Forum Machete,Modelism,Hobby: Heinkel He119 V4 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Heinkel He119 V4 1/72 rasina - Planet

#1 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2010 - 12:00 AM

De ziua mea, mi-a vanit ideea sa-mi fac un cadou lucrativ.
Am descoperit cu tristete ca posed machete pe care mi le-am dorit la un moment dat foarte mult, dar odata intrat in posesia lor au avut o soarta lipsita de stralucire. Adica le-am depozitat ca harciogul intre celelalte cutii in speranta unui suficient timp liber iluzoriu.
Am luat hotararea sa ma apuc de acest kit din mai multe motive:
1. Cateva piese (circa 10) la prima vedere corecte;
2. Vopsirea lipsita de pretentii si mascari interminabile de care a ajuns sa-mi fie sila;
3. Subiectul deosebit, menit sa scoata din amorteala lumea de pe forum si mai ales creierul si mainile mele.
M-am gandit ca nu are cum sa-mi ia mai mult de 3-4 zile cu toate operatiunile.

Ca la orice macheta am inceput cu o sumara documentare, mai ales in ceea ce priveste culoarea si modificarile survenite de la un prototip la altul.
Bineinteles ca am ajuns - speriat intr-un colt al bucatariei, rozandu-mi unghiile si abia abtinandu-ma sa nu fumez. Prototipurile difera destul de mult intre ele si kitul este o corcitura intre toate. Dupa multe frecari de documentatie am concluzionat ca cel mai la indemana si mai fara dureri de cap este sa fac varianta V4.

Ce-i cu avionul asta ?!
Putin ISTORIC deci:

Profesor Ernst Heinkel era, cred eu, un om pasnic. A fost foarte atras de goana dupa doborarea recordurilor din lumea aviatiei in anii '30. Heinkel 119 s-a vrut un "rekordflugzeug" de transport. Echipajul format din pilot si copilot il recomanda ca virtual avion de posta comunicatii (asta fiind scuza economica). Conducerea de stat si partid fiind cea pe care o stiti, iar fondurile trebuind sa treaca mai intai prin manusi militare s-a ajuns ca avionul sa aiba si aplicabilitate militara- ca avion de recunoastere rapida.
Datorita inovatiior inglobate de prof.Heinkel, prototipul spulbera toate recordurile pentru clasa sa din perioada respectiva. Cea mai vizibila inovatie era axul elicei care traversa printr-un tub de protectie cockpitul, printre cei doi ocupanti si dadea impresia ca elicea imensa cu 4 pale este prinsa direct de vitraj.
O inovatie care nu se vedea de la prima vedre si pe care apoi o vom regasi la Heinkel 177 Greiff si la un prototip neconcretizat de Fockewulf Ta 152. Este vorba de motorul DB606, reprezentand nici mai mult nici mai putin decat doua DB 601 siameze care functionand la unison dadeau o putere dubla. Astfel pe langa esapamentele laterale din spatele cockpitului, mai apar doua siruri paralele ventral.
Pentru a evita o deteriorare prea mare a aerodinamicitatii, Heinkel a optat pentru sistemul de racire prin vaporizare la suprafata aripii, ce va fi intalnit putin mai tarziu si la Heinkel He100. Acest sistem insa nu era insa bine pus la punct si nu a dat rezultatele scontate, fortand constructorul sa opteze pentru un radiator ventral ce se putea telescopa atunci cand era nevoie, iar apoi retrage in regimul de lucru normal al motorului. Acest radiator i-a cauzat o pierdere de 80 Km/h facand ca viteza maxima atinsa sa fie inregistrata la 560 Km/h.
Oficialii vremii s-au opus dezvoltarii acestui minunat aparat, pentru ca nu fusesera consultati, motivand refuzul lor de a participa la costurile de dezvoltare prin faptul ca avionul nu prezenta armament defensiv (suna Orwelian dar noi romanii am avut parte de idiotii nostrii).
Ca sa faca fata cheltuielilor, Heinkel instaleaza o "turela" plata dorsala care insa nu multumeste comisia. Profesorul mai face o concesie instaland imitatii de arme ca sa demonstreze modul de functionare defensiv. Mai tarziu acestea vor fi inlaturate totusi, optandu-se pentru o magazie de bombe ventrala.
In cursul testelor, aparatul atinge 575 Km/h la un plafon de 4500m, fiind astfel mai rapid decat orice avion de vanatoare al vremii.
Al patrulea prototip este conceput ca avion de record, i se reprouiecteaza radiatorul ventral si este dotat cu motoare mai puternice.
Pe 22 noiembrie 1937 pilotul sef al firmei, Gerhard Nitschke secondat de Hans Dieterle decoleaza pentru un zbor de 1000 km cu o incarcatura de 1000 kg pe ruta Hamburg-Stolpe-Hamburg. Avionul denumit din motive de cenzura He 606 (dupa unele surse He111 U) scoate o medie de 505 km/h, doborand recordul in vigoare.
In timpul unui zbor ulterior fara incarcatura, aparatul este inregistrat la trceri cu viteza maxima de 620 km/h. Din pacate acest test se sfarseste cu o aterizare fortata ce distruge prototipul in proportie mare.
Al cincilea prototip a fost echipat cu flotoare (de tipul celor folosite la He 115), in intentia de a dobora recordul de viteza pentru hidroavioane din clasa sa.
De aceasta data RLM devine interesat, facand planuri pentru bombardament in picaj, torpilor, recunoastere-observare, cerand bineinteles integrarea de armament defensiv.
Este reinstalat postul trgatorului dorsal si se cere perfectionarea magaziei de bombe si instalarea de elemente de acrosaj pentru torpile.
Zborurile de record sunt interzise. Avionul este testat cu toate modificarile dar in ciuda caracteristicilor bune nu este aprobat pentru productie.
Prototipul al 5-lea este rupt intr-o aterizare fortata si returnat fabricii Heinkel in 1942 spre a fi dezmembrat.

Totusi ultimile 3 prototipuri au fost livrate ca si avioane de recunoastere indepartata in 1939. Cum nici in urma acestor evenimente oficialii nu se arata interesati de aceasta bijuterie aerodinamica, Heinkel se vede nevoit sa obtina o licenta de export a ultimelor doua prototipuri in Japonia.
Cum Japonia la acea vreme era avida de tot ce venea din traditia aeronautica occidentala, achizitioneaza prototipurile 7 si 8 care sunt transportate impreuna cu Gerhard Nitschke la bordul unui cuirasat Italian pana in arhipelag unde sunt preluate de catre Aviatia Navala Imperiala.
Aparatele sunt indelung testate dar un acord de fabricare in licenta nu se materializeaza. Mai tarziu, principiile constructive sunt aplicate de catre constructorii japonezi la Yokosuka R2Y-1 Keiun finalizat in 1945.

Informatiile folosite au fost adunate de-a lungul timpului de pe internet, putand sa citez ca sursa mai recenta pentru imagini si date site-ulEuropean Aeronautik Defence Company - Nederlands

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: He_119_V1.jpg
  • Imagine atasata: He_119_V2.jpg
  • Imagine atasata: He_119_V5.jpg


#2 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2010 - 12:35 AM

Kitul Planet

Are piesele principale inchise intr-o punga compartimentata.
Nu prezinta piese metalice, cu toate ca ar fi fost nevoie.
Are un decal de facutra ceha, cu film foarte subtire si zwastika fragmentata pe drapelul rosu si inmatriculare civila.

Constructia a decurs fara probleme in ceea ce priveste fuselajul. Aripile ce sunt furnizate pline, fapt care adauga multe grame ansamblului.
Am mai adancit gravura la flapsuri si eleroane.
Am modificat putin forma directiei in partea de jos unde in fotografii se vede ca e mai tesita.
Pe partea dorsala a fuselajului am gravat ramele vitrajului postului mitraliorului dorsal, acum abturate cu placi de aluminiu. In poze nu se vede aceasta caracteristica dar am extrapolat ceea ce am citit.
Cockpitul e destul de simplist si voi completa panourile de instrumente cu decaluri, transparenta vacuuformului nefiind grozava.
Am montat axul elicei in ideea ca ma va ajuta sa sprijin ansamblul transparent, dar in urma constructiei vitrajului si a pozitionarii (dry-fit) a acestuia, am vazut ca mai mult ma incurca. Nu am reusit sa-l mai desprind si am incercat sa mai pilesc din spatele discului.
P plan nu este indicat daca partea din fata a vitrajului trebuie sa includa (inconjoare) acest disc sau el ramane afara. Am optat pentru varianta a doua comparand lungimea coafei din poze cu ce imi iesea mie din constructie.
Lipirea celor doua jumatati vacuuformate de transparent s-a dovedit un cosmar. Piesa e prost gandita de le inceput, imbinarea facandu-se in zone unde nu existau rame. O sa vad pe parcurs ce solutie adopt....Oricum, ce imi propusesem sa dureze o saptamana se duce spre o luna.
Pentru rigidizarea transparentul;ui am lipit pe interior-dorsal o banda de plastic de la o cartela de telefon foarte subtire (evergreen-ul saracului).
Am pilit de ici de colo din transparent ca sa se potriveasca din 4 directii. Nici o sansa.
Pana la urma am taiat discul din fata si dupa ce am inchis de bine de rau transparentul l-am consolidat practic cu discul frontal lipit cu un amestec de cianoacrilat si aracet.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: He_119_008.jpg
  • Imagine atasata: He_119_009.jpg
  • Imagine atasata: He_119_010.jpg
  • Imagine atasata: He_119_016.jpg
  • Imagine atasata: He_119_017.jpg
  • Imagine atasata: He_119_018.jpg
  • Imagine atasata: He_119_019.jpg


#3 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2010 - 09:24 PM

Ma scuzati pentru greselile de exprimare si ortografie de ieri dar era tarziu si nu stiam ce fac.

Uitandu-ma eu la greutatea avionului (macheta) si la jambele alea de rasina, mi-am zis ca o sa se rupa sigur. Si cum am zis asta s-a rupt o pala de la elice si apoi de nervi am rupt si mansa pierzand coarnele iremediabil....Bun material rasina.
am purces deci la refacerea jambelor din ace hipodermice si de punctie de diverse grosimi care sa se potriveasca unul in altul. Exteriorul alb de plastic l-am facut din evergreen de la betele de urechi din baie :whistle: . Mai urmeaza sa-i bag diversele tije si sa lipesc de ele capacele.
Pentru ca tot trecusem deja la scratch-build am lipit si 2 bucati de tabla de o parte si alta a radiatorului ca sa ma apropii de ce se vede in poze.
Roata bechiei era prea mare in comparatie cu rotile trenului principal si am hotarat sa o inlocuiesc cu ceva din cutia cu maimute. Am masurat pe poze diferenta intre rotile mari si cea de coada cu un subler si apoi am facut regula de 3 simple cu rotile kitului. Roata de coada data in kit era mult prea mare si cu o tija de rasina scarry.
De departe cea mai nasoala chestie ramane vitrajul care va avea la primul geam de sus din fata o linie de lipire ghiolbaneasca. 109 care a vizitat in secret topicul meu, m-a sfatuit sa inlocuiesc pur si simplu geamul ala cu unul nou. Sa vedem daca ma tin balamalele.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: He_119_020.jpg
  • Imagine atasata: He_119_tren.jpg
  • Imagine atasata: He_119_roti.jpg
  • Imagine atasata: He_119_Radiator.jpg
  • Imagine atasata: He_119_ventral.jpg
  • Imagine atasata: He_119_vitraj.jpg


#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 January 2010 - 10:48 AM

Mda,pornisei de la o treaba de citeva zile si ai ajuns la screciuri! Nimic nou sub soare! Si eu am vrut sa fac un kit de week-end (Mistel Do-217E & Me328 Airfix) si am muncit la el o luna!
Deci....spor!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_01_2010/post-19-1263372491.jpg


#5 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2010 - 02:17 PM

O sa incerc sa-l termin pana pe 12 februarie deci.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 February 2010 - 03:19 PM

Deci...si tu te grabesti???

#7 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2010 - 01:18 AM

Am ajuns si eu la un final chinuit.
In timpul sedintei foto am descoperit ca nu am vopsit roata de coada.
Dupa asamblare am pulverizat un grund pe care in general il folosesc la figurine (Duplicolor auto), gri deschis.
Partea vitrata am mascat-o cu banda tamiya de 2 mm si in mijlocul ramelor formate am pus clei pt. tesaturi de la Bison. Mascarea a fost foarte laborioasa si mi-a mancat cei mai multi nervi.
Dupa grund a urmat un preshading cu un gri-brun-negru (vopsea de la Mutulica) pentru ca era gata facuta de la un submarin si e destul de fina ca sa-mi permita linii inguste si gazate fara sa infund aerograful. Am insistat la prize si alte gauri pt. profunzime.
In general nu sunt adeptul preshading-ului dar la avionul asta monocrom a fost de un real folos.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Vopseaua pe care am aplicat-o a fost facuta mai demult dupa un mostrar de la Eagle (a lu conu Z-Mare) si este de felul ei duco cu ceva culoare de ulei din tub.
Dupa uscare (instantanee) am slefuit putin pe ici pe colo cu micromesh de la gunze.
Am aplicat decalurile fara lac prealabil si am regretat ca nu am insistat mai mult pe intrados. Credeam ca inmatricularea de pe aripi este pe extrados si am insistat acolo. Cu decalurile ude nu mai aveam ragaz. Au silverit dar se vede numai din anumite unghiuri. Iaca:

Imagine postata
Imagine postata

Dupa aplicarea decalurilor am purces la un usor weathering facut cu o carioca gri stadler, deget cu saliva, o pensula lata moale si mult know-how.
Pe panourile esapamentelor am pus gunmetal metalizer de la humbrol peste care cand s-a mai uscat am presarat pastel rugina si apoi pastel gri inchis si negru.
In unele locuri am mai punctat cu creion argintiu acuarela (adica se activeaza cu apa creionul). Pui pe limba si trancanesti pe unde ai nevoie. Daca nu-ti place stergi cu apa.
La final am pulverizat lac sinto semimat trecut in cupa aerografului.
Am scos mastile si am mai retusat pe unde a sarit. Nasol material termaformul asta transparent.
Pitotul si catargul sunt ace hipodermice ca sa nu se rupa cu ata in drum spre Debrecen. Poate se rupe ata acolo daca avem cu ce :rofl:

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Ce-mi place ce se vede in spatele elicei - doi ochi mici si rai si o gura de bullshark ...
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

In locasul trenului de aterizare am simulat niste ulei cu ulei (bitum) diluat cu terebentina.
Gata, m-am potolit.
Accept orice critici si sfaturi avand in vedere ca este o macheta imperfecta si nici nu va fi vreuna perfecta si sunt seren si relaxat. :-P :-)

Aceasta postare a fost editata de wurger: 09 February 2010 - 01:21 AM


#8 Useril este offline   arsenescusorin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 311
  • Inregistrat: 21-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2010 - 01:54 AM

felicitari. ma bucur ca ai gasit timp si bunavointa sa faci frumusetea asta si sa ne incanti cu ea. a iesit super. si topicul e bine facut. partea cu istoricul mi-a placut foarte mult.

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 February 2010 - 10:17 AM

Interesant subiect si frumoasa macheta! Hai ca a iesit foarte bine :-P :rofl: Sincer aveam ceva emotii in privinta cupolei, dar ai scapat bine! La decaluri trebuia sa inisti cu putina zeama de-a ta, daca mai ai. Ar fi mers si cu putin Nitrosolv, dar avind in vedere vopseaua ...sigur iesea o catastrofăn!

#10 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 09 February 2010 - 10:25 AM

Salve Caline.
Frumos subiect,printre atatea Mustang-uri,Spitfire-uri si Bf-uri Heinkel-u' asta aparte este tocmai potrivit.
Bravo,a iesit bine,desi mi-ar fi placut sa vad varianta hidro
Imagine atasata: monthly_02_2010/post-2148-1265703800.gif

#11 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2010 - 10:31 AM

Sorine, multumesc pentru vizita. Nu pot sa spun ca nu m-am grabit, dar in general a mers fara mari probleme.
O intamplare nefericita a facut sa am mai mult timp
Zetule, ma gandesc sa curat cu bisturiul partile alea in plus de decal si sa-l spal de acolo cu izopropilic. Unde am pus zeama (la drapelul de pe coada) s-a inmuiat asa de rau ca era practic incontrolabil. Decalurile sunt din alea foarte subtiri de tip Propagteam. Nasol e ca l-am lacuit cu sinto deja si nu stiu cum o sa mearga operatia. Incerc undeva si-ti zic ce-am facut.
Acum am pe masa Husari, samurai si vikingi, deci va fi ceva mai incolo.

#12 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 09 February 2010 - 02:48 PM

Foarte frumos! Felicitari! :rofl: :-P

#13 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2010 - 03:38 PM

Vezi postareaaxor, la 9 Feb 2010, 10:25, a spus:

Salve Caline.
Frumos subiect,printre atatea Mustang-uri,Spitfire-uri si Bf-uri Heinkel-u' asta aparte este tocmai potrivit.
Bravo,a iesit bine,desi mi-ar fi placut sa vad varianta hidro
Atasament little_o...e_guy_e0.gif



Planu era sa-l copiez in rasina si sa folosesc flotoarele de la un He 115.
Nu eram sigur ca sunt dimensiunea potrivita (forma era) si mi-era o lene sa intind iar caucioace siliconice si rasini lipicioase...

#14 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 09 February 2010 - 05:45 PM

--- Planu era sa-l copiez in rasina si sa folosesc flotoarele de la un He 115.---- "He ... He" ... . Si mie imi place tare mult , in special modul in care ai rezolvat monotonia data de monocromismul culorii . Te felicitez > :rofl: :-P . Te rog mult , poti sa pui o foto la creionul acela " bigubastic" ( argintiu -acuarela ) si eventual sa spui pe unde l-ai gasit ?

#15 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2010 - 06:37 PM

Foarte tare. Vopsit frumos de tot, pe niste forme frumoase. Sa ne mai incanti cu dubioase d-astea.
Nu pricep: cum de le-a dat prin cap sa treaca axul motorului printre picioarele chilotului?
Baga la husar, ca sunt intersat.

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 February 2010 - 07:08 PM

Wurger, daca ai dat cu lac pe ele nu prea mai ai ce face. Eventual sa intepi usor din loc in loc, ca pe acolo se se traga solutia, prin capilaritate.

#17 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 09 February 2010 - 07:17 PM

Sers Caline,
Foarte interesant subiectul, stiam extrem de putin despre masinarie. Lucrarea e frumoasa si weatheringul e maiastru !
Chapeau bas !
Spor,
Bill :rofl:

#18 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2010 - 02:04 AM

@Dany - Creionul l-am gasit la magazin cu materiale de pictura. Cred ca devin deja proverbial de cate ori am spus asta. Adevarul e ca m-as culca in magazinele astea.

@Alexelu - axu trecea printre pilot si copilot si era protejat de un tub, sa nu-i prinza din greseala maneca si sa-i faca tur de umar pana in capu la coleg.

@ Z, te tin in curent cu ce prostii ma mai pregatesc sa fac la pasaroiu asta.

@Bill - Multumesc. L-am inceput cu gadul la suprafata generoasa pe care puteam sa aplic tehnici de weathering. Mai mare rusinea, am vazut la tine preshading si eu nu facusem niciodata. Na, acuma sunt complet. :rofl:

#19 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 10 February 2010 - 08:01 AM

Foarte frumos,Caline! :rofl: Lucrat ingrijit,cu toate detaliile,ca de obicei. :-P :-)

#20 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 10 February 2010 - 03:44 PM

Holy Moly! Ce fain ti-a iesit! Felicitari! Imi place mult asemanarea cu He-111.. parca e mai frumos asta :rofl: :-P

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi