Blohm Und Voss BV 138 1/72 Italeri SuperModel 1/72
#1
Postat 18 January 2010 - 09:48 PM
Continui aventura modelistica cu acest avion Blohm und Voss Bv 138 Seedrache (Sea Dragon) poreclit "Sabotul zburator" (seamana un pic a sabot din lemn ) un hidroavion german folosit in WWII. Era echipat cu 3 motoare, 2 pe fiecare aripa si unul deasupra cabinei. Avea o turela in spatele motorului central si o turela in fata, dinainte cabinei pilotilor. Putea cara 500 kg de bombe sau Depth charge ( o bomba anti-submarin facuta sa ajunga la adancimi mai mari) sau 10 pasageri. Unele, cele mai multe dintre ele erau echipate cu radar pt actiuni de detectare a navelor iar unele au fost folosite in actiuni de curatare de mine, maritime mai mult ca sigur.
Kitul este in pozitiv, mie mi se pare plasticul cam dur iar dupa o asamblare asa la rece, se pare ca o sa am destul de mult de chituit si slefuit, numai bine pt antrenament (mai ales ca mi-a atras atentia Z-mare asupra faptului ca trag chiulul la chituit no offence. Aveam impresia ca SuperModel o fi vreo categorie mai buna de la Italeri, dar dupa ce am vazut ramele... am fost dezamagit. Totusi, o sa ma straduiesc ca fac ceva frumos.
La final avionul o sa stea pe un peridoc, continut in kit.
Sa am spor . Dar si voi sa aveti spor.
#2
Postat 18 January 2010 - 10:17 PM
Mie mi-a placut dupa ce am vazut asta...http://www.youtube.com/watch?v=RFGemmdHgTI..., nu are treaba cu machetele dar trebuie sa recunoastem ca sunt meseriasi si la constructie si la pilotat!
SUCCESURI!
#3
Postat 18 January 2010 - 10:23 PM
Supermodel se cam desfiintase de multisor. Unde ai gasit relicva ?
Revell l-a reboxat (e acelasi Kit) si nici macar nu s-a obosit sa-l treaca in negativ cum a facut Academy cu Frogurile pe care le-a preluat.
Cauta documentatie cu interiorul ca era destul de bogat si se vede prin transparent.
Unele au fost stationate si la Hidroscala de la Mamaia mi-s pare.
Anyway, spor la lucru ! Daca gasesc ceva util postez aici.
#4
Postat 18 January 2010 - 11:55 PM
LNM, la 18 Jan 2010, 22:17, a spus:
Mie mi-a placut dupa ce am vazut asta...http://www.youtube.com/watch?v=RFGemmdHgTI..., nu are treaba cu machetele dar trebuie sa recunoastem ca sunt meseriasi si la constructie si la pilotat!
SUCCESURI!
e la 1/72. e destul de maricel, pt un 1/72, stimativ cam 28 cm lungime si 35 cm latime de la un varf de aripa la celalalt. Ehe, frumoasa jucaria.
Multumesc.
wurger, la 18 Jan 2010, 22:23, a spus:
Supermodel se cam desfiintase de multisor. Unde ai gasit relicva ?
Revell l-a reboxat (e acelasi Kit) si nici macar nu s-a obosit sa-l treaca in negativ cum a facut Academy cu Frogurile pe care le-a preluat.
Cauta documentatie cu interiorul ca era destul de bogat si se vede prin transparent.
Unele au fost stationate si la Hidroscala de la Mamaia mi-s pare.
Anyway, spor la lucru ! Daca gasesc ceva util postez aici.
Ei, relicva.... L-a avut hobbyx la reduceri cu ocazia sarbatorilor de iarna. Imi doream de mult un Blohm und Voss, ca arata asa mai "funky" .
O sa incerc sa fac treaba buna, mai ales ca e un subiect care pare sa atraga admiratori
Merci pt spor si ajutor.
#6
Postat 19 January 2010 - 07:41 PM
e la 1/72. e destul de maricel, pt un 1/72, stimativ cam 28 cm lungime si 35 cm latime de la un varf de aripa la celalalt. Ehe, frumoasa jucaria.
Multumesc.
Cu gandul la 1/48, am uitat ca eate la 1/72, dar oricum va iesi ceva super(sper ca ti-a placut ce au facut baietii de pe You Tube).
SUCCESURI!
#7
Postat 19 January 2010 - 08:28 PM
Z-mare, la 19 Jan 2010, 10:10, a spus:
Ma bate gandul sa incerc sa-l trec in negativ. El este pozitiv, dar ce pozitiv.... parca l-as fi turnat eu acasa, are liniile ca groase.
Cu ce se poate face? Cu unealta aia numita Plastic Scriber ? Dar mai e pana acolo. Presupun ca regravarea, daca asa se cheama, se face inainte de vopsit.
LNM, la 19 Jan 2010, 19:41, a spus:
SUCCESURI!
Mi-a placut. L-as tine si eu in apa vreo 2 zile poate se umfla si se face asa mare
Aceasta postare a fost editata de aviatoristu: 19 January 2010 - 08:30 PM
#9
Postat 19 January 2010 - 09:02 PM
Problema gravajelor pozitive am intalnit-o si eu la un B-17 si din experienta iti pot spune ca ar fi bine sa te apuci acum cat piesele sunt pe culee, fiindca dupa ce le vei ansambla va fi foarte incomod sa gravezi. Nu stiu cum arata "unealta aia numita Plastic Scriber " de la o firma de profil, dar eu mi-am facut singur o jucarea de genul dintr-o lama de cuter taiata cu o minifreza si montata intr-un cutter (se folosea ceva de genul la taierea plexiglasului).
SUCCESURI!
#10
Postat 19 January 2010 - 10:41 PM
Trebuie ceva (lama) de otel, cutter merge pe care sa il frezezi (pilesti) in asa fel incat sa obti ceva ca un carlig. Pe urma incerci jucaria pe un plastic si mai pilesti la ea pana ce cand tragi pe plastic cu varful ajunge sa scoata un fir de plastic. Eu imi facusem dintr-o sonda dentara, cumparata de la tehnico medicale de pe langa lipscani.
Daca faci gravarea cu piesele prinse pe culee, s-ar putea ca atunci cand lipesti cele 2 jumatati ale fuselajului, santurile gravate sa nu se intalneasca si sa trebuiasca sa muncesti de doua ori.
Ca ghid pt trasarea drreapta a gravurii poti folosi o bucata de banda flexibila de la o ruleta veche. Aia se muleaza si pe fuselajul relativ cilindric.
Normal ca gravarea o faci inainte de vopsire.
Vezi sa nu exagerezi cu gravarea si sa faci dita-mai santurile.
Poti sa te ghidezi uneori chiar cu pozitivul existent si sa elimini banda de metal dar poti gresi usor - incearca !
Pozitivul il stergi cu o lama sau cu smirghel.
Dupa ce esti multumit de gravare, cu o pensula umeda cu solvent puternic (nitro) sau lipici lichid (revell, model master, tamiya sau altceva) trage prin sant ca sa topesti spanul si sa fie curata gravura.
Fii organizat, nu te apuca din 10 locuri ca o sa te lase nervii.
Succes si asteptam continuarea si POZE.
#11
Postat 20 January 2010 - 10:16 AM
Citeaza
Citeaza
#12
Postat 20 January 2010 - 10:57 AM
wurger, la 19 Jan 2010, 22:41, a spus:
Mai foloseste careva di-clor-etan sau tri-clor-etilena la lipit plasticul? Eu il foloseam acu' vreo 14-20 de ani cand "macelaream" machete NOVO aduse de moldoveni prin talcioc. Era foarte bun ca adeziv, daca scapai pe plastic nu lasa urme si amestecat cu span de plastic il puteai folosi drept chit de umplutura. Ultima oara am mituit niste lucratoare de la o curatatorie chimica si mi-am procurat o sticla de un sfert de kil, dar dupa o perioada prea mare de inactivitate s-a evaporat. Oare s-o mai gasi pe undeva? Singurele probleme erau volatilitatea crescuta si mirosul(pute a clor de-ti ia nasul, dar, dupa un timp, te obisnuiai - ca-n bancu' cu foca )
#13
Postat 23 January 2010 - 07:48 PM
O sa si chituiesc pe la aripi, se pare ca e nevoie. Cineva pe youtube ii zice pe buna dreptate acestui kit "filler eating monster".
Aceasta postare a fost editata de aviatoristu: 23 January 2010 - 07:48 PM
#17
Postat 09 February 2010 - 10:25 PM
Asadar, va rog sa-mi dati niste idei. Din ce sa fac parlitele alea de manete?? Ca deja imi vine sa incep alt avion
Aceasta postare a fost editata de aviatoristu: 09 February 2010 - 10:26 PM
#18
Postat 09 February 2010 - 11:29 PM
aviatoristu, la 9 Feb 2010, 22:25, a spus:
Din ce sa fac parlitele alea de manete?? Ca deja imi vine sa incep alt avion ...
1. Se ia o bucata din ramele machetei (cca.5 -7 cm)
2. Se aprinde o lumanare (bricheta, etc)- nu flacara de aragaz !
3. Se tine bucata de culee deasupra flacarii, (centrul ei) rotindu-se usor in acelasi timp (atentie la distanta!)
4. Cand se inmoaie centrul tijei, se trage cu ambele maini de capetele reci - cu putina dexteritate se poate obtine un fir subtire de lungimea ambelor brate intinse (grosimea a cam doua fire de par)
4. Se taie firele respective la lungimea dorita si se lipesc pe post de manete la locul lor.
5. Cu un betigas aromat (aprins binenteles) se formeaza o "bila" in capul fiecarei tije reprezentate, prin apropierea jarului de la batul aromat de capetele plasticului.
Atat.
-Rezultatul ? Manetele tale, plus miros placut in camera de lucru !
Spor si sa ne arati ce iese.
#19
Postat 10 February 2010 - 01:39 AM
Daca ai fi avut obiceiul tampit cu tutunul poate ca ai fi avut si obiceiul mai putin tampit cu prinsul pestelui.
Pestele se prinde printre altele cu guta.
Si asa te-am adus unde voiam.
Se ia guta de grosimea dorita, se taie segmente de lungimea dorita plus un pic, se prinde un capat in penseta si se apropie de celalat capat o tigara aprinsa cu jarul curatat de scrum. Vei obtine o (mai mult sau mai putin) bila. Daca mai insisti mai maresti bila. Pana la urma o sa-ti dai seama cat sa ti caldura ca sa obti bila buna.
Daca nu vrei fum de tigara in casa poti incerca figura la rezistenta unui radiator, la o piesa incinsa de la aragaz, la fierul de calcat, sau la fundul brunetei care tocmai trece pe strada.
Vezi ca bilele manetelor erau colorate diferit - galben pentru gaz, alta culoare (parca rosu) pt pasul eliciilor.....Mai intreaba.
#20
Postat 10 February 2010 - 10:42 AM
Ai un desen si pentru preducea. Fu firul de sirma otelit scosti rondeaua din ac. Nu decupa mai mult de o rondea!