Spitfire MK9
#2
Postat 31 January 2010 - 09:50 PM
Am continuat aceasta avion foarte frumos.
Va rog sa-mi spuneti parerile voastre.
Detaliu roata fata. Am adaugat o conducta de frana facuta din sarma gasita intr-un cablu TV
O imagine de ansamblu. Avionul a primit un lac lucios Revell si decal-uri cu Decall set. Va urma inca un lac lucios pentru a incerca ceva weathering.
Pot obtine efectul scontat cu o Acuarela acrilica - vedeti imaginea mai jos?
Mersi,
Claudiu
#3
Postat 01 February 2010 - 08:54 AM
Arata frumos Spit-ul tau! Legat de aquarele acrilice nu te pot ajuta dar pot sa iti spun un alt lucru. La machetele mele de mai jos, F 14, P 40 si F 16 am folosit aquarele clasice pentru evidentierea panourilor. In anumite locuri am reusit chiar sa reproduc o usoara murdarire dupa care le-am "sigilat" cu lac transparent. La urmatoarele modele am folosit vopsele acrilice Revell bine diluate cu apa si detergent de vase.
Vezi ce mai zic baietii de pe forum, poate le poti folosii.
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 01 February 2010 - 08:54 AM
#4
Postat 24 February 2010 - 10:42 PM
Multumesc pentru comentarii si sfaturi.
Am luat o mare o mare pauza avand in vedere ca am o fetita foarte mica ce a revolutionat ierarhia in casa
Pana mai creste fata, ma aprovizionez cu una bucata compresor de la Viopa - trebuie sa ajunga maine, poimaine - si mai astept pareri in legatura cu acuarelele mele acrilice.
Asa ca, va rog, poate ma ajuta cineva cu o parere.
Mersi
#7
Postat 13 March 2010 - 10:47 PM
In primul rand, am trecut la vopsele acrilice din cauza vaporilor toxici si urat mirositori emanati de email-uri si astfel Spit-ul meu a primit un lac lucios Model M - declarata de producator ca fiind non-toxica.
Destul de multumit de rezultat, uscare rapida - cateva minute.
Mi-am achizitionat si cateva uleiuri si urmeaza o spalare pentru evidentierea liniilor de imbinare.
Ca si diluant am Terebentina, dar dupa cateva teste efectuate, nu ma simt confortabil sa trec la Spit.
V-as ruga sa-mi spuneti ce diluant folositi pentru uleiuri, deoarece Terebentina nu-mi inspira prea multa incredere.
Si acum, cateva poze cu Spit-ul meu.
Seara buna,
Claudiu
#10
Postat 14 March 2010 - 09:20 AM
Mersi pentru sfat.
Legat de efectul de portocala , toata vopseaua a fost aplicata cu un aerograf alimentat cu o pompa de picior
Acum detin un compresor, asa ca pe viitor nu voi mai avea aceasta problema.
In acelasi timp, sper ca dupa ultimul lac - ce va fi mat - sa mai dispara aceasta senzatie.
Mersi,
Claudiu
#11
Postat 14 March 2010 - 11:44 AM
#13
Postat 14 March 2010 - 10:54 PM
Avionul a primit o spalare cu uleiuri + color mix (revell) > capilaritate foarte buna.
Este inca destul de "murdar", dar imi cam place asa.
Cred, totusi, ca mai trebuie sa indepartez din "murdarie".
Astept comentarii cu maxim interes.
Urmeaza urmele de fum de la esapamentul motorului.
Cum ma sfatuiti sa obtin un efect cat mai bun?
O seara buna,
Claudiu
#17
Postat 23 March 2010 - 12:07 AM
Ca si sfat daca imi permiti primul lucru care mi-a sarit in ochi sint urmele de uzura cu aluminiu. Sint prea mari `petele` si vopseaua este mult prea groasa. Pentru proiectele ulterioare dilueaza mai mult vopseaua si foloseste o pensula mult mai subtire.Cu o pensula mai subtire vei putea controla mai bine efectul pe care vrei sa il realizezi si va creste si veridicitatea acestuia. Acuma sa ma contrazici poate asa ai vrut sa ramina dar, intrebarea mea este legata de `spalare`. Cumva parte din mixul de splalare sa infiltrat in vopseaua de camunflaj ? si nu ai mai resuit sa scapi de `ea` sint citeva locuri unde `murdaria` nu are ce cauta sau este prea multa si exista linii intre panouri unde nu am vazut `wash`.
Aceasta postare a fost editata de orogos: 23 March 2010 - 12:15 AM
#18
Postat 23 March 2010 - 11:00 AM
Multumesc pentru comentarii.
Am folosit vopsea diluata si o pensula foarte fina - cred ca 10/0 - nu stiu bine indicativele. Fiind prima macheta unde am aplicat aceasta "vopsea sarita", poate am exagerat pe alocuri, dar intentia mea a fost sa am un avion destul de uzat.
Legat de spalare, am folosit uleiuri + Color mix (Revell), avionul fiind dat cu un lac lucios Model Master acryl. Deci wash-ul nu s-a infiltrat in vopsea, dar intradevar, am intampinat dificultati in a indeparta excesul de solutie de spalare. Dupa mai multe incercari cu un servetel bin impaturit si umezit cu Color Mix, a decis sa ramana mai murdar decat mi-ar fi placut sa fie.
Ce folosesti petru wash-uri?
Mersi,
Claudiu
#19
Postat 23 March 2010 - 11:52 AM
Mie imi place cu ti-a iesit. Vopseaua sarita arata bine in poze.
La un singur lucru vreau sa iti atrag atentia, imbinarea partilor (fuselaj, aripi), aici sa incerci sa acorzi putin mai multa atentie. Eventual incearca un Spitfire MK V de la Tamiya (poti folosii in mare aceleasi vopsele). Kit-ul se imbina de la sine si nu ai probleme in stilul kit-urilor Revell. Daca vei lucra linistit si fara graba, nu vei avea nevoie de chit la el!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 23 March 2010 - 11:59 AM
#20
Postat 23 March 2010 - 10:56 PM
Pentru wash folosesc un amestec de vopsele de ulei si white spirit. In general (mai sint si exceptii) il aplic dupa ce modelul a primit un strat de lac lucios (ajuta capilaritatea). Acuma problema mai sta si in metoda de aplicare a washului. Unii cum cred ca a fost cazul tau aici aplica washul pe tot modelul il lasa putin pentru ca apoi cu bucati de tifon si vata plus pensula umezita in diluant sa indeparteze excesul. Cealalta metoda care sincer mie imi place mai mult (consider ca la blindate prima metoda e un pic mai dificila pentru ca nu ai atitea suparfete plane lipsite de excrescente pentru a-ti permite sa stergi in voie) este asa numitul wash controlat unde cu o pensula foarte subtire aplici amestecul direct in `sant` si il lasi sa `fuga`. In final sincer iti spun ca din punctul meu de vedere cele 2 metode enumerate aici au rezultate diferite si eu le folosesc pe amindoua citeodata la un model profitind de prima metoda pentru a obtine si un usor efect de `filtru`. In concluzie pentru modelul tau sau viitoarele modele un strat de lac lucios suficent de `gros ` cit sa nu lase nimic de deasupra sa treaca plus spalare controlata e solutia. Am mai incercat si mi-a placut vopsele tempera diluate cu apa. Ceea ce mai poti sa incerci (eu am facut-o) este folosirea unui marker negru cu virf de 0.3 mm cu care te plimbi prin `santuri` ... personal gasesc efectul prea `drastic` si `precis` ...in fine e mai mult o chestiune de gust si sincer l-am folosit o singura data la un elicopter.
Aceasta postare a fost editata de orogos: 23 March 2010 - 11:01 PM