Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf 109 E3 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf 109 E3

#41 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 29 January 2010 - 07:18 PM

am facut si radiatoarele de pe aripa
Imagine postata

Botul avionului are cateva defecte care necesita ceva munca, se imbina putin mai greu, iar inspre aripa trebuie adaugat destul de mult chit sau plastic. Problema am intalnito si la Bf 109 E1, probabil aceeasi matrita la fusalaj.
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de norbi: 29 January 2010 - 07:34 PM


#42 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 30 January 2010 - 10:34 AM

In fotografii am identificat doua tipuri de clapete in admisia aerului in radiatorului de ulri de sub motor,
-tipul (a) cu clapeta avand axa in centrul ferestrei de admisie,
-tipul (b) cu clapeta la partea inferioara a fizelajului.
Exemple in foto alaturate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Tip__a_.jpg
  • Imagine atasata: Tip__b_.jpg

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 30 January 2010 - 10:36 AM


#43 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 30 January 2010 - 07:29 PM

Am revenit datorita unei exprimari gresite la Tipul (b)
In fotografii am identificat doua tipuri de clapete in admisia aerului in radiatorului de ulri de sub motor,
-tipul (a) cu clapeta avand axa in centrul ferestrei de admisie,
-tipul (b) cu clapeta la partea inferioara a ferestrei de admisie.
Exemple in foto alaturate.

#44 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 30 January 2010 - 07:32 PM

Domnule Antoniu puteti marca pe poza cu ceva sa imi explicati mai bine la tipul(b) ca nu imi dau seama foarte bine, mie mi se pare ca nu exista clapeta

#45 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 January 2010 - 10:24 AM

Citeaza

-tipul (b) cu clapeta la partea inferioara a ferestrei de admisie.
Domnul Radu-Dan, e nevoie de o mica precizare, ca treaba sa fie clara: acea clapeta e rabatabila in pozitiile mijloc-jos sau este fixa in pozitia jos? Intreb asta deoarece, daca clapeta este fixa in pozitia jos, ar insemna ca jumatate din radiator sa nu fie folosit!

#46 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 31 January 2010 - 09:58 PM

Poate va ajuta la lamurirea problemei clapetei, fixa ori mobila, s.a.m.d.

Imagini extrase din cartea Aero Detail.

-Bf 109 E3 expus in Deutche Museum :
Imagine atasata: 10.jpg
Imagine atasata: 11.jpg

-Bf 109 E3/B expus in "Battle of Britain Museum" :
Imagine atasata: 12.jpg
Sub legenda pozei de mai sus scrie urmatoarele :
" The air intake for oil cooler placed under the nose. The E3/B at battle of Britain Museum (photo 26) had lost its fin in the air intake"

Legat de mansa. Aparatul din Deutche Museum :
Imagine atasata: 15.jpg

Cel din custodia englezilor :
Imagine atasata: 14.jpg
Imagine atasata: 13.jpg

Spor.

#47 Useril este offline   orogos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 198
  • Inregistrat: 20-May 08
  • Location:Brasov

Postat 31 January 2010 - 11:18 PM

Intreb si eu ... daca in poza de la britanici spun ca a pierdut acea aripioara/clapeta care cu siguranta din ceea ce reiese din poze nu este mobila...cum de nu se vad pe margine gaurile de la niturile in care era prinsa ?. Si apoi o intrebare de bun simt: cum de se pierd sau lipsesc atitea `clapete` de la atitea avioane pentru ca ea pare prinsa destul de bine in fata radiatorului ?...nu este mai logic de presupus ca la unele avioane a fost montata si la altele nu ?. Si apoi care este rolul ei ?.....este mai mult de protectie impotriva obiectelor mari care ar putea sa avarieze radiatorul ?.

#48 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 31 January 2010 - 11:34 PM

Vezi postareaorogos, la 31 Jan 2010, 23:18, a spus:

...cum de nu se vad pe margine gaurile de la niturile in care era prinsa ?. Si apoi o intrebare de bun simt: cum de se pierd sau lipsesc atitea `clapete` de la atitea avioane pentru ca ea pare prinsa destul de bine in fata radiatorului ?...


Asta m-am intrebat si eu, vazand lipsa urmelor de nituire.
Sa fi fost refacute lateralele (posibil si partea ventrala), nu stiu.
Mai caut, daca o fi necesar.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: Bf_109_E_3.JPG
  • Imagine atasata: Bf_109_E_4.JPG
  • Imagine atasata: Bf_109_E_2.JPG


#49 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 01 February 2010 - 09:01 AM

AdiP, multumesc pentru poze. Acum sunt lamurit, clapeta aceea nu era mobila si sunt avioane care nu o aveau (din ce motive? nu se stie inca). Acum pe mine ma mai intereseaza daca avionul cu nr. 37 o avea sau nu.
Multumesc tuturor pentru ajutor!
Spor si numai bine
Norbi

#50 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 February 2010 - 11:02 AM

Citeaza

daca in poza de la britanici spun ca a pierdut acea aripioara/clapeta
Mai oameni buni, nu luati traducerea mot-a-mot! E drept ca lost inseamna pierdut, dar asta nu inseamna ca s-a smuls din nituri si le-a cazut pe drumul de intorcere! :hi: Aici are sensul de renuntat, adica, in timp, s-a renuntat la acea clapeta (din varii motive).

#51 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 01 February 2010 - 02:14 PM

Am cam terminat cu asamblarile pieselor, clapeta la radiator inca nu e pusa, daca va trebui sa o lipesc nu va fi greu.. Acum incepe distractia cu vopsitul. Legat de vopsit: extrados era RLM71? intradosul RLM 65 ori 76? dungile galbene RLM04?

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de norbi: 01 February 2010 - 02:18 PM


#52 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 01 February 2010 - 02:25 PM

Iese frumos E-ul! Vopseste-l 71/65. dungile galbene erau vopsite de romani si nu cred ca neaparat cu 04, dar merge si ala! (doamne, doar nu o sa carcoteasca cineva ca dugile de pe aripi erau un galben mai inchis/ mai deschis! Stai linistit! Oricum rotile nu sunt umflate cu aer, mansa nu se misca si ....nici nu are rezervor plin cu benzina sub scaun :hi: )

Spor, frate norbi!

Aceasta postare a fost editata de mersu: 01 February 2010 - 02:25 PM


#53 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 01 February 2010 - 02:30 PM

Multumesc Mersu!
Acum pregatesc sculele de vopsit :hi:

#54 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 01 February 2010 - 04:20 PM

Imi poate spus cineva cam care ar fi diametrul cocardelor, latimea dungilor de pe aripa si fusalaj, ce font s-ar potrivi pentru cifre si cam care ar marimea lor

#55 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2974
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 01 February 2010 - 04:24 PM

nu uita de poza asta:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 58_galben.jpg


#56 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 01 February 2010 - 07:36 PM

Cea mai buna ilustratie este cea din fotografia -Bf 109 E3/B expus in "Battle of Britain Museum" :cea cu botul galben, deci partea de jos este mobila se poate ridica si obtureaza intrarea in radiator cat este necesar.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 01 February 2010 - 07:37 PM


#57 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 01 February 2010 - 08:19 PM

Albastrul de pe deriva in realitate nu arata asa, e mai inchis, de la blit a iesit asa deschis:(, dupa ce am vopsit deriva am comparat-o cu decalurile facute de Radub pentru inmatricularile avioanelor lui Bazu si sunt aproape identice.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#58 Useril este offline   puffy 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 80
  • Inregistrat: 01-April 09
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Al doilea razboi mondial,Blindate si avioane militare rusesti(ww2),basket si fotbal,marsuri militare

Postat 01 February 2010 - 08:40 PM

Salut Norbi!!

Foarte frumos ti-a iesit vopsirea,chiar imi place foarte mult.Imi spui si mie ce ai folosit pentru galbenul de pe botul avionului.Te intreb in speranta ca mi-ai putea indica un cod la o culoare agama(cred ca si tu folosesti agamauri).

Merci si Numai bine!! :hi:

#59 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 01 February 2010 - 08:47 PM

Salut Puffy!

Galbenul este RLM04 acril de agama, cod N20

#60 Useril este offline   puffy 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 80
  • Inregistrat: 01-April 09
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Al doilea razboi mondial,Blindate si avioane militare rusesti(ww2),basket si fotbal,marsuri militare

Postat 01 February 2010 - 08:49 PM

Vezi postareanorbi, la 1 Feb 2010, 20:47, a spus:

Salut Puffy!

Galbenul este RLM04 acril de agama, cod N20



Merci mult.Sa ai bafta la avion :drinks:

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

17 useri citesc topicul
0 membri, 17 vizitatori, 0 utilizatori anonimi