Forum Machete,Modelism,Hobby: Blohm Und Voss BV 138 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Blohm Und Voss BV 138 1/72 Italeri SuperModel 1/72

#1 Useril este offline   aviatoristu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 177
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aviatie

Postat 18 January 2010 - 09:48 PM

Salut,
Continui aventura modelistica cu acest avion Blohm und Voss Bv 138 Seedrache (Sea Dragon) poreclit "Sabotul zburator" (seamana un pic a sabot din lemn :diablo: ) un hidroavion german folosit in WWII. Era echipat cu 3 motoare, 2 pe fiecare aripa si unul deasupra cabinei. Avea o turela in spatele motorului central si o turela in fata, dinainte cabinei pilotilor. Putea cara 500 kg de bombe sau Depth charge ( o bomba anti-submarin facuta sa ajunga la adancimi mai mari) sau 10 pasageri. Unele, cele mai multe dintre ele erau echipate cu radar pt actiuni de detectare a navelor iar unele au fost folosite in actiuni de curatare de mine, maritime mai mult ca sigur.

Kitul este in pozitiv, mie mi se pare plasticul cam dur iar dupa o asamblare asa la rece, se pare ca o sa am destul de mult de chituit si slefuit, numai bine pt antrenament (mai ales ca mi-a atras atentia Z-mare asupra faptului ca trag chiulul la chituit :diablo: no offence. Aveam impresia ca SuperModel o fi vreo categorie mai buna de la Italeri, dar dupa ce am vazut ramele... am fost dezamagit. Totusi, o sa ma straduiesc ca fac ceva frumos.
La final avionul o sa stea pe un peridoc, continut in kit.

Sa am spor :clapping: . Dar si voi sa aveti spor.

Imagine atasata: IMG_7295_.jpg Imagine atasata: IMG_7296_.jpg Imagine atasata: IMG_7297_.jpg
Imagine atasata: IMG_7298_.jpg Imagine atasata: IMG_7299_.jpg Imagine atasata: IMG_7300_.jpg

#2 Useril este offline   LNM 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 22-November 08
  • Location:Suceava

Postat 18 January 2010 - 10:17 PM

Frumos model, pacat ca este la 1/48 si in pozitiv, dar cu doua maini dibace...... :clapping: !
Mie mi-a placut dupa ce am vazut asta...http://www.youtube.com/watch?v=RFGemmdHgTI..., nu are treaba cu machetele dar trebuie sa recunoastem ca sunt meseriasi si la constructie si la pilotat!
SUCCESURI!

#3 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2010 - 10:23 PM

Excelent subiect ti-ai ales.
Supermodel se cam desfiintase de multisor. Unde ai gasit relicva ?
Revell l-a reboxat (e acelasi Kit) si nici macar nu s-a obosit sa-l treaca in negativ cum a facut Academy cu Frogurile pe care le-a preluat.
Cauta documentatie cu interiorul ca era destul de bogat si se vede prin transparent.
Unele au fost stationate si la Hidroscala de la Mamaia mi-s pare.
Anyway, spor la lucru ! Daca gasesc ceva util postez aici.

#4 Useril este offline   aviatoristu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 177
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aviatie

Postat 18 January 2010 - 11:55 PM

Vezi postareaLNM, la 18 Jan 2010, 22:17, a spus:

Frumos model, pacat ca este la 1/48 si in pozitiv, dar cu doua maini dibace...... :clapping: !
Mie mi-a placut dupa ce am vazut asta...http://www.youtube.com/watch?v=RFGemmdHgTI..., nu are treaba cu machetele dar trebuie sa recunoastem ca sunt meseriasi si la constructie si la pilotat!
SUCCESURI!


e la 1/72. e destul de maricel, pt un 1/72, stimativ cam 28 cm lungime si 35 cm latime de la un varf de aripa la celalalt. Ehe, frumoasa jucaria.
Multumesc.


Vezi postareawurger, la 18 Jan 2010, 22:23, a spus:

Excelent subiect ti-ai ales.
Supermodel se cam desfiintase de multisor. Unde ai gasit relicva ?
Revell l-a reboxat (e acelasi Kit) si nici macar nu s-a obosit sa-l treaca in negativ cum a facut Academy cu Frogurile pe care le-a preluat.
Cauta documentatie cu interiorul ca era destul de bogat si se vede prin transparent.
Unele au fost stationate si la Hidroscala de la Mamaia mi-s pare.
Anyway, spor la lucru ! Daca gasesc ceva util postez aici.



Ei, relicva.... L-a avut hobbyx la reduceri cu ocazia sarbatorilor de iarna. Imi doream de mult un Blohm und Voss, ca arata asa mai "funky" :diablo: .
O sa incerc sa fac treaba buna, mai ales ca e un subiect care pare sa atraga admiratori :diablo:
Merci pt spor si ajutor.

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 January 2010 - 10:10 AM

Deosebit avion. Merita sa bagi ceva munca in el. Daca te-ai ambitiona sa-l treci in negativ ar fi foarte bine. Daca o faci, incearca sa obti niste desene corecte, probabil nu tot ce-i desenat acolo e OK!
Succes!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_01_2010/post-19-1263888602.jpg


#6 Useril este offline   LNM 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 22-November 08
  • Location:Suceava

Postat 19 January 2010 - 07:41 PM

[quote name='aviatoristu' date='18 Jan 2010, 23:55' post='102111']
e la 1/72. e destul de maricel, pt un 1/72, stimativ cam 28 cm lungime si 35 cm latime de la un varf de aripa la celalalt. Ehe, frumoasa jucaria.
Multumesc.

Cu gandul la 1/48, am uitat ca eate la 1/72, dar oricum va iesi ceva super(sper ca ti-a placut ce au facut baietii de pe You Tube).
SUCCESURI!

#7 Useril este offline   aviatoristu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 177
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aviatie

Postat 19 January 2010 - 08:28 PM

Vezi postareaZ-mare, la 19 Jan 2010, 10:10, a spus:

Deosebit avion. Merita sa bagi ceva munca in el. Daca te-ai ambitiona sa-l treci in negativ ar fi foarte bine...


Ma bate gandul sa incerc sa-l trec in negativ. El este pozitiv, dar ce pozitiv.... parca l-as fi turnat eu acasa, are liniile ca groase.
Cu ce se poate face? Cu unealta aia numita Plastic Scriber ? Dar mai e pana acolo. Presupun ca regravarea, daca asa se cheama, se face inainte de vopsit.


Vezi postareaLNM, la 19 Jan 2010, 19:41, a spus:

Cu gandul la 1/48, am uitat ca eate la 1/72, dar oricum va iesi ceva super(sper ca ti-a placut ce au facut baietii de pe You Tube).
SUCCESURI!


Mi-a placut. L-as tine si eu in apa vreo 2 zile poate se umfla si se face asa mare :clapping:

Aceasta postare a fost editata de aviatoristu: 19 January 2010 - 08:30 PM


#8 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4841
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 19 January 2010 - 08:31 PM

Foarte fain ,( indeed )... :clapping: :diablo: . Mult spor .

#9 Useril este offline   LNM 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 22-November 08
  • Location:Suceava

Postat 19 January 2010 - 09:02 PM

"Presupun ca regravarea, daca asa se cheama, se face inainte de vopsit."

Problema gravajelor pozitive am intalnit-o si eu la un B-17 si din experienta iti pot spune ca ar fi bine sa te apuci acum cat piesele sunt pe culee, fiindca dupa ce le vei ansambla va fi foarte incomod sa gravezi. Nu stiu cum arata "unealta aia numita Plastic Scriber " de la o firma de profil, dar eu mi-am facut singur o jucarea de genul dintr-o lama de cuter taiata cu o minifreza si montata intr-un cutter (se folosea ceva de genul la taierea plexiglasului).
SUCCESURI!

#10 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 19 January 2010 - 10:41 PM

poti sa-ti faci relativ usor un scriber.
Trebuie ceva (lama) de otel, cutter merge pe care sa il frezezi (pilesti) in asa fel incat sa obti ceva ca un carlig. Pe urma incerci jucaria pe un plastic si mai pilesti la ea pana ce cand tragi pe plastic cu varful ajunge sa scoata un fir de plastic. Eu imi facusem dintr-o sonda dentara, cumparata de la tehnico medicale de pe langa lipscani.
Daca faci gravarea cu piesele prinse pe culee, s-ar putea ca atunci cand lipesti cele 2 jumatati ale fuselajului, santurile gravate sa nu se intalneasca si sa trebuiasca sa muncesti de doua ori.
Ca ghid pt trasarea drreapta a gravurii poti folosi o bucata de banda flexibila de la o ruleta veche. Aia se muleaza si pe fuselajul relativ cilindric.
Normal ca gravarea o faci inainte de vopsire.
Vezi sa nu exagerezi cu gravarea si sa faci dita-mai santurile.
Poti sa te ghidezi uneori chiar cu pozitivul existent si sa elimini banda de metal dar poti gresi usor - incearca !
Pozitivul il stergi cu o lama sau cu smirghel.
Dupa ce esti multumit de gravare, cu o pensula umeda cu solvent puternic (nitro) sau lipici lichid (revell, model master, tamiya sau altceva) trage prin sant ca sa topesti spanul si sa fie curata gravura.
Fii organizat, nu te apuca din 10 locuri ca o sa te lase nervii.
Succes si asteptam continuarea si POZE.

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 January 2010 - 10:16 AM

Citeaza

Cu ce se poate face?
Asa: http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Gra...panourilor.html

Citeaza

sa te apuci acum cat piesele sunt pe culee
Nu neaparat! Se asambleaza piesele mari (aripi, motoare, fuselaj) si se graveaza. Se face asamblarea finala si se fac ultimile gravari. Asta ca tanda sa se pupe cu manda! :whistle:

#12 Useril este offline   LiviuMaff 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 08-December 09
  • Location:Bacau
  • Interests:istorie, aviatie militara, modelism

Postat 20 January 2010 - 10:57 AM

Vezi postareawurger, la 19 Jan 2010, 22:41, a spus:

Dupa ce esti multumit de gravare, cu o pensula umeda cu solvent puternic (nitro) sau lipici lichid (revell, model master, tamiya sau altceva) trage prin sant ca sa topesti spanul si sa fie curata gravura.


Mai foloseste careva di-clor-etan sau tri-clor-etilena la lipit plasticul? Eu il foloseam acu' vreo 14-20 de ani cand "macelaream" machete NOVO aduse de moldoveni prin talcioc. Era foarte bun ca adeziv, daca scapai pe plastic nu lasa urme si amestecat cu span de plastic il puteai folosi drept chit de umplutura. Ultima oara am mituit niste lucratoare de la o curatatorie chimica si mi-am procurat o sticla de un sfert de kil, dar dupa o perioada prea mare de inactivitate s-a evaporat. Oare s-o mai gasi pe undeva? Singurele probleme erau volatilitatea crescuta si mirosul(pute a clor de-ti ia nasul, dar, dupa un timp, te obisnuiai - ca-n bancu' cu foca :whistle: )

#13 Useril este offline   aviatoristu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 177
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aviatie

Postat 23 January 2010 - 07:48 PM

Intre timp, pana gasesc niste poze cu interiorul (desi sunt slabe sanse sa gasesc ceva, desi am gasit o carte, Blohm Und Voss BV 138 de la Schiffers nu am gasit in ea nimic cu interiorul, doar o poza cu unul din piloti), am lipit cateva ceva ca sa nu zaca degeaba pe masa. Plus "baetii" din echipaj.

Imagine atasata: IMG_7404_.jpg Imagine atasata: IMG_7405_.jpg
Imagine atasata: IMG_7406_.jpg Imagine atasata: IMG_7407_.jpg

O sa si chituiesc pe la aripi, se pare ca e nevoie. Cineva pe youtube ii zice pe buna dreptate acestui kit "filler eating monster".

Aceasta postare a fost editata de aviatoristu: 23 January 2010 - 07:48 PM


#14 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2010 - 11:22 PM

Pilotii sunt de la el ? Arata excelent. La Revellul meu nu cred ca-i am.
Uite niste materiale pt. interior.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: BV138_003.jpg
  • Imagine atasata: BV138_004.jpg
  • Imagine atasata: BV138_005.jpg


#15 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2010 - 01:09 AM

http://www.luftfahrt-archiv-hafner.de/

#16 Useril este offline   aviatoristu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 177
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aviatie

Postat 24 January 2010 - 01:25 AM

Vezi postareawurger, la 23 Jan 2010, 23:22, a spus:

Uite niste materiale pt. interior.



Pfiuuu, imi dai de munca :whistle: . Multam.
Da, pilotii sunt de la el. 2 piloti, unul cred ca e transmitionist si baiatul in picioare e mitraliorul din spatele avionului.

#17 Useril este offline   aviatoristu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 177
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aviatie

Postat 09 February 2010 - 10:25 PM

Intrucat dupa pozele de la Wurger, consola centrala era turnata gresit. Atunci am ras-o de tot, (am dat jos si scaunele lipite in prealabil), am facut o pasta din plasticul ala "tocat marunt, marunt. cu satar tocam. ca la ghiauri(vorba lu' Izmail) ;-) ", l-am amestecat cu lipici de unde a iesit o pasta moale si am turnat consola centrala direct la locul ei, dupa forma din poza. Bun, a iesit foarte bine, avand un timp de intarire foarte mare, am putut sa zgarii locasele manetelor . Apoi, pauza, nu stiam din ce sa le fac, pe ele, manetele. Am zis sa le fac din culee, dar trebuia sa fie foarte mici, nu puteam sa le si razui sa le si tin, apoi am incercat dintr-un arc de pix, era prea otelos ce am gasit eu. Pana la urma am zis sa le fac din sarma foarte subtire dintr-un cablu de la o unitate floppy. Le-am infipt, le-am pus in cap bobite de guma de mestecat pe post de maner. Dar aratau intr-un hal fara de hal si erau si cam lungi fata de cum ar fi trebuit. Asa ca le-am dat jos si am slefuit consola si trebuie sa o iau de la inceput.
Asadar, va rog sa-mi dati niste idei. :-P Din ce sa fac parlitele alea de manete?? Ca deja imi vine sa incep alt avion :rofl:


:-)

Imagine atasata: IMG_7481_.jpg Imagine atasata: IMG_7483_.jpg

Aceasta postare a fost editata de aviatoristu: 09 February 2010 - 10:26 PM


#18 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 09 February 2010 - 11:29 PM

Vezi postareaaviatoristu, la 9 Feb 2010, 22:25, a spus:

...
Din ce sa fac parlitele alea de manete?? Ca deja imi vine sa incep alt avion ...


1. Se ia o bucata din ramele machetei (cca.5 -7 cm)
2. Se aprinde o lumanare (bricheta, etc)- nu flacara de aragaz !
3. Se tine bucata de culee deasupra flacarii, (centrul ei) rotindu-se usor in acelasi timp (atentie la distanta!)
4. Cand se inmoaie centrul tijei, se trage cu ambele maini de capetele reci - cu putina dexteritate se poate obtine un fir subtire de lungimea ambelor brate intinse (grosimea a cam doua fire de par)
4. Se taie firele respective la lungimea dorita si se lipesc pe post de manete la locul lor.
5. Cu un betigas aromat (aprins binenteles) se formeaza o "bila" in capul fiecarei tije reprezentate, prin apropierea jarului de la batul aromat de capetele plasticului.
Atat.

-Rezultatul ? Manetele tale, plus miros placut in camera de lucru ! :rofl:
Spor si sa ne arati ce iese.

#19 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2010 - 01:39 AM

Daca n-ai rabdare inseamna ca n-ai tutun.
Daca ai fi avut obiceiul tampit cu tutunul poate ca ai fi avut si obiceiul mai putin tampit cu prinsul pestelui.
Pestele se prinde printre altele cu guta.
Si asa te-am adus unde voiam.
Se ia guta de grosimea dorita, se taie segmente de lungimea dorita plus un pic, se prinde un capat in penseta si se apropie de celalat capat o tigara aprinsa cu jarul curatat de scrum. Vei obtine o (mai mult sau mai putin) bila. Daca mai insisti mai maresti bila. Pana la urma o sa-ti dai seama cat sa ti caldura ca sa obti bila buna.
Daca nu vrei fum de tigara in casa poti incerca figura la rezistenta unui radiator, la o piesa incinsa de la aragaz, la fierul de calcat, sau la fundul brunetei care tocmai trece pe strada.
Vezi ca bilele manetelor erau colorate diferit - galben pentru gaz, alta culoare (parca rosu) pt pasul eliciilor.....Mai intreaba.

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 February 2010 - 10:42 AM

Acolo ai ceva cutii cu aparatura, plus plansa de bord. Poti face "ceasurile" decupind cu niste "preducele" facute din ace de seringa, rondele din folie de plastic de 0,1 mm (de pe la cutii de iaurt, smintina) pe care le lipesti pe post de cadrane.
Ai un desen si pentru preducea. Fu firul de sirma otelit scosti rondeaua din ac. Nu decupa mai mult de o rondea!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: preducea.JPG
  • Imagine atasata: Ar234.1_2.jpg


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi