adica nediluata).
Acrilic:
Iti creezi prin imbinarea culorilor o paleta completa ce contine nuante inchise si deschise din culoarea originala.Apoi aplici pe cele inchise in zona umbrelor si pe cele deshise in zona de highlight si multe alte nuante intre, pana obtii o trecere frumoasa.
Aici
Daca vrei sa scapi usor, dar nu va arata foarte grozav:
culoare baza->lac mat->drybrush->lac lucios->wash->lac mat
Aceasta postare a fost editata de tgr: 28 January 2010 - 03:51 PM
#3
Postat 28 January 2010 - 04:12 PM
tgr, la 28 Jan 2010, 15:33, a spus:
La drybrush nu mai e cazul sa explic.
Ulei:
La blending iei o culoare mai deschisa, pt. verdele ala e bun fie acelasi verde dar mai deschis, fie un ocru galben sau alb.Albul va da impresia de tesatura decolorata si galbenul mai mult de prafuit, murdar.Le imbini cum vrei.
Culoarea respectiva o aplici in cantitati foarte mici si cu alta pensula incepi sa imbini(prin tamponare) culoarea aplicata peste culoarea de baza.Si tot tamponezi pana iti place.
E destul de greu de explicat in cuvinte, cel mai bine aici.
Blending-ul se face pe suprafata perfect mata.Eu unul am observat ca vopseaua pe baza de ulei formeaza un blending mai frumos daca e direct din tub(adica nediluata).
Acrilic:
Iti creezi prin imbinarea culorilor o paleta completa ce contine nuante inchise si deschise din culoarea originala.Apoi aplici pe cele inchise in zona umbrelor si pe cele deshise in zona de highlight si multe alte nuante intre, pana obtii o trecere frumoasa.
Aici
Daca vrei sa scapi usor, dar nu va arata foarte grozav:
culoare baza->lac mat->drybrush->lac lucios->wash->lac mat
eu am nijte figurine la 1:35 si culoarea de baza este negru a uniformelor , le-am vopsit cu gri inkis am facut wash cu negru iar apoi am facut lustruirea cu drybrush su o culoare deschisa. In urma drybrushului am observat ca se formeaza ca nijte firimituri de vopsea deschisa inchegata si raman pe figurina ...(folosesc acrilice MM)
Aceasta postare a fost editata de bobo20: 28 January 2010 - 04:19 PM
#7
Postat 28 January 2010 - 05:08 PM
tgr, la 28 Jan 2010, 17:05, a spus:
Exista un strat de lac mat sa separe drybrush-ul de restul?
Cata vopsea este pe pensula cand faci drybrush?(aproape deloc e raspunsul corect)
culorile de baza sunt acrilice iar washul este vopsea acrilica + apa+detergent de vase , nu am dat cu lac mat
este foarte putina vopsea pe pensula
#8
Postat 28 January 2010 - 05:50 PM
Daca ai lucra numai cu acrilice ca in link-ul de mai sus, nu mai este nevoie mare de lac.Dar acrilicele MM de le ai sunt la distanta mare de vallejo(asta pentru lucrul la pensula).Incearca sa te tii dupa anumiti pasi fara abatere, chiar daca astepti o saptamana pana te duci sa iei x vopsea, sau y produs.Adica axeaza-te pe un tutorial(ulei sau acrilic), ia-ti tot ce-ti trebuie si abia apoi incerci.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 28 January 2010 - 05:55 PM
#9
Postat 28 January 2010 - 06:25 PM
tgr, la 28 Jan 2010, 17:50, a spus:
Daca ai lucra numai cu acrilice ca in link-ul de mai sus, nu mai este nevoie mare de lac.Dar acrilicele MM de le ai sunt la distanta mare de vallejo(asta pentru lucrul la pensula).Incearca sa te tii dupa anumiti pasi fara abatere, chiar daca astepti o saptamana pana te duci sa iei x vopsea, sau y produs.Adica axeaza-te pe un tutorial(ulei sau acrilic), ia-ti tot ce-ti trebuie si abia apoi incerci.
atunci o sa merg pe acrilice de la vallejo...
#11
Postat 01 February 2010 - 10:40 PM
Ce este frumos la culorile in ulei(desi unii urasc asta) este ca se usuca greu si poti lucra mult pe anumite zone.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 01 February 2010 - 10:42 PM
#12
Postat 02 February 2010 - 12:11 AM
am procurat astazi White spirit si aveam un tub de umbra arsa in ulei de mai demult , asta vreau sa stiu daca ies efecte la fel de favorabile dupa wash cu aceasta culoare daca o pun peste gri inchis
Aceasta postare a fost editata de bobo20: 02 February 2010 - 12:15 AM
#14
Postat 02 February 2010 - 01:50 AM
Aceasta postare a fost editata de bobo20: 02 February 2010 - 01:52 AM
#15
Postat 02 February 2010 - 12:30 PM
Betigasele de urechi lasa un efect prea brutal, plus multe ate.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 02 February 2010 - 12:31 PM
#17
Postat 03 February 2010 - 02:46 AM
-diluez bine culoarea , o aplic cu pensula cam pe toata suprafata corpului apoi astept sa se usuce complet ?
-cu ce pot sterge surplusu? cu betigashe de ureki, shervetele sau cu pensula inmuiata in diluant (dar asa imi imaginez ca e cam greu sa sterg surplusul de pe haine ...)
#18
Postat 06 February 2010 - 08:04 PM
Daca faci un wash complet, va trebui sa stergi surplusul da, cel mai bine cu o pensula foarte putin umezita in diluant(eventual stearsa pe un servetel).Stersul il faci dupa cateva minute dupa aplicare, nu astepti sa se usuce.Stergi usor, cu miscari liniare si perpendiculare pe orice cuta.
Pentru un rezultat asemanator cu prima poza intai faci drybrush-ul(in sensul indicat cu sageti verzi) cu vopsea infima pe pensula si usor(din mai multe treceri ajungi la efectul ala).Apoi dai un lac lucios(strat subtire, nu e nevoie sa ineci detaliile) si faci wash-ul, pe care-l stergi cu o pensula moale, in acelasi sens cum ai facut drybrush-ul.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 06 February 2010 - 08:05 PM
#19
Postat 07 February 2010 - 12:33 AM
tgr, la 6 Feb 2010, 20:04, a spus:
Postul se vrea o completare:
Fiecare figurinist se seteaza pe o tehnica proprie, care il aranjeaza mai bine, incluzand aici si ordinea operatiunilor. Asa, ca exemplu, eu fac wash-ul intai, il corectez, cand sunt multumit, sigilez, fac drybrush, mai accentuez o cuta, mai un drybrush, mai un highlight (cu ulei uscat aproape), etc.
Sfatul este - citeste cat mai mult si incearca sa aplici practic, vopsind cat mai multe figurine. Esential e sa incerci sa o faci perfecta de fiecare data (adica sa imiti realitatea) - nu o sa-ti iasa niciodata 100%, dar vei fi aproape.
Nu vei reusi decat desavarsindu-ti o tehnica proprie, lucru valabil pentru fiecare dintre noi. Ce ma face sa spun asta: oricat de perfect vei imita o actiune, rezultatul depinde de inca ceva variabile, dintre care cea mai importanta sunt materialele (grund, vopsea, pensule, etc.)
Am vrut sa scriu un rand si uite ce-am facut. Succes!